adexo3
۵۲۳۰۳۶
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

براری: همه از امکانات ضعیف ناراحتیم

وزنه‌بردار المپیکی ایران که با کسب ٣ مدال طلای خود در دسته ١٠٥کیلوگرم کمک شایانی به تیم‌ملی وزنه‌برداری در راه رسیدن به‌عنوان قهرمانی آسیا کرد، معتقد است؛ باید حمایت بیشتری از ملی‌پوشان برای مسابقات جهانی صورت گیرد.

شهروند: وزنه‌بردار المپیکی ایران که با کسب ٣ مدال طلای خود در دسته ١٠٥کیلوگرم کمک شایانی به تیم‌ملی وزنه‌برداری در راه رسیدن به‌عنوان قهرمانی آسیا کرد، معتقد است؛ باید حمایت بیشتری از ملی‌پوشان برای مسابقات جهانی صورت گیرد. او هدف خودش را رفتن روی سکوی جهانی عنوان می‌کند، اگرچه از نظر او سطح مسابقات آسیایی نیز نسبت به سال‌های گذشته بالاتر بوده است. در ادامه گفت‌و‌گوی «شهروند»، با محمدرضا براری وزنه‌بردار طلایی ایران در دسته ١٠٥کیلوگرم مسابقات قهرمانی آسیا را می‌خوانید:

از مسابقات دسته ١٠٥کیلوگرم برایمان بگو که با کسب ٣ مدال طلا برای تو همراه بود؟

من در دوره قبلی هم قهرمان شده بودم، اما به نظرم این‌بار سطح مسابقات بالاتر بود. شخصا انتظار نداشتم وزنه‌برداران کشورهای دیگر وزنه‌های بالایی بزنند و ازطرفی من فقط ٤٥روز بود که تمرینات خود را آغاز کرده بودم. خدا را شکر هرطور بود به هدف خودم که کسب ٣ مدال طلا بود، رسیدم.

در یک‌ضرب ٢ بار وزنه را انداختی و همه را نگران کردی؟

شاید من انتظار داشتم با وزنه بالاتری کار خودم را در یک‌ضرب آغاز کنم و وقتی ١٧٥کیلوگرم برای من انتخاب شد، این وزنه را دست‌کم گرفتم. همیشه من تمرکزم روی وزنه‌های سنگین بیشتر است و دیدید که با اضافه‌کردن ٢کیلوگرم توانستم وزنه را بالای سر ببرم.

با فاصله چند روز باید دربازی‌های کشورهای اسلامی حاضر شوید، این مسأله از نظر حرفه‌ای ایرادی ندارد؟

این تصمیمی بود که کادرفنی گرفت و خودم نیز تمایل داشتم به این مسابقات بروم. به‌ هرحال ما برای کشورمان می‌خواهیم افتخار کسب کنیم و اگر سختی بکشیم، مهم نیست. البته هدف اصلی من مسابقات جهانی آمریکاست که هرچه دارم، باید آن‌جا روی تخته بگذارم تا روی سکوی جهانی بروم.

برخلاف سایر وزنه‌برداران المپیکی ایران، تصمیم گرفتی به مسابقات قهرمانی آسیا بروی. دلیل این تصمیم چه بود؟

بهداد سلیمی که کمی مصدومیت داشت. کیانوش رستمی هم تازه تمریناتش را آغاز کرده بود و مشکلات دیگری هم برایش به وجود آمده بود. سهراب مرادی هم تا چندی پیش با ما در اردو بود اما به خاطر مشکلات مالی تصمیم گرفت کنار برود. به‌ هرحال، او مدال المپیک گرفته بود و انتظار بیشتری داشت. ما هم از فدراسیون، وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک انتظار داریم که به ما کمک بیشتری کنند.

بعد از المپیک با کسب ٢ مدال طلا توجهات به وزنه‌برداری بیشتر نشده است؟

ما درطول ‌سال دایما در اردوی تیم‌ملی هستیم و انتظار داشتیم بعد از المپیک حداقل حقوق مناسبی به ما بدهند. رئیس فدراسیون قول داده شرایط بهتر شود. الان کادرفنی هم بابت این اتفاقات ناراحت هستند و به خاطر نبود امکانات لازم در اردوهای تیم‌ملی گلایه کرده‌اند. بحث معنوی کارمان که خوشحال‌کردن مردم است را کنار بگذاریم، ما هم زندگی داریم و ازهمین وزنه‌برداری هم زندگی‌مان می‌چرخد.

همواره گفته می‌شود وزنه‌برداران به دلیل سنگین‌بودن این رشته عوارض زیادی سراغ بدنشان می‌آید و این هم اهمیت توجه بیشتر به ورزشکاران را بیشتر می‌کند؟

البته من با این نظریه موافق نیستم. باب شده که خیلی‌ها چنین مطلبی را بیان می‌کنند اما من به شما بگویم که درچین و آمریکا مردم برای درمان خیلی ازبیماری‌ها مثل دیابت تمرین وزنه‌برداری می‌کنند. این صحبت‌ها نظرها را به وزنه‌برداری منفی می‌کند و درست نیست. شما نگاه کنید که محمد نصیری ٢١ مدال جهانی و المپیک دارد و در دنیا از این نظر سوم است اما نسبت به هم‌سن‌و‌سال‌های خود از سلامتی بالایی هم برخوردار است.

بهادر مولایی و بهداد سلیمی بعد از قهرمانی در آسیا پیام‌های تبریکی را منتشر کردند.

بله،‌ این ٢نفر از دوستان من هستند. بعد ازمسابقات با بهادر مولایی صحبت کردم. به نظرم جای او دراین مسابقات خیلی خالی بود اما به خاطر حادثه‌ای که برایش رخ داد،‌ تازه سلامتی‌اش را به دست آورده و تمریناتش را آغاز کرده است. از او بابت این پیام روحیه‌بخش تشکر می‌کنم و امیدوارم زودتر شرایط بازگشت به میادین را به دست آورد.

مسابقات جهانی‌ سال ٢٠١٧ برای وزنه‌برداری ایران از درجه اهمیت بالایی برخوردار است. به نظرت شرایط برای بازگشت سلیمی، رستمی و مرادی مهیا می‌شود؟

قطعا دوست داریم با بهترین آمادگی درمسابقات جهانی حاضر شویم و این مسأله نیازمند حمایت‌های فدراسیون،‌ وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک است. با درایت و مدیریتی که از مرادی سراغ داریم، این مشکلات به امید خدا حل می‌شود. شخصا اگر فکر کنم نمی‌توانم روی سکو بروم،‌ اصلا به مسابقات جهانی نمی‌روم. مطمئن باشید اگر حمایت‌های لازم از تیم‌ملی وزنه‌برداری انجام شود،‌ این ٣نفر هم با آمادگی و انگیزه بالا درمسابقات جهانی شرکت می‌کنند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج