۹۸۱۱۰۲
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

ضرر‌هایی که کرونا به اسکی زد!

شیوع ویروس کرونا و لغو مسابقات ورزشی چالش‌هایی را برای اسکی به عنوان یه ورزش زمستانی ایجاد کرده است.

خبرگزاری ایسنا: با شیوع ویروس کرونا در کشور، فعالیت‌ها و امکان ورزشی تعطیل شدند. در این راستا فعالیت‌های رشته اسکی نیز به حالت تعلیق درآمد و کلیه پیست‌های اسکی بسته شدند. از آنجایی که فصل اسکی محدود به زمستان است، شیوع این بیماری فدراسیون اسکی را با چالش‌هایی مواجه کرده و ضررهایی را از نظر آماده‌سازی ورزشکاران و مسائل مالی برای این رشته به وجود آورده است.

عبدی افتخاری، رئیس فدراسیون اسکی در گفت‌وگویی به تاثیر شیوع کرونا بر این رشته اشاره کرد و گفت: متاسفانه کرونا تاثیر اساسی بر کار ما گذاشته است چون یکی از معدود رشته‌هایی هستیم که این بیماری در اوج کارمان شیوع پیدا کرد، بنابراین بخش عمده‌ای از مسابقات، اردوها و کلیه فعالیت‌های فدراسیون از اوایل اسفند تعطیل شده است. در نتیجه این شرایط به فصل ما آسیب جدی وارد شد یعنی یک فصل خوب و پر انرژی اسکی را از دست دادیم.

او در پاسخ به این سوال که برای جبران ضعف‌های ناشی از شیوع کرونا چه برنامه‌هایی دارید؟ بیان کرد: در حال حاضر که هیچ فعالیتی نداریم و فقط ورزشکاران و مجموعه اسکی در تلاش هستند تا آمادگی جسمانی خود را حفظ کنند. در این راستا مربیان برنامه‌هایی را از طریق گروه‌های مجازی به اسکی بازان می‌دهند و ورزشکاران در تلاش هستند تا با مربیان همراه باشند. با رفع مشکل خروج از منزل و امکان برگزاری اردوها، فعالیت‌های آشکاری ما هم شروع می شود و دوباره برنامه آماده‌سازی ورزشکاران را از سر می‌گیریم.

رئیس فدراسیون اسکی در ادامه افزود: کل دنیا این روزها درگیر شیوع کرونا است و فدراسیون‌های اسکی هم شرایط یکسانی دارند؛ عمده مسابقات فدراسیون جهانی اسکی، تمرینات و اردوها در تمام دنیا تعطیل شده‌اند. علاوه بر این کشورهای اروپایی و آمریکایی که در اسکی صاحب نام هستند هم درگیر این بیماری شده اند. باید ببینیم چه زمانی در ایران فضای آرام و ایده‌آل به وجود می‌آید تا فعالیت‌هایمان را شروع کنیم. فصل آینده باید با تلاش بیشتری جلو برویم تا تعطیلی فصل فعلی را جبران کنیم. در نتیجه علاوه بر مسابقات همان فصل، فعالیت‌های جامانده امسال را هم‌ در برنامه داریم‌، یعنی باید با ظرفیت بسیار بالایی کارمان را انجام دهیم.

افتخاری به کاهش درآمدزایی از طریق پیست اسکی دیزین که مسئولیت آن بر عهده فدراسیون بود، در نتیجه شیوع کرونا اشاره کرد و گفت: شرایط به وجود آمده قطعا از این جهت به فدراسیون آسیب می‌زند چون پیست دیزین تعطیل شده و سه ماه فعالیت پیست از دست رفت. این پیست از اواخر اسفند به شرکت توسعه و تجهیز اماکن ورزشی واگذار شد و جلساتی را با این شرکت به عنوان متولی دیزین برگزار می‌کنیم تا ضررها را به حداقل برسانیم.

رئیس فدراسیون اسکی در مورد چالش‌های موجود در اسکی ایران گفت: اسکی ما زمانی در فضای بین‌المللی مطرح می‌شود که زیرساخت خوبی را در کشور داشته باشیم. در این راستا باید پیست‌هایمان به ویژه پیست‌هایی که قدمت آن‌ها بالای ۵۰ سال است از نظر امکانات و تجهیزات به‌روز شوند. همچنین فدراسیون نیاز دارد که یک پیست اختصاصی برای فعالیت‌هایش در اختیار داشته باشد. موضوع دیگر به کسب منابع و حامیان مالی برمی‌گردد که اکنون در تمام دنیا شرکت‌ها و موسساتی از اسکی حمایت می‌کنند، ما هم نیاز داریم که شرایط اقتصادی خوب شود تا این شرکت‌ها حمایت کنند. علاوه بر این به دانش و تجهیزات روز دنیا و استفاده از مربیان صاحب نام نیاز داریم. اگر این شرایط را کنار هم بگذاریم، اسکی ایران می‌تواند در کوتاه مدت به رشد، توسعه و پیشرفت برسد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج