۱۲۴۲۰۶۰
۷۱ نظر
۱۴۵۰۱
۷۱ نظر
۱۴۵۰۱
پ

پسرِ خزعلی، پسرِ ابتکار، پسرِ ما هم که بیکار

اخبار این روزها درباره پسر خزعلی اذهان را به سمت تحصیل پسر معصومه ابتکار در آمریکا می‌برد. نکته جالب اینجاست که ابتکار و خزعلی هر دو معاون زنان و خانواده هستند؛ ابتکار در دولت روحانی و خزعلی در دولت رئیسی! رسانه‌های اصولگرا و تندروی این جریان درباره حضور فرزند خزعلی سکوت کرده‌اند و تعداد معدودی از آنها به انتشار توئیت‌های انسیه خزعلی بسنده‌ کردند اما در مواجهه با تحصیل پسر ابتکار در آمریکا چه کردند؟

برترین‌ها: این روزها اوضاع معیشت و در ابعاد بزرگتر، رفاه اقتصادی در ایران شرایط مطلوبی ندارد و آمارها به خوبی بیانگر این موضوع‌اند. از طرف دیگر گاها خبرهایی مبنی بر کیفیت بالای زندگی چند آقازاده به گوش می‌رسد که گویی قلب طبقه متوسط و ضعیف جامعه را خراش می‌دهد. نه از این بابت که مردم ما بخیل باشند، نه اصلا! از بابت این که در سرزمینی مملواز نفت، گاز و سایر منابع طبیعی ارزشمند، چنین عدم توازنی غیرقابل قبول است.

پسرِ خزعلی، پسرِ ابتکار، پسرِ ما هم که بیکار

داغ‌ترین ماجرای این روزهای کابینه ابراهیم رئیسی نیز به همین موضوع بر‌می‌گردد و پیرامون انسیه خزعلی و پسرش دنبال می‌شود. پسری که در کاناداست و خانم خزعلی گفته که دلیل سفر، «کاری» بوده. شاید داغ شدن این بحث‌ها از زمانی شروع شد که تصاویر حضور معصومه ابتکار در زمان اشغال سفارت آمریکا در حال دست به دست شدن در صفحات مجازی بود؛ درست در همان زمانی که قصه تحصیل پسرش در آمریکا خبرساز شده بود.

در همین ارتباط روزنامه آرمان ملی وابسته به جریان اصلاحات در گزارشی به این موضوع پرداخته از تفاوت برخورد با خزعلی و ابتکار در دو دولت اخیر گلایه کرده. البته که برترین‌ها موضعی نسبت به این رویکرد ندارد و صرفا راوی گزارش است.

مطهره شفیعی در این گزارش می‌نویسد:

اخبار این روزها درباره پسر خزعلی اذهان را به سمت تحصیل پسر معصومه ابتکار در آمریکا می‌برد. نکته جالب اینجاست که ابتکار و خزعلی هر دو معاون زنان و خانواده هستند؛ ابتکار در دولت روحانی و خزعلی در دولت رئیسی! رسانه‌های اصولگرا و تندروی این جریان درباره حضور فرزند خزعلی سکوت کرده‌اند و تعداد معدودی از آنها به انتشار توئیت‌های انسیه خزعلی بسنده‌ کردند اما در مواجهه با تحصیل پسر ابتکار در آمریکا چه کردند؟

«فرزند به خارج رفت، پدر هم برود» ۱۶ شهریور بود که مهدی عرفاتی دبیر شورای اطلاع‌رسانی دولت در توئیتر نوشت: اخیرا فرزند یک معاون وزیر برای ادامه تحصیل در یک کشور خارجی ویزا گرفته بود و قصد خروج داشت که به محض اطلاع رئیس‌جمهور، دستور صادر شد؛ «اگر فرزند رفت، پدر هم برود. گذشت آن دوران که افتخار مقامات عالی دولت، اقامت فرزندانشان در خارج از کشور باشد.» بسیاری به دنبال آن بودند که متوجه شوند اشاره رئیس‌جمهور به کدام عضو دولت است تا نگاه‌ها به سمت انسیه خزعلی متمرکز شد، خزعلی معاون امور زنان و خانواده ریاست‌جمهوری دولت سیزدهم است و با توجه به مواضعی که دارد، کمتر فردی تصور می‌کرد فرزند او در خارج کشور است.

پسرِ خزعلی، پسرِ ابتکار، پسرِ ما هم که بیکارپسرِ خزعلی، پسرِ ابتکار، پسرِ ما هم که بیکار

این گمانه زمانی قطعی شد که یک روز بعد یعنی در ۱۷ شهریور انسیه خزعلی در حساب توییتر خود نوشت: «گذشت آن دوران که مسئولانی مثل کوه پشت فرزندان خویش می‌ایستادند و صراحتا از ‎مهاجرت و زندگی آنها در خارج از کشور دفاع می‌کردند. اما امروز برخی با ذوق زدگی از مهاجرت فرزند اینجانب گفتند.»

وی در توییت دیگری تصریح کرد: «درحالی که سفر موقت کاری ایشان جهت توسعه و پشتیبانی مجموعه دانش‌بنیانی است که در ایران با تعداد زیادی از دانشجویان کامپیوتر فعال است و خوشبختانه این پروژه کاری رو به اتمام بوده و وی در ماه‌های آینده به کشور باز می‌گردد. اگرچه ایشان متاهل و مستقل است ولی هرگز قصد مهاجرت نداشته‌اند» معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهوری، افزود: «بی شک بسترسازی برای تقویت فعالیت‌های دانش بنیان جاری در کشور، برخاسته از تعلق به وطن و مسئولیت‌پذیری است. اعضای دولت مردمی و انقلابی به آرمان‌های انقلاب و سیاست‌های دولت وفادار بوده و خواهند بود.»

از دستور رئیسی تا واکنش به فرزند خزعلی

ایرنا در ۱۶ شهریور نوشته بود: « سید ابراهیم رئیسی یکی از شعارهای انتخاباتی خود را راه‌اندازی گشت ارشاد مدیران اعلام کرده بود. در راستای عمل به این وعده تاکنون چندین مورد برخورد با متخلفین صورت گرفته که در آخرین مورد، رئیس‌جمهور به تحصیل فرزند یک مقام دولتی در خارج از کشور واکنش نشان داده است.»

بنابراین می‌توان چنین نتیجه گرفت که اگر مصداق اظهارات رئیسی، معاون امور زنان دولت است پس مادر هم باید به محل حضور فرزندش برود. توئیت خزعلی واکنش‌های زیادی داشت مانند عباس عبدی فعال سیاسی اصلاح‌طلب در واکنش به سخنان انسیه خزعلی درباره علت مهاجرت فرزندش نوشت: « چرا برخی انتظار دارند که ادعاهای آنان در مورد خود و خانواده‌هایشان را مردم باید باور کنند؟ در حالی که تجربه قبلی خلاف صداقت را نشان داده. به علاوه چرا خودشان ادعاهای فرزندانشان را می‌پذیرند؟ در حالی فرزندان می‌دانند والدینشان طاقت شنیدن حرف درست را ندارند.»

پسرِ خزعلی، پسرِ ابتکار، پسرِ ما هم که بیکار

یا حسین دهباشی که در توییتی خطاب به انسیه خزعلی درباره حضور فرزندش در خارج از کشور نوشت: «بچه‌هاتون برای دانش‌بنیان‌هاشون چرا آمریکا و کانادا می‌روند؟ چرا چین و روسیه نه؟ تازه درباره‌ چین حدیث هم داریم!» همچنین رحمت ا... بیگدلی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب نوشت : « انسیه خزعلی معاون امور زنان و خانواده رئیسی: سفر فرزندم به کانادا دانش بنیان بوده است و او برخواهد گشت! رحمت اله بیگدلی: من اگر جای آقای رئیسی بودم خانم خزعلی را نه به‌خاطر اقامت پسرش در کانادا، بلکه به‌خاطر این نوع سوءاستفاده از نامگذاری سال توسط رهبری عزل می‌کردم!»

تفاوت ابتکار و خزعلی چیست؟

اخبار این روزها درباره پسر خزعلی اذهان را به سمت تحصیل پسر معصومه ابتکار در آمریکا می‌برد. نکته جالب اینجاست که ابتکار و خزعلی هر دو معاون زنان و خانواده هستند؛ ابتکار در دولت روحانی و خزعلی در دولت رئیسی! رسانه‌های تندرو درباره حضور فرزند خزعلی سکوت کرده‌اند و تعداد معدودی از آنها به انتشار توئیت‌های انسیه خزعلی بسنده‌ کردند اما در مواجهه با تحصیل پسر ابتکار در آمریکا چه کردند؟

در گذشته برخی رسانه‌ها توئیتی را منتشر کردند که در آن آمده بود: «تام کاتن سناتور ارشد و سرشناس آمریکایی توئیت جالبی را منتشر کرده است.

پسرِ خزعلی، پسرِ ابتکار، پسرِ ما هم که بیکار

او با اشاره به نقش معصومه ابتکار در تسخیر لانه جاسوسی با تمسخر گفته فرزند همین آدم در آمریکا یا همان شیطان بزرگ مشغول تحصیل و زندگی است» ابتکار نیز چنین پاسخ داده بود: « می‌گویند خانم ابتکار ۱۳ آبان سردمدار بوده اما الان، پسرش را فرستاده آمریکا. ولی کسی نمی‌گوید پسر من ۳۲ سالش بوده و فوق لیسانسش را در ایران گرفته، چندین سال کار کرده در ایران، یک رشته‌ای را پیدا کرده، آن رشته را در ایران پیدا نکرده، بسیار علاقه‌مند است و با CV خیلی خوبی پذیرش گرفت و براساس آن پذیرش و استادی که آنجا پیدا کرده و رشته‌ای که پیدا کرده، رفت آمریکا برای ادامه‌تحصیل.»

دومین حاشیه مربوط به پسر معصومه ابتکار این چنین بود:« طه هاشمی فرزند ابتکار با تأسیس یک هلدینگ و در اختیار گرفتن سرمایه‌های دیگران سعی می‌کند تا پروژه تبدیل گازهای فلور و فیشر به بنزین و نیز پروژه دیگری که هم‌راستا با این پروژه به سفارش ابتکار آغاز شد. نکته جالب‌توجه در این ماجرا این است که پروژه در آمریکا در حال انجام است و شاید حضور پسر ابتکار در آمریکا هم بی‌ارتباط با این پروژه نباشد!»

سه مسیر وجود دارد

روز گذشته انسیه خزعلی معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور شایعه مربوط به استعفای خود از معاونت ریاست‌جمهوری را تکذیب کرد. با این حال اکنون با فرض درستی ادعای مورد اشاره رئیس‌جمهور به حضور فرزند خزعلی در کانادا باید منتظر ماند که رئیسی چه تصمیمی درباره خزعلی خواهد گرفت. آیا حکم به برکناری خزعلی می‌دهد یا خزعلی دستور بازگشت به فرزندش می‌دهد و یا در نهایت گذر زمان دستور رئیس‌جمهور و حضور فرزند خزعلی در کانادا را از اذهان حذف می‌کند!

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ناشناس

      خارج وخیلی خارج برای بچه های ملت فقط بده
      بچه های نورچشمی ها،سفیران تهاجم مستقیم فرهنگی هستند وحاکمان خارجی،محافظ فرزندانشان بوده وهستند.

    • ناشناس

      مرگ باد

    • ناشناس

      همه اقا زاده وکثیفند واز رانت برای ارتقا فرزندانشون استفاده میکنند و برای بقیه مردم نسخه ماندن در ایران وخدمت به مردم را تجویز میکنند
      اصولگرا واصلاح طلب هر دو خاین به ملتند

    • ع،ر

      همشون‌ازیک‌اخورمیخورند‌ماسرکاریم.

    • غللمرضا قلیچ خانی

      چرا تو این مملکت یه مسئول سالم پیدا نمیشه حرف و عملش یکی باشه
      بخدا بیرون دنبال دشمن نگردید
      خانه از پای بست ویران است

    • ناشناس

      مثل بقیه دستور های رییسی میشود هیچکس محل نمیگذارد

    • ناشناس

      مادرش از دیوار سفارت آمریکا بالا رفته ویقه لباس پسرش تا بالا بسته نیست وجای فعل و فاعل را عوض نکرده است

    • ناشناس

      ما مردم چقدر ساده هستیم،اینها باتندرو های خود فقط قصد فریب مردم را دارند والله خودشان هم میدانند که این کشوری نیست که بتوان در ان زندگی کرد،ولی چاره چیست پستهای کلیدی درآمدهای آنچنانی ورفاه چیزی نیست که بتوان از آن گذشت،

    • ناشناس

      در درجه آقا زادگی .....

    • ناشناس

      اینهاازایران فقط پول جمع کردنشودوست دارن اماتحصیل وپیشرفت درعلم رادرخارج بهترمیدونن وایران راقبول ندارن.

    • سعید

      کیهان ازاین جریان خبر نداره?

      پاسخ ها

      • مهدی

        کیهان خفه خون گرفته چون دیگه حرفی برای گفتن و ماستمالی کردن پیدا نمیکنه، از حرص باید آب بشه بره توی زمین!

    • ناشناس

      اون ابتکار را دارد نه خز علی واینطور چیزها والا اوبا دلار 3هزار رفته وشما با30هزار خدایی هزینه زیاد وتاب وتوان و تحمل مردم کاهش یافته

    • ناشناس

      مفت خورها

    • پرنیان باباش

      مرگ خوبه اما برای همسایه

    • ناشناس

      نگفتید پسر خزعلی برای تولید فیلترشکن رفته اون ور آب!!!!

    • ناشناس

      هیچ فرقی بین شون نیس چون مامان هر دو تاشون بازیگر تاترن!

      پاسخ ها

      • مهدی

        سناریوی این تئاتر رو کی نوشته؟!

    • وحید. ش

      فرق ش بین بالا رفتن مادراشونه از دیوار سفارت

    • ناشناس

      نهایتا همان گذر زمان وفراموشی موضوع میشود 😂

    • ناشناس

      نسل جوان ما صدمه صد درصدی دیدند منابع و بهترین امکانات در اختیار انها اینقدر برای مردم چشم تنگ هستند که خرج کنند خدا میدونه جاده ها اسفالت خیابونا مدارس بزرگ و حیاط دار و درمانگاه و بیمارستانها با محیظ باز از همان گذشته دور هست که تحصیل اهمیت داشت الان ی واحد میشه مدرسه صدای دانش اموز و معلم در هم میپیچه ادرس اشتباه به مردم خلاف مردم را ه میروند این است رفتار رفتار علی گونه و حسین گونه!!!! نه کلا برعکس

    • ناشناس

      اگر آمریکا بدوشیطان باید برای همه باشد مگه کسی هست برود اونجا درس شیطانی نخواند الا آقا زادها

    • سهراب

      بری درس بخونی برنگردی ،بده ولی اگر درس بخونی برگردی،خیلی هم خوبه....حالا اگه فرزند مسول باشه یا فرزند آدم های دیگر....یاد آوری میکنم که بسیاری از نخبگان و دانشمندان تحصیل کرده در خارج از ایران چه قبل از انقلاب و چه بعد ازانقلال،وقتی به کشور خود برگشتند و خدمات شایانی برای مردم ومملکتشان انجام دادند

    • ایرانی الاصل

      از این *یک بام و دوهوا* ها همیشه بین اصولگراها بوده و خیلی عادی است و چیز عجیبی نیست.
      موارد متعددی ازرفتارها و برخوردهای دوگانه و یک بام و دو هوایی اصولگرایان وجود داره.!

    • حق طلب

      جناح بازی وپارتی بازی .در دولت کپی احمدی نژاد. چون پسر خانم خزعلی تخم دوزرده کرده ولی پسر خانم ابتکار نه.البته این بازی است که نو اصولگرایان با پشتیبانی اصولگرایان سنتی شروع کردند که در ان گیر کردند. والا امام حسین هم در مدینه بدنیا امد ودر عراق شهید شد

    • ناشناس

      پسر خزیعلی یکم لاغرتره

    • ناشناس

      هردو اختلاس گر ماهر

    • ناشناس

      تفاوتشان در اینست که ابتکار به آن افتخار میکند و خزعلی شرمنده است.

    • ناشناس

      خدا به ذلت و خفت و خواری گرفتارشان کند

    • ناشناس

      لعنت به امریکا ومرگ بر کانادا که اختلاس گرها رو راه می دن

    • بلبل شیرین سخن بوستان ایران

      چرا رسته هایی را انتخاب نمیکنند که در ایرانه .

    • ناشناس

      زمان معصومه ابتکارتورسانه هاباافتخار میگفت پسرم توامریکا زندگی میکنن

    • ایران قلب من است

      هیچ تفاوتی ندارند
      هردو ......

    • ایرانی

      همشون به ایران وایرانی خائن هستن

    • ناشناس

      ذوق زدگی؟ مگه خودت یا فرزندت تحفه هستید که اینجوری حرف میزنی؟ فرهنگ استعفا در ایران بی معناست چون اینها با پست و مقام به پولهای هنگفتی میرسند و در خیلی جاها نفوذ پیدا می کنن. بیچاره اون زباله گرد ایرانی که سهمش از زندگی همین زباله هاست و سهمش از ثروت طبیعی کشور رو امثال تو بالا می کشن. اف بر شماو رفقای نابکارتان

    • ناشناس

      کشوری که خودشون مدیریت میکنن رو قبول ندارن

      پاسخ ها

      • مهدی

        برای اینکه خودشون میدونند که چه گندی با مدیریتشون به همه جا زدند.

    • ناشناس

      خوب که چی

    • ناشناس

      دانش بنیان اسم رمز و پوششی است برای رانتهای فرزندان و دامادها

    • ناشناس

      هر دوتاشان یک پخن

    • ناشناس

      خوب می رفت چین پروژه اش را انجام میداد!؟ نه کانادا دشمن اسلام وایران

    • ناشناس

      هیچ فرقی با هم ندارن جفتشون ...

    • ناشناس

      این وسط توهمیشه ماروسرکار میزاری

    • ناشناس

      مادراشون ادا و ضد آمریکایی پسرا برای زندگی بهتر پیشرفت رفتن کانادا امریکا

    • ناشناس

      غربگدای واقعی همینا هستند ژست ضد غربی بعد عاشق غرب

    • ناشناس

      خزعلی از طرح صیانت محدودیت دفاع میکنه پسر شرکت فیلتر شکن زده کانادا

    • ناشناس

      اصولگراها اعتدااگرا همین اند

    • ناشناس

      دستور کشک😂😂😂

    • ناشناس

      پاشو روی پرچم نمیذاره برای میز پست پول همشون همین اند

    • ناشناس

      تظاهر ریا جواب نمیده دیگه

    • ناشناس

      ایشالا تو همین دنیا جواب ریاکاری و منافق بودنشون رو پس بدن
      همشون سر و ته یه کرباسن

    • نهی

      میتوانند بابا ؛؛ امریکا اروپا کانادا برای تحصیل خوشگذرانی عالیه ولی دشمن ما هستند چکار کنیم ! اینها ظاهرشان یه چیز باطنشان چیز دیگریه !!!

    • ناشناس

      ای آنکه از دیوار سفارت بالا رفته ای بیا پاین!. ای آنکه مردم ایران را بدبخت کرده ای بیا پایین خدا لعنتتون کنه. پاتو میزاری روی پرچم آمریکا بعد بچتون میره آمریکا و خودتون میگین آمریکا شیطان بزرگه!

    • ناشناس

      به خدا قم هیچ یک از به اصطلاح وزرا و
      هیچکدام از. وکلا. دال. را. از. ذال
      تشخیص نمیدن. اینها. همه. شون از موسسات اموزش عالی. که هر روز. شماره
      تلفن میدن میگن بیاین در رشته های زیر
      ثبت نام کنید مدرک گرفتن. اون وقت خرعلی میگه پسرم رفته ماموریت کاری
      پسر بی سواد غرق در پول. سالها. خوردو
      خوابید. مردم همه شما را خوب میشناسن
      زات همه شما دروغه منتهی. دست مردم
      کوتاه. خرما هم. بر نخیل

    • 57

      اسم اصلی خانم ابتکار نیلوفر میباشد

    • ناشناس

      کو گوشهاش

    • ناشناس

      روزنامه هاشون ناراحت که چرا اصولگراهای تندرو چرا دربرابر پسر خزعلی سکوت کردند.به همان دلیل که دهباشی،عبدی،بیگدلی در زمان ابتکار سکوت کرده بودند ولی الان دارند حمله میکنن.ملت رو گول نزنید.

    • بشیر

      کی به کیه مردم بیچاره که گرفتار اینها شدن

    • ناشناس

      اینم از انقلابی ها ریاکاری در حد لالیگا

    • ناشناس

      ابتکار وخز علی نداریم همه اینها یکی هستند
      ومردم هم طرف ریگر

      پاسخ ها

      • مهدی

        اینها همه از یک آخور تغذیه میکنند.

    • ناشناس

      دانشگاه رفتیم سربازی رفتیم بیکار و بی پول یه گوشه افتادیم بچه های اینا آمریکا نوشیدنی بزنن با جوجه

    • مینو

      لعنت خدا بر اینها انسیه مگر دولت‌کانادا با ما قطع رابطه نکرده و یک‌کسور متخاصم‌نیست ؟ پسرت اونجا چیکار می‌کنه ؟ ‌شکرت فیلتر شکن میفروشه و شما هم مردم را در داخل فیلتر میکنید خیلی جالبه خخخ

    • ناشناس

      اون اغولزادهایی هم که ایران ماندن همه صاحب شرکت و بزینسهای پول سازن

    • ناشناس

      مگه یکی دوتا هستن که با این روش بشه جلوشونو گرفت. مفتخورها همه جا هستن. اتفاقا از طرف دولت هم حمایت میشن.

    • ناشناس

      اون فیلم اون پست انتخاب رو لینک کن به این

    • ناشناس

      متوجه نیستی؟اینا از پول بیت المال و رانت رفتن .از جیب من و شما .پدرو مادرشون ما رو به مقاومت و تحمل تحریم و گرونی مجبور می کنند و بعد بچه هاشون با هزینه های گزاف از منابع ملی استفاده می کنند .افتاد؟

    • ناشناس

      اصلا هم شرمنده نیست خودت و ما رو گول نزن

    • ناشناس

      پسرمون که بیکار که هیچی، خودمونم بیکار.

    • ناشناس

      مرگ بر اون ...هایی که بما میگن مرگ بر امریکا کانادا و ........بگین و بچهاشون خارج نشین هستند .

    • جوک سال

      جالبه
      طرف با چنگ و دندون از دیوار سفارت آمريکا رفته بالا و آمریکایی هارو گروگان گرفته
      بعد فرزندانش رفتن آمريکا زندگی می‌کنند.
      زنده باد آمریکا

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج