جاباما
۱۱۲۵۸۹۵
۱۵ نظر
۵۲۱۴
۱۵ نظر
۵۲۱۴
پ

چرا دوست خوب دیگه پیدا نمیشه؟

حتی اگر فردی غیر اجتماعی باشید، نداشتن دوست خوب و صمیمی برایتان آزار دهنده خواهد بود. شاید اصلی‌ترین علت احساس تنهایی نداشتن مهارت ارتباط یا توقع بالا و نادرست از دوستی‌هاست. همه نیاز به داشتن دوستی دارند که در مواقع مهم زندگی کنارشان باشد.

برترین‌ها: حتی اگر فردی غیر اجتماعی باشید، نداشتن دوست خوب و صمیمی برایتان آزار دهنده خواهد بود. شاید اصلی‌ترین علت احساس تنهایی نداشتن مهارت ارتباط یا توقع بالا و نادرست از دوستی‌هاست. همه نیاز به داشتن دوستی دارند که در مواقع مهم زندگی کنارشان باشد.

چرا دوست خوب دیگه پیدا نمیشه؟

داشتن کسی که بتوانید درباره تمام جنبه‌های زندگی با او صحبت کنید، به سلامت روان شما کمک خواهد کرد. برای آن که با کسی دوست شوید ابتدا باید خود را بهتر شناخته و در صدد یافتن فرصت‌هایی برای ملاقات با افرادی که یک وجه اشتراک با شما دارند باشید. در کنار این مسئله اصلاح رفتار‌های اشتباهتان به شما کمک بیشتری خواهد کرد.

در این مطلب به مناسبت ۸ ژوئن روز جهانی بهترین دوست درباره نداشتن دوست خوب صحبت می‌کنیم پس همراه ما باشید.

چرا نمی‌توانیم یک دوست خوب و نزدیک داشته باشیم؟

معمولا ۲۵سالگی را که رد میکنی، پیدا کردن دوست و شکل دادن به رابطه‌های تازه کار آسانی نیست. داشتن دوست خوبی که برای همیشه کنارمان بماند به یک تلاش دو طرفه دائمی بستگی دارد. پس اگر دوروبرتان خالی است و هنگام مشکلات کسی را برای دردِدل کردن ندارید، باید ببینید چرا در چنین وضعیتی هستید. در ادامه ۱۱ دلیل احتمالیِ نداشتن دوست را به شما معرفی می‌کنیم.

فکر می‌کنی دوستی باید اتفاق بیافته

وقتی که درسمان را تمام می‌کنیم، بیشتر وقت‌ها دوستان دبیرستان یا دانشگاه پراکنده می‌شوند و بعد می‌بینیم ساختار مشخصی برای پیدا کردن دوست جدید در کار نیست. یکدفعه آدم‌های بالغ محسوب می‌شویم و باید فرصت‌ها و ساختار‌ها را خودمان برای خودمان بسازیم.

بهترین کار این ست که یک استراتژی پیدا کنید که کمک کند آدم‌هایی که می‌خواهید رو پیدا کنید و با آنها دوست شوید، مثلا رفتن به جا‌هایی که فکر می‌کنی آدم‌های با علایق مشابه در آجا می گردند.

نمی‌دونی دوست پیدا کردن هم مثل یار پیدا کردنه

فرایند دوست شدن با آدم‌های جدید خیلی شبیه یار پیدا کردن است با کسی آشنا می‌شوید که از آنها خوشتان می آید و یک برنامه برای دیدن دوباره‌ می‌چینید.

اما به هر دلیلی، قرار گذاشتن با دوست‌های جدید خیلی کمتر از آنچه که باید اتفاق می‌افتد. اما مهم این ست که آن لذت مصاحبت اول رو یادت بیاید و قرارت را بگذاری.

چرا دوست خوب دیگه پیدا نمیشه؟

می‌ترسی اگه سر صحبت رو باز کنی عجیب باشه

حقیقتش اگر واقعا از هر دو طرف تمایلش وجود داشته باشد و نرم و لطیف سر صحبت را باز کنید، ابدا عجیب نیست! به جای اینکه نگران این باشید که ممکن است به نظر عجیب بیایید بهتر است روی این تمرکز کنید که آیا تمایلی در طرف مقابل حس می‌کنید، و آیا طرف مقابل از مصاحبت با شما لذت می‌برد یا خیر.

حواست نیست که دوست‌های تو هم دوست‌هایی شبیه خودشون دارن

اگر نمی‌دانید از کجا باید دوست جدید پیدا کنید، از آدم‌هایی شروع کنید که دوستشان دارید و بیشتر از همه برایشان اهمیت قائل می‌شوید. سپس یک دورهمی کوچک ترتیب دهید بعد حتی اگه هر کدوم از شما فقط یک یا دو نفر آدم جدید دعوت کند، فرصت خوبی برای دوستی‌های جدید به همه می‌دهد.

امتیاز اضافی‌اش هم این ست که حالا شما در دید دوستانتان یک حلقهٔ وصل‌کننده‌اید، پس حتی بیشتر از قبل برای دیگران جذاب می‌شوید.

هیچ‌وقت ننشستی درست فکر کنی که چی می‌خوای

باید اول به این فکر کنید که اصلا از یک ارتباط چه می‌خواهید مثلا اگر در جمعی قرار دارید با توجه به معیارهایتان ببینید جذب چه کسی می‌شوید و سپس با انها رابطه برقرار کنید و پس از چند سال حداقل یکی از آنها به حتم دوست صمیمی شما خواهد بود. به همین راحتی!

به خودت فشار میاری همه رو دوست داشته باشی

وقتی که فهمیدم می‌توانم به همه احترام بگذارم و محبت نشان دهم آدم خیلی شادتر و راضی‌تری شدم. اشکالی ندارد از همهٔ آدم‌ها خوشتان نیاید. اصلا شدنی نیست. اگر از کسی خوشتان می‌آید سعی کنید با «قرار گذاشتن» به او نزدیک بشوید و یکدیگر را بهتر بشناسید و در عین حال، وقتی تمایل خاصی به کسی ندارید خودتان رو اذیت نکنید.

آشفتگی و بی‌قاعدگی که همراه صمیمیت میاد رو نمی‌خوای

فکر نکنید فقط به صرف اینکه با کسی دوست شدید قرار است ماجرا پیش بیاید. ماجرا و مشکل فقط وقتی پیش می‌آید که یکی (و به‌ خصوص هر دو) طرف آدم‌های اهل ماجرایی باشند. اگر خودتان آدم درستی باشید می‌توانید کاری کنید که روابطتان راحت و پر از همدلی و همراهی باشد.

چرا دوست خوب دیگه پیدا نمیشه؟

از اینکه دوستی نداری خجالت می‌کشی، و دوری می‌کنی

وقتی ما خودمان رو به این چشم نگاه می‌کنیم که «به اندازه کافی اجتماعی نیستیم» یا ذاتا جالب نیستیم، حس خوب و حس جذابیت رو از خودمان می‌گیریم. اینکه الان آن تعداد دوست صمیمی که دلتان می‌خواهد رو ندارید دلیل نمی‌شود که مشکلی داشته باشید. این فقط یعنی هنوز دقیقا نشناختید که چه چیزی از یک دوست می‌خواهید و در نتیجه نرفتید دنبال اینکه یک مکمل طبیعی و غریزی برای چنان شخصیتی باشید.

نمی‌دونی که دوست پیدا کردن ۹۵٪ مهارته و ۵٪ استعداد

استعداد ذاتی کمکی می‌کند؟ قیافهٔ خوب چطور؟ معلوم است که کمک می‌کند. ولی به این ۵٪ احتیاج داری؟ خیر. اینکه از خودت یک دوست بالقوهٔ جذاب بسازی یک مهارت است. شما می‌توانید با دقت به ارایه‌ای که از خودتان دارید، خوشبختی و سلامت عاطفی‌ات، رویاهات و هر نکته دیگری، از خودت همان آدمی را بسازی که آدم‌های مورد نظرت جلبش می‌شوند.

آدم برونگرایی نیستی و ۵۵ تا دوست صمیمی لازم نداری

عالیه! قرار نیست که آدم بزند به سیم آخر و تمام ساعت‌های بیداریش رو با دوستانش بگذراند. یادت باشد که دوست پیدا کردن ذاتا یه فرایند تدریجی ست. این تویی که تعیین می‌کنید چه نوع زندگی اجتماعی دلت می‌خواهد. یک فرایند خلاق است که کاملا بر عهده تو است، و با صرف زمان و دقت کافی، می‌توانید به هر اندازه دوست نیاز دارید، داشته باشید.

حواست نیست چه چیز‌هایی برای عرضه داری

خنده؟ این یکی واضح است. تو آدم‌ها رو به یک حال خوب و سرخوشی می‌رسانی.

هوش و موفقیت چطور؟ می‌توانید مشکلاتی که دوستانت دارند را با استدلال و خلاقیت حل کنید.

گرما و دستپخت خوب؟ دوستانت می‌توانند به خونه تو بیایند، و آنجا احساس آرامش، محبت، و سیری بکنند.

چرا دوست خوب دیگه پیدا نمیشه؟

سخن آخر

به طور کلی، بسیاری از مشکلات ما در نداشتن دوست صمیمی و خوب به خودمان بر می‌گردد. خیلی از ما تکلیفمان با خودمان روشن نیست و نمی‌دانیم چه می‌خواهیم. خود شناسی و خودکاوی، به شما کمک می‌کند که خودتان، علایقتان، طرز فکرتان و توقعتان از یک دوست را کشف کنید و اگر هم روابط محدودی دارید، با انسان‌های درست زندگی خود آشنا شوید و دوستی‌های صمیمی‌تر و عمیق‌تری را تجربه کنید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      باعث همه این اتفاق ها مسئولین هستند

    • Ali

      برادرامون حق مارو میخورن فقط شرایط زندگی خودشونو در نظر میگیرن به دوست خوب نمیرسه

    • میتی از مشد

      هرجا مباحث مالی به مردم فشار میاره مباحث عرفانی و معنوی بی رنگ و بی تاثیر خواهد شد این قانون زندگی اجتماعیست

    • بدون نام

      چون قبلا همه چیز مادیات و پول نبود. دوستی و روراستی بود. الان فقط ظاهرسازی و پنهانکاری است. خود واقعی نیستیم.

    • بی نام

      مردم را از همه چیزبیزارکردنددراین زمونه حرف اول را پول میزنه اینو بدان برترینها.

    • بدون نام

      قربون بند کیفتم تا پول داری رفیقتم! حالا که پول نداری رفیقت نیستم!!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        باور کن من وضع مالیم خوبه خیلی هم خوب....اما دو ساله بشدت تنها شدم....زنگ میزنم همکار دوست فامیل دعوت میکنم واسه شام و ناهار.....ولی نمیان....اصلا متعجبم که اشکال کار کجاست....حتی با اینکه چندین بار دعوتشون کردم و نیومدن، همونها یه پیام تبریک نوروز بهم ندادن....نمی‌دونم مشکل چیه....فقط می‌دونم با وجود موقعیت اجتماعی خوب خودم و همسرم هر دو بشدت تنها و منزوی شدیم....خوشحال میشم نظرتون رو بگید

    • بدون نام

      چون از قدیم میگن خوبی از خودتونه

    • بدون نام

      دوست خوب هست ولی همه به خاطر شرایط زندگی گرفتارن

    • بدون نام

      جامعه آدما رو بر اساس چیزای مختلف درجه بندی میکنه، با توجه به همون درجه بندی ها دوست و یار انتخاب میشن :)

    • بدون نام

      انقد مردم گیر وگرفتارن که وقتی برای دوست و دوستی ندارن

    • بدون نام

      دوست دارم هزار هزارتا،مشتی،پایه
      به سلامتی رفیقام صلوات

    • بدون نام

      وقتی تو یه کشور مسئول خوب نباشه انتظار نداشته باشید که دوست خوب پیدا بشه!
      وقتی شرایط بد میشه ادم ها هم بد میشن

    • بدون نام

      من که تا این ۲۴ سالی که عمر گرفتم از خدا یک نفر پیدا نکردم برای دوستی و رفاقت
      واقعا اگه یک نفر دارید که میتونید کنارش زمان رو سر کنید شما خیلی خوش شانس هستید.

    • بدون نام

      چون به روی هرکی میخندی میخواد یه جوری سوارت باشه حالا یا با گدایی محبت یا انتظارات نابجای دیگه. جدیدا یه ارتباطی رو تموم کردم چون طرف بشدت حسادت میکرد جوری که توی صورتم میگفت یک، همین که منو میدید سفره دلو میریخت وسط حالا ننال کی بنال دو، انتظار داشت منم همپاش به این و اون حسادت کنم و یه زیز ۵ر و لندو و ناله سر بدم که ایشون از اینکه بدبخت تر از خودشم هست احساس رضایت کنه. مگه ما کیسه بوکس عقده گشایی شماهاییم؟ همون بی کسی رو عشق است

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج