۱۰۵۶۵۱۶
۷۴ نظر
۵۱۸۰
۷۴ نظر
۵۱۸۰
پ

عقیم‌سازیِ زنان معتاد؛ خیلی پیچیده، خیلی خاکستری

عقیم کردن داوطلبانه زنان معتاد و کارتن خواب طرحی است که به‌رغم استقبال زنان معتاد، از طرف دولت‌های مختلف با این استدلال که مادری حق هر زن است رد شده است.

دیدار نیوز : عقیم کردن داوطلبانه زنان معتاد و کارتن خواب طرحی است که به‌رغم استقبال زنان معتاد، از طرف دولت‌های مختلف با این استدلال که مادری حق هر زن است رد شده است، این در حالی است که سالانه ده‌ها نوزاد معتاد و مریض که مشخص نیست پدرشان کیست، به دنیا می‌آیند؛ از آنجا که به زنان معتاد و کارتن خواب به دلیل داشتن شرایط خاص، امکان مادری کردن ندارند، این نوزادان یا به باند‌های خلافکار فروخته می‌شوند، یا در بیابان‌ها و جا‌های دور افتاده رها شده طعمه حیوانات می‌شوند و یا هم در سنین کودکی درگیر اعتیاد شده و وادار به تن فروشی می‌شوند.

عقیم‌سازیِ زنان معتاد؛ خیلی پیچیده، خیلی خاکستری

باد ملایمی می‌وزید و برگ‌های زرد و نارنجی درختان پارک شوش را به زمین می‌ریخت، بوی سیگار و حشیش در هوا پخش بود؛ زن‌ها، مرد‌ها و حتی بچه‌های مچاله شده، در هم می‌لولیدند و سیگار و پایپ را بین انگشتان لاغر و استخوانی‌شان رد و بدل می‌کردند. زنی که لنگان لنگان راه می‌رفت، به دنبال چیزی برای بستن زخم عفونی شده پایش بود. مردی که نای راه رفتن نداشت بدن چروکیده‌اش را به سختی به زیر درختچه کوچکی کشید و ولو شد. زنی که مانتوی خردلی رنگ و رو رفته‌ای به تن داشت، در کنار چند چمدان و ساک و پتو نشسته بود، پسر بچه‌ای که موهایش از شدت کثیفی به‌هم چسبیده بود از بازو‌های بیرون زده زن آویزان بود و گریه می‌کرد. با ترس و تاثر از میان‌شان گذشتم، به دنبال گعده زنان معتاد بودم تا از آن‌ها درباره بارداری‌ها و مصیبت‌هایش بپرسم.

نمی‌دانم کی؟ کجا؟ با کی؟

اسمش مینا معروف به مینا زاغی است، مینا ۷ ماهه باردار است، بچه‌اش پسر است و پدرش معلوم نیست دقیقا کیست، خودش می‌گوید از مرد معتادی که هم خانه‌اش بوده باردار شده، اما مرد گردن نگرفته و رفته، مینا هم که جایی را نداشته به کارتن خوابی برگشته و در نهایت با رسیدن ماه‌های اخیر بارداریش به خانه سپید یا همان شلتر زنان آمده، از مینا می‌پرسم حالا می‌خوای با این بچه چکار کنی؟ چرا سقطش نکردی؟

دستی به شکمش می‌کشد و می‌گوید: «اول اینکه تا قبل از ۵ ماهگی نمی‌دونستم باردارم، وقتی هم که فهمیدم اصلا نمی‌دونستم کی و کجا و با کی؟ حدس می‌زدم مال مردی که باهاش یه مدت زندگی کردم باشه، مرده هم معتاد خراب بود و منو ول کرد رفت. زن‌های مثل من متوجه بارداری‌شون نمیشن، تنها راه تشخیص بارداری قبل از آزمایش خون، عادت ماهیانه نشدن است.

در بدن ما، چون مواد کل هورمون‌های بدن رو به‌هم می‌ریزه، قاعدگی نامنظم می‌شه و بعد یه مدت کلا قطع می‌شه، علائم دیگه مثل تهوع یا ویار هم نداشتم اگر چیز غیرعادی هم بود فکر می‌کردم به خاطر مصرف مواده، در مورد همه زن‌های معتاد همین طوره خیلی وقت‌ها دوستامون از روی حرکت بچه توی شکم می‌فهمن که یه زن معتادی بارداره، منم نفهمیدم تا ۵ ماهگی، چون شکم هم نداشتم یعنی از بس به خاطر اعتیاد آدم لاغر می‌شه و بچه هم ریز و ضعیفه شکمش توی بارداری تا ماه‌های آخر اصلا معلوم نیست.

تازه اگرم می‌فهمیدم باردارم چطور باید سقطش می‌کردم؟ من که اصلا نمی‌دونم سقط چه جوریه، جا‌هایی غیرقانونی حداقل ۵ میلیون می‌گیرن که من نداشتم، از روش‌های دیگه هم خبر نداشتم هنوز هم ندارم، اما حتی اگر خبر داشتم هم چطور می‌تونستم اون قرص‌ها رو بخرم و استفاده کنم. الانم نمی‌دونم با این بچه چیکار کنم؟ این بچه حتما معتاد و مریض به دنیا میاد شایدم مشکل‌دار، چون من همین حالا هم که ۷ ماهه باردارم کلی مشتری دارم. خیلی دوست دارم یه کم پول جمع کنم برم لوله‌هام رو ببندم، چون با این زندگی و کاری که من دارم معلوم نیست چند بار دیگه حامله بشم، اما می‌گن هیچ جا این عمل رو انجام نمیدن دیگه، قدیما انجام می‌دادن اونم با اجازه شوهر، خلاصه نمی‌دونم، نمی‌دونم!»

عقیم‌سازیِ زنان معتاد؛ خیلی پیچیده، خیلی خاکستری

زن کارتن خواب و مادری؟

زن‌ها که موضوع صحبتم را می‌شنوند دورم جمع می‌شوند تا نظرشان را در مورد عقیم کردن داوطلبانه زنان معتاد و کارتن خواب بدهند. همهمه می‌کنند و توی حرف هم می‌پرند، زنی قدبلند و هیکلی که با صدای رسا و زمختش موفق شده بقیه را ساکت کند می‌گوید: «خدا خیرت بده اگر مسئولی چیزی هستی یه کاری کن ما رو عقیم کنن به خدا پولش هم می‌دیم البته قسطی، آخه ماهارو چه به مادری؟! این دولت فکر نمی‌کنه بچه‌ای که یه زن کارتن خواب پس میندازه که حتی معلوم نیست باباش کیه، بچه‌ای که پشت همین درخت‌های پارک شوش ساخته می‌شه و همون جا به دنیا میاد و لای شیشه و پایپ و گند و کثافت بزرگ می‌شه، اصلا چرا باید به دنیا بیاد؟!

این آدم‌هایی که توی مجلس نشستن اگر یکبار بیان شوش و هرندی و ببینن چطور بچه‌های کوچیک که حتی پدرشون هم معلوم نیست، پایپ به‌دست مواد می‌کشن و گدایی می‌کنن و شبانه روز بین این مرد و اون مرد دست به دست میشن و هزار جور بیماری دارن، دیگه نمیگن چرا باید حق مادری رو از زن کارتن خواب بگیریم. کدوم حق؟ کدوم مادری؟ چرا نمیان توی این پاتوق‌ها و گرمخانه‌ها بگردن و نظر خود ما رو بپرسن؟ چرا در مورد مهم‌ترین بدبختی ما کسایی تصمیم می‌گیرن که حتی یک معتاد از نزدیک ندیدن؟

کاندوم در رابطه تجاوز؟!

ازشان می‌پرسم چرا از کاندوم‌هایی که به شما می‌دهند استفاده نمی‌کنید؟ طاهره می‌خندد و می‌گوید: «عزیزم! چه تصوری از رابطه جنسی برای یه گرم شیشه بین دوتا معتاد خراب داری؟ فکر کردی یه رابطه عاشقانه توی یه اتاق شیک با مردی که دوسش داریِ که من بهش بگم عزیزم لطفا برای پیشگیری از ایدز یا بچه، از این استفاده کن! کاری که با ما میشه در واقع تجاوزه فقط زوری نیست و به خاطر مواده، اغلب زن‌های معتاد از این راه جیره شون رو درمیارن، کل این رابطه کوتاه، خیلی سریع و تو هرجا و مکانی اتفاق میفته، آدم از شدت خماری اصلا نمی‌دونه چی به چیه، والا مرد‌های سالمش هم حاضر نیستن از کاندوم استفاده کنن چه برسه به این درب و داغونا!

مسئولین با سختی این کاندوم‌ها رو می‌خرن و با هدف پیشگیری از ایدز هم به ما میده، ولی مگه کسی استفاده می‌کنه؟ مگه اصلا برای کسی که به ته خط رسیده و لای کثافت زندگی می‌کنه مهمه که ایدز بگیره یا نه! حالا فکر کن از همچین رابطه تجاوز طور مزخرف حال بهم زنی، بچه هم به وجود بیاد، بعد متوجه نشی بارداری وقتی هم شدی ندونی چطور سقطش کنی، کسی که ما‌ها رو آدم حساب نمی‌کنه حداقل بیان به خاطر اون بچه‌های بی گناه هر زن معتادی که خودش راضیه رو عقیم کنند و خلاص!»

عقیم‌سازیِ زنان معتاد؛ خیلی پیچیده، خیلی خاکستری

باردار می‌شم که بچه رو بفروشم!

زنی که آماده رفتن است، کیفش را روی دوشش جابه‌جا می‌کند و می‌گوید: «برای خیلی‌ها هم باردار شدن کسب و کاره، ازش پول خرید موادشون رو به‌دست میارن. جریان اینطوریه که یه سری آدم و باند هستن که کارشون بزرگ کردن بچه‌های زن‌های کارتن خواب و بچه‌های بی صاحب و رها شده است، با این بچه‌ها کار‌های مختلفی می‌کنند، اون‌ها رو شرخر بارمیارن، یا خلافکار و دزد، ساقی و مواد فروش، گدا یا هم تن فروش، خیلی‌هاشون هم پسر بچه هستند که از همون ۱۰ و ۱۲ سالگی میارنشون تو کار و اجاره شون میدن، پول خوبی هم درمیارن، برای همین وقتی متوجه میشن یه زنی بارداره، ماه آخر بارداری می‌برنش توی یه خونه تا بچه‌اش به دنیا بیاد بهش هم میگن مثلا فلان قدر بهت پول میدیم، اما لحظه تولد بچه‌ها به حدی به زن مواد میدن که اصلا متوجه نمی‌شه بچه کی به دنیا آمده و چی شده وقتی به خودش میاد می‌بینه بچه رو بردن و هیچی به هیچی!»

مخالفت خوانی با بحث عقیم سازی داوطلبانه

در فروردین ۹۴ تفاهم نامه‌ای بین وزارت بهداشت و نهاد معاونت زنان منعقد شد، در حاشیه این جلسه شهیندخت مولاوردی با اشاره به این موضوع که تولد نوزدان معتاد از زنان کارتن خواب هزینه‌های زیادی برای کشور دارد، به طور ضمنی پیشنهاد کرد که این زنان به شکل داوطلبانه عقیم شوند، این اظهار نظر مورد حملات شدیدی از جانب رسانه‌ها و مسئولین مختلف قرار گرفت.

عقیم‌سازیِ زنان معتاد؛ خیلی پیچیده، خیلی خاکستری

هاشمی وزیر بهداشت این عمل را غیرانسانی خواند و پرویز افشار رئیس ستاد مبارزه با مواد مخدر بی توجه به قید داوطلبانه بودن در اظهارات مولاوردی، اعلام کرد: «زنان کارتن خواب حق زاد و ولد و تولید مثل دارند، ممانعت از بارداری آن‌ها به صلاح کشور نیست؟!» ناهید خداکرمی دبیر کارگروه سلامت و محیط زیست معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری نیز در این خصوص گفت: «هرگز برنامه‌ای برای عقیم سازی حتی داوطلبانه نداشته و نداریم.» دیگر مسئولین کشوری نیز بدون اینکه پاسخ دهند تکلیف صد‌ها جنینی که معتاد به دنیا می‌آیند، در بیابان‌ها و جوی‌های آب رها شده طعمه حیوانات می‌شوند، به باند‌های خرید بچه فروخته شده و جانی و بزهکار بار می‌آیند چیست، آن‌ها همچنین نگفتند آیا نظر خود زنان کارتن خواب را درباره میل به مادری پرسیده‌اند یا خیر.

عقیم‌سازیِ زنان معتاد؛ خیلی پیچیده، خیلی خاکستری

دستگاه‌های مختلف دولتی قویا اعلام کرده‌اند که هرگز بحث عقیم سازی زنان معتاد و کارتن خواب حتی مطرح نخواهد شد، کاش مسئولین به این سوال که تکلیف هزاران زن کارتن خواب و معتادی که مدام در معرض باروری هستند و نوزادان معتاد و مریضی که به دنیا می‌آوردند چیست؟

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      واقعا تاسف آوره

      پاسخ ها

      • ساکت

        هییی دل من

      • بدون نام

        اون اخری داره نماز میخونه؟

      • بدون نام

        الهی بمیرم براشون

      • امین

        خیلی طرح مناسبیه. چه عجب که یه بار میخاین یه کار درست انجام بدین

      • بدون نام

        مناسب نیست انسانی نیست.اینها بیمارن نه گنهکار حق زندگی دارن

      • جم

        به جای حل مسئله صورت مسئله رو پاک میکنید ، دیگه جنایتی از این بالاتر نمیشه که حق فرزند آوری رو از انسان بگیرید

      • بدون نام

        به خدا تک تک مسئولین باید به ظلمی که به بچه های بی گناه میشه جواب بدن . خدا نمیگذره . بچه کوچک باید مواد بکشه وای خدا این چه دردیه ؟؟

    • بدون نام

      مردای معتاد و مردای هرزه رو باید عقیم کنن نه زنهای بیچاره فلک زده معتاد رو که توسط همین مردای هرزه و معتاد ، معتاد شدن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چرا دوست دارید بحث رو همیشه به جنسیت بکشید؟مرد و زن جفتشون به یه اندازه حقوق دارن،نه مرد ها قوی ترن نه زن ها.یه مشکل اساسی باید از ریشه حل شه نه فقط از بحث جنسیت

      • بدون نام

        بحث زن و مرد نيست

      • بدون نام

        یه وقتهایی هم هست که باید دهنهای هرزه رو پلمپ و عقیم کرد که با وراجی زیاد باعث اتلاف وقت دیگران میشن.

      • بدون نام

        خداکرمی دبیر کارگروه سلامت و محیط زیست معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری نیز در این خصوص گفت: «هرگز برنامه‌ای برای عقیم سازی حتی داوطلبانه نداشته و نداریم.»

        دقیقا چه سودی عایدشون میشه ؟
        خدا می دونه

      • یه نفر

        دقیقاً

    • علی 11

      خدایا باعث و بانی فقر و بیچارگی مردم رو نابود کن

      پاسخ ها

      • بی نام

        در دنیای امروزی پدر و مادر شدن حق یک انسان نیست بلکه مسولیت یک انسان بشمار می آید حیوانات برای بقای نسل تولید مثل می کنند اما با وجود بیش از هشت میلیارد انسان هیچ لزومی برای تولید مثل برای حفظ بقا وجود ندارد بلکه هدف از تولید نسل انسان ها باید برای تولید یک انسان باشد کسی به دنیا بیاورند که برای جامعه مفید باشد نه یک بزهکار و دزد و خلافکار، زمانی فرد مسئولیت پدر یا مادر شدن را دارد که اولا سواد روانشناسی تربیتی مناسبی داشته باشد از لحاظ اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی به اندازه کافی رشد کرده بتشد

      • بدون نام

        الهی آمین الهی دامنگیر عزیزان مسئولین هم بشه

      • بدون نام

        الهی آمین انشالله انشالله درآتشی که روشن کردن خاکستربشوند

    • بدون نام

      مسئولان كدوم درد رو دوا كردن كه اين دومي باشه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        درد اضافه نكنن درمان پيشكش

    • Fariba

      چرا عقیم سازی مردان نه ؟؟؟؟؟ تو این مملکت زن بودن بالاترین جرمه ‌.....

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اتفاقا مرد بیشتر میتونه بچه درست کنه.اونارو باید عقیم کنن

      • بدون نام

        این زنهایی که بهداشتشون صفره و کثیفن چطور کسی حاضر میشه باهاشون رابطه داشته باشه؟؟ چندش ه

      • من شرور

        دوست عزیز بدون نام 13:6 ، اصلا فکر کردی و نظر گذاشتی? یا همینجوری با مغز تک بعدی خودت یه چیزی نوشتی?
        فکر کردی کی با این خانم ها در ارتباطه? مردایی که هزار برابر بهداشتشون افتضاح تره، بوی گند میدن و معتادن
        نکنه فکر کردی چون اینا زن هستند باید خودشون برای مردای درب و داغون هم ترگل و ورگل کنن

      • بدون نام

        ۱۳:۰۶
        اونا هم اگه پول داشتن،جا داشتن ،شرایط زندگی خوب داشتن از زن های ترگل ورگل اطرافتون بهتر میشدن
        اونام هرروز تو آرایشگاه بودن میشدن باب میلتون!!!

      • بدون نام

        کاربر 13:06
        به اون مردای کثیف و چندش آوری فکر کن که میرن سراغ این زنها.

      • بدون نام

        کاربر من شرور و۱۵:۳۴
        لایک دارین

    • بدون نام

      اتفاقا باید به فال نیک گرفت. توی کشورما الان کسانی که عقل دارن بچه دار نمیشن اینها که بچه دار دارن میشن جور بقیه را میکشن.بزارین اینا بچه بیارن تا جمعیت کم نشه.نهایت بهزیستی بچه هارو ازشون بگیره بزرگ کنه تا آینده را اونا درست کنن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        حرومزاده هرکاری کنی اخرش برمیگرده به ریشه ش
        چ اصراری داری انگل جامعه زیاد بشه

      • عاطفه

        بهزیستی بچه ها رو نگه داره بعد آینده بچه ها چی میشه

      • بدون نام

        چی داری میگی دوست عزیز یه مشت حرام زاده فقط معزل جامعه از آب در میان این بچه ها که نطفه پاک ندارن بی گناهن ولی متاسفانه به خاطر نطفه هاشون زمینه جرم و جنایت توشون هست

      • بدون نام

        فرق رباط با انسان رو اصلا میتونی بفهمی!!؟میفهمی مشکلات روانی اصلا چی هست؟؟؟

      • بدون نام

        بهزیستی ادمای خوبی تربیت میکنه برا ادامه جامعه؟؟؟؟؟؟

      • بدون نام

        جالبه یکی از مسوولین گفته عقیم کردن زنان معتاد به صلاح کشور نیست.احتمالا به این خاطر که الان هیچ انسان عاقلی بچه دار نمی شه اینا باید جور افزایش جمعیت ایران رو بکشن.چه شود آینده ی این کشور

    • ناشناس

      واقعا شرم آوره برای من که هم وطنم برای یک گرم شیشه یا هر کثافت دیگه ای حاضر به تن فروشی میشه و براش مهم نیست که اصلا ایدز یا هر بیماری دیگه ای بگیره چون به قول خودش به آخر خط رسیده دیگه موندم مسئولین چطور عین خیالشان نیست و جالب اینجاست به جای کمک به این انسان های هم وطن به اونها کاندوم مجانی میدن آخه این کار رو اسمش چی بذاریم شما با این کارتون دارید فقر و فحشا رو گسترش میدین خواهشا دیگه رژلب بازیگر تلویزیون رو سانسور نکنید شرم آوره به خدا ...
      اللهم عجل لویک الفرج

      پاسخ ها

      • بدون نام

        همينجا مقاله گذاشته بود كه براى سير كردن شكمش با يه فلافل، سه تا حيوون وادارش كرده بودند به تن فروشى

      • بدون نام

        خدا خیرت بده چه عجب یکی فهمید فرج تنها راه حله بقیه فقط گند میزنن و اوضاع دنیا رو خراب تر میکنن

      • رضا

        در بیشتر کشورهای دنیا مرسوم ه کاندوم. سرنگ و و و

      • بدون نام

        به امیدنابودی فراهم کنندگان این سفره هادر لجن زاری بنام اعتیاد

    • بدون نام

      واقعا این حرفها رو یه زن ایرانی میگه من باورم نمیشه این همه ...

    • میثم

      همش‌تصمیمات احساسی ، شما مسئولان نامحترم که انقد احساساتی هستین چرا یه فکر اساسی واسه حل این مشکلات تو جامعه نمیکنین.فقط تا اسم عقیم سازی میاد رگاتون باد میکنه؟

    • اکی

      چقدردرداوره

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چقدر درد آوره واقعا
        من الان خودم باردارم ۵ ماهمه یه روز رسیدگی خاموادم نباشه فشارم میفته حالم بدمیشه..حالا اینا بااین بیماری با این وضع سرما گرما بی غذایی اعتیاد چیکار میخوان بکنن!!؟؟چقدر ناراحت شدم و واقعا چقدر دنیا جای بدی شده..خدا به هممون رحم کنه:'(

    • بدون نام

      فقط افسوس و افسوس

    • بدون نام

      چه وحشتناک من تا حالا واقعا نمیدونستم یه معتاد زن ممکنه چقدر زندگی دردناکی داشته باشه باید یه کار اساسی انجام شه براشون عقیم کردن که نشد راه همه اینا بخاطر فقره همه ما تو این کشور حق زندگی داریم فقط ده درصد تو جامعه ما زندگی میکنن

    • بدون نام

      چقدر ناراحت کننده ،آدم نمیتونه حتی تصورش رو بکنه وااای خدا

    • بدون نام

      كلا معتادا رو بايد جمعشون كرد و همه رو آتش زد چون كلا جز ضرر براي جامعه و بشريت چيزي ندارند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دقيقا

      • بدون نام

        شما به خودشیفتگی مبتلا هستید. معتاد بیمار است . باید شرایط جامعه را درست کرد نه اینکه معتاد ها را آتش زد.

      • بدون نام

        انقدر بی رحمانه صحبت نکنید اگر شما در شرایطی متولد شدید که دچار این معزل نشدید به خودتون مغرور نشید خیلی عوامل باعث این معزل شده شما دچار اون مسائل نشدید باید خدا رو شکر کنید واگر انسانیت رو باور دارید به سهم خودتون قدمی برای نجات حتی یک نفرشون بردارید فکر میکنید اگر همه بجای دم زدن اقدام میکردن این معزل انقدر زیاد میشد؟

      • بدون نام

        تنها حرف حسابی که شنیدم همینه ،،،،

        باید از هستی ساقطشون کرد عقیم سازی که چیزی نیست

    • س.ا

      واقعا جای تأسف داره این کشور با این همه ثروت و منابع این همه فقیر و معتاد به وجود بیاد ،مسئله اینجاست که کشور ما تمایلی برای جلوگیری از فقر و اعتیاد نداره وگرنه اگر دلش بسوزه اعتیاد و فقر رو ریشه کن میکنه مگه ما چی از کشورهای عربی همسایه مون کم داریم که نه فقیر و نه معتاد دارن تازه اونها فقط نفت دارن ما غیر از نفت کلی معادن و ذخائر داریم!!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        درسته که ما همه چی داریم اما انسانیت نداریم و فقط به فکر جیب خودمونیم اما اونا پول فروش نفتشون رو بین همه تقسیم میکنن

    • بدون نام

      خب لایق مادر بودن نیستند حتی اگر در خانه باشند مرد معتاد هم لایق پدری نیست هر دو رو باید عقیم کرد

    • بدون نام

      به نظرم باید عقیم بشن چون از کودکان بهره کشی میشه و آینده بدی دارند فقط لطفاً فریاد وا اسفا سر ندین چون وجود این کودکان خودش معضل اجتماعی هست

    • بدون نام

      کلی دختر شایسته بخاطر شرایط گندی که در کشور بوجود اوردن برای همیشه بچه ای نخواهند داشت.اونوقت نگران عقیمی اینایید
      ...

      پاسخ ها

      • بدون نام

        like

      • عاطفه

        اینها حتما باید عقیم بشن که نسلی مثل خودشون وارد جامعه نکنن

    • بدون نام

      پسران سالم تحصيل كرده حتي داراي شغل بخاطر عدم توانايي در تامين مسكن و مخارج روزانه مجرد موندن همينطور دختران سالم و تحصيل كرده بخاطر مشكلات اقتصادي جوانان تو خونه مجرد موندن آنوقت شما به فكر معتادين هستيد ...!!!!!!
      مشكلات اقتصادي باعث شده پسران و دختران لايق ما پا به سن هاي 40و حتي 50 سالگي بذارند و هنوز مجرد باقي مونده اند .....!!!!

    • بدون نام

      نسل معتادين و بايد از جامعه پاك كرد به هر شكلي

    • بدون نام

      چرا به جای بردن به کمپ و ترک اعتیاد و اینجور چیزا مشکل رو اساسی حل نمیکنن و فقط میخوان جلوی بچه رو بگیرن؟ این یعنی اکی راحت باشید هر غلطی میخواید بکنید فقط بچه نه. خب بجای این مشکل رو حل کنن و معتادا رو ترک بدن

      پاسخ ها

      • امین

        براشون هزینه داره واقعا نمیفهمی؟

    • بدون نام

      واقعا اينا بچه بيارن كه چي بشه آخه؟ تو هند چندين سال هست كه اينكار انجام ميشه، اين مسوولين يكم به كشوراي نگاه بندازن ببينن اونا چيكار مي كنن همون رو انجام بدن خب، خودشون كه گويا فكري به حال اين زنان و مردان نمي كنند

    • بدون نام

      خیلی دردناکه، الان آدمای سالم از پس مسئولیت مهم یک بچه برنمیان با این همه مشکلات، اون وقت چه توقعی از یه معتاد میشه داشت، که از پس بیماری خودشم برنمیاد، چه برسه به اینکه بخواد مادر یا پدر بشه!

    • بدون نام

      طرح عالیه.اینا بعدا واسه پول موادشون بچه رو میفروشن.

    • اقا

      لعنت بر امریکا که مواد مخدر درست کرده

      پاسخ ها

      • عاطفه

        چه ربطی به امریکا داره
        اکثر مواد مخدر در همین کشور درست میشه
        خدا لعنت کنه کسانی که جلوی گسترش مواد نمی گیرن

    • بدون نام

      خدا لعنت کنه باعث و بانی این اتفاقات را تو کشور ...
      تو را خدا کمک شون کنید.

    • ایرانی

      بیمارستان های تهران مرتب شاهد نوزاد معتادن.من بچه ام زردی هنگام تولد داشت بخش اطفال بستری بود کنار نوزاد من یه نوزاد معتاد بود بیچاره چنان از شدت درد و بی موادی نعره میزد که نمیتونم توصیف کنم صدای جیغ اون بیچاره شبیه به چی بود.پدر نامعلوم بود و از به دوجنسه معتاد بدنیا اومده بود.چند روز در حال سم زدایی بود و من پا به پای نوزاد بیچاره اشک میریختم بخاطر زجری که میکشید

    • امین

      گریه ام گرفت.به خدا دلم میخواد همین الان بمیرم تا این چیزارو نشنوم و نبینم کاش اونقدی پول داشتم که به همه این خانمها کمک کنم .چون بخش زیادی از مشکلات اینها با پول حل میشه فقط پول .

      .....

    • بدون نام

      اون نوزاد معتاد متولد میشه.بیمارستان نگهش میداره تا سم زدایی بشه.اون نوزاد ایتقدر زجر میکشه و زجهه میزنه .یه لحظه ارامش نداره بیچاره.من از نزدیک تو بیمارستان یه نوزاد معتاد دیدم.بیچاره ها خیلی درد میکشن.

    • علی سلگی

      بیشتر ریا و ریا کاری مسئولین محترم در جلسات پدر مملکت رو درآورده . والله من خودم تو جلسات البته نه در سطح بالا ، بعضی وقتها میگم انگشت بزارم تو گوشم صدهزار فحش بدم به ریا و ریاکار ..

    • نازی

      منم همیشه دلم میخواسته در راستای عقیم سازی این بندگان خدا که در سختی زندگی میکنن کاری انجام بدم تا از به دنیا اومدن بچه هایی که آینده ندارن جلوگیری بشه، جالبه خود این زنان بسیار عاقل تر و فهیم ترن از مسیولین که امکانات عقیم سازیو در اختیار این ها قرار نمیدن. چقدرررررر ما بدبختیم

    • 123

      یعنی رابطه خارج از ازدواج رسمی اینقد براشون بی اهمیته ک به راحتی درموردش صحبت می کنن و از انجام دادنش عبایی ندارن .

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج