جاباما
۱۱۹۵۵۸۰
۱۵ نظر
۵۲۴۶
۱۵ نظر
۵۲۴۶
پ

استایل‌های مینا ساداتی؛ ذوب شدن در زیبایی استمراری

مینا ساداتی با عکس‌هایش که روی جلد مجله «واچار» چاپ شد و خودش در صفحه اینستاگرام‌اش هم گذاشت؛ حسابی سروصدا به پا کرد و کمتر کسی بود که درباره مد و استایل او نظر منفی داشته باشد

چی بپوشم - مصی روشن : در این سال‌ها و خصوصا از زمانی که کرونا جان سینما را گرفت و صنعت‌اش را تا مدتی رو به خاموشی برد؛ بازیگر‌های زیادی وارد دنیای مد و فشن شدند که البته در همه جای دنیا این موضوع وجود داشته و می‌شود گفت عمر خیلی زیادی هم دارد. حالا بگذریم از تبلیغات چای و رستوران و یخچال… که بازیگر‌های ایرانی زیادی، حداقل یکبارش را تجربه کرده اند. اما در این میان بازیگران زن خیلی کم توانسته‌اند خودی نشان دهند؛ مگر اینکه در قاب‌های خانوادگی قرار بگیرند.

استایل‌های مینا ساداتی؛ ذوب شدن در زیبایی استمراری

اما روی جلد مجلات و در میان صفحات برای خود جایی باز کرده اند. یکی از آن‌ها مینا ساداتی است. او با عکس‌هایش که روی جلد مجله «واچار» چاپ شد و خودش در صفحه اینستاگرام‌اش هم گذاشت؛ حسابی سروصدا به پا کرد و کمتر کسی بود که درباره مد و استایل او نظر منفی داشته باشد و بار‌ها با بازیگران خارجی - شاید به خاطر اینکه کلاه و کت پوشیده بود- مقایسه شد. حالا داستان از چه قرار است؟

اولا شاید تا الان فکر می‌کردید، مجله «واچار» یک مجله خارجی است؛ اما این طور نیست و این مجله که به تخصصی به مد و لباس می‌پردازد. مدیر مسئولش هم یک خانم است و در ایران منتشر می‌شود. کلمه واچار هم به معنی بازار است. مینا ساداتی که قبلا وارد حیطیه مدلینگ شده بود، ولی به عنوان مدل آرایشی، در دو شماره این مجله به عنوان مدل، دو دست لباس مختلف پوشید؛ که هر دو کت و شلوار بودند. اولی کت و شلوار راه راه کلاسیک بود و دومی کت و شلواری که طبق مد جدید، سایز بزرگ دارند. اولی مشکی بود و دومی هم عدسی رنگ بود.

کت و شلوار راه راه کلاسیک: زنان شیک‌پوش با ظاهری بی‌ایراد

یکی از لباس‌های مینا ساداتی، کت و شلوار مشکی راه راه، مدل کلاسیک بود. این مدل محبوبِ زنان شیک‌پوش است که میل به تیپ رسمی دارند. اگر در تبلیغات خارجی هم دیده باشید، وقتی می‌خواهند زنی را نشان دهند که به قول آن‌ها «بیزینس وومن» است؛ این لباس را تن‌اش می‌کنند. این مدل لباس که برای حضور در محل کار و قرار‌های رسمی - البته در خارج کشور- بسیار مناسب است؛ در ایران جای‌اش را به مانتو و شلوار‌های اداری تقریبا با همین طرح پارچه داده است. اغلب هم سعی می‌شود مانتو‌ها مدل کتی بلند داشته باشند.

استایل‌های مینا ساداتی؛ ذوب شدن در زیبایی استمراری

کت و شلوار و یا همان مانتوی مدل کت و شلوار، به شما ظاهری بی‌ایراد و کامل می‌دهد. البته خیلی خیلی مهم است که با چه کفشی آن را ست کنید. خصوصا اگر قد متوسط و رو به کوتاه و اندامی درشت دارید. این مدل را هم خانم‌های با اعتماد به نفس انتخاب می‌کنند و هم کسانی که اتفاقا این حس را ندارند، اما می‌خواهند در خودشان به وجود بیاورند.

این مدل کت و شلوار با بلوز تک‌رنگ یا پیراهن طرحدار خلوت ترکیبی دیدنی و جذاب به وجود می‌آورد. در این یک سال اخیر بیشتر شلوار‌های این مانتو، بنابر الگوی گشاد طراحی شده‌اند که آن را بیشتر به سمت غیررسمی و راحت برده اند. شلوار مینا هم از این دسته بود.

اکسسوری‌هایی که شما را درخشان می‌کند

برای تشدید حال و هوای این تیپ با شلوار گشاد، استفاده از اکسسوری متنوع و اسپورت و یا محلی می‌تواند کمک‌کننده باشد. غیر از شلوار گشاد عاملی که باعث شده این کت و شلوار کلاسیک خیلی امروزی و مطابق با مد به حساب بیاید، ردیف‌های دگمه سه تایی هستند. این روز‌ها کت‌هایی با دو ردیف دگمه (مخصوصا ردیف‌های سه تایی) در حال بیشتر شدن هستند.

استایل‌های مینا ساداتی؛ ذوب شدن در زیبایی استمراری

تا امروز برند‌های مختلفی کت و شلوار با پارچه راه‌راه مشکی و برش کلاسیک روانه بازار کرده‌اند. «مکس مارا»، یکی از قدیمی‌ترین خانه مد‌های ایتالیایی، و «الی تاهاری» از جمله آن‌ها هستند. جالب است برایتان بدانید، الی تاهاری در خانواده‌ای ایرانی به دنیا آمد. او متولد سال ۱۹۵۲ میلادی است و تا حالا صد‌ها شعبه از فروشگاه الی تاهاری را در اروپا و آمریکا افتتاح کرده. در ایران هم محصولات این برند قابل خریداری هستند. البته «زارا» و «اسپریت» هم از برند‌هایی هستند که کت و شلوار‌هایی مشابه وارد بازار کرده‌اند. اگر دقت کنید مینا یک باندانایی کوچک هم روی سرش بسته است. باندایی پارچه مربع کوچک که به شکل سه گوش بیشتر تا می‌خورد و به عنوان سربند، پابند، دستبند و یا برای بستن موی سر است.

مدل جدید: کت و شلواری که به تن زار می‌زند

کت و شلوار دوم مینا ساداتی از انواع کت و شلوار‌های جدید است که سایز بزرگ دارند و به عبارتی گشاد هستند. این مدل کت شلوار گشاد برای خانم‌هایی که درشت اندام هستند ویا با اضافه وزن دارند هم مناسب و ایده آل است.

کت مینا از یک طرف بسته می‌شد؛ به قولی سگگ داشت. طراحی هوشمندانه و با ظرافتی که سادگی کت را کم می‌کرد، اما از بین نمی‌برد. بسته شدن و یا تنگ شدن کمر هم بیشتر به افرادی توصیه می‌شود که لاغر اندام هستند.

استایل‌های مینا ساداتی؛ ذوب شدن در زیبایی استمراری

کت و شلوار‌های گشاد بیشتر به صورت بلند دوخته می‌شوند، اما مدل‌های کوتاه هم دارند و شما می‌توانید با توجه به فرم بالاتنه خود، بلندی قد کت را انتخاب کنید. اما دقت کنید؛ از زیر کت شومیز یا پیراهنی مناسب بپوشید تا مدل کت را از بین نبرد.

کفش پاشنه بلند بپوشید

با این طرح کت شلوار‌ها بهتر است از اکسسوری‌هایی رسمی و کفش پاشنه بلند استفاده کنید. خصوصا اگر کتی با این جنس پارچه انتخاب می‌کنید. اما اگر قدی بلند دارید می‌توانید از کفش پاشنه کوتاه استفاده کنید. این مدل به شما اجازه می‌دهد هر مدل کیف رسمی را به دست بگیرد؛ از کوچک و چمدانی تا کیف‌های رسمی بزرگ.

استایل‌های مینا ساداتی؛ ذوب شدن در زیبایی استمراری

نگاه دوباره‌ای که به عکس این بازیگر و مدل خوش استایل که می‌اندازیم متوجه عینک قهوه‌ای مارک فندی و گوشواره، دگمه سردست مشکی و طلایی رنگ او می‌شویم که نه تنها باعث شده ظاهرش با وقار و شیک باشد، بلکه تاحدی تجملی به نظر برسد. رنگ طلایی اکسسوری‌های او هم روی زمینه عدسی رنگ لباسش حسابی می‌درخشد و جلب توجه می‌کنند.

کلاه کپ، برای هر سنی و هر شغلی به شرط سایز بودن

کلاهی که مینا ساداتی و البته استایلیست او انتخاب کرده؛ به فلت کپ (flat cap) معروف است. کسانی که به سبک کلاسیک علاقه دارند می‌توانند بدون توجه به سن و شغل از این نوع کلاه استفاده کنند. نکته مهم این است که اندازه این کلاه باید درست باشد تا برای هر نوع صورتی مناسب شود.

استایل‌های مینا ساداتی؛ ذوب شدن در زیبایی استمراری

کلاه فلت کپ را می‌شود با لباس‌های رسمی، راحت و غیررسمی هماهنگ کرد. در سال ۲۰۲۲ انتخاب کلاه مد روز عملا نامحدود است. هر دو مدل کلاسیک و مدرن انتخاب می‌شوند. بیشتر تأکید روی رنگ کلاه است که با لباس هماهنگ باشد. امسال یک فرصت منحصر به فرد است برای انتخاب هررنگی برای کلاه با این حال رنگ‌های پاستلی و رنگ‌های کلاسیک روشن ترجیح داده می‌شوند.

مینا ساداتی درباره دنیای مد چه فکر می‌کند؟

مینا در مصاحبه‌اش با مجله واچار گفته: «پوشش و طراحی لباس در سینما و در کارم همیشه برایم مهم است. معرفی شخصیت و کاراکتر در نگاه اول با گریم و لباس افراد انجام می‌شود، پس برایم اهمیت ویژه‌ای دارد. اما هیچوقت درگیر دنیای فشن به معنی تجاری آن و ویترین زیبایی که همیشه داشته؛ نبوده‌ام البته که در کشور ما هم آنقدر مجال پرداختن به آن نبوده، ولی فشن شاخه‌ای از هنر است که بسیار جای پرداخت و خلاقیت دارد.»

او معنی مد را در نگاه شخصی اش، آراستگی تعریف کرده و گفته: «مد به معنای موج سواری و به رخ کشیدن لباس برایم ارزش شخصی ندارد و سادگی در عین آراستگی و رعایت سلیقه در پوشش و سبک زندگی برایم مهم هستند. گاهی یک اِلمان از یک سبک در ترکیب با استایل همیشگی‌مان می‌تواند ما را انسان روی مدی نشان دهد بدون اینکه از آن سبک به طور کامل پیروی کرده باشیم. گاهی خلاف جریان حرکت کردن لذت‌بخش است.»

در حاشیه بخوانید:

کت و شلوار زنانه از ۲۰۲۱ مدتر شده : اگر تا حالا فکر می‌کردید که کت و شلوار بیشتر لباسی مردانه به حساب می‌آید یا اینکه برای خانم‌ها لباس رسمی خسته‌کننده است کاملا در اشتباه بودید. بد نیست بدانید که کت و شلوار زنانه از سال ۲۰۲۱ خیلی بیشتر از قبل مورد استقبال خانم‌ها قرار گرفته و به شدت روی بورس است. طیف رنگ‌ها، فراوانی سبک‌ها و تغییراتی در مدل‌های همیشگی باعث شده که کت و شلوار نشانه زیبایی و ظرافت زنان هم باشد. این روز‌ها آن‌قدر کت و شلوار‌های متنوع از توری و گلدوزی شده گرفته تا سنگ‌دوزی و پولک‌دوزی در بازار عرضه می‌شود که هر زنی می‌تواند گزینه مناسب و مطابق سلیقه‌اش را پیدا کند. زنان و دختران امروزی کت و شلوار را برای حضور در محل کار، قدم زدن و ملاقات با دوستانشان انتخاب می‌کنند.

مینا ساداتی با لباس چوقای بختیاری : مینا در افتتاحیه سی و دومین دوره جشنواره فیلم فجر لباس چوقای بختیاری پوشیده بود. آن زمان یک خبرنگار این انتخاب لباس مینا را اغیراخلاقی و بی‌احترامی به لباس مردان بختیاری خواند و نوشت: «وقتی یک زن لباس مردانه می‌پوشد قصد تمسخر و بی‌احترامی دارد!»

استایل‌های مینا ساداتی؛ ذوب شدن در زیبایی استمراری

بوتیک لباس مینا ساداتی و بابک حمیدیان : شایعه یا واقعیت؛ اوایل بهمن ماه کاربران فضای مجازی عکسی از مینا ساداتی و همسرش بابک حمیدیان منتشر کردند که مشغول فروش لباس و سلفی گرفتن از خودشان بودند. بعضی‌ها گفتند این بوتیک متعلق به دوستان این زوج بازیگر است و بعضی‌ها هم گفتند شغل دومشان است. در هر حال آن‌ها هیچ واکنشی نسبت به ظن و گمان کاربران نشان ندادند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      هرکس با هر قیافه ای مدل میشه از برکات بازیگری در ایران

    • بدون نام

      خداوکیلی با کلاه و کت شده پیرمرد عهد قاجار

    • بدون نام

      پوشیدن شلوار مردانه توسط زنان تو مناطق روستایی کردستان هم باب بوده و هنوزم هست،چون برای کار کردن راحت تره
      در ضمن هیچ مرد کردی احساس نکرده که بهش توهین شده

    • بدون نام

      این الان زیباست ؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خخخ والا

    • بدون نام

      اون کت ماشی رنگ خیلی قشنگه. خوش استایل و ساده.

    • بدون نام

      مرزهای زیبایی جا بجا شد

    • بدون نام

      اصلا هم زیبا نبود

    • بدون نام

      اگه این زیباست پس زشت چجوریه.

    • Achilles lomomba!!!

      یا بوالعجب، چه لباس هایی مد شده

    • کوکب

      اگه یه پاترل قرمز داشتم... باهاش می زدم به دل بیابون...

    • کوکب

      خیلی عجیبه تو منو خیلی اذیت کردی ولی نمی دونم چرا بهت اعتماد دارم

    • ایرج

      شبیه ... شده که اشتباها لباس داداش بزرگه را پوشیده...!

    • مهسا

      زیبا فقط مینا پاییزان جیگررررر

    • بدون نام

      این که خیلی معمولیه لباساشم زشته دیگه هرچی بپوشی میگن مد اه بعدا روشون نمیشه به عکساشون نگاه کنن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج