۱۳۱۱۶۶۵
۶ نظر
۴۴۱۷۴
۶ نظر
۴۴۱۷۴
پ

اگر پارتنر شما این ویژگی‌ها را دارد، یعنی با یک سم خالص در ارتباط هستید

کاربری به نام «بودا بودم» در توئیتر از خصوصیات یک پارتنر سمی نوشته که خیلی مورد توجه واقع شده، رسم‌الخط این متن را حفظ کرده‌ایم.

برترین‌ها: کاربری به نام «بودا بودم» در توئیتر از خصوصیات یک پارتنر سمی نوشته که خیلی مورد توجه واقع شده، رسم‌الخط این متن را حفظ کرده‌ایم:

پارتنر سمی به نظرتون چه ویژگی هایی داره؟ آیا شده پارتنرتون کاری بکنه که براتون ردفلگ یا علامت هشدار محسوب بشه؟ اصلا فکر کردید شاید خود شما همون پارتنر سمی باشید که طرفتون ازش فرار کرده؟

اگر پارتنر شما این ویژگی‌ها را دارد، یعنی با یک سم خالص در ارتباط هستید

دکتر ترورز یه مقاله درباره 3 نشونه‌ای که برای فرد مقابل به عنوان ردفلگ محسوب میشه و راه حلش نوشته. ایشون میگه خیلی از آدما وقتی پارتنر احساسی ایده‌آلشون رو از دست میدن یا ازش جدا میشن میرن تراپی. توی تراپی میگن:

_ چون پارتنرم سریع جوابم رو نمیداد، حس کردم مجبورم بهش زنگ بزنم! همین هم عصبانیم کرد!

_ یا ما چند وقتی هست که با هم هستیم و اوضاعمون هم خوب به نظر میرسه، چرا پارتنرم برای تعهد دادن و ازدواج کردن باهام شونه خالی میکنه؟!

_ من نمیدونم اکس ام الان با کی دیت میره! ولی باید بدونم طرف چیش از من بهتر بوده که اکسم انتخابش کرد!

وارد رابطه شدن، میتونه منجر به نتایج عالی مثل احساس شادی و لذت و رضایت بشه! اما به سادگی آب خوردن میتونه منجر به سمی‌ترین تجربیات زندگیتون هم بشه. این 3 تا مورد، از اون مواردی هستن که اگر داشته باشید بدون اینکه حتی بدونید تبدیل به یه رد فلگ سمی برای طرف مقابلتون میشید!

رویاپردازی بیش از حد برای یک پارتنر بالقوه

اگر پارتنر شما این ویژگی‌ها را دارد، یعنی با یک سم خالص در ارتباط هستید

منظور کسی که هنوز واقعا پارتنرتون محسوب نمیشه! وقتی ما رویایی به جهان نگاه کنیم و شخصی رو بیش از حد ایده آل ببینیم، بجای دیدن واقعیت، اون شخص رو آنطور که دوست داریم باشه میبینیم! نه آنطور که هست! این منجر به این میشه که توی واقعیت هم میخوایم دست ببریم و شخص رو به آن چیزی که تصور میکردیم باشه، به زور تبدیل کنیم. این موضوع به خودی خود میتونه مشکلی نداشته باشه!حد و اندازه خودشو داره. اینکه مثلا شما یه قهوه با طرف خوردی، تا اسم بچه تون هم درباره اش رویاپردازی کردی چیزیه که کم و بیش رخ میده. زمانی این حالت سمی و رد فلگ میشه که یک یا هر دوی این مشکلاتِ عمیقتر در شما وجود داشته باشه

قائل نبودن احترام برای خودتون

اگه شما با هرآن چیز و هرآن کاری که پارتنرتون انجام میده، بدون چون و چرا موافقت کنید، این خطر رو داره که به شخص مقابل احساس برتر بودن و بالاتر بودن از خودتون رو بدید. یه جوری که انگار تو خدایی من بنده ( یاد اون شعرحافظ افتادم که در دایره قسمت ما نقطه تسلیمیم/لطف آن چه تو اندیشی حکم آن چه تو فرمایی ) در حالی که نه! اینطوری نیست! همه آدمها نقص دارن. این رویکرد نه تنها شمارو غیر جذاب‌تر میکنه بلکه باعث میشه به شدت نسبت به هرآنچه در محضر اون شخص میخواید بگید یا انجام بدید محتاط بشید. سانسورکنید خودتون رو! بر اساس این مقاله آدم هایی که به خودشون احترام میذارن، وقتی با مشکلات و دوراهی‌های رابطه مواجه میشن بهتر می‌تونن چهارچوب‌ها و معیارهای شخصی و اخلاقیشون رو حفظ کنن! افراد قابل اتکاتری هستن! این هم منجر به نتیجه بهتر در رابطه میشه از جمله اینکه هر دو پارتنر بیشتر با هم سازگار میشن، بیشتر همدیگه رو می‌بخشن و بیشتر با هم مصالحه می‌کنن!

کمبود عزت نفس

اگر پارتنر شما این ویژگی‌ها را دارد، یعنی با یک سم خالص در ارتباط هستید

خیلی مطالعات نشون میدن عزت نفس بالا، به نفع یک رابطه عاطفی هستش. اگه شما درگیر عزت نفس پایین هستید ممکنه سیگنال های ناخوشایندی برای طرف مقابلتون بفرستید، مثلا خودتون رو به عنوان یه آدم وابسته نشون بدید. کسی که حتما باید دیگری یعنی پارتنرش تاییدش کنه،حتما باید دیگری خوشحالش کنه و خودش ناتوانه. شما ممکنه نهایتا امید بالای غیرواقعی و واهی نسبت به هر آن کسی که حتی کمی بهش علاقه و تمایل دارید پیدا کنید، شاید حتی به محض آشنایی با کسی ازش انتظار اعتماد و صمیمیت داشته باشید! باز همون داستان که طرف فقط یه دیت با شما آمده که باهاتون آشنا بشه! پارتنرتون نیست! هنوز نشده! پس نباید ازش انتظاراتی که از پارتنرتون دارید رو داشته باشید!

برای این مشکل تمایل به رویایی فکر کردن چه میشه کرد؟​

به طرفتون شانس این رو بدید که خودش رو نشون بده. برای اینکه یک رابطه سالم باشه بایستی احساسات مشترکی در اون وجود داشته باشه. اگر پارتنرتون دقیقا مثل شما احساس تعهد و نزدیکی بهتون میکنه، بایستی این احساس رو به نوعی به شما نشون بده. به طرفتون یک شانس بدید و اجازه بدید اون هم توی رابطه تون سرمایه گذاری بکنه. از دیگران نظر بخواید. تا وقتی نگاهتون رو از واقعیت برنداشتید، فانتزی سازی درباره رابطه تون هیچ اشکالی نداره. یکی از راه هایی که میتونید جلوی دور شدن از واقعیت رو بگیرید اینه که از یک نفر سومی نظر واقعی و صادقانه اش رو درباره خودتون و رابطتون بخواید! نه درباره طرف مقابلتون‌ها! درباره خودتون و رابطه‌تون!

اگر پارتنر شما این ویژگی‌ها را دارد، یعنی با یک سم خالص در ارتباط هستید

دومیش اینکه دنبال کسی بیوفتید که تازه رابطه قبلیش رو تموم کرده. اینکه برید سراغ آدمی که تازه رابطه قبلیش رو تموم کرده میتونه این سیگنال رو به طرف مقابلتون بده که برای شما، دادن زمان و فضا به آدم ها،بخصوص زمانی که بهش نیاز دارن سخته. دو تا نشونه که میتونه بهتون کمک کنه، بدونید آدمی که تازه به قول معروف، کات کرده مناسب این هست که روش سرمایه گذاری کنید یا نه اینهاست: آیا مدام به راحتی یاد پارتنر قبلی یا اکسشون میوفتن؟ اگه پارتنر بالقوه شما مدام توی حرف هاش از اکسش یاد میکنه میتونه به این معنا باشه که هنوز درگیر خاطرات و زخم های درمان نشده رابطه قبلیشه. مخصوصا توجه داشته باشید اگر درباره پارتنر قبلیشون منفی حرف میزنن و ازش بد میگن میتونه به این معنا باشه، که هنوز آماده گذشتن از اون رابطه نیست یا اصلا بدتر، به این معنا باشه که اون شخص، مسئولیت پذیری برای اشتباهات و خطا هاش رو توی رابطه بلد نیست. بالاخره نمیشه توی یک رابطه همه تقصیرها فقط گردن یک نفر باشه! حتی اگر بر فرض محال هم چنین باشه، شما بابت انتخاب اون آدم مسئول هستید. چرا با چنین هیولایی وارد رابطه شدید؟

یه الگوی دیگه که بایستی مراقبش باشید اینه که آیا پارتنر شما در ابتدای امر خیلی قوی و جذاب و درست و خوب به نظر میرسه، اما کم کم میبینید که اینطور نبوده و ناامیدتون میکنه؟ این حالت زمانیه که شخص تازه از رابطه قبلیش جدا شده و اصلا مسئله اش شخص شما و رابطه با شما نیست! بلکه صرفا فقط میخواد به خودش و به اکسش نشون بده هنوز خواستنیه و میتونه وارد یه رابطه بشه. حتما باید این مورد رو در نظر داشته باشید و هوشمندانه شخص رو زیر نظر بگیرید، که آیا واقعا علاقه اش به شما و رابطه با شماست؟ یا مسئله لج و لجبازی با اکسش هستش؟

اگر پارتنر شما این ویژگی‌ها را دارد، یعنی با یک سم خالص در ارتباط هستید

و اینکه قدرت ارتباطتون رو بسنجید: بر اساس مقاله‌ای که 2020 منتشر شده زوج هایی که ارتباط کارآمد، موثر و مشترک باهم دارن سطح رضایتشون از رابطه بیشتر بوده. یه زمانی بزارید تا قدرت کار تیمی تون رو بسنجید، قدرت حل مسئله و مشکلات رو به شکل گروهی ببینید و بسنجید. اگه احساس رضایت کردید و نتیجه موفقیت آمیز بود به این معناست که رابطه شما میتونه شامل چیزی بیشتر از صرفا ارتباط فیزیکی باشه. اینکه 2 تا دیت با کسی برید و صرفا به این نیت که خب دیگه واسه اینکه طرف رو مجبور کنم باهام ازدواج کنه، کار نمیکنه! برای یه آدم عاقل اینا تماما رد فلگ هستن. اجازه بدید وقایع روند طبیعشون رو طی کنن. بجای الکی زور زدن و ایجاد شرایط نامطلوب برای طرفتون، یکم صبور باشید و تمام

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • آدم

      دو نفر ۳ سال باهم بودن و مشکلی از نظر باهم بودن ندارن.تا اومدن باهم زندگی کنن آقا درو قفل میکرد و میرفتدسرکار.گوشی رو چک میکرد.بعد کم کم گوشی رو گرفت.بعدش هر چند روز دعوا سر روابط.خودش هم نمیدونست داره چکار میکنه.بنظر خودش چون داره نون طرف رو میده نهایت استفاده رو ازش ببره.

      پاسخ ها

      • ناشناس

        این دیگه اسارت هست

    • بهنام بالی پور

      ازمن هم سم خالصه لامصب

    • ناشناس

      پارت نر 😂

    • SH

      من سینگلم پارتنر میخام😭🥺😢

    • داود طنوریان

      این مشخصات را داشته باشد خوب است موفق باشد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج