اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۴۰۹۴۲۸
۱ نظر
۵۰۰۱
۱ نظر
۵۰۰۱
پ

عکسی که تعجب دنیای فرمول یک را برانگیخت

موتور اسپورت به بررسی عکسی از پیتر فاکس پرداخته است. این عکس پس از گرندپری ژاپن بین هوادارن فرمول یک به موضوعی قابل توجه بدل شده بود.

طرفداری: وقتی عکاس فرمول یک، پیتر فاکس به پیچ دگنر رفت تا عکس هایی از تمرین روز جمعه گرندپری ژاپن بگیرد، احتمالا ایده ای نداشت که این عکس چه واکنش هایی در پی خواهد داشت.

عکس او از نیکو روزبرگ در اولین پیچ سوزوکا که به سمت راست هدایت می شود، در حال نشان دادن مرسدسی است که در حال تحمل فشار بسیار بالایی است. این عکس به سرعت در شبکه های اجتماعی پخش شد و هوادارن- به همراه تعدادی از شخصیت های کلیدی فرمول یک- آن چه این عکس نمایش می داد را ستودند.

اما هنگامی این عکس جهانی شد که روزبرگ این توییت را منتشر کرد:

عکسی که تعجب دنیای فرمول یک را برانگیخت

راننده مرسدس در شرح این عکس نوشت:

نیروهایی که بر خودروی ما وارد می شود را ببینید! باورنکردنی است!! چه کسی این عکس را گرفته است؟

با 1.6 میلیون دنبال کننده در توییتر، این عکس پیتر فاکس 2100 بار ریتوییت شد و 5600 لایک گرفت. موتوراسپورت گفت و گوهایی با افراد مرتبط داشته است تا دلیل تاثیر گسترده این عکس را بررسی کند.

پیتر فاکس:

"برای تمرین دوم روز جمعه به پیچ دِگنِر رفته بودم چون می دانستم خودرو ها فشار زیادی را آنجا متحمل می شوند. سالیان گذشته نیز آنجا می رفتم و عکس های قدیمی تری نیز از آنجا دارم ولی تا به حال ندیده بودم هیچ خودرویی چنان فشاری را به خود ببیند."

" خودروهای دیگری نیز از همان خط عبور کردند اما حتی آنهایی که فشار زیادی را متحمل شدند هم به آن شکل در نیامدند. می توانید ببینید تایرهای جلو کمی به هوا رفته اند و جالب اینجاست که تایرهای عقب کاملا فشرده شده اند. پس سیستم تعلیق آنها خیلی خوب کار می کند. "

" اگر عکس بعدی را ببینید که البته فاصله کانونی در آن تنظیم نیست، می بینید که خودرو کاملا در شرایط عکس قرار گرفته است. سیستم تعلیق به جای خود بازگشته است و به نظر می رسد خودرو لحظه ای از زمین جدا شده است. فوق العاده است که چگونه دوباره به شرایط عادی بازگشته است."

" چند روز بعد نیکو آن عکس را در توییتر خود قرار داد و پرسید که چه کسی آن عکس را گرفته است. نمی دانم اولین بار چه کسی این کار را کرد اما به محض این که نام من ذکر شد (mention) مجبور شدم تلفنم را خاموش کنم چون صدای زنگ نوتیفیکیشن ها تمام شب به صدا در آمده بود."

" وقتی صبح بیدار شدم و چیزهایی که نوشته شده بود را خواندم به قدرت یک عکس پی بردم. فکر می کنم مارک گالاگر (گزارشگر فرمول یک) نوشته بود که این عکس بیشتر از تمام چیز هایی که ما با کلمات می توانیم بگوییم، توصیف می کند. و یک عکس همین است. "

راننده، نیکو روزبرگ:

" یک عکس فوق العاده است؛ عکس منتخب آخر هفته. کم پیش می آید نیروهای وارد شده به یک خودروی فرمول یک را به این وضوح در یک عکس ببینید. عکس خیلی خاص و تاثیرگذاری بود؛ کج شدن تایرها و همه چیز. فوق العاده است و این فقط یک دور معمولی بود."

تیم؛ پدی لو(مدیر فنی مرسدس):

" عالی است که ببینید یک عکس نهایت فشار ممکن را نشان می دهد. عکس بسیار دراماتیکی است. این خودروها فشار زیادی را تحمل می کنند و اگر ببینید که این قطعات در آزمایشگاه ها با چه چیزهایی میزان تحملشان سنجیده می شود، از تغییر حالت آنها تحت فشار شگفت زده خواهید شد. "

" من فکر می کنم لحظه بسیار خاصی ثبت شده است، جایی که تایر سمت چپ و عقب کاملا فشرده شده و کناره آن تغییر حالت داده است. دینامیک این لحظه به خوبی در عکس نشان داده شده است."

" به نظرم گاهی اوقات عملکرد این خودروها به خوبی مورد توجه قرار نمی گیرد. آنها ممکن است آرام به نظر برسند اما در واقع بسیار قوی هستند و همیشه در معرض نمایش هستند. برای همین است که نمایش دائم آنها توسط تلویزیون اهمیت دارد."

تایرها؛ ماریو ایزولا (مدیر مسابقه پیرلی):

" ما معمولا این تغییر فرم های تایر را از داده ها متوجه می شویم و همچنین باید حساب نیروهای جانبی را نیز داشته باشیم. پارامترهای بسیاری وجود دارند و وقتی چنین عکسی را می بینید، تاثیر متفاوتی دارد. امروز مشغول مشاهده عکس هایی بودم و شما تغییر فرم تایرها را می بینید. این بسیار شگفت انگیز است و ما از این مسئله اطلاع داریم و در شبیه سازی هایمان نیز آن را لحاظ می کنیم. "

" اما در عکس بسیار مشخص است. اما من تصور می کنم اگر شما عکس درست را تهیه کنید، مانند پیچ اِروژ (در اسپا)، یا در پایان یک مسیر مستقیم، فشار مشابهی را می بینید. "

" این عکس نشانه خوبی است که می توانید به همه نشان دهید نیروهای وارده بر تایرهای فرمول یک چه قدر سخت هستند. بنابراین وقتی درمورد افزایش فشار به میزان 1 یا 2 پوند بر هر اینچ مربع صحبت می کنیم از اینجا می توانید معنای آن را درک کنید. برای تحمل چنین فشاری به هوا درون تایرها نیاز داریم. "
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      به پای پراید ما که نمیرسه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج