۹۸۵۳۳۱
۴ نظر
۵۰۰۷
۴ نظر
۵۰۰۷
پ

رضازاده؛ مردی که هنوز آیان را پاک می‌داند

تمجید یکی از ستاره های وزنه‌برداری ایران از عملکرد ۲۰ ساله «تاماش آیان »در فدراسیون بین‌المللی این رشته، حیرت کارشناسان را برانگیخته است.

ایرنا: «تاماش آیان» مجارستانی در اوایل سال ۲۰۲۰ از سوی یک شبکه تلویزیون آلمان مورد اتهام قرار گرفت؛ شبکه یک رادیو - تلویزیون آلمان مستندی با عنوان «دوپینگ مخفی، آقای بالابرها» علیه فدراسیون بین‌المللی وزنه‌برداری و رییس آن تاماش آیان پخش کرد که محتوای آن اتهاماتی بود که پیرمرد مرموز این رشته را به چالش کشاند.

این اتهامات موجب شد تا کمیته اجرایی فدراسیون بین‌المللی وزنه‌برداری ریاست پیرمرد مجاری را تعلیق و «پاپاندرا» آمریکایی، سرپرست فدراسیون شود. تعلیقی که قرار بود ۹۰ روز باشد و آیان از اتهامات دفاع کند اما در پایان این ۹۰ روز رییس فدراسیون جهانی حرفی برای گفتن نداشت و اعضای کمیته اجرایی وی را مجبور به استعفا کردند؛ استعفایی که با واکنش‌های متعددی روبرو و برخی آن را آغاز دوره‌ای تازه در رشته وزنه‌برداری برداری قلمداد می‌کنند.

اما اظهارنظر بزرگان وزنه‌برداری درباره عملکرد آیان متفاوت و در برخی از مواقع تعجب‌برانگیز است. یکی از این اظهارنظرها به حسین رضازاده قهرمان دسته فوق سنگین جهان و المپیک بازخواهد گشت. تمجید ملی‌پوش اسبق ایران از رییس مستعفی فدراسیون بین‌المللی وزنه‌برداری در حالی است که خود آیان در ۱۰۰ روز گذشته نتوانست از اتهامات دفاع و خود را یک مدیر پاک معرفی کند.

اینکه دارنده ۲ مدال طلای المپیک آتن و سیدنی چگونه او را مدیری بی‌نظیر و پاک خطاب می‌کند جای تعجب دارد هنوز مشخص نشده که رضازاده که بنا به اخبار منتشره، درگذشته رفاقت ناگسستنی با آیان داشت کدام بخش از عملکرد او را پاک قلمداد می‌کند. باید از ملی‌پوش سابق اردبیلی وزنه‌برداری ایران پرسیده شود که کلمه پاک از نظر وی چه مفهومی دارد؟ آیا وی از این واژه تعریف به خصوصی دارد که فدراسیون بین‌المللی و کمیته اجرایی این فدراسیون از آن بی‌خبرند.

رضازاده با تمجید خود به‌نوعی ورزش ایران را وارد چالش کرد زیرا این مدیر اکنون در انتظار رأی دادگاه است و اگر اتهامات ثابت شود رسوایی زیادی به بار خواهد آورد. قهرمان ملی کشور که اکنون سرپرست انجمن پاراوزنه‌برداری به شمار می‌رود بهتر است در جایگاه یک فرد شناخته‌شده از اظهارنظر جنجال‌برانگیز در پرونده آیان خودداری فرماید زیرا اتهاماتی که آیان را هدف قرار داده ممکن است قهرمان ملی ایران و عملکرد وی را در زمان وزنه زدن، مربیگری و ریاست فدراسیون تحت تاثیر قرار دهد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      رضازاده و آیان هم پیاله بودند بایدم ازش دفاع کنه

    • بدون نام

      این آقا از اول هم نون به نرخ روز خور بود

    • احمد

      کافر همه را کیش خویش پندارد

    • بدون نام

      به این علت است که آیان هم رضازاده را پاک می‌داند!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج