۱۲۷۷۲۰۰
۱ نظر
۶۷۶۷
۱ نظر
۶۷۶۷
پ

ببینید؛ یک بغل طلایی و بی‌نظیرِ سه‌نفره در دلِ برف

در این مقاله قرار است عکس‌های برنده و تحسین شده یک رقابت عکاسی معتبر را همراه هم تماشا کنیم و با مطالعه توضیح هر عکس، اطلاعاتمان درباره حیات وحش را اندکی بالا ببریم.

برترین‌ها- آرمان رمضانی: موزه تاریخ طبیعی لندن بالاخره عکس‌های برنده "جایزه عکاسی از حیات وحش 2022" را اعلام کرد. عکس‌های برنده این رقابت از میان 38575 عکسی انتخاب شده است که از بیش از 100 کشور دنیا در این رقابت عکاسی شرکت کرده بودند. در این مقاله قرار است عکس‌های برنده و تحسین شده این رقابت عکاسی معتبر را همراه هم تماشا کنیم و با مطالعه توضیح هر عکس، اطلاعاتمان درباره حیات وحش را اندکی بالا ببریم.

دنیای پلنگِ برفی / عکاس: ساشا فونسِکا

ببینید؛ یک بغل طلایی و بی‌نظیرِ سه‌نفره در دلِ برف

با وجودِ صعب‌العبوریِ رشته‌کوهِ زیبای لاداخ در شمال هندوستان و سختی‌های همیشگیِ عکاسی از این جانورِ خجالتی، این عکس که به وسیله دوربین‌های تله‌ای انداخته شده کاملا بی‌نقص به نظر می‌رسد. علی‌رغم برف سنگینِ آن منطقه این گربه‌سان به خاطر پوشش بدنش مشکل زیادی با سرما ندارد. این عکس برای عکاس نتیجه یک پروژه سه ساله متشکل از کار گذاشتن و چک کردن دوربین‌های تله‌ای در نقاطی دور از دسترس از بخشِ واقع در هندوستانِ هیمالیاست. توانایی فوق‌العاده پلنگ‌های برفی در استتار و حرکت بدون صدا و البته محیط زیستِ معمولا دور از دسترسِ انسانِ آن‌ها، این جانوران را به یکی از سخت‌ترین سوژه‌ها برای عکاسی تبدیل کرده است.


محبت به سبک روباه / عکاس: بریتِنی کِراسمن

ببینید؛ یک بغل طلایی و بی‌نظیرِ سه‌نفره در دلِ برف

"در یک روزِ به شدت سرد در سواحلِ شمالیِ جزیره پرینس اِدوارد در کانادا، یک جفت روباه قرمز مشغول استقبال از هم و ابراز احساسات بودند. فصلِ جفت‌گیری برای روباه‌های قرمز معمولا با شروع زمستان آغاز می‌شود اما برای این پستانداران زیبا اصلا غیر رایج نیست که پیش از شروع فصل جفت‌گیری، اینچنین به محبت به جفتشان مشغول شوند." یکی از محبوب‌ترین عکس‌ها از نظر عکاس که شانسِ مشاهده لحظه‌ای چنین خاص از زندگی روباه‌های قرمزِ بالغ را پیدا کرده است.


پرتره آلوبور / عکاس: مارینا کانو

ببینید؛ یک بغل طلایی و بی‌نظیرِ سه‌نفره در دلِ برف

"تقریبا در اواخرِ عصر بود که بالاخره چشمِ مارینا به آلوبور افتاد. آلوبور یکی از پنج شیرِ مشهور و قدرتمندِ اتحادهای موجود در منطقه Black Rock Pride در منطقه محافظت شده ماسایی در کشور کنیاست." "تقریبا تمام سطح زمین در دوروبرِ آلوبور سیاه بود چرا که چوپان‌های منطقه به خاطر رویش دوباره علف دست به سوزاندن علف‌های خشک زده بودند." عکاس خیلی سریع تصمیم گرفت که باید چهره باشکوه و منحصر بفردِ آلوبور را با این پیش زمینه طبیعی سیاه ثبت کند و به همین دلیل تا جای ممکن دوربینش را از پنجره ماشین به سطح زمین نزدیک کرد و لنز را در ارتفاع چشمان آلوبور قرار داد.


یک بغل طلایی / عکاس: مانکیانگ لو

ببینید؛ یک بغل طلایی و بی‌نظیرِ سه‌نفره در دلِ برف

"به خاطر سرمای شدید هوا در آن روز خاص، این سه میمون دماغ پهنِ طلایی متشکل از دو میمون ماده و یک نر، برای گرم شدن حسابی در آغوش هم فرو رفته بودند." متاسفانه جمعیت این میمون‌های زیبا و خوشرنگ عمدتا به دلیل از بین رفتن جنگل‌ها، به شدت در خطر انقراض است. این میمون‌ها به ندرت از  ارتفاع بالای درختان پایین می‌آیند و عمده غذای آن‌ها را برگ، جوانه، پوست درخت و گلسنگ‌ها تشکیل می‌دهد. مانکیانگ برای ثبت این عکس زیبا مجبور شد علاوه بر پیاده روی و حمل لوازم عکاسی، چند ساعتی هم در دمای منفی ده درجه سانتی گرادی به تماشای این موجودات جادویی مشغول شود و در نهایت این عکس زیبا ثبت شد.


Holding On / عکاس: ایگور آلتونا

ببینید؛ یک بغل طلایی و بی‌نظیرِ سه‌نفره در دلِ برف

این عکس که شاید پیش از این هم به چشمتان خورده باشد می‌تواند عواطف و افکار متناقضی را در ذهن شما بیدار کند. در نهایت اما وقتی توضیح عکاس که شاهد تمام ماجرا بوده است را می‌شنوید، به یاد می‌آورید که نمی‌توان زندگی سخت حیوانات را با منطق و عواطف انسانی سنجید. "مشغول تماشای دور و بر بودم که دیدم این گربه‌سان ماده این بابونِ مادر را در پارک ملیِ لواگوای جنوبی در کشور زامبیا شکار کرد. بچه بابون هنوز زنده بود و بنابر غریزه همچنان به بدن مادرش چسبیده بود." "من دید خوبی به کل ماجرا داشتم. پلنگِ ماده جسد بابون و فرزند زنده‌اش را پیش توله‌های کوچکش برد و توله‌ها تا پیش از کشتنِ بچه بابون، تقریبا یک ساعتی را با آن بازی کردند. از نظر من گویی پلنگِ مادر داشت از این شرایط برای آموزشِ شکار به بچه‌هایش استفاده می‌کرد."


در میان گل‌ها / عکاس: مارتین گریگوس

ببینید؛ یک بغل طلایی و بی‌نظیرِ سه‌نفره در دلِ برف

عکاس تا پیش از ثبت عکس مدتی را به تماشای بازی و گردش خرس قطبیِ کوچک در میان دشت پر از گلِ واقع در سواحلِ خلیجِ هادسون در کشور کانادا مشغول بود. "هر چند دقیقه یک بار خرسِ کوچولو از بازی و شیطنت دست می‌کشید و با ایستادن روی پاهای عقبش سرش را بالاتر از گل‌ها می‌برد و با غرور به تماشای مادرش مشغول می‌شد. من برای محافظت از دوربینم آن را در تجهیزات خاصِ عکاسی زیر آب قرار داده بودم و بعد از تنظیم دوربین در سطح زمین از آن دور شدم و با کنترل از راه دور این عکس را گرفتم."


Snowshoe Hare Stare / عکاس: دینا اِسوِینسون

ببینید؛ یک بغل طلایی و بی‌نظیرِ سه‌نفره در دلِ برف

"من آن روز به امید عکاسی از موجودات و طبیعت زمستانی با کفش‌های مخصوص راه رفتن روی برف به اعماقِ جنگل‌های رشته کوهِ راکی در کلرادو رفته بودم.""وقتی این عکس را گرفتم که ناامید و تقریبا منجمد قصد برگشتن به خانه را داشتم و ناگهان چشمم به این خرگوشِ Snowshoe افتاد که مشغول استراحت روی کپه‌ای برف بود. با وجود تلاش فراوانم در نترساندنِ خرگوش، دقیقا در لحظه ثبت عکس حضور من را احساس کرد و به همین دلیل است که در این عکس با گوش‌های سیخ به لنز دوربین خیره شده است."


A Tight Grip / عکاس: نیکولاس مور

ببینید؛ یک بغل طلایی و بی‌نظیرِ سه‌نفره در دلِ برف

سوژه عجیب این عکس یک اسب دریاییِ بارجیبانت از نوع نر است. گونه نر در این نوع از اسب‌های دریایی پیش از به دنیا آوردن اسب‌های دریاییِ مینیاتوری، تقریبا دو هفته‌ای باردار هستند. "من برای ثبت این عکس از اسب دریایی بارجیبانت در سواحل بالی، از یک راهنمای بومی بهره می‌بردم و او به خوبی می‌دانست کجا می‌شود این موجودات بی‌نظیر را پیدا کرد. اسب‌های دریاییِ بارجیبانت عموما به خاطر اندازه بسیار کوچکشان ( با قدِ یک تا دو سانتی متری) و البته میلشان به سکون توسط انسان‌ها مشاهده نمی‌شوند. این موجودات همچنین از توانایی همرنگ شدن با محیط هم برخوردار هستند."


زندگی و هنر / عکاس: ادواردو بلانکو مندیزابل

ببینید؛ یک بغل طلایی و بی‌نظیرِ سه‌نفره در دلِ برف

"مشغول قدم زدن در شهر محل تولدم یعنی کورِلا در شمال اسپانیا بودم که چشمم به این گرافیتی از یک گربه روی یک دیوار افتاد. گرافیتیِ گربه کاملا واقع گرایانه بود و چون حتی سایه هم داشت کاملا شما را به اشتباه می‌انداخت." "چون می‌دانستم به خاطر گرمای هوا مارمولک‌ها در این منطقه در خنکای شب بیرون می‌آیند و دنبال شکار می‌گردند، شب در مسیر برگشت دوباره سری به این گرافیتی زدم. با حضور مارمولک هر بیننده‌ای تصور می‌کرد مشغول تماشای برخورد یک گربه و یک مارمولک است."


گرگِ خطِ ساحلی / عکاس: بِرتی گریگوری

ببینید؛ یک بغل طلایی و بی‌نظیرِ سه‌نفره در دلِ برف

"راستش من دنبال خرس‌های سیاه بودم که چشمم به روباه خاکستری ماده افتاد. روباه مشغول گردش در خط ساحلیِ جزیره ونکوور در بریتیش کلمبیا در کشور کانادا بود." "با پیشبینی شعاع حرکتِ گرگ که با پایین رفتن سطح آب به دنبال مارماهی می‌گشت، دوربین‌هایم را کار گذاشتم و با در دست داشتن کنترل از راه دور به نقطه‌ای دورتر رفتم. متاسفانه اندکی پس از ثبت عکس، این گرگ خاکستری زیبا توسط فردی که ادعای محافظت از حیوانات خانگی را داشت، کشته شد."


مهدکودکِ کارائیب / عکاس: کلودیو کانترِراس کوب

ببینید؛ یک بغل طلایی و بی‌نظیرِ سه‌نفره در دلِ برف

عکاس برای ثبت این عکس زیبا مجبور شد مدتی را به صورت درازکش و غرق در گِل و لای به تماشای این کلونی از فلامینگوهای آمریکایی یا کارائیبی مشغول شود. این عکس در منطقه محافظت شده زیست کره ریا لاگارتوس در یوکاتلان پنینسولا در کشور مکزیک گرفته شده است. با رسیدن ژوئن، جوجه‌های فلامینگو لانه‌ها را ترک می‌کنند و در چنین محیطی که مهدکودک یا Creche نامیده می‌شود، وقت می‌گذرانند. این مهدکودک‌ها توسط فلامینگوهای بالغِ نر به شدت محافظت می‌شوند و به گفته عکاس هر وقت جوجه‌ای سعی می‌کرد به او نزدیک شود توسط نگهبانان به عقب رانده می‌شد.


آها..آره دقیقا همون‌جا / عکاس: ریچارد فلک

ببینید؛ یک بغل طلایی و بی‌نظیرِ سه‌نفره در دلِ برف


سر به سر / عکاس: میگل آنخل آرتوس ایلانا

ببینید؛ یک بغل طلایی و بی‌نظیرِ سه‌نفره در دلِ برف


قورباغه‌ای با چشمانی یاقوت مانند / عکاس: جِیمی کلوبراس

ببینید؛ یک بغل طلایی و بی‌نظیرِ سه‌نفره در دلِ برف


سرخ و زرد / عکاس: کلوئه بِس

ببینید؛ یک بغل طلایی و بی‌نظیرِ سه‌نفره در دلِ برف


 Wasp Attack / عکاس: روبرتو گراسیا-روا

ببینید؛ یک بغل طلایی و بی‌نظیرِ سه‌نفره در دلِ برف

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ناشناس

      بغل

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج