اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۴۱۵۲۱۲
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

ورزش در انتظار اعتماد به سلطانی‌فر

روز ویژه‌ای برای ورزش در پیش است؛ بعد از چند هفته بلاتکلیفی امروز قرار است تکلیف ورزش مشخص و دریچه جدیدی باز شود.

روزنامه شهروند: روز ویژه‌ای برای ورزش در پیش است؛ بعد از چند هفته بلاتکلیفی امروز قرار است تکلیف ورزش مشخص و دریچه جدیدی باز شود. معرفی معاون اسبق سازمان تربیت بدنی به‌عنوان وزیر پیشنهادی ورزش باعث شده تا مدیران، کارشناسان،‌ مربیان و ورزشکاران از حضور مسعود سلطانی‌فر در رأس ورزش استقبال و از او حمایت کنند. بدترین اتفاقی که می‌تواند به ورزش کشور لطمه وارد کند، بلاتکلیفی است، وضعیتی که در چند هفته اخیر حاکم بوده اما همه امیدوارند امروز پایانی بر بلاتکلیفی ورزش باشد و سلطانی‌فر بعد از کسب رأی اعتماد از مجلس، کارش را خیلی زود آغاز کند و به ورزش کشور سروسامانی بدهد. وزیر پیشنهادی ورزش به مجلس خیلی خوب فضای ورزش را می‌شناسد و این چند روز هم با صحبت‌هایی که انجام داده، کاملا تسلط خود به این حوزه را نشان داده است. با این‌که شاید رقابتی مثل المپیک یا بازی‌های آسیایی در چند ماه آینده برگزار نشود اما به‌هرحال نزدیک به ٥٠ فدراسیون به‌ویژه رشته پرمخاطبی مثل فوتبال در انتظار حمایت از سوی وزارت ورزش هستند.

همدلی، رمز موفقیت سلطانی‌فر

کامران صاحب‌پناه کارشناس مدیریت ورزش
ورزش کشور در شرایطی قرار گرفته که انتظار یک مدیر کاربلد را می‌کشد. باید امیدوار بود که حضور سلطانی‌فر در رأس ورزش بعد از رأی اعتمادی که امروز از مجلس می‌گیرد، مثمرثمر باشد. این‌که یک فرد بتواند به عنوان نفر اول ورزش کار خود را پیش ببرد و توانمندی این را داشته باشد، خیلی مهم است اما با توجه به این‌که سلطانی‌فر در سازمان تربیت بدنی سمت اجرایی داشته و کارنامه موفقی هم از خود ثبت کرده است، به نظر می‌رسد بتواند از پس این مسئولیت برآید معتقدم در شرایط فعلی داشتن یک مسئول در رأس ورزش امری کلیدی و بسیار مهم به نظر می‌آید که مجلس نیز قطعا آن را درک می‌کند. آن دسته از افرادی که می‌توانند وزارت ورزش را مدیریت کنند، شاید تعدادشان زیاد نباشد و محدود هستند و نمایندگان مجلس نیز این شرایط را متوجه می‌شوند.
سوابق اجرایی سلطانی‌فر و پست‌های حساسی که او در سازمان تربیت بدنی سابق داشته است، نشان می‌دهد که می‌تواند مدیر موفق‌تری نسبت به مدیران قبلی باشد. درست نیست که درباره وزیر قبلی صحبت کنیم چون دیگر کارش به اتمام رسیده اما برای شروع یک دوران جدید باید به سلطانی‌فر زمان داد. این‌که قائم‌مقام سابق سازمان تربیت بدنی بعد از سال‌های زیاد هنوز از بدنه ورزش جدا نشده و حالا به‌عنوان وزیر پیشنهادی معرفی شده است، نشان‌دهنده توانایی‌اش است. او در همان دوره‌ای که در سازمان تربیت بدنی حضور داشته، اقدامات خوبی انجام داده و همین نشان می‌دهد که قطعا می‌تواند در این شرایط در رأس ورزش به موفقیت برسد. سلطانی‌فر بعد از رأی اعتماد باید تمام توانایی‌اش را به کار بگیرد و اطرافیان هم به او کمک کنند تا ورزش کشور در چند ماه آینده به ثبات برسد. همکاری و همدلی می‌تواند رمز موفقیت ورزش باشد و امیدوارم تعدد تصمیم‌گیری‌ها از بین برود. وقتی یک نفر به‌عنوان متصدی ورزش کشور شناخته شود، قطعا کمک زیادی می‌کند تا از حاشیه‌ها کم کرده و اقدامات اساسی هم زودتر به نتیجه می‌رسد.

ورزش به سلطانی‌فر نیاز دارد

سعید آذری مدیر ورزشی

رئیس‌جمهوری، اصلح‌ترین فرد را برای وزارت ورزش و جوانان انتخاب کرده است. امیدوارم با توجه به سوابقی که از سلطانی‌فر سراغ داریم، وضع ورزش ما به حد بهینه برسد. شخصا فکر می‌کنم او بتواند در این حوزه موفق شود و در بازی‌های آسیایی بعدی و المپیک موفق ظاهر شویم. درباره بزرگترین چالش پیش روی سلطانی‌فر در وزارت ورزش نمی‌توانم نظر خاصی داشته باشم چون با چالش‌های وزارت ورزش آشنا نیستم ولی مطمئن هستم که با توجه به سوابق مدیریتی او در سطح کلان، یک برنامه جامع و کامل تدوین و ارایه کرده‌اند. قطعا او بهتر از من می‌داند که مشکلات ورزش کشور در شرایط فعلی چیست؟
به‌عنوان مدیر باشگاه ذوب‌آهن اعتقاد دارم باشگاه‌ها می‌توانند بازوهای توانمندی در اجرای سیاست‌های کلان ورزش قهرمانی باشند و انتظار من از سلطانی‌فر این است که در بحث باشگاهی طوری عمل کند که بتوانیم وضع ساختاری، درآمدزایی و زیرساخت‌ها را حرفه‌ای کنیم و به خصوصی‌سازی واقعی نزدیک شویم. در شرایط فعلی ورزش کشور به شدت وابسته به بودجه دولتی است و باید اقداماتی صورت بگیرد که این وابستگی خیلی کمتر شود. در روزهای اخیر نمایندگان مجلس هم حمایت خوبی از سلطانی‌فر کرده‌اند و من فکر می‌کنم او شخص قابل وثوقی است. درباره میزان رأی او از نمایندگان مجلس هم معتقدم با توجه به این‌که صلاحیت‌ها و تخصص او از سوی نمایندگان مجلس بررسی شده، قطعا رأی خوبی می‌آورد و سکان وزارت ورزش و جوانان را به دست می‌گیرد. البته من تا به حال او را از نزدیک ندیده‌ام ولی بررسی سوابق مدیریتی‌شان نشان می‌دهد که شخص بزرگی است. سلطانی‌فر سابقه معاونت ‌هاشمی‌طبا را دارد. ‌

هاشمی‌طبا یکی از مدیران عالی نظام در ورزش بوده و این یک نکته خیلی مثبت در کارنامه سلطانی‌فر است. فراموش نکنید که تنها سکوی بین‌المللی ما در کمیته‌ملی المپیک مربوط به دوره ‌هاشمی‌طبا بود. همین یک نکته مثبت در کارنامه سلطانی‌فر از کارنامه خیلی از افرادی که در سطح ورزش کشور فعالیت می‌کنند ارزشمندتر و پررنگ‌تر است. امیدوارم با درایت نمایندگان مجلس، سلطانی‌فر با رأی قاطع به وزارت ورزش راه یابد و فعالیت‌هایش را آغاز کند چون ورزش ما به شخصی مثل او نیاز دارد.

توانایی ایجاد تحول در ورزش

صادق رئیسی‌کیا کارشناس اقتصاد ورزش

به هر حال دولت به این نتیجه رسیده بود که باید در رأس ورزش تغییراتی به وجود بیاید و به همین دلیل دست به ترمیم کابینه زد. در همین راستا با استعفای وزیر قبلی موافقت شد و به نظر می‌رسد اهالی ورزش هم از خداحافظی گودرزی استقبال کردند. باور همه بر این بود که گودرزی نتوانسته تحولی که انتظار می‌رفت را ایجاد کند اما درباره سلطانی‌فر تفکرات متفاوتی وجود دارد. ارزیابی‌ام این است که با توجه به سوابق سلطانی‌فر در سازمان تربیت بدنی و همچنین اقدامات او در سازمان میراث فرهنگی در چند‌سال اخیر، می‌توان از او به‌عنوان یک گزینه مناسب نام برد. او با دولت نیز رابطه نزدیکی دارد و در همین راستا به سلطانی‌فر تکلیف شده که مدیریت ورزش کشور را در دست بگیرد تا بلکه تحولاتی را ایجاد کند و بتواند توقعات جامعه ورزش را جامه عمل بپوشاند.
برنامه‌هایی که از سوی سلطانی‌فر در رسانه‌ها منتشر شده، جامع و کامل است اما برای مقطعی که تا پایان دولت فعلی باقی مانده، شاید عملی کردن خیلی از آنها میسر نیست. مثلا ایجاد یک پایگاه اقتصادی برای ورزش و ارایه لایحه‌هایی برای کمک به ورزش و حتی ایجاد شفافیت مالی، اقداماتی نیست که در کوتاه مدت بتوان به عملی شدن آنها دل بست. شاید در این چند ماه بیشتر از همه چیز ایجاد انسجام در جامعه ورزش بتواند در دستور کار قرار بگیرد. باید واقعیت‌ها را در نظر گرفت چون هم‌اکنون بودجه ورزش مشخص شده و فقط شاید سلطانی‌فر بتواند از بخش‌هایی خارج از دولت برای کمک به ورزش، پول تزریق کند. تغییرات در پست‌های مدیریتی و انتخاب مشاوران مناسب نیز می‌تواند کارگشا باشد چون هم اکنون در برخی از پست‌ها افراد کاربلد به کار گرفته نشده‌اند. برگزاری مجامع فدراسیون‌ها و رسیدگی به امورات آنها نیز تا پایان ‌سال جاری جزو برنامه‌های مهم خواهد بود . فضای موجود نشان می‌دهد که سلطانی‌فر امروز می‌تواند در مجلس رأی اعتماد کسب و کارش را در ورزش آغاز کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج