۱۳۷۲۷۲۷
۶۲۳
۶۲۳
پ

آیا کسانی که پوست چرب دارند هم باید از آبرسان استفاده کنند؟

پوست چرب معمولاً به نظر می‌رسد که بیشتر نیازی به رطوبت ندارد، اما استفاده از آبرسان برای این نوع پوست نیز حائز اهمیت است. آبرسان‌ها می‌توانند کمک کنند تا پوست چرب متعادل شود و از تولید چربی بیش از حد جلوگیری کنند. استفاده از آبرسان های غیر چرب می‌تواند رطوبت لازم را فراهم کرده و از افزایش چربی پوست جلوگیری کند. اگر در مورد استفاده از آبرسان‌ها برای پوست چرب سوالاتی دارید، در ادامه متن همراه ما باشید.

 

آیا کسانی که پوست چرب دارند هم باید از آبرسان استفاده کنند؟

پوست چرب یکی از پرچالش‌ترین تیپ‌های پوستی است که درصورت عدم مراقبت‌های صحیح، دردسرهای زیادی را برای فرد به‌وجود می‌آورد. داشتن یک روتین پوستی خوب و استفاده از بهترین برندهای محصولات پوستی و آب‌رسان‌ها مانند کرم مرطوب کننده کامان و کرم آبرسان شب به شما در داشتن پوستی شفاف، لطیف و شاداب کمک می‌کند. باتوجه به تنوع مدل آب‌رسان‌های بازار و هم‌چنین برند کامان حتماً به ترکیبات و برچسب فاقد چربی‌بودن آن‌ها توجه کنید. در ادامه نکات بیشتری را درخصوص پوست‌های چرب مطرح می‌کنیم. تا پایان همراه ما باشید.

پوست چرب چه ویژگی‌هایی دارد؟

جالب است بدانید که در زیر پوست تمام افراد غده‌های چربی بسیار زیادی وجود دارد که به آن‌ها غدد سباسه نیز گفته می‌شود. وظیفه اصلی این غدد، ترشح نوعی چربی طبیعی با نام سبوم است. اگرچه وجود سبوم در پوست بسیار مهم است و موجب شادابی و لطافت آن می‌شود؛ اما در برخی از افراد ترشح آن بیش از حد طبیعی است. این امر سبب می‌شود تا پوست این افراد در مقایسه با دیگران ظاهری براق پیدا کند و بیشتر دچار جوش و آکنه شود که اصطلاحاً به آن پوست چرب می‌گویند. از نشانه‌های این نوع تیپ پوستی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

براق بودن غیرطبیعی پوست

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های پوست‌چرب، براق بودن غیر‌طبیعی آن به‌دلیل ترشح زیاد چربی از غدد است.

آکنه و جوش

یکی‌دیگر از چالش‌هایی که بیشتر افراد دارای پوست چرب را درگیر می‌کند، بروز آکنه و جوش است.

داشتن منافذ باز

افرادی که پوست‌ چرب دارند، معمولاً در نواحی بینی، پیشانی و گونه‌ها منافذ باز دارند.

عدم احساس خشکی

یکی دیگر از ویژگی‌های پوست‌های چرب این است که به علت چربی زیاد حتی پس از شستشو نیز به خشکی دچار نمی‌شود.

نماندن آرایش روی پوست

یکی‌دیگر از نشانه‌های پوست چرب، نماندن آرایش روی آن است؛ درواقع چربی پوست اجازه نمی‌دهد که لوازم آرایشی به‌خوبی روی پوست بنشیند.

آیا کسانی که پوست چرب دارند هم باید از آبرسان استفاده کنند؟

اهمیت داشتن روتین پوستی برای پوست‌های چرب

همان‌طور که اشاره شد، پوست به‌طور طبیعی و به‌منظور رطوبت‌رسانی مقداری چربی تولید می‌کند. زمانی این چربی دردسرساز می‌شود که بیش‌‌‌از اندازه و اضافی باشد. با چرب‌شدن بیش‌ازحد پوست، فرد مشکلاتی ازقبیل لک، جوش‌های زیرپوستی و سرسیاه و باز‌شدن غیرطبیعی منافذ را تجربه می‌کند؛ به ‌همین‌ دلیل و برای رفع این مشکلات، داشتن روتین مخصوص پوست‌های چرب بسیار ضروریست. درواقع داشتن روتین مخصوص پوست‌های چرب به شما کمک می‌کند تا بدون بروز خشکی یا چربی اضافه، پوستی شاداب، لطیف و سالم داشته باشید. برخی از افراد به اشتباه بر این باورند که پوست چرب نیاز به مراقبت خاصی ندارد و برای خلاصی از شر چربی‌های اضافه باید به‌طور مداوم آن را بشویند؛ درحالی‌که شستشوی زیاد و عدم استفاده از آب‌رسان‌ها موجب خشکی بیش‌ازحد پوست می‌شود. با بروز این اتفاق، غدد سباسه بیشتر از قبل به فعالیت خود ادامه می‌دهند و چربی بیشتری تولید می‌کنند؛ بنابراین توصیه می‌شود که افراد دارای پوست چرب، روتین پوستی و استفاده روزانه از بهترین آب‌رسان‌های مخصوص پوست چرب مانند کرم مرطوب‌ کننده کامان را جدی بگیرند.

مناسب‌ترین آبرسان‌ها برای پوست‌های چرب

بروز جوش و آکنه و دهیدراته‌شدن پوست از رایج‌ترین مشکلات انواع پوست و به‌خصوص پوست‌های چرب است که چالش‌های زیادی را برای فرد به‌وجود می‌آورد. عوامل متعددی مانند مواد آلاینده، افزایش سن، قرار‌گرفتن در معرض آفتاب، استفاده بیش‌از‌حد از مواد آرایشی و شستشوی بیش‌ازحد پوست ازجمله عمده‌ترین دلایل آن هستند. داشتن یک روتین منظم و انتخاب بهترین آب‌رسان‌های پوست چرب به شما کمک می‌کند تا پوستی شفاف و بدون جوش داشته باشید. در ادامه مهم‌ترین ویژگی‌های یک آب‌رسان خوب و مناسب پوست‌های چرب و جوش‌دار شرح داده شده است:

  • یک آب‌رسان خوب فاقد چربی است و مانع از بروز جوش‌های زیرپوستی می‌شود.
  • در ترکیبات یک کرم آب‌رسان خوب از هیالورونیک اسید و آلوئه‌ورا به‌منظور رفع خشکی و درخشندگی پوست استفاده شده است.
  • مواد مغذی یک کرم آب‌رسان خوب مانند کامان، علاوه بر تأمین رطوبت در افزایش کلاژن پوست نیز مؤثر عمل می‌کنند.
  • با مصرف کرم‌های مرطوب کننده مانند کرم آبرسان کامان می‌توان از ایجاد هرگونه قرمزی، علائم پیری و چین و چروک، التهاب و کشیدگی پوست جلوگیری کرد.
  • ترکیبات آنتی‌اکسیدان موجود در کرم‌های آب‌رسان مخصوص پوست‌های چرب در محافظت از پوست و جلوگیری از پیری زودرس آن مؤثر است.
  • ترکیبات فاقد الکل این کرم‌ها از سرعت جذب بالا و حالت غیر چسبندگی برخوردار است.

آیا کسانی که پوست چرب دارند هم باید از آبرسان استفاده کنند؟

نکات مهم روتین مخصوص پوست‌های چرب

اگر پوست چربی دارید و برای مراقبت از آن تصمیم‌ گرفته‌اید که از یک روتین پوستی مناسب پیروی کنید، باید بدانید که مهم‌ترین اصل در اجرای نتیجه‌بخش این روتین‌ها، مداومت در انجام آن است. قانون دوم روتین پوست‌های چرب، استفاده از محصولات مراقبت پوستی و آبرسان‌های مخصوص این نوع تیپ پوستی است. قانون سوم پاک‌سازی پوست به‌مدت ۲ بار در هفته با استفاده از محصولات مراقبتی مخصوص یا حتی ماسک‌های طبیعی و خانگی است. درنهایت توصیه می‌شود که افراد دارای پوست چرب در پایان روز دوش بگیرند و صورت و بدن خود را با شوینده‌های مناسب بشویند. به‌نظر شما به چه نکات دیگری در اجرای یک روتین پوستی خوب باید توجه کرد؟

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج