۱۱۶۵۶۴
۵۰۱۰
۵۰۱۰
پ

شريك زندگي‌تان را از دست داده‌ايد؟

شايد اين تلخ‌ترين تجربه زندگي‌تان باشد. از دست دادن كسي كه دوستش داشتيد و در ذهن خود روزهاي پيري‌تان را در كنار او تصور مي‌كرديد، اتفاقي نيست كه يك شبه فراموش و آثارش از زندگي شما پاك شود.

شريك زندگي‌تان را از دست داده‌ايد؟
مجله سیب سبز: شايد اين تلخ‌ترين تجربه زندگي‌تان باشد. از دست دادن كسي كه دوستش داشتيد و در ذهن خود روزهاي پيري‌تان را در كنار او تصور مي‌كرديد، اتفاقي نيست كه يك شبه فراموش و آثارش از زندگي شما پاك شود. اگر شريك زندگي‌تان را به تازگي از دست داده‌ايد، همدردي ما را بپذيريد. مي‌دانيم كه روزهاي سختي را مي‌گذرانيد و احساس مي‌كنيد توان دوباره شروع كردن را نداريد، اما حتي اگر اين اتفاق تلخ‌ترين واقعيت زندگي شما باشد، چاره‌اي جز پذيرفتن آن و تلاش براي عبور از روزهاي سخت نداريد. پس با كمك ما چند قدم كوچك اما موثر براي كم‌كردن درد‌هاي‌تان برداريد.

خودتان را در قفس نيندازيد

به خودتان براي پذيرفتن اتفاقاتي كه پيش‌رو داريد، فرصت دهيد. باور كنيد براي رسيدن به نقطه اوج، نيازي به چيدن برنامه‌هاي قدم به قدمي كه تا ميانسالي‌تان را در آن پيش‌بيني كرده باشيد، نداريد. شما قرار نيست به اينكه چطور بايد باقي عمرتان را بگذرانيد فكر كنيد، بلكه تنها كافي است براي برداشتن قدم بعدي‌تان به جلو برنامه‌ريزي كنيد. شما با شرايط تازه و البته دشواري روبه‌رو شده‌ايد، پس اشكالي ندارد كه با ديدن موانع پيش‌روي‌تان گاهي نااميد شويد يا احساس افسردگي كنيد. اما هرگز فراموش نكنيد براشتن يك قدم، حتي اگر كوچك باشد از ساكن بودن بهتر است.

ناتواني‌هاي‌تان را بپذيريد

شما مي‌توانيد هزار و يك قدم مثبت براي زندگي‌تان برداريد اما نمي‌توانيد همه آنچه براي‌تان ناخوشايند است را تغيير دهيد پس بهتر است بر آنچه توان تغييرش را داريد تمركز كنيد و راهي براي ساختن با آنچه از پس عوض كردنش برنمي‌آييد، پيدا كنيد. شما شريك زندگي‌تان را از دست داده‌ايد و هيچ كس نمي‌تواند تلخي اين اتفاق را انكار كند، اما واقعيت اين است كه شما نفس مي‌كشيد و زندگي‌تان جريان دارد، پس بايد با قدم‌هايي محكم‌تر خود را به اين جريان بسپاريد و هر روز بيشتر از قبل براي برگشتن به زندگي تلاش كنيد.

شريك زندگي‌تان را از دست داده‌ايد؟

گير‌نيفتيد

حسرت روزهاي از دست رفته را مي‌خوريد و احساس مي‌كنيد بعد از همه سال‌هايي كه در كنار او گذرانده‌ايد، تنها و با دست خالي رها شده‌ايد؟ شايد حق داشته باشيد اما همان‌طور كه گفتيم چاره‌اي جز پذيرش آنچه قابل تغيير نيست، نداريد. راحت‌ترين مسيري كه مي‌توانيد انتخاب كنيد، غوطه‌ور شدن در افسوس‌ها و افكار منفي است، اما اگر به دنبال آينده متفاوتي مي‌گرديد، بهتر است راهي براي گير نيفتادن در چرخه منفي‌گرايي پيدا كنيد. نمي‌توانيم چنين راهي را دقيقا براي‌تان شرح بدهيم چراكه هر آدمي به شيوه خودش اين مسير را انتخاب مي‌كند. شايد انتخاب يك سرگرمي جديد بتواند شما را از اين حال در بياورد و شايد هم خودتان توانايي كمك كردن به خود را نداشته باشيد و تنها راه پيش‌رو، مراجعه به روانشناس باشد، اما اين راه هر چه باشد، بايد هرچه سريع‌تر در آن قدم بگذاريد و اجازه ندهيد كه سكون شما را ويران كند. براي دوباره شروع كردن، منتظر زمان خاصي نمانيد. همين امروز، روز برنامه‌ريزي كردن دوباره براي زندگي‌تان است. شما بايد در كمترين زمان به كسي كه پيش از اين شكست بوده‌ايد تبديل شويد، پس بپذيريد كه عمری جاودان نداريد.

پرتوقع نباشيد

بايد بپذيريد كه احساسات شما بخش طبيعي و غيرقابل حذف از زندگي‌تان است. شما بايد ياد بگيريد كه هيچ وقت روي يك نقطه نايستيد و احساسات ناخوشايندتان را با خود از اين سو به آن سو نكشيد بلكه ابتدا براي اتفاقي كه در كمال ناباوري براي‌تان افتاده سوگواري كنيد و سپس با قدم‌هاي محكم راه اصلي‌تان را در پيش بگيريد.

از همدردها كمك بگيريد

بهتر است با كسي كه فقدان مشابهي را تجربه كرده صحبت كرده يا سعي كنيد مراوده‌تان را با افراد آرامش‌بخشي كه افكار منفي را از ذهن‌تان بيرون مي‌كنند، بيشتر كنيد. با كمك گرفتن از چنين افرادي به ذهن‌تان اجازه ندهيد كه در هر فرصتي شروع به منفي‌بافي كرده و شما را به عنوان يك بازنده شكست خورده معرفي كند. شنيدن حرف آدم‌هاي مشابه و تجربه اين احساس كه تنها قرباني چنين مشكلي نيستيد، مي‌تواند آرامش‌تان را بيشتر كند.

دو دو تا چهار تا كنيد

براي خانواده‌ها صحبت كردن از مرگ آسان نيست، اما شما نمي‌توانيد چنين روزهاي تلخي را در سكوت بگذرانيد. بهتر است پس از آماده شدن شرايط در مورد اتفاقي كه افتاده، صحبت كنيد و حتي خود و ديگران را براي ورود به شرايط تازه آماده كنيد. براي مثال شما بايد مناسبات تازه اقتصادي‌تان را تنظيم كنيد، به آينده فرزندان‌تان فكر كرده و براي دوباره از سر گرفتن مناسبات اجتماعي‌تان تلاش كنيد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج