۵۹۶۳۲۶
۱ نظر
۵۰۰۴
۱ نظر
۵۰۰۴
پ

پاداش برای هرکول ایرانی

برای آنهایی که ناکامی‌ها و شکست‌ها را با بهانه‌های عجیب و غریب توجیه می‌کنند و از نبودن امکانات حرف می‌زنند، موفقیت‌های سیامند رحمان بهترین پاسخ است.

شهروند: برای آنهایی که ناکامی‌ها و شکست‌ها را با بهانه‌های عجیب و غریب توجیه می‌کنند و از نبودن امکانات حرف می‌زنند، موفقیت‌های سیامند رحمان بهترین پاسخ است. وزنه‌بردار پارالمپیکی ایران که انواع و اقسام موفقیت‌ها و رکوردشکنی‌ها را در کارنامه‌اش دارد، بی‌توجه به آنچه دیگران آن را «شرایط بد» می‌نامند، پیش می‌رود تا فهرست افتخاراتش را از همیشه تکمیل‌تر کند. سیامند که با افتخارات بی‌شمار و خنده‌های دوست‌داشتنی‌اش بین مردم محبوبیت ویژه‌ای کسب کرده، به‌عنوان برترین ورزشکار پارالمپیکی ‌سال ٢٠١٧ انتخاب شد تا با انگیزه بیشتر و عزمی راسخ، استارت مدال‌ها و رکوردشکنی‌های بعدی را بزند.

هرکول ایرانی و هنرنمایی در المپیک

سیامند رحمان از همان روزی که وارد تیم‌ملی وزنه‌برداری شد، طلا گرفتن را آغاز کرد. باورکردنی نیست، اما این وزنه‌بردار ٢٩ساله در ١٢تورنمنتی که شرکت کرده، ١٠ مدال طلا و ٢ مدال نقره به دست آورده است. او پرافتخارترین ورزشکار ایرانی است که در دنیا هم به‌عنوان چهره‌ای محبوب شناخته می‌شود. سیامند در نخستین المپیکی که حضور یافت، در‌ سال ٢٠١٢ رکورد وزنه‌برداری معلولان را به نام خود ثبت کرد. او در تمام سال‌های اخیر در وزنه‌برداری سنگین‌وزن معلولان مدال طلا گرفته و رکوردها را هم به نام خود ثبت کرده، اما اوج هنرنمایی او در المپیک ریو رقم خورد. رحمان در ریو با مهار وزنه ۳۱۰ کیلوگرمی همه رکوردهای جهان را جا‌به‌جا کرد. او بارها مورد تمجید رسانه‌های خارجی قرار گرفته و برخی هم لقب هرکول را به او داده‌اند.

برترین ورزشکار پارالمپیکی

کمیته بین‌المللی پارالمپیک، سیامند رحمان را به‌عنوان یکی از نامزدهای برترین ورزشکار ‌سال انتخاب کرد. در کنار سیامند، ایهار بوکی، شناگر اهل بلاروس و مارسل هوگ، ویلچرران سوییسی، در فهرست برترین ورزشکاران پارالمپیکی در‌ سال ٢٠١٧ نامزد شده بودند که درنهایت سیامند با کسب بیشترین آرا به‌عنوان برترین ورزشکار مرد ‌سال انتخاب شد و جایزه خود را از رئیس شورای ورزش امارات در ابوظبی دریافت کرد. ملاک انتخاب او و بقیه نامزدهای بهترین ورزشکار سال، موفقیت و درخشش این افراد در المپیک ٢٠١٦ و قهرمانی در مسابقات بین‌المللی اخیر بوده است. رحمان درحالی توانست وزنه ٣١٠کیلوگرمی را در پارالمپیک ریو مهار کند که هرگز در تاریخ بازی‌های پارالمپیک کسی موفق به انجام این کار نشده بود و بعید است تا سالیان آینده این رکورد توسط شخصی به جز خود او شکسته شود.

هدف بعدی؛ رکوردزنی در توکیو

هرکول ایرانی اگرچه از ‌سال ٢٠١١ تاکنون ١٠مدال طلا و ٢مدال نقره در مسابقات بین‌المللی به دست آورده اما هنوز از قهرمانی و رکوردشکنی اشباع نشده است. او هدف و برنامه آینده خود را کسب طلا و رکوردشکنی در پارالمپیک ٢٠٢٠ در توکیو اعلام کرده است. سیامند در ابتدای پاییز به مسابقات جهانی اعزام می‌شود و به دنبال جابه‌جایی رکورد ٢٩٦ کیلوگرمی خود است.‌ سال آینده هم او در بازی‌های آسیایی جاکارتا شرکت می‌کند که در آن‌جا هم رکورد در دستان خودش است و بعید است کسی بتواند به نزدیکی آن رکورد برسد. رحمان تاکنون در دو دوره بازی‌های آسیایی شرکت کرده که در هر دوی آنها به مدال طلا دست یافته است. ٢ مدال نقره او مربوط به مسابقات جهانی است که در کنار ١٠ مدال طلا هرگز به چشم نمی‌آید.

سیامند: دوست دارم مردم را خوشحال کنم

سیامند رحمان پس از دریافت جایزه بهترین ورزشکار مرد پارالمپیکی در دنیا می‌گوید: «خیلی خوشحالم که این جایزه به من و کشورم تعلق گرفت. انتخاب به‌عنوان بهترین ورزشکار پارالمپیکی در دنیا افتخار بزرگی است و خوشحالم که توانستم با دریافت این جایزه مردم کشورم را خوشحال کنم و افتخار بزرگی را رقم بزنم. احساسم در لحظه‌ دریافت این جایزه وصف‌نشدنی است. افراد حاضر در سالن من را خیلی تشویق کردند و من از برخورد گرم آنها احساس بسیار خوبی دارم. همه هدف من این است که همواره بتوانم برای مردم کشورم و جامعه پارالمپیک ایران، افتخار کسب کنم.» سیامند درباره مسابقات جهانی که پیش‌ رو دارد، این‌طور گفته است: «خودم را برای رکوردشکنی در مسابقات جهانی آماده کرده‌ام. من همه تلاشم را می‌کنم تا باز هم رکورد دست خودم باشد و شرمنده مردم نشوم، اما شاید هم کسی پیدا شود که رکورد من را بزند. با این‌حال، امیدوارم در مسابقات جهانی باز هم کشورم و مردمی که همیشه به من لطف داشته و تشویقم کرده‌اند را خوشحال کنم.»
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • محمود

      دمش گرم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج