۱۰۰۳۳۳۷
۲۴۱ نظر
۵۳۶۵
۲۴۱ نظر
۵۳۶۵
پ

۲۸سالگی، آخرین فرصت برای ازدواج هر ایرانی!

اظهارات چندی پیش حجت‌الاسلام محمد ادریسی و پیشنهاد قوانینی به مجلس جهت تسریع در امور ازدواج جوانان، باعث ایجاد بحث‌ها و اظهار نظر‌های متفاوتی نسبت به این موضوع شد. ازدواج مساله‌ای پیچیده در ایران شده.

برترین‌ها: اظهارات چندی پیش حجت‌الاسلام محمد ادریسی و پیشنهاد قوانینی به مجلس جهت تسریع در امور ازدواج جوانان، باعث ایجاد بحث‌ها و اظهار نظر‌های متفاوتی نسبت به این موضوع شد. ازدواج مساله‌ای پیچیده در ایران شده، از طرفی برخی بنا دارند با دستور و توصیه جوانان را ترغیب به ازدواج زودهنگام کنند، از طرفی متغیرهای تاثیرگذاری چون اقتصاد راه را برای ازدواج زودهنگام بسته است.

تغییرات اجتماعی و گسترش سبک‌های جدیدی از زندگی مقل ازدواج سفید، کمی فضا را مخدوش‌تر از پیش کرده، این مطلب در ابتدا پیشنهاد «ادریسی» را مرور کرده و بعد واکنش‌ها.

۲۸سالگی، آخرین فرصت برای ازدواج هر ایرانی!

قانون دوازده گانه ازدواج برای تسریع و شتاب ازدواج

قانون اول: ابتدای دوره ازدواج اختیاری ۱۷ سال و انتهای آن ۲۸ است و اگر کسی ازدواج نکرد باید ازدواج اجباری داشته باشد.

قانون دوم: اگر کسی بعد از سن ۲۸ سالگی از ازدواج امتناع کرد از او ربع درآمد کسب و کار و صنعت یا مالیات از تجارت او گرفته می‌شود و به آن‌ها که می‌خواهند ازدواج کنند و گرفتار فقر هستند داده می‌شود.

قانون سوم: اگر فرد در این دوره سنی ازدواج نکرد اگر بیمار بود، معالجه او مجانی است و اگر بیماری بدون علاج داشت از ازدواج او امتناع شود و اگر بیماری او معالجه شد و ازدواج نکرد باید تمام هزینه‌های ازدواج یک زوج را پرداخت کند.

قانون چهارم: اگر پس از دوره ازدواج اختیاری فرد ازدواج نکرد از او در مناصب مدریتی و تدریس و عضویت در هیئت علمی و کار‌های کلیدی هرگز استفاده نمی‌شود.

قانون پنجم: اگر صاحبان مشاغل و کسب و کار به تعداد تعیین شده از جوانان که در دوره ازداوج اختیاری هستند چه دختر باشد و چه پسر وام خودکفایی و ازدواج بدهند از دو تا سه سال معاف از هرگونه مالیات و عوارض می‌شوند.

قانون ششم: کسی که سن او بالایی چهل سال است و فرزندی ندارد اگر به لحاظ جسمی و مالی، شرایط اش را داشته باشد موظف است که باتوجه به توانایی‌های او از یک تا چهار یتیم از کودکان کار یا شیرخوارگاه یا یتیم‌خانه‌های کشور فرزند تقبل کند.

قانون هفتم: هرکس در این دوره ازدواج کرد و برادر بزرگ‌تری ندارد که به والدینش خدمت کند استخدام رسمی ادارات دولتی می‌شود و همچنین یک دختر اگر برادر بزرگ‌تر ندارد که از والدینش مراقبت کند شوهر او معاف از مالیات و سربازی تا زمان پایان حیات والدین است.

قانون هشتم: کسی که در دوره ازدواج اختیاری ازدواج کرد اگر فقیر بود به او در نزدیک‌ترین محل سکونت والدین در شهر خود زمینی یا منزل مسکونی یا مغازه‌ای برای کسب و کار که قابل برگشت باشد از طرف دولت‌ها و حکومت داده می‌شود.

قانون نهم: کسی که در دوره ازدواج اختیاری و قبل از ۲۸ سالگی ازدواج کرد و صاحب چهار فرزند شد از سربازی معاف می‌شود و یارانه بیشتری از دولت‌ها دریافت می‌کند.

قانون دهم: کسی که بدون ازدواج به سفر‌های خارجی غیر زیارتی و علمی می‌رود عوارض خروج بیشتری باید بدهد واگر بدون عذر معقول همسر خود را با خود نبرد یا در خارج ازدواج کند نصف دارایی‌های او برای همسر اول و فرزندان است.

قانون یازدهم: دانشجویان و طلاب تنها به دلیل تحصیل علم در داخل یا خارج از کشور تنها دو سال می‌توانند تاخیر در ازدواج داشته باشند.

قانون دوازدهم: گواهی گذراندن حداقل دو دوره رایگان «حقوق متقابل و مترابط زن و شوهر» و «روش تعامل و آموزش تربیت فرزندان» قبل از ازدواج اختیاری یا ازدواج اجباری باید توسط دختر و پسر ارائه گردد تا پنج درصد به وام ازدواج آن‌ها اضافه شود.

اما شنیده‌ها حاکی از این است که این موضوع نه تنها طرح مجلس یازدهم برای موضوع تشویق ازدواج و افزایش جمعیت نیست بلکه هیچ پیشنهاد هیچ مسئول و یا کارشناس خبره‌ حوزه خانواده هم نیست بلکه متنی است که اولین بار در سال ۹۷ سایت پارسینه با عنوان «قانون دوازده گانه برای تسریع و شتاب ازدواج» منتشر کرده بود.

واکنش کاربران در فضای اجتماعی

قوانین عجیب و غریب آن از روز گذشته بازتاب گسترده‌ای را در شبکه‌های اجتماعی به دنبال داشت. این طرح که با عنوان «ازدواج اجباری» مطرح شده است، باعث شد تا کاربران و فعالان فضای مجازی با داغ کردن هشتگ آن، انتقادات و واکنش‌های طنزی را در توئیتر با یکدیگر به اشتراک بگذارند.

۲۸سالگی، آخرین فرصت برای ازدواج هر ایرانی!

۲۸سالگی، آخرین فرصت برای ازدواج هر ایرانی!

۲۸سالگی، آخرین فرصت برای ازدواج هر ایرانی!

۲۸سالگی، آخرین فرصت برای ازدواج هر ایرانی!

۲۸سالگی، آخرین فرصت برای ازدواج هر ایرانی!

۲۸سالگی، آخرین فرصت برای ازدواج هر ایرانی!

۲۸سالگی، آخرین فرصت برای ازدواج هر ایرانی!

۲۸سالگی، آخرین فرصت برای ازدواج هر ایرانی!

ابهری، روانپزشک و استاد دانشگاه علوم پزشكی تهران در این باره می‌گوید:

* یكی از بحث‌های داغی كه این روزها نقل بعضی از محافل شده و نسبت به آن اظهارنظرهای متفاوتی می‌شود، محدوده سنی ازدواج جوانان است.

* سن ازدواج باید مبتنی بر سه اصل بلوغ جسمانی، بلوغ روانی و بلوغ اجتماعی باشد. منظور از بلوغ جسمانی دوران توانمندی فرد از نظر تولید مثل است. بلوغ روانی، عنوانی است كه روان‌پزشكان از آن تحت عنوان رشد شخصیت نام می‌برند. از لحاظ حقوقی نیز بلوغ روانی با عنوان رشد شناخته می‌شود. اما اختلافی که ما با حقوقدانان در این زمینه داریم این است که حقوقدان‌ها به حداقل كفایت می‌كنند و معتقدند فقط كافی است فرد توان تشخیص مصالح خود را داشته باشد ولی عقیده روان‌پزشكان و اصولا مكاتب روان‌شناختی بر این است كه فرد باید از لحاظ شخصیتی، توانمندی، پختگی و رشد به مرحله‌ای برسد كه نه تنها نسبت به خود شناخت كافی پیدا ‌کند و بتواند مصالح خود را تشخیص بدهد بلكه نسبت به فردی كه در نظر دارد با او ازدواج كند نیز شناخت كافی به‌دست آورد.

*بلوغ اجتماعی به معنی توانمندی لازم برای اداره امور خانواده، همسر و فرزندان است. این امر، مستلزم برآورده‌شدن نیازهای اقتصادی، بهداشتی،‌ علمی، آموزشی و... برای گذراندن زندگی است تا فرد بتواند با آن، مسكن و حداقل نیازهای خانواده را تامین كند.

*یك فرد ممكن است در سن 20 سالگی زمینه‌های فوق را یكجا و كامل پیدا كند. در حالی كه فردی دیگر در سنین بالاتر هم نتواند به آنها دست یابد. در مورد خانم‌ها هم به همین شكل است. یك دختر جوان ممكن است در سن مشخصی به رشد كامل جسمانی رسیده باشد اما رشد روانی و شخصیتی او کامل نشده و توانایی ایجاد یك رابطه درست با همسر، فرزند، اطرافیان خود و از جمله خانواده جدیدی كه با او پیوند می‌خورد یعنی خانواده شوهر را نداشته باشد. در این صورت تبعات آن نه تنها به فرد و خانواده بلكه به جامعه هم كشیده می‌شود. جامعه‌ای كه نیازمند افراد فعال، آگاه، پخته و توانمند است.

نظر شما در رابطه با اجرا شدن این طرح چیست؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منابع: روزنامه همشهری، مشرق‌نیوز

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      این خصوصی ترین بعد زندگی فرد و مهم ترین رخ داد زندگی یه آدم سالم برلی آقای ادریسی که احتمالا از متقاضیان چند همسری و مهریه صفر هستن امر ازدواج مشابه خرید از سوپر مارکت برای ما پیدا کردن شریک زندگی هم دم و هم صحبت و مطابق خواست خودمون معیار ها و شرایط مون اقدام میکنیم این روز ها به جای رسیدگی به فساد سیستم کارشون شده فضولی در زندگی خصوصی مردم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        والا با این وضع اقتصادی هیچ پسری حوصله رفتن زیر مسولیت نداره همون دوس دختر بهتره بعدشم عوض یه
        گل یه باغچه داری بعدشم دخترا ایرانیه این زمونه بدرد ازدواج نمیخورن من که چندبار خواسم بری خواسگاری دیدم یه شهر باهاش خاطره داره :))))))))دختر ایرانی مگه دوست داشتنو عاشقی حالیشه دخترخارجی بگیریم بهتره
        این اخوندم بهتره عوض تز دادن و طرح یه طرح اقتصادی برای صاحب شغل شدن جوانان بکنه

      • نوا

        کاربر۱۰:۵۱ شما که میفرمایید به جای یه‌گل یه باغچه دارید نباید انتظار داشته باشید دختر پاکی به پستتون بخوره. زنات پاک برای مردان پاک اند

      • بدون نام

        پسر ایرونی خودش دنبال دخترایی با صدمن آرایش و هایلایت و فلان می دوه که به قول خودش یه شهر
        باهاش خاطره دارن.وگرنه دختر خوب تو شهر زیاده که البته به چشم پسر هفت رنگ دوست ایرانی نمیاد
        ضمنا شما آقایونم همچین پاک و نازگل نیستین که هیشکی باهاتون خاطره نداشته باشه
        در نهایت هم حقیقتی رو خدمت پسران متوهم ایرانی عرض کنم که دختر خارجی هم منتظر ننشسته که با شما خودشیفته های ایرانی ازدواج کنه

      • بدون نام

        کاربر نوا
        دخترایه ایرانی فقط دنبال پول و ماشینن تو یه دختر سالم معرفی کن سالما که مالشی نرمشی نشده باشه و یه شهر باهاش خاطره نداشته باشن همین الان میرم خواستگاریش هم ماشین دارم هم شغل هم خونه .....به والا نیست من دختر سالم ندیدم تو ایران اگه سالم بودن یه نگاه به امار طلاقا بکن تو این ده سالو فقط چه خبره متاسفانه خونواده ها عوض اموزش عشق و محبت و تعهد فقط یاد دادن به دخترا یکی پیدا کن پولدار باشه همون پولدارم دخترا واسش حکمه دستمالو دارن چون اخرسر مادره همون پسره خودش دختره انتخاب میکنه
        یا سنتون کمه هنوز جامعه نمیدونین چه خبره یا ...یه سراندرزگو و کردان و خزرشهر .... بزن میفهمی چه
        خبراییه
        دختر ایرانی بدرد ازدواج نمیخوره دخترخارجی بگیرین که اقامتم داشته باشین خبریم از مهریه نیست معنی واقعی تعهدم بلدن ابراز علاقه و عشقو....اینجا دخترا ایرانی فقط سردی نشان دادن بلدن!

      • علي

        خانم نوا اتفاقا برعكسه مرداي پاك گير زنهاي بد ميافتن خود بنده با هزار ارزو ازدواج كردم و از هر نظر سالم و اهل خانواده اخرش زنم هوس مهريه و طلاق كرد زندگي خوبمون و نابود كرد و با وسوسه پول رفت

      • بدون نام

        بجا یاین حرفا خونه کار ماشین واب و برق مجانی بدن ...

      • بدون نام

        خودتون را درگیر ازدواج نکنید مجردی پیشه کنید ازدواج تهش هزینه و طلاق و دردسره امار طلاق را نگاه کنید
        این متاهل ها حسودیشون میشه به زندگی شما
        ازدواج مال قدیم بود الان اگر خونه دادن کار با درامد بالا دادن و مهریه هم برداشته شد میشه ازدواج کرد که اونم باز دردسرای خودشو داره
        در شرایط فعلی صرف نمیکنه خودتون را بدبخت نکنید

      • بدون نام

        این چند سالشه بیست سال چکاره اس جای همه تصمیم میگیره

      • بدون نام

        ... تو همه چی مردم دخالت میکنند مقصر خودمونیم

      • بدون نام

        خنثی نباشید جوابشو بدین ریپورتش کنید تا تو همه چی دخالت نکنند

      • بدون نام

        قیافه رو برای چی اینارو بیخودی گنده میکنید کی هست اصلا

      • بدون نام

        بیچاره ها بعد از ازداج اجباری میشه بارداری اجباری اونم 4 تا باید کلا نتا اخر عمر بیفتید دنبال بچه و کاراش

      • بدون نام

        ازدواج با دختره ایرانی = طلاق و کنارش افسردگی و مریض روحی روانی شدن
        دختر ایرانی بدرد ازدواج کردن نمیخوره از اونگولا زن بگیرین از ایران نه

      • بدون نام

        فکر کن دختر ایرانی گرفتی فرداش گفت طلاق فرداش گفت ما بهم نمیخوریم و.....بی خیال بابا پاک تر از پسر ایرانی هیچ جا دنیا نیست همین دخترا اروپایی و امریکایی له له مارو میزنن دختر ایرانی یه زمانی یه زمانی خوب بود الا تو این عصر اصلا گزینه مناسبی برای ازدواج نیستن حتی دخترا فامیل

      • بدون نام

        آخه این چی کاره هس بیاد در مورد زندگی خصوصی مردم نظر بده ،کسی که ازدواج نمیکنه یعنی پول و موقعیت نداره بعد بیاد یک چهارم حقوقشم بده به دیگری،یا کسی که تا چهل سال بچه دار نشده یعنی توانایی یا حوصله یا پولشو نداره بعد بیاد بچه مردم رو بزرگ کنه اینطوری که تنفر بین اعضای خانواده که ازدواج اجباری و فرزند اجباری باشه بیشتر میشه اونوقت مردم چیزی برای از دست دادن ندارن میان بدتر شورش میکنن اول هم تورو سنگ قلاب میکنن،

      • بدون نام

        قیافش شبیه افغانهای محترم هست

      • بدون نام

        کاربر 10:51
        اینطور که از زندگیت تعریف کردی،همه شهر با خودت خاطره دارن که برادر ! دختر پاک میره سراغ پسر پاک. مسلما دختر پاک به امثال شما جواب مثبت نمیده گل پسر

      • بدون نام

        این خودش وضعش خوبه حسابش هر ماه پر پر میشه دنبال ازدواج و چند همسریه خبر از گرسنگی و فقر و بیکاری ملت ایران نداره

      • بدون نام

        کاربر 11:03 وقتی دختر ایرانی دنبال پسره چیتان میتانه ما پسرا هم دنبال دختر عملی و خوشگلیم و صد البته بابا پولدار هرعکسی عملی داره ناراحتین برین پسری پیدا کنید که قیافه براش مهم نباشه عین همون پسرا که تندر 90 (ال ممد) سوارن اسماشونم ممده اکثرا

      • بدون نام

        دختر سالم ایرانی پیدا نمیشه حتی دهاتشم نمونش همون دختره رومینا که پدرش کشتش

      • بدون نام

        طبق تجربه میگم دخترا این دوره زمونه ارزش ازدواج ندارن چه برسه زادواوری بچه پولدارا هم همیشه ماماناشون واسشون از قبل دختر انتخاب کرده اونم از بین فامیل هیچ وقت اونا به سطح طبقه پایین تر از خودشون نگاه نمیکنن به فیلما توجه نکنید عشق فقط تو همین فیلماس

      • دکتر

        کاربرد ۱۱:۵۱ بیا اینجا خودم انقدر دختر افتاب مهتاب ندیده تو شمال شهر همین تهران با تحصیلات بالا و خانواده عالی بهت نشون بدم که بفهمی دختر خوب هست. یه پسر خوب میدونه یه دختر خوب رو از کجا و چه طوری پیدا کنه.

      • hassan.h

        قبل از هر چیز باید به معقول بودن پیشنهادها فکر کرد
        ازدواج اجباری نامعقول است

      • بدون نام

        ما پسرا ایرانی حاضر به ازدواج با دخترا ایرانی نیستیم تقاضا داریم دختر خارجی وارد کنید

      • بدون نام

        شما پسرایی که انقدر صداتون دراومده همش غر میرنید آیا خودتون بی عیب و نقص و بدون ایراد و خیلی پسر سر به راه و پاکی هستین؟
        به قول اون کاربر حرف خوبی زد پسری که دورش از اون جور دختراست خودش رفته سراغ همچین دخترهایی.
        اگه خودش پسره سالم و پاکی بود دنباله دختر راه نمیغته چه برسه بخواد با امثال اینجور دخترها دوستی کنه پس خودشم لنگه همون دخترهاست.
        از قدیم گفتن قابلمه میره دره خودشو پیدا میکنه
        اون پسر سالم و نجیب و پاک صد البته یه دختره نجیب و پاک گیرش میاد نه مثل امثال شما که مجردی هرکاری دوست دارید میکنید البته که برای شما پسرها عیب و ایرادی نداره(همین دوست دختر داشتن اونم نه با یکی یا صیغه... این چیزها) از نظر خودتون، بعد میخوائین دختر نجیب و کسی که با پسری دوست
        نبوده نصیبتون بشه که نمیشه کسی مانند خودتون نصبیتون میشه.

      • مجید

        بدون نام ۱۰:۵۱

        کافر همه را به کیش خود پندارد !! چند نفر مثل خودت دیدی همه رو مثل خودت می دونی ؟!!

      • بدون نام

        دختری که مطلقس مادر پدرش بدرد زندگی نمیخوره
        دختری که وکالت میکنه به درد زندگی نمیخوره
        دختریکه تو سالن زیباییاس بدرد زندگی نمیخوره
        دختریکه همش خودشو میگیره بدرد زندگی نمیخوره
        دختریکه صدا بچگونه نداره بدرد زندگی نمیخوره
        دختریکه هنوز بلد نیست عشق بازی و ناز و ادا داره بدرد زندگی نمیخوره
        دختریکه تو روت یه مدله پشتت یه مدلی بدرد زندگی نمیخوره و....
        در اخر دخترا دروغاهایه جذابه اب زیرکاهی هستن بخصوص ساخت ایرانش که هیچی از زندگی بلد نیستن ازدواج شده براشون معامله که حتما باید پسر پولدار باشه طلاقم داد مهم نیست مهم پولس بعد میرم یه پسره دیگه رو خر میکنم چون تو ایران عرفش اینه که پسر میره سراغ دختر نه دختر سراغ پسر پس این وسط پسرا سوختن بیشتر امار افسردگی و...مال پسراس پس پسرا دختر ایرانی اصلا رو ندین اینا بدرد ازدواج نمیخورن چون هیچ درسی تو خونوادشون از محبت و عشق ندیدن اصلا عشق ورزیدن بلد نیستن اونیم که ما پسرا الی ما پسرا فلان تو چرا پا میدی به کلی پسر؟تو چرا نمیتونی بمونی با یکی؟ مورد پس از دختراس اتفاقا همه پسرا ایرانی پاک ترینن

      • hadi

        آخه دکتر درد اوناییکه پول داره ازدواج میکنه اون بیچاره ای که ....نون نداره شب بخوره مرض نداره ازدواج نکنه

      • بدون نام

        بخدا این آقای روحانی تر و تمیز اگه یک روز مزه بی کاری و بی پولی و بی خانه ای و مستاجری و گشنگی و یخچال خالی رو چشیده باشه

      • من نه من منم

        من به دلایل جنسی هم که شده ازدواج خواهم کرد.

      • بدون نام

        اگه دختر ایرانی میخوایین باهاش وصلت کنید حتما قبلش تحقیق کنید بقول اون دوست بالایی سالن زیبایی بود اصلا نرین سمتش یا وکیل و.....من زنه وکیل داشتم خودمم دکتر طلاق دادم عاشق یکی دیگه شدم اونم سالن زیبایی اونم طلاق داد میدونید چرا چون بامن نبود تو رو اره باهام بود بعد فهمیدم با خیلیاس با این دخترا پرستارم نباشین من تو بیمارستان دیدم چه اداها که در نمیاد الانم با یه دختر هلندی اشنا شدم بعد دوبار ازدواج
        زمین تا اسمون با دختر ایرانی فرق داره اونیم که میگه دخترا خارجی پا نمیدن عزیزم من از هلند الان قراره ازدواج کنم چطور به من داد؟ پدرشم تو کاره کشتیرانیه پولداره البته پولش برام ملاک نیست فقط بخاطر این که متعهده ازش خوشم اومد وگرنه تو همین ایرانشم کلی دختر میتونسم باز انتخاب کنم پولشم دارم ولی بعد دوبار ازدواج عمرا بچه دارم شم عمرا بزارم انتخابش دختر ایرانی باشه

    • بدون نام

      این خصوصی ترین بعد زندگی فرد و مهم ترین رخ داد زندگی یه آدم سالم برلی آقای ادریسی که احتمالا از متقاضیان چند همسری و مهریه صفر هستن امر ازدواج مشابه خرید از سوپر مارکت برای ما پیدا کردن شریک زندگی هم دم و هم صحبت و مطابق خواست خودمون معیار ها و شرایط مون اقدام میکنیم این روز ها به جای رسیدگی به فساد سیستم کارشون شده فضولی در زندگی خصوصی مردم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ما پسرا ایرانی نیازی به دخترا ایرانی ندارم این حاج اقا راست میگه از خارجیش وارد کنه ولی دختر ایرانی عمرا چون نه مرام داره نه وفا نه معرفت فقط دنبال پولن

      • بدون نام

        من 45سالمه و پزشکم هنوز یه دختر سالم ایرانی ندیدم ترجیح میدم همینطور مجرد بمونم تا یکیو بیارم که همش کشیکشو بدم

      • بدون نام

        اره دیگه به زور میگن بیا دختر ایرانی بگیر که بعدش یا مهریه بدیم یا بکنمون زندان یاهم اقساط ازدواج اجباری ولمون کنید بابا من یکی حاضر نیستم با دخترا افاده ای و پرتوقع ایرانی ازدواج کنم که تهش تهش کارم بکشه به دادگاهو سیبیل این قاضی اون وکیلو و مشاورو چرب کنم تنهایی بهترین گزینس

      • بدون نام

        لطفا این خزعبلات را منتشر نکنید مردم بدبختی های مهم تری دارند ....

      • بدون نام

        تو ایران اینطوریه که خقوق اولیه و امکانات اولیه زندگی رو از مردم میگیرن وقتی مردم اعتراض میکنن میان حقوق بدیهی زندگی ات رو هم میگیرن مثل انتخات تحرد یا تاهل که فکرت مشغول شوک دوم باشه کلا از اولی غافل بشی یعنی رسوایی رو با رسوایی بزرگتر به حاشیه میکشن

      • بدون نام

        من بمیرممم دختر ایرانی انتخاب نمی کنم برای زندگی مشترک از کشورا همسایه وارد کنید بزارین ویترین یا سایت بیارین بالا ببینیم کدوم بدرد میخوره باهاش ارتباط برقرار کنیم ولی دختر ایرانی اصلاااااااااااااا

      • بدون نام

        ازدواج در نهايت شكست محسوب ميشه. بعد از 20 سال زندگي و جون كندن كارم به طلاق كشيد همه گفتن تو از رو هوس ازدواج كردي حالا من هيچي دختر دايي من كه آخر خانم محجبه و مذهبي و ديندار هست و ازدواجش از همه سالمتر بود تو فاميل الان داره قرص افسردگي ميخوره كه بتونه ادامه بده زندگيشو اينم آخر عاقبت ازدواج.

    • بدون نام

      واسه توالت رفتنمونم میشه یه قانون بزارن؟؟؟؟مخصوصا 5تا6صبح،،،والا یعنی چی که هروقت دلمون خواست بریم توالت،،، مرسی از مسئولین

      پاسخ ها

      • مهران

        دمت گرم

      • بدون نام

        میگم این ادریسی بیاد نظر بده ماهی چند بار قورمه سبزی بخوریم اگه هر ماه قرار شد بیشتر از دوبار بخوریم یک چهارم بشقابشو بدیم به اونی که لوبیا و سبزیش تموم شده

      • بدون نام

        قانون گذاشتن نمی بینی یه توالت عمومی تو شهر به زور پیدا میشه

      • بدون نام

        دیگه وقتی مجلس افتاد دست اصولگراها باید فکرش رو میکردیم

      • بدون نام

        عقد بدون رضایت دختر باطل هست،بعضی زندگی های با علاقه به مشکل برمیخورن چه برسه به اجباریش. اینجوری که دعوا و طلاق بیشتر میشه فقط میخواین دامداری راه بندازین که کلی بچه تولید بشه با آینده نابود و مهر فرزند طلاق رو پیشونیشون؟جلوی طلاق هم بگیرین افراد عملا اونموقع جدا زندگی میکنن و پایبند نخواهند بود و فساد هم بیشتر و بیشتر البته اگر مهم باشه براتون که نیست.

    • بدون نام

      خخخخخخخخخ دیونه خونه دوره یازدهم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خخخخخخ.عالی گفتی

      • بدون نام

        دیوونه تویی که متن رو کامل نمیخونی

      • رضا

        شما که به دولت دهم عادت داشتی حالا یازدهم

    • بدون نام

      الان ۳۸ ساله مجرد داریم اینا نگران ۲۸ ساله هان !

      پاسخ ها

      • بدون نام

        داداش همون مجرد بمون دختر ایرانی جز اعصاب خورد کردن هیچی نداره خوده پدر مادراشون دیگه حوصله نگه داشتنشو ندارن میگن فقط یکی بیاد بگیره راحت شیم خخخخخ با این وضع مهریه هم فکر کن درخواست طلاق کنه باید بری زندان یا تقسیط هرچی دراوردی بدی بش بعد ببینی با کسه دیگه می پره با پولایه تو!!!!!!!! سری که درد نمیکنه دستمال نبند این دخترا این زمونه فقط پول میخوان نه عشق بازی

      • بدون نام

        دختر چینی بگیر ولی
        made in iran noooooooooo

      • بدون نام

        پیرپسرها دیگه مشمول ازدواج نبیستند.نسل جدید پدر جوان میخواد

      • بدون نام

        کاربر 12:40
        واقعا چرا باید با شماها ازدواج کرد وقتی تعهدی ندارین جز یه اسم تو شناسنامه ؟

      • بدون نام

        والا کسی دنبال پیرپسرها نبود اساسا.مردان جوان زیر سی سال منظورند.شما به تجردتون ادامه دهید.

    • بدون نام

      من اگه بمیرم و باز بمیرم و باز بمیرم حاظر نیستم با دختر پرتوقع امروزی ازدواج کنم.حاظرم با دختر سی چهل ساله ازدواج کنم ولی با اینا نه.
      همش ضرره.بهتون میگم این دهه هفتادی هشتادیا چیزی از زندگی نمیدونن بجز گند زدن بهتون.تو دوستام زیاد دیدم.میگن زن نگیر

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بابا دختر ایرانی ارزش خواستگاری رفتن اصلا نداره این دخترا ایرانی نه محبت میدونن نه عشقو عاشقی همشون کمبود دارن بعدشم من دختر ایرانی به فرض گرفتم چی عایدم میشه جز هرروز مشکلات عصبی و روحی بعدتر بخوایی طلاقم بدی باید کلی مهریشو بدی والا بخدا دختر خارجی بهتره کلی امتیازات داره اولا تعهد و عشق و عاشقی حالیشه دوما اقامتت جوره اور سوما مهریه خبری نیست

      • بدون نام

        دقیقا

      • بدون نام

        خب برو بگیر دیگه ۱۰.۵۳ اگه راست می گی. چرا انقد بالا و پایین می پری. ببینیم با اون خارجیه چقد می مونی

      • بدون نام

        اره منم اول اومدم خوب رفتار کردم دیدم دختره تو یه دنیای دیگست خلاصه با هزارتا عوضی بازیم الان ادم شده ولی دیگه زندگی بر مبنای عشق نیست بلکه برمبنای عوضی بودنه

      • بدون نام

        اگه سی چهل ساله باشی قاعدتا باید با دختر سی چهل ساله هم ازدواج کنی.نه پس؟ برو با زنی که جای بچه اته ازدواج کن.

      • بدون نام

        مهریه به اندازه سال تولد رو همین متولدین اواخر پنجاه و اوایل شصت باب کردند.شما یادت نیست.

      • بدون نام

        منم ترجیح می دم کلا ریخت مرد ها رو نبینم حتی اگه مجبور بشم فلسطین رو غذا بدم

      • منیژه

        دختر سی چهل ساله مهریه نداره؟ جهاز نداره؟
        مراسم عروسی و حلقه نمیخواد؟ خرجی نمیخواد؟ شما اگه شرایط ازدواج رو نداری چه دختر بیست ساله چه دختر چهل ساله حاضر به ازدواج با شما نخواهند بود.

      • بدون نام

        کاربر 10:53
        معلومه تا حالا پات رو نذاشتی بیرون از کشور. دخترای اونور به این راحتی دم به تله نمیدن که ! دیگه پسر ایرانی باید خیلی درست حسابی و سطح بالا باشه که یه دختر غربی حاضر شه بهش جواب مثبت بده

      • بدون نام

        دهه هفنادی به درد دهه هفتادی میخوره دهه هشتادی هم به درد دهه هفتادی و هشتادی میخوره بلا به دور

      • بدون نام

        دوست عزیز یه دختر ایرانی هم کشته مرده ازدواج با مردایی نیس که با وجود ازدواج هنوز دنبال دخترای رنگارنگن

      • بدون نام

        آیا یک پسر ایرانی ارزش اینو داره که یک دختر نجیب و کم توقع بهم جواب مثبت بده با اون پسر ازدواج کنه؟
        آیا پسر ایرانی ارزش اینو داره که یک عمر جوونیش رو به پای اون پسر بزاره و با غم و غصه و مشکلات و بی پولیش بسازه؟
        شما پسرا خودتون روخیلی خوب و بی عیب و نقص و بدون ایراد میدونید آیا شما پسرها خودتون خیلی پسر سر به راه و پاکی هستین؟
        شما پسرهای این دوره زمونه هم مثل پسرهای قدیم چشم پاک نیستین الان پسر چشم و دل پاک پیدا نمیشه همه بسیار تنوع طلب و هوسران شدن و حتی با یک زن قانع نیستن.

      • بدون نام

        پسری که دورش از اون جور دختراست که شما پسرها دارین میگین چون شما خودتون دنباله اون دخترا هستین.
        خوده اون پسر میره سراغ همچین دخترهایی.
        اگه خودش پسر سالم و پاک باشه دنباله همچین دخترایی نمیره
        چه برسه بخواد با امثال اینجور دخترها دوستی کنه پس
        پس در نتیجه خودشم لنگه همون دخترهاست.
        از قدیم گفتن قابلمه میره میگرده دره خودشو پیدا میکنه
        اون پسر سالم و نجیب و پاک صد البته یه دختره نجیب و پاک قسمتش میشه چون خودش سالم و پاک و نجیب بوده.
        نه مثل امثال یه سری از پسرها که مجردی هرکاری دوست دارن میکنن البته تو ایران برای شما پسرهها هیچ کاری زشت نیسنت و هیچ عیب و ایرادی نداره...
        ولی بعد همین پسرها میخوان دختر باحیا و نجیب و کسی که با پسری دوست نبوده قسمتون بشه که البته نمیشه کسی مثل خوشون قسمتشون میشه

      • بدون نام

        من الان چهل سالمه جهیزیه ی مرتبی هم دارم بیا منو بگیر
        لطفا" پلیز خودم خرجت رو هم میدم باشه گلم مرسی اههههههه

    • بدون نام

      هه

    • بدون نام

      ذهن مردمو خوب بازی میدین

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خوووب. اصلا یکی از استعدادهای بالقوه شون همینه

    • بدون نام

      کم کم همه چیز ما داره میشه دقیقا مثل کره شمالی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بابا صد رحمت به کره. دیگه قانون برای ازدواجشون ندارن

      • بدون نام

        کره شمالی همه تو یه سطح اقتصادین

      • بدون نام

        کاربر 11:59
        این حرف اصلا درست نیست،مردم کره شمالی همه تو یک سطح اقتصادی نیستن. تو کره شمالی مردم چن طبقه هستند. یه سری از مردم مقامات و مسوولان هستند که پول و امکانات دارند. یک طبقه افرادی هستند که شغل دولتی دارن و یک زندگی متوسط بخور نمیر،و حق زندگی در شهر پیونگ یانگ رو دارن(اقشار کشاورز و... این حق رو ندارن). یک قشر هم صتعتگران و کشاورزانند که فقیرن و با کمترین امکانات زندگی میکنن

    • ...

      شما یارانه نوزاد دارین قطع میکنید با این اوضاع درآمدی کی حاضره ازدواج کنه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        شما چرا ازدواج کردین و چرا اصلا بچه دار شدین تو این اوضاع ایران

    • بدون نام

      اینها همش حرف مفت و مزخرفه
      هر وقت قیمت مسکن، وسایل خانه، پوشاک، خوراک و... منصفانه و ارزان شد اون وقت حرف از ازدواج بزنید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        فقط یه نظر سالم دیدم اونم تویی علاوه بر اینا باید تو مدارس هم فرهنگ سازی بشه زندگی پول نیست علاقه و عشقه واقعیه چند درصد دخترا حاضرن با یه ادمه بی پول ازدواج کنن ولی دوستشون داره؟ بخدا 0درصد چون همشون دنبال یه ادم پولدارن همون پولدارم به زور شاید یه هفته باهاش بگرده ...

      • بدون نام

        واقعا مهریه رو هم بردارن

      • بدون نام

        ببخشید ولی از نظر ریاضی ما چیزی به نام صفر درصد نداریم همراه با فرهنگ سازی بهتره زیر سازی هم بشه

      • بدون نام

        کاربر 11:17
        والا من شخصا حاضر شدم با پسری که از نظر مالی صفر بود شروع کنم ، باهاش موندم و یک ذره هم از عشق و علاقم کم نشد با وجود مسایل مالی. خیلی های دیگه رو هم دیدم اینطوری اند.. اگه پسری با اخلاق باشه و ارزش داشته باشه ،یه دختری مثل خودش هم پیدا میکنه. ولی اینکه انتظار داشته باشی یه دختر با خلوص و اهل دل ،بودن با هر پسر "بی ارزش یا بی اخلاقی " رو قبول کنه ،خب انتظار به جایی نیست

      • مرمر

        کامنتا رو میخوندم میخندیدم به این همه فقر فرهنگی و عقدع
        نظر شما رو خوندم بسی لذت بردم
        در پناه خدا باشید

    • بینام

      شما همه چیو ارزون کن مردم خودشون ازدواج میکنن

    • بدون نام

      کلی باعث نشاط و خنده شد حاج آقا . در ضمن حاجی اگه اون پول های مفتی رو که به تو میدن به من هم بدن ، قول میدم ۱۸ سالگی ازدواج کنم .

      پاسخ ها

      • بدون نام

        احسنت

      • من

        خوب گفتی

      • بدون نام

        بخدا من باید میرفتم حوزه عوض درس خوندن این همه تحصیلات البته الان انصراف دادم و شغل ازادم چون دیدم درس خوندن فایده نداره

    • مایسیری کومجک

      من زن نوموخااااام ولم کنیییییین

      پاسخ ها

      • بدون نام

        از ناز کردنت معلومه زن نمیخای.گربه دستش به گوشت نمیرسید میگفت پیف پیف

    • مجرد

      طرح خوبیه ، خوشم آمد

    • بدون نام

      مملکت نیست که ..دیوانه خونه اس

    • بدون نام

      خدا ریشه تون رو بکنه که اگه گرونی رو نیاورده بودین دختر پسر ازدواج میکردن احتیاج نبود تو یاد بدی... چرا فکر میکنی فهمیده تر از همه وآگاه تر از همه هستین... هیچ بر تری ندارین.... شما ارزونی بیارین لعنت بهمون اگه دختر پسرمونو تشویق به ازدواج نکنین.... پدر مردم در اومده از گرونی

    • بدون نام

      حقوق ومزایا و رانت این مجلسی ها و رو بدن به مردم سریعتر از این قانون مشکل ازدواج و حل میکنه

    • بدون نام

      مرگ بر ...

    • بدون نام

      ولله برادر من 33 سالش هست. آرزو ازدواج داره. مجبور شد فعلا دست نگه داره و برادر 26 ساله ام رو سرو سامون بده که اون بتونه ازدواج کنه. اقتصاد. پول. حداقل امکانات. مسکن. پوشاک. خوراک. بهداشت.
      نیست. ندارن. نمیتونن.نمیشه.
      همه که مثل خودتون با بهترین امکانات و پول و درآمد نیستن. 90 درصد مردم ندارن شکم خودشون رو سیر کنن چه برسه یکی دیگه..

      پاسخ ها

      • بدون نام

        برادر ۳۳ ساله شما در اولویت هستن. بیخود فداکاری کردن

      • بدون نام

        دختر از هرجا میخوایی بگیری تو خیابونا نگرد تو خیابون میمونه و از دخترا سالن زیبایی کارم نگیر اوناهم باهزارنفر بودن

    • بدون نام

      اگر در رفاه ماهی ۱۰تا۱۲میلیون تومان باشیدبراحتیم بتونید زیر بار مسئولیت برید و وطایفتان را در زندگی به نحو احسنت انجام بدید ولی اگر مقام پ زود ازدواج کردید صادقانه بهتون بگم رسماً ....

      پاسخ ها

      • بدون نام

        کدوم شغلی 10 12م حقوق داره جز شغل ازاد یا کارا خلاف؟درس مرس که دیگه فایده نداره نهایت تهش میخوان 1و800 بدن ماهی حقوق به چه دردی میخوره؟

    • بدون نام

      وام ازدواج 50 ملیون شده.. اونوقت کولر گازی که تو خوزستان حرف اول رو میزنه روزانه داره قیمتش بالا میره.. حالا شده 20 ملیون.. شما بگیر یه جوون با 50 تومن چی بخرن که بتونن یه زندگی حداقلی رو داشته باشن..
      رهن خونه مسکن مهر با بدترین امکانات شده 70..60 ملیون.. یه جوون چجور زن بگیره.. کجا زندگی کنه. بدون هیچ توقع اضافه هم که فکرش رو بکنید. نه مراسم ازدواج نه ماه عسل. هیچ. همه اینا رو هم بزاره که به دلش بمونه. بازم نمیشه. بازم نمیتونن.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        متری زمین خالی شما زیر 5 6 م حتی مناطق بیرون از شهر الا نمیتونی پیدا کنی

      • بدون نام

        درسته

    • بدون نام

      جواب دل این جوونا رو با این همه فشار روحی و روانی که میده.
      اگه ازدواج کنه که هزار مشکل میریزه روش. از تورم شدید واقتصاد داغون. و بعد هم اختلاف تو زندگی و طلاق که نصف جدایی ها بخاطر نبود امکانات و پول هست..
      و اگه هم ازدواج نکنه هزار آرزو به دلش میمونه و تنهایی بهش فشار میاره و مشکلات جسمی و روحی و نیاز جنسی.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        والا تو خونه موندیم هرروز میگردیم عشقمونو میکنیم

    • بدون نام

      بر باعث و بانی این وضع لعنت که پسران و دختران مجرد حداقل کار که ازدواج هست رو نمیتونن انجام بدن.

    • نوا

      باور کردنی نیست. همین شماها هستین که وجهه دین رو خراب میکنید. کجای دین ازدواج اجباری رو مشروع دونسته؟؟ الان خریدن یه پراید واسه جوونا شده آرزو دیگه خونه رو خودتون حساب کنید که دست نیافتنیه.

    • من

      بعضی وقتا فک میکنم ما ایرانی ها ادمای حقیقی نیستیم.بازیگرای یه فیلم در پیت کمدی هستیم که هر چند صحنه یه بار ژانرش به فیلم ترسناک تغییر پیدا میکنه.
      واقعا در این حد توهین به شعور ملت نوبره....

      پاسخ ها

      • بدون نام

        عااالی

      • بدون نام

        واقعا هم درست گفتی، این حد از توهین به شعور ملت نوبره!
        برترین ها این قبیل مطالب رو خبر می کنید که چی؟ که حرص مردم رو دربیارین؟
        همین که همچین آدمی به خودش جرأت داده این جفنگیات رو بنویسه و شما هم خبرش کردین و واکنش هم گرفته، باعث ایجاد رنجش و حس تحقیر به شعور و آزادی های شخصی مردم و دخالت در امور زندگی شون و دور شدن از مسائل و مشکلات اساسی و اصلی کشورمون هست....
        لطفا روی خبرها و مشکلات اصلی، گرانی و تورم و ... تمرکز کنین و با این مسائل، توجه عموم مردم رو از قضیه اصلی منحرف نکنین.
        خواهش می کنم ازتون.

    • ایرانی

      میشه برای توالت رفتنمون هم قانون بذارن؟اخه من شعورم نمیرسه یه دفعه همه جا رو به گند میکشم...مرسی که یکی یکی مشکلات این مردم بی شعور و پر توقع رو حل میکنین...

    • علي

      اخه با با دلار 18 هزارتوماني خونه متري 30 ميليون گوشت كيلويي 150 هزارتومان و حقوق ماهي 2 تا 5 تومن به نظرتون ميشه ازدواج كرد
      دختراي امروزم كه سبد سبد توقع دارن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        فکر کن طلاق هم بخوایی بدی سکه دونه ای شده 8م کی میتونه جمعش کنه

      • بدون نام

        اصلا دختر کم توقع کلا بخوای هزینه زندگی بخور نمیر و مسکن و پوشاک و خوراک و بهداشت و بیمه رو واسه دونفر جور کنی بالای پنج تومنی آب میخوره ی

    • علیرضا

      بسی خندیدیم !!! به این آخوند باید بگن خودت آستین بالا کن و پیگیر کار شو . حرف قشنگ زدن همه بلدن ! مثل اینکه کلی مسئول گفتن : مشکل مسکن جوانان رو حل می کنیم ! بله حل کردین !!! دوسال پیش با 200 میلیون میشد صاحب مسکن شد اما الان همون رو باید 500 میلیون بخری !! بله حل کردین ! اونم مشکل جیب خالی خودتون رو !!!!!!!!!!!!!

    • امید محمدی

      به کسی چه ربطی داره

    • بدون نام

      اول از همه جلوی گرانی هارو بگیرین بعد راجع به جوانان ما تصمیم بگیر حاحی تو چکاره هستی که فکر میکنی پدرو مادر یک جواننمیفهمن که جوانشون از این گرونی نمیتونه زن بگیره چقدر درعذابه میای حرف مفتم میزنی بیشتر عصبیشون میکنی که چی بشه کدوم خانواده ای دوست نداره نوادگان خودشو ببینه هان بگو دیگه

    • بدون نام

      من 28 سالگی ازدواج کردم پول ما رو بده روحانی

    • بدون نام

      دختر ایرانی احل زندگی نیست ا ماه با تو هست بقیش با کسی دیگه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اهل زندگی بودن که سرشون تو زندگیشون بود نه دنبال طلاق ونیوفیسا دیگه پس همون بهتر بترشن خبرمبری از ازدواج نباشه من حاضرم از افریقا زن بگیرم ولی میدی ایران نه

      • بدون نام

        بیچاره چون جواب رد بهت دادن اینجوری شدی
        برو این حرفها رو به همونی که زده تو برجکت بگو
        وگرنه الان دیگه هیچ دختری به اینجور حرفهای شما مردا
        بها نمیده
        میدونه از روی حرصه
        خخخ

      • بدون نام

        مرد ایرانی نفرت انگیزه

      • بدون نام

        دختر ایرانی زیر بار ازدواج با مرد بیسواد نمیره

    • بدون نام

      خدا شفا بده

    • لیلا

      خدایا اینا چی میزنن !!!! مایه آبروریزی داخلی و خارجی شدیم . کاش میشد این آقایان حرف نزنند . روزه سکوت هم خوبه ها . امتحان کنید .

      پاسخ ها

      • بدون نام

        روزه سکوت چرا خواهر،،بیاد حقوق چندین میلیونیش رو بده به مستضعفان تا اونا هم سرو سامون بگیرن و یا با حقوقش بیاد یه شیر خوارگاه یا یتیم خونه رو ساپورت کنه،،والا تو که لالایی بلدی چرا خودت نمی‌خوابی حاجی آقا

    • بدون نام

      مملکت نیست که دیوونه حونست
      از این مجلس انتظار بیشتر هم نمیره

      پاسخ ها

      • بدون نام

        این طرح مال خیلی وقت پیشه و ربطی به مجلس نداره.ولی گویا اصلاح طلبا برا تخریب ربطش دادن به مجلسی که هنوز شروع نشده

    • عماد جان

      ساقیش رو طالبم

    • بدون نام

      شما نمیخواد قانون ازدواج اجباری تعیین کنید، وقتی تورم به این حد نبود، همه به فکر تشکیل خانواده بودن. میشه اول صورت مسئله رو رسیدگی کنید.

    • بدون نام

      این آقای ادریسی کی هست حالا!!! از قرنطینه بیرون نیومده تز میده. اثرات قرنطینه اس والا
      هر دم از این باغ.......

    • خسته از قرنطینه

      خوب دیگه کم کم افق داعش داره بیش از پیش نمایان میشه کره شمالی کجا بود!!!

    • طیب حجازی

      تمام زوج ها هم ساعت یازده شب طبق مصوبه مجلس باید جیش بوس لا لا کنن و گرنه یارانه قطع میشه والا چی فک کردین

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اگه همینجوری پیش بره برای همین چیزا هم قانون میذارن.
        اگه بدونی با همین به اصطلاح قانون و اختیارات چه بلایی به سر امثال من آوردن

    • مهدی

      درجواب ۱۰:۵۱ خواهر و عمه و خاله هات چی فکر کنم اونام دخترایرانی هستن نه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        افغانیه جدی نگیر

      • بدون نام

        دقیقا

    • بدون نام

      پناه بر خدا
      تو همه چیه آدم دخالت میکنن
      شما کار خودتونو درست انجام بدین
      کار باازدواج جوونها نداشته باشی
      آدم اختیار خودشم نداره
      بابا اینانشستن همش قانون از خودشون در میارن
      قانون؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!

    • بدون نام

      خجالتم خوب چیزی والله

    • بدون نام

      حتما میخوان همسر چینی وارد کنن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        منم دخترامروزی بدون توقعی باعشق ‌علاقه باهمسرم ازدواج کردم فقط ازش خواستم حرمت خانواده واحترام همدیگر روحفظ کنیم که همینم ازم دریغ کردوقتی انقدرخودخواهید که فقط به خودتون فکرمیکنید همون بهترکه ازدواج نکنید یه نفردیگرم بدبخت نکنید

      • بدون نام

        دختر چینی که بهتر از ایرانیه یادمه دوره دانشگاه یه صندلم نمیتونسن جابه جا کنن همش رو زمین میکشیدن خخخخخخخخخ باز چینی از نوادگانه سلطان بروس لیو جکی . جتلیه .... بعدشم دخترا چینی احترام به خونواده و شوهرداریو خیلی بهتر از دخترا ایرانی بلدن دوست من از ژاپن گرفته زن زن میگما همه گفتن بیا ایرانو...رفت دیگه از ژاپن گرفت دختره جوری بهش میرسه تروخشکش میکنه مادره دوستم نمیکرد در مقابل دخترا ایرانی نیومده دعوا و جنگ و جدال بین خونواده پسر راه میندازن همم بی بندبارن و کلی پوعنا منفی

      • بدون نام

        با مرد ایرانی ازدواج نکنید

    • بدون نام

      اینا اول حرف میزنن قانون میارن بعدهمه رو بیچاره میکنن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خوده ملت اینارو انتخاب کردن....

    • بدون نام

      اونهایی که میگید دختر ایرانی فلانه و.بهمانه :

      اولا مگر خودتون ایرانی نیستید ؟ اگر نیستید برید از کشور خودتون زن بگیرید .

      دوما اگر ایرانی هستید پس خواهرا و دخترای خودتونم شامل این تعاریف و پسوندها میشن .

      سوما کل دنیا همینه ،همه اش همینه ،مگر دختران خیلی مذهبی،که اتفاقا شماها نمی پسندید و دنبال پلنگ هستید

      چهارما اگر دختری حاضر نشه باهاتون دوست شه اونوقت مجبورید زیر بار ازدواج برید ،دخترا خودشون کارو خراب کردن


      در ضمن به شدت با مهریه مخالفم ، چیز غیر طبیعی و مانند زنجیر به پای مرد ،مهریه در اندازه ای باشه که عقل سالم بپذیرد .

      با جهاز کامل هم که پدر دختر رو بشکنه و تمام عمرش رو صرف جمع کردن جهاز کنه هم مخالفم .

      پاسخ ها

      • بدون نام

        قاتلان داس بدست

    • بدون نام

      وای مردم از خنده

    • solo

      ای وای بر ما ای وای بر ملت ایران . جهان سوم که هیچی جهان دهم شدیم با تفکر یک مشت بی کفایت

    • بدون نام

      در نگاه اول، به نظر حریم خصوصی افراد رعایت نمیشه و اجباری بودن این طرح، دافعه ایجاد می کنه . ولی در قوانین گفته شده ، طرح های حمایتی زیادی دیده میشه .اگر مواردی که باعث اجبار و نگرانی جوانها میشه ، بازنگری بشه ، و با نگاه حمایتی از جوانان بصورت طرح پیشنهادی ازدواج مطرح بشه می تونه نتایج خوبی داشته باشه .

    • فرشته

      مجرد باشی بهتر ما که متاهلی چیکار کردیم نه پولی نه خونه ای با مشکلات زیادخخخ بشینید تنها باشید

    • بدون نام

      این مهریه همه رو بدبخت کرده زنا دارن حکومت میکنن برا خودشون من جوعت ندارم برای پسرم برم خواستگاری زندگی هم که میکنن به مهریه مینازند بیچاره مردها نمتونن حرف بزنن باید مهریه رو بردارن زنو مرد هرچه داشته باشه باهم شریک باشن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اونوقت میگن حق زنها رعایت نمیشه

      • بدون نام

        مرد داس بدست ایرانی

      • بدون نام

        نمیدونم چرا فقط مردها و پسرها دارن مینالن
        خیلی از دخترها ی نجیب و کم توقع هم هستن که با هزار آرزو با عشق رفتن خونه بخت بدون نه مراسمی نه سرویس طلایی نمونه خودم.‌‌ من ازشوهرم نه مراسم خواستم نه سرویس طلا.
        خونه و ماشینم نداشت تازه ۱۰سال پیش بهترین جهازم بردم بعد ۱۰سال هنوزم صاحب خونه نشدم، نه خونه ای.... نه ماشینی هیچی..
        پدرومادرمم خیلی تو دوران نامزدی هوای شوهرم رو داشتن
        خودمم همینطور تو ۲سال نامزدی هوای نامزدم رو داشتم حتی عیدها و روزهای خاص که برای عروس رسمه کادو میبرن من چیزی نمیخواستم نامزدم مثلا فقط یه بلوز برام میگرفت هیچوقت ازش طلانخواستم.
        تو ۲سال دورانی نامزدی من فقط ۲دست مانتو و یه کیف و یه کفش گرفتم حتی خرید عروسی که داماد لباس و ... مانتو .... سرویس بهداشتی و لوازم آرایش میخره من هیچکدوم رو نخریدم.
        با این همه کم توقعی آخرش چی شد حتی دوران نامزدی خوش و خوبی هم نداشتم نخواستم نامزدم به خرج بیفته
        وقتی وارد زندگی ام شدیم اخلاق افتضاحی داشت من و زندگیمون رو فدای مادرش میکرد از گلوی من و بچه مون میبرید میداد به مادرش خیلی هم خسیس بود.
        دهن بین و فوق العاده دروغگو و خود بزرگ بینه
        انقدر منو عذاب داد که الان از افسردگی شدید رنج میبرم.

      • بدون نام

        مهریه باید برداشته بشه
        نفقه باید برداشته بشه
        اجرت المثل باید برداشته بشه
        بطور کلی قوانین گرو کشی باید برداشته بشن

    • بدون نام

      تا میری خوستگاری میگن چی داری خوب از کجا بیاره خونه ماشین وسایل خرج عروسب خرید سر به فلک میکشه

    • بدون نام

      به هم سنوسالام میگم دختر هر مملکتیو میگیرین دختر ایرانی نگیرین

      پاسخ ها

      • نوا

        لایق هرچه لایق.

    • بدون نام

      ازدواج سفید بهتره زندان هم نداره تو این مملکت واسه ازدواج باید بری گوشه زندان مملکتی داریم قانوناش معلوم نیست از کجا میارن عرب جماعت واسه ازدواج زندان نمیندازن غرب جماعت کسیرو واسه ازدواج زندان نمیندازن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تو غرب ثروت مرد و زن بعد از ازدواج نصف میشه

    • بدون نام

      در جواب اقایونی که میگن دختر ایرانی پر از توقعه عرض کنم خیلی از خانم ها رو می شناسم با بدبختی و نداری شوهرشون ساختند اخرش شوهره رفته دنبال زنای دیگه بخاطر همین دخترامون اینجوری شدند چون حداقل چند نفر در فامیل دارند که ته زندگیشون اینجوری شده اونا هم یاد گرفتند فقط به خودشون فکر کنند. باید فرهنگ رو هم در اقایون و هم خانم ها عوض کنیم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دقیقا درسته نمونه اش خود من
        دوران نامزدی هیچ توقعی نداشتم خواستم نامزدم به خرج نیفته کم توقع بودم ۲سال نامزدی من فقط ۲تا مانتو و یه کیف و یه کفش گرفتم حتی عید اول که فقط ۳ماه از عقدمون گذشته بود بخاطر اینکه دست شوهرم خالی بود هیچی نخریدم.
        کدوم دختری اینکارو میکنه تو دوران نامزدی؟ اونم عید اول، که فقط ۳ماهه عقد کرده؟
        هیچوقت طلایی ازش نخواستم خرید عروسی هم نداشتیم نه خرید لباسی و نه حتی سرویس بهداشتی و ارایشی هیچی...
        تا این حد درکش کردم ولی وقتی رفتیم سرخونه و زندگیمون من و زندگیمون رو فدای مادرش میکرد من ارزشی براش نداشتم الانم بعد ۱۰سال هنوزم صاحب خونه یا ماشین نشدیم

    • بدون نام

      با مردای داس به دست ایرانی ازدواج نکنید
      چون خودشون انواع شکرها رو خوردن
      ولی زن نباید دست از پا خطا کنه

    • بدون نام

      اگه راست میگین یه فکری به حال گرونی ها بکنین تو زندگی مردم گوه خوری نکنین

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خخخخخ عاشقتم

    • بدون نام

      انقدر قانون من درآوردی و مسخره و خنده داریه که در شان یک ایرانی نیست حتی جوابی بهش بده...
      فقط باید ایشونو گرفت بستری کرد ...

    • بدون نام

      آدم عاقل که واسه یه لیوان شیر گاو نمیخره !

    • بدون نام

      باید یه باغچه داشته باشی نه یه گل

      پاسخ ها

      • بدون نام

        این حرف برای خانومها هم صدق میکنه؟
        یا فقط برای شما آقایون؟
        البته تو فرهنگ و مملکت ما هیچ چیزی برای شما آقایون زشت یا بد نیست هیچ مشکل و عیب و ایرادی نداره ولی برای خانومها
        اگه کوچکترین خطایی بکنن هزار تا حرف پشت سرش درمیارن
        برای زنها همه چیز زشته

    • بدون نام

      دخترای ایرانی به درد ازدواج و زندگی نمیخورن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        همینطور پسرای ایرانی همشون چشم چران و تنوع طلب و هوس بازن

    • بدون نام

      من با ازدواج سفید موافقم

    • بدون نام

      آخه کدوم پسر دیوونه ای دیگه میره زن میگیره همه ازدواج سفید میکنن

    • بدون نام

      دخترای حالا به درد ازدواج و زندگی نمیخورن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        همچنین پسرای این دوره و زمونه

    • بدون نام

      ما ازدواج سفید می کنیم

    • بدون نام

      ازدواج سفید خوبه

    • بدون نام

      بابا الان دیگه هیشکی ازدواج نمیکنه نه پسرا زن میگیرن نه دخترا شوهر میکنن

    • بدون نام

      بابا نه پسرای حالا زن میخوان نه دخترا شوهر

    • بدون نام

      فقط ازدواج موقت یا ازدواج سفید

    • بدون نام

      هر کی تا حالا ازدواج کرده دور و برمون دیدیم الان طلاق گرفته یا داره طلاق میگیره دلتون خوشه ها

    • بدون نام

      دخترای حالا به درد ازدواج نمیخورن

    • بدون نام

      بابا دلتون خوشه کی ازدواج میکنه

    • بدون نام

      من میخوام یه باغچه داشته باشم نه اینکه فقط یه گل داشته باشم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خانما گل دوست ترن باغ گل میخوان

      • بدون نام

        اتغاقا امثال شماهائین که به گند کشیدین با این طرز تفکرتون

      • بدون نام

        عقده‌ای قشنگ سیصد تا نظر گذاشته. باشه فهمیدیم

    • بدون نام

      دختر پاک و سالم وجود نداره

      پاسخ ها

      • بدون نام

        یعنی خانمای ایرانی حاضرن با مردای افغانی ازدواج کنن ولی با مردای بیسواد و خائن و بی پول ایرانی نکنن
        ادعاشون حال ادمو بهم میزنه

      • نوا

        نگید نیست بگید نمیتونم پیدا کنم. نوریان مر نوریان را طالب اند/ناریان مر ناریان را جاذب اند

    • بدون نام

      دختر پاک و سالم نیست

      پاسخ ها

      • بدون نام

        یه ذره خارج از اطرافت دنبال دختر خوب بگرد

    • بدون نام

      دختر پاک و سالم نداریم

    • بدون نام

      دختر خارجی بگیرید بابا مهریه و این مسخره بازیا هم نداره

    • بدون نام

      ازدواج چیه حاجی ؟! بگو معامله دخترا واسه پول و مهریه بعدش بری زندان اون بره با یکی دیگه با پولای تو خوش بگذرونه !

    • بدون نام

      دختران ایران ارزش خواستگاری کردن و خواستگاری رفتن ندارند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        پسرای ایرانی هم ارزش اینکه باهاشون ازدواج کنی و به پاشون بسوزی و یه عمر با نداشته هاش بسازی و خودش و آدم پیر کنه ندارن

    • ابوالفضل

      در مقابل چنین حرف باید سکوت کرد رد شد.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چرا باید سکوت کرد

    • بدون نام

      مصوبه که دولت مجبوره سه سال مسکن زوج جوان رو تامین کنه دوسال کارشو و مراسمش به عهده دولت باشه چند ساله تو مجلس اصلاح طلب داره خاک میخوره با مطهری و لاریجانی.بعد شما چسبیدین به یه طرحی که مال چندسال پیشه و هیچ ربطی به مجلس الان نداره؟اصلاح طلبان چرا انقدر از مجلس که هنوز شروع نشده ترسیدن؟

    • بدون نام

      ازدواج اجباری از جنبه دینی حرام است اون وقت چطور این اقا اسم خودش راگذاشته ...

      پاسخ ها

      • بدون نام

        عقد بدون رضایت دختر حتی اگر ولی اون راضی باشه جدا زندگی میکنن و کاری به برگه و کاغ باطل هست بعد ازدواج زورکی و اجباری؟؟؟؟ زندگی هایی که بعضا با علاقه هست یه وقتهایی میپاشه دیگخ زندگی با اجبار چه شود خوب طرف ازدواج میکنه بعد طلاق و اگر طلاق رو هم ممنوع کنن خود افراد عملا جدا زندگی میکنن و کاری به کاغذ و برگه ندارن و فساد بیشتر میشه البته اگر براتون مهم باشه

    • بدون نام

      امر ازدواج فاکتورهای متفاوت دارد که یکی از فاکتورهایی که خود را در ابتدا نشان می دهد مادیات است که البته درست است ولی ولی فاکتورهای مهمتر ان که متاسفانه به ان کمتر توجه می شود و اکثر ریشه طلاق ها بیشتر در این مسائل است : اخلاق، مسئولیت پذیری، درک واقعی از امر ازوداج، تربیتهای اولیه برای این امر. من خودم شاهد هستم که افراد بویژه مردانی که بالای 40 سال دارند و با وجود شغل، مسکن، درامد ازدواج نمی کنند.!!!!!

    • بدون نام

      همه شماها آرزو دارین عروس یا دوماد شین الکی کلاس نذارین اگه الان یکی در خونه تونو بزنه یا یکی رو بهتون معرفی کنن با خوشحالی قبول میکنین فقط ادا در میارین به ضمیرتون رجوع کنین با خودتون صادق باشین همه تون دنبال یه شریک واسه زندگی هستین بعداز ازدواج خوب وباگذشت باشین تا زندگی تون دوام داشته باشه از طرف یه دهه شصتی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        کسی منتظر پسرای خودشیفته و متحجر ایرانی نیست

    • بدون نام

      فکر کنم با این فیدبک هایی که گرفته خودش هم فهمید چه ..... کرده . خخخخخخ

      پاسخ ها

      • بدون نام

        انتفاقا اصلن واسشون مهم نیست

    • Kaka

      ازدواج کردن، عرضه میخواد..
      عرضه قبول مسئولیت، عرضه سخت کار کردن، عرضه سختی کشیدن،یعنی همون چیزایی که یه مرد رو" مرد" میکنه و یه خانم رو ستون خونه میکنه...
      ازدواج شوخی نیست که..
      شمایی که دنبال باغچه اید، معلومه که مثل مگس همش اینور و اونور میرید، به مگس هم گل نمیرسه..یه چیز دیگه میرسه..
      شما اول ببین بهت دختر میدن و عرضه چرخوندن یه زندگی رو داری یا نه، بعد بیا راجب ازدواج نظر بده و حرف بزن..
      ادم بی عرضه،فقط یه ادم بی عرضس، نه چیز دیگه ای..

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خیلی زیبا جواب دادین ... عااااالی

      • نرگس صفیران

        در ارتباط با مسئولیت پذیری واقعا هستن کسایی ک ۴۰ سالشونه و ب رشد فکری نرسیدن و نمیتوننوی زندگیو اداره کنن

    • بدون نام

      اگه راست میگی و جرعتشو داری سه ماه حقوقتو بده جوونا ازدواج کنن .حداقل ۳۰ یا ۴۰ نفری ازدواج میکنن

    • بدون نام

      کاش نسل امثال مرد ایرانی که کاری جز توهین و تحقیر نداره منقرض بشه انشاال..

    • ناشناس

      نوشته دانشجویان و طلاب به دلیل تحصیل علم دو سال فرصت اضافه دارند. .....

    • محمد

      مشکل ما جوونا اینه که پول نداریم ازدواج کنیم وگرنه خنگ ک نیستیم تا عاخر عمر همینجوری تنها بمونیم تو خرج خودمونم موندیم

    • Ayhan Akset

      مجلس نیس ک هرکی هرچی بگه اخه کجای دنیا ایطوریع واقعا نمیدونم عقل ندارین ای حرفا میزنین اون حاج آقا نشسته رو بانک داره پول پارو میکنه هرازگاهی حوصلش سر میرع واسه ما قانون طرح می‌کنه برو بابا جمش کن ای مسخره بازیارو هی نمیخام چیزی بگم ن واقعا با عقل جور در میاد ب حق چیزای ندیده و نشنیده متاسفم فقط ..همین این همه بدبختی و فلاکت کم نبود ازدواج اجباری هم دارید اضافه میکنید میخام ک دنیا نباشه واقن ک تاسف باره

    • بدون نام

      شماها یک طرف قضیه میبیند... نمیدونید ک الان دخترا پسرها ازدواج سفید میکنن هزارحور فسق فجور انجام میدن و تن ب ازدواج نمیدن و معتقدن وقتی نیازمون رو با یکی ب راحتی برطرف کنیم احمقیم ازدواج کنیم؟ خانم هایی ک سالی یک بار فقط بخاطر مهریه ازدواح میکنن و طلاق میگیرن و چقدر پول تلکه میکنن و هزارات مشکل دیگ عدم ازدواج هست... یخرده فک کنید پشت هر چیزی یک فلسفه ای هست و البته ایه قرآن نیست ک ایرادی بهش وارد نشه.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دوست عزیز‌من سی سالگیو رد کردم.تا حالا هم پاک بودم.و حتی دنبال دود و چیزای بد دیگه نبودم.و بعنوان همچی آدمی میگم دختر خوب نیست.هرچی چشم کار میکنه دختر خراب میبینم.چرا نباید بترسم برم خواستگاری.بخدا اگه برم خواستگاری از دختر بیست ساله به بالا همشون چه فامیل چه درو همسایه بهم میدن.اما خودم نمیخام چون دخترارو انقدر ازشون تو م شنیدم که میترسم

    • بدون نام

      طلاقم حتما می خواین ممنوع کنید بنازم به این پیشنهادات

    • بدون نام

      خودم که فنا شدم فقط و فقط برای پسرام میترسم با این آینده چی در انتظارشونه

      پاسخ ها

      • نرگس صفیران

        واقعا برای ماهم بد میشه دیگ همین پسرا از سر زور خاستگار خود ما هستن

      • بدون نام

        کاربر 12:24 اولا خدا نکنه دوما طفلیها 13 سالشونه

    • بدون نام

      این بنده خدا بهتره پیشنهاد بده که از اونایی که فرار مالیاتی دارن یا اختلاس میکنن و هزار تا کثافت کاریه دیگه میکنن جلوشون گرفته بشه نه اینکه از کسی که تازه اول زندگیش هست چون ازدواج نکرده ازش پول گرفته بشه این کار اسمش دزدی در روز روشن هستش.

      پاسخ ها

      • نرگس صفیران

        دیگ قراره واسه زندگی ماهم یکی دیگ تصمیم بگیره چهخبررررره

    • بدون نام

      من کلا با ازدواج مخالفم.

    • بدون نام

      واسه ایرانیا باید برعکس عمل کرد. اگه الان قانون ممنوعیت ازدواجو اعلام کنن، همه هجوم میبرن که ازدواج کنن، تازه یکی هم نه همون چهارتا عقدی و چهل تا صیغه ای رو به پا می کنن. یه سری هم احتکار می کنن.
      دست از سر مردم بردارین، دیوونه مون کردین....

    • بدون نام

      ازدواج وقتی به اجبار باشه ۹۰ درصد به جدایی سرانجام میشه. مشکلات بعدش که بی پولی و بی کاری و نداشتن بلوغ فکری و .... نمیبینید.همین الانش که اجباری نیست بیشترین آمار طلاق رو تو دنیا داریم چه برسه به اجباریش.لابد بعدش هم میگید کسانی که اجباری ازدواج کردن سندشون ۱۰ گروی مخضر میمونه و حق طلاق و انتقال همسر به غیر را ندارند.

    • بدون نام

      چرا باید برای خصوصی ترین تصمیم دیگران قانون بذارن؟ مگه ما برده ایم
      زرنگید به جای یادگرفتن جبر از رضاخان برید اقتصاد رو درست کنید

    • بی نام

      به جای این قانون مسخره،اشتغال برای جوانان ایجاد کنید

    • moshaver

      با این کارشون ازدواج سوری زیاد میشه. آمار طلاق هم میره بالاتر. بعدشم واسه پولدارا که مهم نیس ربع درامدشون در اختیار دولت باشه در نتیجه با این کار نمیشه جلوی ازدواج سفید رو گرفت

    • فاطمه

      نه دولت و نه مجلس ونه هیچ نهاد دیگری حق دخالت درزندگی خصوصی مردم راندارد.این طرح ابلهانه کاملا ناقض ازادی های مشروع انسانهاست.

    • هلن

      یا خود خدا
      آقا ینی چی آخه؟!ملت نمیتونن نون شب خودشون رو بدن به فکر ازدواج باشن؟
      به جای اینکه فک کنن وضعیت کشور رو بهتر کنن دارن بدترش میکنن،بخدا آمار طلاق خیلی زیاد میشه
      آخه به مسولین چه ربطی داره کی میخواد ازدواج کنه کی میخواد مجرد بمونه
      قیمت یه خونه ۷۰متری تو شهر ما شده۵۰۰میلیون،بشینید به وضع مملکت رسیدگی کنید نه برای چیزای چرت و پرت

    • بدون نام

      عجب طراح فوق العاده ای؛ به معنای واقعی کلمه؛ یعنی شما واقعا عادی نیستید و از عادی بالاترید، ولی اگه عادی هم بودید کفایت می کرد.

    • عارف

      گذشته از این بندهای الکی که گفته شده با بند شماره 6 موافقم

    • ناشناس

      اگه این طرح تصویب بشه دیگه کشورهای خارجی به راحتی بهمون پناهندگی رو میدن :)) فقط کافیه این قانون رو بخونن

    • احسان

      اینا واقعا معنی نداشتن رو نمی فهمن...من خودم 33 سالم بود ازدواج کردم ،همون موقع هم بزور شرایطش ایجاد شد،الان که با این وضع تورم صد درجه بدتره...دوم اینکه یک نسل دختر پسرها رو از هم دور نگه داشتن نتیجه اینه که بچه هاواقعا مفهوم مرد بودن و زن بودن رو درک نمی کنن...هر کدوم دنبال عقده ای سرکوب شده خودشونن

    • R

      چرا ؟..؟ به شما چه ربطی داره اخه شاید یکی اصلا دوست داره تا آخر عمرش مجرد باشه ای خدا ولمون نمیکنن

    • R

      کاربر ۱۰:۵۱جمع نبند همرو باهم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج