adexo3
۴۰۵۹۰۶
۱ نظر
۵۰۰۲
۱ نظر
۵۰۰۲
پ

عذرخواهی ایران به خاطر شب پرتنش ریو

دعوای فدراسیون وزنه‌برداری ایران بر سر اتفاقات مسابقه بهداد سلیمی در بازی‌های المپیک ٢٠١٦ ریو بدون اینکه سودی برای ورزش ایران داشته باشد، با عذرخواهی ایرانی‌ها به پایان خواهد رسید.

روزنامه شرق: دعوای فدراسیون وزنه‌برداری ایران بر سر اتفاقات مسابقه بهداد سلیمی در بازی‌های المپیک ٢٠١٦ ریو بدون اینکه سودی برای ورزش ایران داشته باشد، با عذرخواهی ایرانی‌ها به پایان خواهد رسید.

پایانی که خیلی‌ها آن را پیش‌بینی کرده بودند و جز ضرر چیزی برای ورزش کشورمان نداشت.

سلیمی باوجود اینکه در المپیک ریو شروعی رؤیایی داشت و توانست رکورد جهان را در حرکت یک‌ضرب بزند، در حرکت دوضرب ناکام شد و در عین ناباوری از دور مسابقات حذف شد.
او در حرکت اول خود، خطا کرد. در حرکت دومش در‌حالی‌که وزنه را بالای سر برد و سه چراغ سفید از داوران دریافت کرد؛ اما هیأت ژوری دقایقی بعد حرکت بهداد را قبول نکرد تا کار به حرکت سوم کشیده شود. قوی‌ترین مرد ایران که با شرایط روحی بدی برای زدن آخرین حرکتش روی تخته رفت، در مهار این وزنه هم ناموفق بود تا وداع تلخی با این المپیک داشته باشد.
در پی این اتفاق، سلیمی و سجاد انوشیروانی، سرمربی تیم ملی، به‌شدت به رأی هیأت ژوری اعتراض کردند. بهداد، جلود، عضو عراقی هیأت ژوری، را جلاد خطاب کرد و مدعی شد او به دلیل اختلاف با علی مرادی، رئیس فدراسیون وزنه‌برداری ایران، تعمدا حرکت درست او را خطا اعلام کرده است. انوشیروانی هم به همان تندی به مسئولان فدراسیون جهانی تاخت و رودررو از آنها انتقاد کرد. علی مرادی هم گفت: نگذاشتند ایران سه مدال طلای بازی‌ها را بگیرد. این حرف را غیر از مرادی، کارشناسان دیگری هم گفتند. هر‌چند که بحث‌های مختلف دیگری هم به وجود آمد و عده‌ای مدعی شدند داوران در حق بهداد ناداوری نکردند بلکه قضاوتشان سخت‌گیرانه بوده است.
بااین‌حال، شب مسابقه قهرمان المپیک لندن آن‌قدر تلخ شد که حتی تماشاچیان ایرانی حاضر در سالن هم متأثر از این قضیه، واکنش‌های تندی نشان دادند؛ طوری‌که جو سالن به هم ریخت و نیروهای امنیتی به سالن آمدند.
ضمن اینکه سایت فدراسیون جهانی وزنه‌برداری نیز با حمله کاربران ایرانی، از دسترس خارج شد.
دلجویی برای فرار از محرومیت
همان شب از سوی سران فدراسیون جهانی و اهالی این رشته، گفته شد با توجه به رفتارهای خشونت‌آمیز سلیمی و انوشیروانی و البته هواداران در پی بهم‌ریختن نظم سالن مسابقات، وزنه‌برداری ایران توبیخ و با محرومیت مواجه خواهد شد.
حالا بعد از گذشت نزدیک به دو ماه، فدراسیون جهانی وزنه‌برداری در نامه‌ای به فدراسیون وزنه‌برداری ایران، خواستار عذرخواهی رسمی بهداد سلیمی و سجاد انوشیروانی بابت اتفاقات آن شب شده است. مسئولان فدراسیون وزنه‌برداری ایران در این شرایط چاره‌ای ندارند جز اینکه از سران فدراسیون جهانی دلجویی کنند؛ تا مبادا با محرومیت‌های سنگین روبه‌رو شوند. علی مرادی روز گذشته عازم مالزی شده تا در جریان مسابقات جهانی نوجوانان، خواسته آنها را اجابت کند.
او این موضوع را تأیید می‌کند و به ایسنا می‌گوید: «نامه‌ای را از سوی انوشیروانی، سلیمی و خود فدراسیون تهیه کرده‌ایم تا بابت اتفاقات المپیک، از فدراسیون جهانی دلجویی کنیم. چنانچه تشخیص دادند سلیمی و انوشیروانی هم باید در این جلسه باشند، شرایط را فراهم می‌کنیم تا آنها هم بیایند؛ اما اگر به همین نامه اکتفا کنند، در آنجا اعلام می‌کنیم ورزشکار و مربی براساس احساسات پاک خود عمل کردند و از آنها دلجویی می‌کنیم. از آنجا‌که متأسفانه برخی افراد داخل پیکره فدراسیون جهانی، شیطنت‌هایی را انجام می‌دهند و ما ایرانی‌ها نیز اهل تعامل هستیم، بهتر است براساس تعاملات متقابل، موضوع بحث و بررسی شده و حل شود».
رئیس فدراسیون وزنه‌برداری در پاسخ به این پرسش که منظور او از شیطنت برخی افراد «جلود عراقی، دبیر کل کنفدراسیون آسیا» است، می‌گوید: «این طور به نظر می‌رسد. به ما خبر دادند که مسابقات جام باشگاه‌های آسیا لغو شده است. این در حالی است که دو تیم ذوب‌آهن و ملی‌حفاری برای حضور در این رقابت‌ها آماده می‌شدند و حتی در ترکیب تیم ذوب‌آهن قهرمانان المپیک ریو حضور داشتند و این تیم درصدد به‌خدمت‌گرفتن سلیمی هم بود؛ اما به دلیل سوءمدیریت برخی افراد، این مسابقات کنسل شد و این افراد شیطنت‌هایی نیز در فدراسیون جهانی دارند. بنابراین ما باید سوءتفاهم‌ها را با تعامل با مسئولان ارشد فدراسیون جهانی رفع کنیم».
بهداد سلیمی: ما را مجبور به هر کاری می‌کنند

بهداد سلیمی نیز که هر بار اتفاقات آن شب به یادش می‌افتد، با ناراحتی از آن حرف می‌زند، آماده است تا مراتب هرگونه عذرخواهی را از فدراسیون جهانی وزنه‌برداری به جا بیاورد.

او می‌گوید: «مطیع تصمیمات فدراسیون هستم. اگر عذرخواهی من به صلاح ورزش و وزنه‌برداری ایران باشد و این کار دل مردم را شاد کند، انجام می‌دهم».

سلیمی در واکنش به اینکه فکر نمی‌کند این عذرخواهی یعنی پذیرفتن اینکه حق با هیأت ژوری بوده است، ادامه داد: «متأسفانه وقتی ما کرسی بین‌المللی تأثیرگذاری نداریم و پشتوانه ما در فدراسیون جهانی وزنه‌برداری ضعیف باشد، همین می‌شود. ما را مجبور می‌کنند به هر کاری که می‌خواهند تن بدهیم. من اگر واقعا می‌دانستم مقصر هستم، خیلی زودتر از مردم و فدراسیون جهانی عذرخواهی می‌کردم؛ اما متأسفانه در المپیک ریو به ما ظلم شده و حالا ما را مجبور به عذرخواهی می‌کنند. این عذرخواهی اجباری باعث می‌شود مظلومیت ما جلوه بیشتری پیدا کند. با‌این‌حال اگر صلاح بر این است که این اتفاق بیفتد، من تابع فدراسیون هستم. اگر نیاز باشد شخصا به مالزی بروم، این کار را خواهم کرد و اگر قرار است وزنه‌برداری محروم شود و عذرخواهی من مانع می‌شود، حتما این کار را انجام می‌دهم».

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • محمود

      گور پدر فدراسيون جهاني وزنه برداري اينا كه هر وقت عشقشون بكشه مثل آب خوردن حق رو پايمال ميكنن مسابقاتشون ارزشي نداره ايران هم اشتباه كرده عذرخواهي كرده

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج