۱۱۸۱۰۴۳
۵۸ نظر
۵۰۳۲
۵۸ نظر
۵۰۳۲
پ

معالجه خانم‌ها توسط پزشکان مرد: دغدغه بغرنج!

تازه‌ترین موضوع حاشیه‌ای که برخی از بهارستانی‌ها در این کوران مشکلات و کاستی‌ها بر آن تمرکز کرده‌اند، جلوگیری از معاینه زنان توسط پزشکان مرد است

روزنامه همدلی - ستاره لطفی: درحالی‌که مردم زیر بار انواع و اقسام مشکلات اقتصادی، معیشتی، اجتماعی، زیست‌محیطی و ... کمر خم کرده‌اند، نمایندگان مجلس انقلابی به‌جای پرداختن به اولویت‌ها، سر خود را با مسائل حاشیه‌ای گرم کرده و وقت و انرژی خود را صرف موضوعاتی می‌کنند که نه‌تن‌ها هیچ دردی از درد‌های بیشمار جامعه را دوا نمی‌کند، بلکه مشکلاتی نیز بر آن می‌افزاید و باعث نارضایتی بیشتر مردم هم می‌شود.

معالجه خانم‌ها توسط پزشکان مرد: دغدغه بغرنج!

تازه‌ترین موضوع حاشیه‌ای که برخی از بهارستانی‌ها در این کوران مشکلات و کاستی‌ها بر آن تمرکز کرده‌اند، جلوگیری از معاینه زنان توسط پزشکان مرد است؛ موضوعی که حتی برای اغلب خانواده‌های متعصب هم موضوعیت ندارد و قابل‌هضم است. دیروز نایب‌رئیس کمیسیون بهداشت مجلس در سخنانی عجیب خواهان این شد که زنان در توسط پزشکان مرد معاینه نشوند. سید محمد پاک مهر گفته: تلاش ما بر این است تا بانوان توسط پزشکان خانم درمان شوند و حتی در استثنائات هم پیش نیاید که بانوان ما ناچار باشند که در حوزه زنان نزد پزشک مرد بروند.

البته در حوزه ایجاد محدودیت برای درمان زنان، مجلسی‌ها تنها نیستند، چند وقت پیش خبرگزاری فارس کارزاری به راه انداخت و خواستار جلوگیری سونوگرافی بانوان توسط رادیولوژیست‌های مرد و اصلاح وضعیت مراکز سونوگرافی دولتی و پاسخ‌گویی وزیر بهداشت درباره عدم اجرای طرح «انطباق جنسیتی مراکز درمانی» شده بود. در نتیجه این کارزار، حضور یکی از محارم یا کارکنان زن برای سونوگرافی زنان توسط مردان الزامی اعلام شد.

مجلس به دنبال حاشیه

این اولین بار نیست که نمایندگان مجلس با نادیده گرفتن اولویت‌های جامعه به دنبال مسائل حاشیه‌ای هستند؛ چند وقت پیش بهارستانی‌ها خیز برداشته بودند که مانع هواخوری سگ و گربه‌ها در فضای سبز و پارک‌ها شوند. آن‌ها در طرحی به نام «طرح صیانت از حقوق عامه در مقابل حیوانات مضر و خطرناک» به دنبال قانونی کردن حیوان آزاری بودند، موضوعی که اغلب مردم نه‌تن‌ها با آن همسو نیستند بلکه به‌شدت هم با آن مخالف‌اند.

معالجه خانم‌ها توسط پزشکان مرد: دغدغه بغرنج!

نمایندگان مجلس انقلابی معمولاً از هیچ موضوع حاشیه‌ای عبور نمی‌کنند تا نشان دهند، درک درستی از وضعیت جامعه ندارند. همین چند وقت پیش نایب‌رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس به‌جای چاره‌اندیشی برای مشکلات اقتصادی و معیشتی به عینک آفتابی و آلات موسیقی گیر داده بود. این نماینده مجلس در واکنش به خبر «ممنوعیت واردات آلات موسیقی و عینک آفتابی به کشور» گفته هر که به دنبال عینک آفتابی و آلات موسیقی است از ایران برود.

کاظم موسوی، نماینده مجلس گفته چرا باید باوجوداین همه شهدا و علمایی که داریم آلات موسیقی به جمهوری اسلامی وارد شود؟ افرادی که به دنبال آلات موسیقی یا امیال شخصی خودشان هستند، کشور‌های دیگر هستند می‌توانند از ایران بروند.

کودکان نیز از تیررس حاشیه بهارستانی‌ها دور نمانده‌اند و با آنان نیز جنجال‌آفرینی می‌کنند. چند وقت پیش نایب‌رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس یازدهم در یک اظهارنظر جنجالی با انتقاد از اطلاق عنوان کودک همسری به دختران ۱۳ یا ۱۴ساله گفته کودک همسری به موارد ازدواج بچه ۹ یا ۱۰سال گفته می‌شود، اما دختر ۱۳ساله که دیگر کودک نیست. موارد ذکرشده تنها چند مورد از صد‌ها موارد حاشیه‌ساز مجلس کنونی است. این مجلس از زمان شروع به کارش تاکنون حواشی و جنجال‌های زیادی را خلق کرده است.

تمرکز بر حاشیه باعث ایجاد نارضایتی می‌شود

تمرکز بر مسائل حاشیه‌ای که اولویت جامعه نیست از سوی افرادی که خود را نماینده مردم در مجلس می‌دانند، ضمن این‌که باعث سرخوردگی و ناامیدی بیشتر مردم از مسئولان می‌شود، باعث نارضایتی بیشتر از مردم از حکومت نیز می‌شود. بدون تردید نارضایتی درب ورود به ناامیدی است و مرگ امید می‌تواند تبعات بسپار منفی برای جامعه داشته باشد و حتی جامعه را به سمت ناامنی و مشکلات امنیتی سوق دهد.

معالجه خانم‌ها توسط پزشکان مرد: دغدغه بغرنج!

حاشیه‌سازی برخی از نمایندگان مجلس به‌اصطلاح انقلابی برای بسیاری این ذهنیت را ایجاد کرده که آنان به دنبال دیده شدن هستند و ازآنجاکه عملکرد خاصی ندارند تا از قبل آن دیده شوند، ناچارند حاشیه‌سازی کنند تا به خاطر اظهارات جنجالی‌شان، تیتر رسانه‌ها شوند و این‌گونه دیده شوند.

البته عده‌ای دیگر معتقدند مجلسی‌ها با مطرح کردن مسائل حاشیه‌ای و تمرکز بر موضوعاتی که اولویت جامعه نیست، می‌خواهند با خلق حاشیه نگاه‌ها را از مسائل و مشکلات اساسی کشور دور کنند و این‌گونه بر ناکارآمدی خود سرپوش بگذارند.

در حالی مجلس روی مسائل حاشیه‌ای تمرکز کرده است که این روز‌ها خبر عودت محصولات کشاورزی از سوی کشور‌های مختلف به خاطر وجود سموم بالا به گوش می‌رسد، اما مجلسی‌ها به‌جای پرداختن به این ابرچالش که سلامتی مردم را نشانه گرفته است به دنبال ایجاد محدودیت برای درمان زنان هستند.

محمد درویش در توییتی در این مورد نوشته: «‏تن‌ها فایده عودت شرم‌آور محصولات صادراتی کشاورزی ایران، شاید این باشد که نشان داد چه سمومی را سال‌هاست مصرف می‌کنیم و تا چه اندازه نهاد‌های نظارتی و بهداشتی کشور حالت مترسک دارند. مجلس، اگر مجلس باشد؛ به‌جای نگرانی از درمان زنان توسط پزشک مرد، باید نگران تاراج سلامت ایرانیان باشد.»

مجلسی‌ها از وظایف خود غفلت نکنند

تمرکز بر حاشیه‌ها از سوی برخی نمایندگان مجلس، نشان از غفلت آنان از واقعیات و اولویت‌های جامعه و همچنین غفلت از وظایف نمایندگی خود است. واقعیت این است امروزه آن‌قدر نمایندگان مجلس درگیر مسائل حاشیه‌ای شده‌اند که از بعد نظارتی و حتی قانون‌گذاری در زمینه مسائل مهم جا مانده‌اند.

معالجه خانم‌ها توسط پزشکان مرد: دغدغه بغرنج!

تا زمانی که این غفلت در بین نمایندگان وجود داشته باشد و خود را درگیر مسائل حاشیه‌ای کنند قطعاً بعد نظارتی آن‌طور که باید اجرایی نخواهد شد. بدیهی است جا ماندن مجلس از نظارت بر اجرای قوانین زمینه قانون‌گریزی را فراهم می‌کند و هر کسی دزدی، اختلاس، کم‌کاری و قاچاق کرد خود را آزاد احساس می‌کند. درحالی‌که مجلس متولی نظارت بر اجرای قوانینی است که تصویب می‌کند.ناگفته پیداست برای رسیدن به یک مجلس کارآمد و تحول‌گرا باید نمایندگان از پرداختن به حاشیه‌ها دوری کنند و بر مسائل اساسی کشور تمرکز کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بن تن

      اتفاقا خیلی هم درست گفته زنان باید توسط پزشک زن معاینه بشن بخصوص در سونوگرافی حتما باید پزشک زن باشه

      پاسخ ها

      • عبدالرحمن

        حالا با این فرمایشات گهربار اسمتو چرا بن تن گذاشتی عرزشی

      • بدون نام

        موافقم کار درستیه

      • بدون نام

        خب پزشک زن هم داریم خیلی میگن مردها کارشون بهتره میرن پیش مرد

      • بدون نام

        دغدغه خانوادگی خودشون رو مطرح میکنند خخخخخ

      • بدون نام

        گرونی فساد رانت مستاجر بیکاری رو ول کردن چسبیدن به نت سگ کربه پزشک زن خخخخخخخخ

      • بدون نام

        تفکر چرت داغون

      • بدون نام

        سایبریها فکر می کنند هر کس موافق عفت و حیا باشه لابد از گروه خاصیه یه کم این مجازی رو ول کن برو وسط مردم فرهنگ جامعه ات یادت بیاد خخخ

      • بدون نام

        برو بابا جمع کن باید باید راه انداختی

      • تبریزی

        شما ساندیس خور محله هستی به جای ۸۰ میلیون نمیتونی تصمیم بگیری

      • بدون نام

        یعنی مجلس فعلی هم باید به دل شما اصلاحطلبها عمل کنه؟ چقدر رو دارید شما چار درصدیها

      • بدون نام

        من یه زن هستم و خودم انتخاب میکنم که به پزشک آقا یا خانم مراجعه کنم ، البته در تهران زندگی میکنم و همیشه دکتر خانم میرم ، اگر پزشک به اندازه در همه شهرها باشه انتخاب با خود بیمارِ

      • مهدی

        در مورد مسایل معیشتی و اقتصادی .فقر و گرسنگی هم اگه علمشو داری یه صحبتی کن.

    • بدون نام

      نه خیلی پزشک زیاد داریم حالا میخوان تفکیک جنسیتی هم بکنند خخخخخخخ

      پاسخ ها

      • بدون نام

        پزشک زیاد داریم ، توزیع پزشک درست نیست. الان شهرهای بزرگ مملو از انواع تخصص های پزشکی است اما شهرهای کوچک و مناطق محروم ، خالی از بیشتر تخصص ها

      • بدون نام

        پزشک ها هم فهمیدن با چه کسانی طرف هستن و سال پیش سه هزار نفرشون مهاجرت کردن و امسال هم عده دیگه ای مهاجرت میکنن.

    • بدون نام

      سرزنش شان نکنید بنده های خدا دست خودشان نیست فقط درک درست و واقع بینانه ای از شرایط جامعه ندارند
      رست است که با ادعای زیاد و قلدرم الدرم مجلس را تسخیر کردند اما کاری که از دستشان برمی آید همین حد است !

      پاسخ ها

      • اسماعیل

        اتفاقا به نظر من درک شما درست نیست اولا صحبت از بخش های زایمان و سزارین هست و دوم این خیلی درست هست که اگر زنی دوست ندارد توسط پزشک مرد معاینه و درمان شود این اتفاق صورت نگیرد

      • بدون نام

        کاملا درسته. حدشون حل مشکلات اساسی و اصلی نیست . یعنی توانش رو ندارن و البته تمایلی هم ندارن.

      • بدون نام

        دقیقا مرسیییییی حق گفتی

    • بدون نام

      اقایان تو فکر چه هستند برید فکری به حال وضعیت بد اقتصادی کنید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        والا دیگه عادتشون شده تو همه کار مردم دخالت کردن از روشت جمعیت زیاد کردن تا کارهای پیشو پا افتاده مملکت که نیس که قانون جنگله

    • بدون نام

      مجلسی ها لطفا ابتدا به وضع معیشتی مردم و بدبختی و وظایف اصلی خود بپردازند.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        حاضرم از گشنگي بميرم ولي حيثيت شرف و عفتم خدشه دار نشه

      • بدون نام

        جناب 9:32 امیدوارم خدا شفات بده، معاینه بیمار شراف و عفت کی رو خدشه دار کرده تا حالا بس کنید دیگه

      • بدون نام

        پاسخ مجلسی ها : این ها به ما ربطی نداره.

      • بدون نام

        09:32 فعلا که با این وضعی که درست کردید شرافت خیلی ها لکه دار شده

    • بدون نام

      یکی می مرد ز درد بی نوایی یکی دیگه می گفت زردک می خواهی

    • بدون نام

      چون قادر به حل مشکلات جامعه نیستن بهترین راه رو فریب افکار عمومی مردم دیدن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دقیقا

      • بدون نام

        دقیقا بلااخره باید یکاری بکنن که اعصاب برای کسی نزارن

    • گرینچیک

      مگه اینا نماینده جامعه هستن؟؟؟ با چنددرصد رای اومدن مجلس.تو حاشیه هستن چون از توان شون خارجه حل مشکل مردم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        نماینده مجلس نماینده کشور و جامعس وقتی رای میدین باید بفکر این روزا هم بودین باز دمه کسایی که ندادن چون خودشونو الوده این اشخاص نکردن

      • بدون نام

        10:44 احسنت به شما

      • بدون نام

        خدا هم دیگه حریف این ها نمیشه

    • ناشناس

      تو ایران همچین موردی نداریم پزشک های مرد خیلی با وجدان به بیمار رسیدگی میکنن

    • بدون نام

      داره میگه طوری پیش بره که خانمی ناچار نباشه به خاطر نبود پزشک زن حتما به مرد مراجعه کنه در صورتی که مایل نیست. اتفاقا بسیار هم عالیه.خیلی از خانم ها با پزشک زن راحت ترن اما چون گاهی نیست یا متبحر نیست مجبورن برن پیش آقایون

      پاسخ ها

      • بدون نام

        پس تا الان خانوم هایی که مریض میشدن رو زمین می موندن اینها همه سیاه بازیه چه خبر از سفر خالی مردم آقای رئیسی

    • عبدالرحمن

      تمام نمایندگان از طریق حاشیه به مجلس آمده اند و باید هم به حواشی بپردازند متنشان خالیه

    • بدون نام

      چرا فقط زنها. برای آقایون هم باید همینطور باشه

      پاسخ ها

      • رضا

        مشکل جامعه رو فقط همین دیدی؟

      • بدون نام

        خانمها برای آقایون تعیین تکلیف میکنن؟

    • بدون نام

      دکتر محرم بیمار هست. بزارید کارشون رو بکنند. مسائل بزرگتری توی کشور هست که باید حل بشه

      پاسخ ها

      • ......

        دوست عزیز پزشک محرم نیست.در صورت اضطرار و نبود پزشک خانم میشه به پزشک اقا مراجعه کرد.....ولی این طرح هم عملی نیست ،چون گاهی اوقات پزشک حاذق اقاست یا تو خیلی از شهرهای کوچیک چاره ای ندارن خانما،چون یک پزشک بیشتر نیست...کاش این نماینده هامسائل جدی تری دنبال میکردن

    • بدون نام

      پت و مت

    • بدون نام

      مجلس شرم آور

    • بدون نام

      یکمی هم وقت کردید به قیمت دلار و تورم و قدرت خرید ملت و فقر تحریم ها بپردازید هرچند که در این موردها هم هیچکاره اید

    • بدون نام

      حالا یعنی تنها مشکلمون همینه

    • بدون نام

      مخصوصا افکار جامعه رو به سمت حاشیه سوق میدهند

    • خدا

      اگر این دوستان توی 40 سال گذشته ذهن بیمار خودشون رو معالجه میکردن ،امروز دچار این موهومات نبودیم !!!!

    • بدون نام

      اتفاقا حرف درستی زدند و معاینه خانم ها توسط پزشک مرد صحیح نیست
      این طرح باید سال ها پیش اجرا می شد

    • تبریزی

      از نماینده ۵ درصدی شما خیلی انتظار نداشته باشید

    • اهوازیم

      نظرمنم اینه که در مواردی که مشخص هست چی هستن
      خانمها با دکتر زن راحتر هستن... و بهتره که دکتر خانم مراجعه بشه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        از طرف همه خانمها حرف نزن

    • satanicheel@ymail.com

      خب توشهرخراب شده ما کلا متخصص داخلی زن نداریم بایدچکارکنیم.یا سونوگرافی کلا یکیه اونم مرد.هروقت پزشک توکل شهرها یکسان بود ازاین طرح ها بزنید

    • بدون نام

      بیمار با اراده خودش به پزشک مراجعه میکنه مجبورش که نمیکنن.خودش عقل داره هرجور صلاح بدونه به هر پزشکی که بخواد مراجعه میکنه چه زن باشه چه مرد

    • بدون نام

      موضوع ممنوعیت سگ وگربه گردانی در پارک کاملا درسته چون خیلیها نسبت به سگ وگربه فوبیا دارن ولی بحث پزشک مرد یا زن چیز خیلی مزخرفیه من زنم ولی طبابت مردها رو بیشتر قبول دارم این وبارها تجربه کردم

    • علی باقری

      اگرچه مسائل دیگری هم برای بحث در مجلس وجود داره، اما این مساله هم بی اهمیت نیست و چقدر هستند از زنانی که میخوان طبق وظیفه عقلی، شرعی و قانونی خودشون، تحت مداوا توسط پزشک همجنس قرار بگیرند، خب این افراد چه گناهی دارند و باید چکار کنند؟ اگر اینجا مملکت اسلامی هست، خب اسلام هم گفته تا پزشک همجنس وجود داره، نباید از پزشک غیر همجنس استفاده کرد. التماس تفکر

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج