adexo3
۱۳۰۰
۱ نظر
۵۰۰۶
۱ نظر
۵۰۰۶
پ

با كمك مواد غذايي موجود در يخچال خانه، پوست‌تان را زيبا كنيد

چگونه با هويج به جنگ پيري برويد؟

احساس مي‌كنيد پوست‌تان طراوت گذشته را ندارد؟ به‌دنبال يك راه‌حل خوب هستيد؟ پيش از اين‌كه يك كرم گران‌قيمت بخريد، به پيشنهادهاي ما نگاهي بيندازيد


چگونه با هويج به جنگ پيري برويد؟

چه بخواهيد چه نخواهيد، پوست شما هرروز كه مي‌گذرد درحال پير شدن است و طراوت و تازگي روزگار جواني خود را از دست مي‌دهد، پس بايد به طريقي، جواني پوست‌تان را نجات دهيد البته معمولا كرم‌هاي ضدچروك خيلي گران هستند و افراد كمي هستند كه از اين كرم‌ها مي‌خرند، بعضي نيز خود را جوان‌تر از آن مي‌دانند كه چنين كرم‌هايي بخرند. حالا اگر بتوانيد درخانه و با هزينه‌اي كم، چنين كرم‌هايي بسازيد تا حد زيادي به پوست‌تان كمك كرده‌ايد كه از خود درمقابل پيري محافظت كند و گردپيري ديرتر روي آن بنشيند. مطمئن باشيد موادي كه در اين مطلب به شما معرفي مي‌كنيم هميشه در همه خانه‌ها وجود دارند، پس فرصت را از دست ندهيد.


‌ با شير، كلاژن بسازيد
  • لوسيون كلاژن‌ساز: شير يكي از موادي است كه آلفاهيدروكسي اسيد دارد و مي‌تواند به پوست كمك كند كه سلول‌هاي مرده را دفع كند. همچنين باعث مي‌شود كه شروع به ساختن كلاژن كند، كلاژن چين وچروك‌ها را كاهش مي‌دهد. يك پارچه از جنس كتان را در ظرف شير خيس كنيد و به صورت‌تان بزنيد.
  • ژل آلوورا:كافي است يك برگ آلوورا تازه را برش بزنيد سپس ژل درون آن را بيرون بياوريد، اين ژل مي‌تواند به‌عنوان يك كرم ضدچروك تا حدي مؤثر باشد.
  • براي كاهش خطوط ريز صورت: شما بايد مقداري خرده نان را با شير و مقداري روغن بادام شيرين مخلوط كنيد تا اين مخلوط حالت چسبي شكل پيدا كند، سپس اين مخلوط چسبي شكل را روي يك تكه گاز قرار داده و آن را حدود 15 دقيقه روي خطوط ريز به‌وجود آمده صورت‌تان قرار دهيد.يك ماسك مفيد ديگر براي مبارزه با خطوط ريز، استفاده از مخلوط جو و سفيده تخم‌مرغ است اين مخلوط هم بايد حالت چسبي داشته باشد، البته جوانه گندم نيز بسيار مفيد است.
  • ماسك سيب زميني: مقداري سيب‌زميني رنده شده با مقداري دم كرده بابونه مخلوط كنيد تا حالت چسبي شكل پيدا كند، سپس اين مخلوط را حدود ۱۵ دقيقه روي صورت‌تان بگذاريد سپس باآب گرم آبكشي كنيد.


با هويج چروك‌‌ها را كم‌ رنگ كنيد

چگونه با هويج به جنگ پيري برويد؟
  • لوسيون هويج: هويج داراي مقدار زيادي آنتي‌اكسيدان است كه مي‌تواند به پوست شما كمك كند تا از خود در مقابل پيري محافظت كند. در يك مخلوط كن، مقداري آب و يك هويج بيندازيد و خوب مخلوط كنيد تا حالت لوسيوني پيدا كند؛ سپس اين لوسيون را با پنبه به‌صورت‌تان بماليد.
چگونه با هويج به جنگ پيري برويد؟
  • ماسك آووكادو: نصف يك آووكادو را پوست بكنيد و سپس آن را بكوبيد تا حالت پوره پيدا كند، بعد يك قاشق غذاخوري آب ليمو به آن اضافه كنيد و خوب هم بزنيد، حالا يك سفيده تخم‌مرغ را خوب بزنيد و به اين مخلوط اضافه كنيد تا مخلوط شما حالت چسبي پيدا كند. سپس اين مخلوط را حدود ۲۰ دقيقه روي صورت‌تان بگذاريد، بعد صورت‌تان را با آب گرم آبكشي كنيد و بعد از آن، دوباره با آب سرد صورت‌تان را بشوييد.
  • ماسك گل كلم:يك گل كلم را بجوشانيد تا كاملا نرم شود، سپس آن را بكوبيد و به صورت مستقيم به‌ صورت‌تان بماليد، مطمئن باشيد خيلي تاثير‌گذار است.


نکته - چند برگ كاهو را حدود 10 دقيقه بجوشانيد، سپس اجازه دهيد سرد شود، آن را صاف كنيد و در يك ظرف بريزيد. شما مي‌توانيد اين مايه را با پنبه به‌صورت‌تان بماليد


چگونه با هويج به جنگ پيري برويد؟

مرطوب‌كننده بسازيد‌
  • كم‌كننده چروك‌ها: چند برگ كاهو را حدود 10 دقيقه بجوشانيد، سپس اجازه دهيد سرد شود، آن را صاف كنيد و در يك ظرف بريزيد. شما مي‌توانيد اين مايه را با پنبه به‌صورت‌تان بماليد.
  • لوسيون تخم‌مرغ: در يك شيرجوش، 4 قاشق غذاخوري آب را همراه 2 قاشق چاي خوري عسل روي حرارت خيلي كم گرم كنيد و آن را هم بزنيد تا كاملا يك دست وعسل رقيق شود، سپس از روي حرارت برداريد و حدود250 ميلي ليتر شير و 2 زرده تخم مرغ به آن اضافه كنيد، اين مخلوط را در يك ظرف دربسته در يخچال نگهداري كنيد. مي‌توانيد اين مخلوط را به‌صورت‌تان بماليد و اجازه دهيد حدود 20 تا 30 دقيقه باقي بماند سپس صورت‌تان را آب بكشيد، روزانه 2 بار صبح و شب اين عمل را تكرار كنيد.


چگونه با هويج به جنگ پيري برويد؟

چگونه با هويج به جنگ پيري برويد؟

رهايي از لك‌هاي پيري
  • پاك كردن لك‌ها: روزانه حداقل 2 بار به‌صورت‌تان و به‌خصوص لك‌ها، آب‌ليمو بماليد. همچنين مي‌توانيد از كرم ماست و عسل نيز استفاده كنيد (مقدار مساوي از هركدام را با هم مخلوط كنيد)، اين كرم را روزانه يك بار به‌مدت نيم ساعت به‌ صورت‌تان بماليد. ماليدن روغن كرچك نيز مي‌تواند لكه‌ها را كم رنگ كند.
  • پياز قرمز: اثرات پياز قرمز بسيار شبيه ليمو است چون به ميزان كافي اسيد براي تاثير گذاشتن روي پوست دارد. پياز را به‌صورت نيم دايره برش نازك بزنيد سپس اين برش‌ها را روي مناطقي از پوست‌تان كه لك‌هاي بيشتري دارد بماليد. توجه كنيد حتما آب پياز به‌خوبي روي پوست‌تان باقي بماند، اجازه دهيد اين آب حدود يك ساعت روي پوست باقي بماند سپس پوست را آب بكشيد. شما بايد اين كار را 4 تا 6بار در هفته تكرار كنيد.


چگونه با هويج به جنگ پيري برويد؟

تاثير شگرف در 2 هفته

لوسيون شير و ليمو: نصف فنجان شير را در يك شيرجوش بجوشانيد سپس حدود ۰۱دقيقه صبر كنيد تا كمي خنك شود. يك لايه شير سفت شده روي آن را برداريد. اين لايه را در كاسه‌اي كوچك بگذاريد سپس ۵ قطره آب ليمو تازه به آن اضافه كنيد، شب قبل از خواب اين مخلوط را روي صورت‌تان ماساژ دهيد بعد بخوابيد. بهتر است اجازه دهيد اين مخلوط تا صبح روي صورت‌تان باقي بماند ولي اگر احساس خوبي نداشتيد مي‌توانيد بعد از يك ساعت صورت‌تان را با آب ولرم بشوييد، سپس صورت‌تان را با حوله خشك كنيد و كمي هم ماساژ دهيد. اين مخلوط براي جلوگيري از پيري دست‌ها نيز بسيار موثر است. كافي است چند دقيقه روي دست‌هاي‌تان ماساژ دهيد. به هيچ وجه بعد از اين لوسيون، پوست‌تان را با صابون نشوييد. اگر از اين لوسيون هر روز استفاده كنيد مي‌توانيد تاثير آن را در كاهش چروك ببينيد، پوست شما بعد از ۲ هفته تا حد زيادي نرم و صاف مي‌شود.


يك ورزش خوب براي صورت

اول با استفاده از يك پنبه كوچك آغشته به شير، پوست صورت‌تان را به‌خوبي تميز كنيد، سپس صورت‌تان را آب بكشيد. حالا مقدار خيلي كمي روغن بادام را با يك قطره گلاب مخلوط كنيد و اين مخلوط را روي صورت‌تان ماساژ دهيد.
روش صحيح ماساژ دادن به اين طريق است كه انگشتان و دست‌تان را در جهت عكس چروك‌‌ها روي پوست حركت دهيد، براي مثال براي چروك‌هاي كنار دهان يا همان خط خنده با انگشتان و كف دست روي اين منطقه را از پايين به بالا فشار و ماساژ دهيد و به سمت استخوان گونه‌ها حركت كنيد. شما بايد پوست‌تان را حدود ۵ دقيقه ماساژ دهيد.
ماساژ اطراف چشم‌ها بايد به‌صورت دوار از قسمت داخلي هر چشم شروع شده و تا سمت بيروني در بالاي پلك‌ها سپس به سمت مركز چشم‌ها حركت كنيد. حركت دست راست شما بايد خلاف جهت عقربه‌هاي ساعت و حركت دست چپ در جهت عقربه‌هاي ساعت همزمان در اطراف چشم راست و چپ باشد. براي ماساژ چانه به‌ صورت افقي از چپ به راست و بالعكس حركت كنيد. اين حركت‌ها مي‌تواند يك ورزش خوب براي پوست صورت شما باشد. برای اینکه قابلیت ارتجاعی بودن پوست حفظ شود ، ساده ترین روش شست و شوی صبح و عصر با آب سرد یا شیر تازه است البته ماساژ صورت باید قبل از آرایش باشد و پس از ماساژ، پوست صورت را با لوسیون های قابل شست و شوی داد.


ماسک پروتئین بسازید

این ماسک به دلیل منابع پروتئینی بالایی که دارد تا حدودی موجب سفتی و لیفت پوست شده و موجب رفع افتادگی چروک می شود. علاوه بر این ترکیبات مرطوب کننده در شیر و جوانه گندم موجب نرمی پوست خشک شده و از بروز پیری و چروک های ریز زودرس جلوگیری می نماید.کافی است ابتدا ۴ قاشق غذاخوری جوانه گندم تازه را کاملا له کنید، نصف میوه آووکادو را نیز رنده کرده و با جوانه گندم مخلوط نمایید. سپس۳ قاشق غذاخوری آرد جوانه گندم و یک عدد سفیده تخم مرغ را نیز اضافه کرده و با نصف لیوان شیر مخلوط كنيد. مایه به دست آمده را روی پوست کاملا تمیز قرار دهید و بعد از ۰۲ تا ۰۳ دقیقه آن را با آب ولرم بشویید.

منبع : مجله سیب سبز
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • سیما براتچی

      مطالب مجله بسیارعالی است لطفا" برای من ارسال کنید.با تشکر

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج