۴۵۳۳۰۱
۱ نظر
۵۰۲۲
۱ نظر
۵۰۲۲
پ

۲۰۱۶ روی موج اتفاقات مهم

سال ٢٠١٦ در شرایطی به پایان رسید که در عرصه ورزشی اتفاقات ریز و درشت زیادی افتاد؛ در سالی که بازی‌های المپیک هم برگزار شد،

روزنامه شرق: سال ٢٠١٦ در شرایطی به پایان رسید که در عرصه ورزشی اتفاقات ریز و درشت زیادی افتاد؛ در سالی که بازی‌های المپیک هم برگزار شد، مرگ یکی، دو چهره سرشناس ورزشی و البته خداحافظی یکی، دو نفر دیگر، حسابی ورزش دنیا را تحت‌تأثیر قرار داد. در مطلب زیر به صورت خلاصه اشاره‌ای شده به برخی از مهم‌ترین اتفاقات ورزشی که در سال ٢٠١٦ رخ داد.

٦ فوریه: خیز برای قهرمانی لستر : ریاض محرز، ستاره الجزایری لسترسیتی، در بازی با منچسترسیتی درخشان ظاهر شد. در روزی که لستر با نتیجه ٣ بر یک سیتی را شکست داد، محرز روی گل دوم، یکی پس از دیگری، مدافعان سیتی را از پیش‌رو برداشت و توپ را به تور هارت چسباند. آن روز، انگلیس و فوتبال دنیا تمام و کمال به لسترسیتی ایمان آوردند. لستر چند روز بعد جام قهرمانی لیگ برتر انگلیس را در میان تعریف و تمجید اهالی فوتبال در سراسر دنیا، بالای سر برد.

٢٣ مارس: مرگ مؤسس فوتبال زیبا : پدر «فوتبال شناور» از دنیا رفت؛ یوهان کرویف، شماره ١٤ مشهور تیم ملی هلند که بعدها در عرصه مربیگری انقلابی در دنیای فوتبال به وجود آورد و پایه‌گذار «فوتبال شناور» شد، درگذشت. دو روز بعد از مرگ او، در دیدار دوستانه تیم‌های ملی فرانسه و هلند، زمان در دقیقه ١٤ بازی متوقف شد و همه ایستاده، نوگرای فوتبال هلند را تشویق کردند.

١٣ آوریل: خداحافظی کوبی : کوبی برایانت، یک اسطوره به تمام معنا، برای همیشه از دنیای حرفه‌ای بسکتبال خداحافظی کرد. او در این روز هزاروسیصدوچهل‌و‌ششمین و آخرین بازی‌اش در دنیای حرفه‌ای بسکتبال را انجام داد و خداحافظی کرد. کوبی در تمام دوران بسکتبالی‌اش برای لس‌آنجلس‌کلیپرز به میدان رفت. او در روز خداحافظی‌اش نشان داد همچنان در اوج است: ٦٠ امتیاز روی ٥٠ پرتابی که به سمت حلقه یوتاجاز داشت.

١٥ می: برادری خصمانه : رقابت‌های فرمول یک دنیا در شرایطی از سر گرفته شده بود که همه نگاه‌ها متوجه رقابت خصمانه دو هم‌تیمی بود: نیکو رزبرگ و لوئیس همیلتون، راننده‌های تیم مرسدس‌بنز. در این جنگ بدون رحم که تا پایان سال ادامه داشت، در نهایت رزبرگ جام قهرمانی را به دست آورد و بعد هم از دنیای فرمول یک خداحافظی کرد.

٢٨ می: ممنون «زیزو»: رئال‌مادرید با شکست‌دادن همسایه‌اش، اتلتیکو، برای یازدهمین‌بار فاتح لیگ قهرمانان اروپا شد. مثل همیشه این رونالدو بود که با گل‌هایش برای رئال‌مادرید درخشید ولی این بار ستاره «اوندسیما» (قهرمانی یازدهم) کسی نبود جز زین‌الدین زیدان. سرمربی رئالی‌ها اولین مربی فرانسوی بود که لیگ قهرمانان اروپا را برد. مادریدی‌ها وام‌دار او هستند.

٥ ژوئن: قلب جوکوویچ درآمد! نواک جوکوویچ، ستاره بی‌چون‌وچرای دنیای تنیس، در یکی، دو سال گذشته هر جامی که فکرش را کنید برده بود ولی هرگز دستش به جام رولان‌گروس، گرنداسلم فرانسه، نرسیده بود. در این روز او بالاخره به ناکامی‌اش در زمین‌های خاک رس فرانسه پایان داد و جام قهرمانی را بالای سر برد. او بعد از قهرمانی به شکل گوستاوو کوئرتن برزیلی، با دست روی زمین قلب بزرگی کشید.

١٩ ژوئن: لبرون تاریخ‌ساز : بازی هفتم فینال اصلی NBA؛ تیم‌های کلیولند کاوالیرز و گلدن‌استیت در بازی‌های قبلی ٣ بر٣ مساوی شده بودند و سرنوشت به آخرین بازی کشیده شده بود. در بازی هفتم دو تیم در نتیجه ٨٩ با هم برابر بودند. ایگودولا روی یک ضدحمله خیالش راحت بود که می‌تواند گلدن‌استیت را پیش بیندازد ولی لبرون جیمز از ناکجاآباد پیدایش شد و با ربودن توپ و تشکیل ضدحمله برای تیم خودی سرنوشت بازی را عوض کرد. نتیجه آن شد که کلیولند با درخشش لبرون برای اولین‌بار در تاریخ فاتح رقابت‌های NBA شد.

٣ جولای: زازا سوژه شبکه‌های اجتماعی : شاید همیشه به اتفاقی سرنوشت‌ساز همراه با جام و قهرمانی نیاز نیست تا لحظه‌ای مهم رقم بخورد؛ نمونه‌اش همین سیمونه زازای ایتالیایی! مهاجم تیم ملی ایتالیا در بازی‌های یورو به شکل مضحکی ضربه پنالتی‌اش مقابل ژرمن‌ها را از دست داد تا موجبات خنده و تفریح افراد در شبکه‌های اجتماعی را فراهم کند. ایتالیا در یک‌چهارم نهایی از یورو کنار رفت.

١٠ جولای: اِدر پرتغال را به بهشت برد: فرانسوی‌ها در خانه تصور می‌کردند جام قهرمانی یورو را خیلی راحت شکار می‌کنند ولی در بازی فینال، ادر بازیکن تعویضی پرتغالی‌ها از راه رسید و در وقت‌های اضافی از بیرون محوطه جریمه دو کار کرد: بهشت را برای پرتغالی‌ها به ارمغان آورد و فرانسه را به جهنم فرستاد. گل او اولین جام مهم تاریخ پرتغال را رقم زد.

١٤ جولای: دوچرخه‌سواری بدون دوچرخه: توردوفرانس مثل همیشه می‌توانست جذاب باشد ولی این بار اتفاقی افتاد که برای همیشه در تاریخ این رقابت‌ها می‌ماند. کریستوفر فروم که پیراهن طلایی این تور را به تن داشت، در این روز با یک موتور در مسیر تصادف کرد. دوچرخه‌اش داغان‌تر از چیزی بود که بتواند سوارش شود. کریستوفر بی‌خیال دوچرخه شد و خودش دوان‌دوان تپه را بالا رفت تا به خط پایان برسد. در نهایت این بریتانیایی از سوی مسئولان برگزارکننده مجوز لازم را برای زمانی که می‌خواست، گرفت.

١٥ آگوست: فان نیکرک زمان را از کار انداخت! در المپیک اتفاقات مهم زیادی رقم خورد که جا برای توضیح همه آنها نیست ولی بدون تردید ثبت زمان ٤٣‌ثانیه‌و سه‌صدم ثانیه از سوی وایدی فان نیکرک در ماده ٤٠٠ متر انفرادی این رقابت‌ها، یکی از مهم‌ترین لحظات ریو بود. این دونده اهل آفریقای جنوبی رکوردی را که سال‌ها کسی نتوانسته بود بشکند، شکست. بااین‌حال اتفاق مهم‌تر مربوط به ثانیه‌های آخر بود چون او قبل از رسیدن به خط پایان روی زانو افتاد و بعد دست‌هایش را به نشانه قهرمانی بالا برد.

١٧ آگوست: آموزش مدال‌گردانی! مایکل فلپس هم از دنیای حرفه‌ای شنا خداحافظی کرد. پرافتخارترین ورزشکار المپیک در ریو هم پنج طلای دیگر دشت کرد. «پسر بالتیمور» با افتخارات بی‌شماری از دنیای حرفه‌ای خداحافظی کرد و جایش را به کتی لدکی، یکی از زنان جوان آمریکا داد تا در المپیک بدرخشد. اتفاق مهم این روز این بود که فلپس به لدکی یاد داد چطور مدال‌هایش را بیندازد تا بتواند در عکس خوب بیفتد!

١٧ آگوست: خنده بولت در ٢٠٠ متر: بازی‌های المپیک این دوره هم تحت‌تأثیر درخشش یوسین بولت بود؛ مردی که توانست برای سومین‌بار در بردن مدال‌های طلای ١٠٠، ٢٠٠ و ٤ در ١٠٠ متر هت‌تریک کند. در این روز در نیمه‌نهایی ٢٠٠ متر به میدان رفت و در شرایطی که با دو گرَس کانادایی روبه‌رو شده بود، خنده‌کنان از خط پایان گذشت.

٢٧ آگوست: اعتراض به سرود آمریکا: اسمش را می‌شود گذاشت اعتراضی اجتماعی- ورزشی. دنیای فوتبال آمریکا تا این تاریخ تلاش کرده بود از اتفاقات سیاسی و اجتماعی فاصله بگیرد، ولی این موضوع قبل از زانوزدن کالین کاپرنیک، بازیکن تیم سان‌فرانسیسکو بود. او هنگام پخش سرود آمریکا به نشانه اعتراض به وضعیت بد آفریقایی- آمریکایی‌ها در این کشور زانو زد. حرکت او یک هفته دیگر رشته‌های ورزشی آمریکا را تحت‌تأثیر قرار داد.

١٠ سپتامبر: دنیا در حیرت از ابراهیم: ابراهیم حماتو، پینگ‌‌پنگ‌باز معلول مصری در بازی‌های پارالمپیک ریو دنیا را تحت‌تأثیر قرار داد. او در شرایطی که هر دو دستش را از دست داده بود با پا توپ را به هوا پرتاب می‌کرد و با دهان، راکت را می‌گرفت و به توپ ضربه می‌زد. عملکردی فوق‌العاده که همه را واداشت به او احترام بگذارند.
١٩ نوامبر: اندی شماره یک ماند: اندی ماری، باید در نیمه‌نهایی مسترز پایانی سال هرطور شده از سد میلوس رائونیک می‌گذشت تا عنوان شماره یکی‌اش تا پایان سال باقی می‌ماند. او در یک دیدار سراسر حساس و مهیج، توانست بالاخره رائونیک را شکست دهد. نتیجه آن شد که اندی ماری بریتانیایی، بالاخره به سلطه جوکوویچ بر دنیای تنیس پایان داد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مهدی

      با سلام مرگ محمد علی جزو مهم ترین ها نبود؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج