۱۳۸۱۰۴۷
۱۰ نظر
۴۸۱۰
۱۰ نظر
۴۸۱۰
پ

شورش ایرانی‎‌ها علیه تراپیست و هر چی که هست و نیست!

این روزها در فضای مجازی علیه تراپیست‌ها غوغایی به پا شده است، ماجرا از کاربر یا احتمالا کاربرانی شروع شد که تصمیم گرفتند علیه تراپیست خودشان شورش کنند.

برترین‌ها: این روزها در فضای مجازی علیه تراپیست‌ها غوغایی به پا شده است، ماجرا از کاربر یا احتمالا کاربرانی شروع شد که تصمیم گرفتند علیه تراپیست خودشان شورش کنند.

و بعد از آن سیل توئیت‌هایی بود که معمولا علیه رفتارهای کاسب‌کارانه تراپیست‌ها بود، هر بار کاربری آمد چیزی علیه تراپی و تراپیست گفت و تا همین لحظه هم این بازی ادامه دارد.

شورش ایرانی‎‌ها علیه تراپیست و هر چی که هست و نیست!

در سال‌های اخیر با شرایطی که در جامعه ایجاد شده و از پس هجوم افسردگی دامنه‌دار که طیف‌های گسترده‌ای از جامعه را درگیر کرده است. فقر، تورم، بیکاری و سیل مهاجرت افرادی که به دلایل گفته شده قصد مهاجرت از کشور را دارند. در این شرایط چه بر سر سلامتِ روان ایرانی‌ها آمده‌است؟

یک داروخانه‌دار در محله تجریش تهران به روزنامه هم‌میهن گفته است: «آن‌چه می‌بینیم این است که بیماری‌های اعصاب و روان تا این‌میزان شایع نبوده. تا جایی که از هر پنج مراجعه‌ برای گرفتن دارو به داروخانه، یک نسخه، مربوط به داروهای اعصاب و روان است یا به‌نحوی در آنها داروی آرام‌بخش، خواب‌آور و ضدافسردگی تجویز شده است.»

در جامعه ایران هزینه به‌دست آوردن خواسته‌ها بالاست چون زیرساخت مناسب آن وجود ندارد و درنتیجه به‌خاطر این هزینه، افراد از علایق و خواسته‌هایشان می‌گذرند که این خود عامل دیگری در ایجاد افسردگی است.

به دلایل گفته شده، میل به مراجعه به روانشناس افزایش داشته و در مقاطعی مراجعه به روانشناس یک امر کاملا پسندیده تلقی می‌شد و حالا اما جامعه با نگاهی انتقادی به این قسم رفتارها نگاه می‌کند، با این مطلب همراه باشید.

شورش ایرانی‎‌ها علیه تراپیست و هر چی که هست و نیست!

واکنش برخی کاربران شبکه‌های اجتماعی در این خصوص را بخوانید:

* اکانت «فالگیر بغداد» نوشت: شما جوونا می‌روین تراپیست ولی ما پیرا می‌ریم فیزیوتراپیست. ما مثل هم نیستیم!

* شروین در مخالفت با مراجعه به تراپیست کنایه زد: سنگ صبور داشتیم وقتی تراپیست مد نبود!

* حوا اما نظر متفاوتی دارد و می‌گوید: بچه‌ها جدی یه تجدید نظر تو انتخاب تراپیست بکنید. تراپیست اون کسی نیست که قرار باشه بعد از صحبت باهاش حالتون خوب شه. تراپی فرایند عجیب و [دست کم تا یکسال] دردناکیه.

* رضا هم در یک توئیت عجیب و غریب اما معنادار نوشته است: تراپیستم گفت من دیگه از عهده‌ی درمان تو برنمیام. ادامه‌ی روند درمانت رو می‌سپارم به برادرم که الان پشت سرته و تراپیست بهتریه. نگاهی به پشت سرم کردم کسی نبود. گفت اگه منو می‌خواستی پشت سرت رو نگاه نمی‌کردی!

* پرستو هم در دفاع از افرادی که به تراپیست مراجعه می‌کنند توئیت زد: به نظرم به این جریان بدگویی از "تراپیست" توجه نکنید! به طور کل از تجربه افراد درباره رواندرمانگرشون نمیشه نتیجه‌ای کلی گرفت! و باز به نظرم مراجعه به روانشناس و حتی روانپزشک و دریافت دارو در شرایط کنونی لطف به خودمونه امیدوارم به زودی هم یه فرجی بشه و جزو پوشش‌های بیمه بره.

* محدثه هم یک اظهارنظر طنز نوشت که پس چرا تراپیست من هیچی بهم نمیگه؟ نکنه بخاطر این باشه که کلا تراپیست ندارم؟!

* حساب کاربری «ماهی کوچولو» با طعنه در این رابطه گفت: مراجعه به تراپیست مثل مراجعه به لیزره هیچوقت تمومی نداره!

* ایمان هم از تجربه شخصی خود در این مورد در مخالفت با این سبک از درمان افسردگی نوشت:  از وقتی تراپیست و روانشناس رو گذاشتم کنار، به شدت حالم بهتر شده، کمتر تو محیط کار و خونه گند میزنم و آرامش بیشتری دارم. دائم بهت تلقین میکنن تو فلان اختلال رو داری و فلان فاجعه رو به بار میاری. نه عزیز من! این خبرها نیست.

* عالیه، دیگر کاربر توئیتر با رد درمان افسردگی از طریق گفتگو با روانشناس این پیشنهاد را مطرح کرد که من به تراپیست اعتقاد ندارم، به قرص اعتقاد دارم!

* عاطفه نیز در تائید توئیت عالیه می‌گوید: کسی تا حالا تراپیست خوب که نتیجه هم گرفته باشه از نزدیک دیده؟

* در حالی که موج مخالفت با مراجعه افراد دارای مشکلات روحی و یا افسردگی داغ است که مرتضی از فعالان مجازی به شدت از درمان از طریق گفتگو با تراپیست‌ها حمایت کرد و نوشت: کسانی که به تراپیست اعتقاد ندارن بدونن که تا ابد در جهل خود ساخته خودشون هستن و هرگز معنای رهایی از مشکلات روحی را درک نخواهند کرد. بدون گفتمان افسردگی درمان نمیشه.

* خشایار به اظهارنظر جنجالی مرتضی پاسخ محکمی داد و خطاب به او نوشت: میگم یه وقت زشت نباشه که شما تراپیست دارین و اکثر ملت ایران ندارن جناب:))

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ناشناس

      درمان افسردگي به اين راحتي نيست كه با حرف زدن درست بشه

    • ایران قدیم

      وقتی من پول ندارم خونه بخرم ماشین بخرم ازدواج کنم دوسال کار کنم همه شو پس انداز کنم که امکانش نیست یه ارابه مرگ داخلی بهم میدن وقتی صبح تا شب کار کنم پول یک کیلو گوشت میشه وقتی تو عمرم دلار ندیدم اونوقت یه مسول میاد میلیارد دلار اختاس میکنه و قانون ازش حمایت میکنه وقتی نمیتونم بخاطر هزینه بچه دوم بیارم وقتی دوماه کارگردم فقط میتونم یه دندون خرابمو ایمپلنت کنم و.........چجوری حالم خوب باشه وقتی چن ساله یه خبر خوب دولت به مردم نداده کی حالش خوشه وقتی خبر خودکشی دانش اموز وطنتو میشنوی مگه میتونی خوشحال باشی.خبر دارین چقد دانش اموز بخاطر گوشی تبلت خودکشی یا ترک تحصیل کردن اونوقت میتونی بی غم باشی که رگ و غیرت انسان بودن تو وجودت نباشه.......

      پاسخ ها

      • ناشناس

        بخدا یه لحظه فکر کردم قبلا خودم اینو نوشتم چقدر شبیه من زندگی می کنی

      • ناشناس

        علت افسردگی ما ایرانیها وضع مملکتمونه .. این درست بشه ما هم حالمون خوب میشه

    • پرویزنعمتی

      اتفاقااونهائی که بشدت مخالفندواعتقاددارندسالمند بیشترین مشکلات رادارندچون بااینهمه مشکلات روزمره ویاس وناامیدی وعدم امنیت شغلی وتورم روزانه کسی که ادعای سلامت روحی و روانی داره حالش ازهمه بدتره وبرای اطرافیان وجامعه خطرناکتره..!!

    • ناشناس

      تمام مشکلات از تورم بیماری بی‌پولی اختلاس تضاد عمل و وعده ....اینا آتیش بگیرن همه چی حله من با دو مدرک لیسانس بیکار ....

    • ناشناس

      09:00 پرویز نعمتی جان ، دقیقا همینه . شما از یک دیوانه بپرس که آیا دیوانگی آزارت میده ؟ پاسخش اینه که شما دیوانه هستی و نه خودش و دیوانگی شما موجب آزارش هست و خودش از خودش راضیه . این که روان رنجوری از خودش راضی باشه که ملاک اختلال نداشتن و به دیگران صدمه نزدن ، نیست .

    • ناشناس

      انصافا لپ مطلب را ادا کرد ولی کو گوش شنوا

    • ناشناس

      تمااااام بدبختی مردم برمیگرده به اوضاع افتضاح اقتصادی مملکت
      آدم وقتی فقیره فکرش روحش روانش هم فقیره همه زندگیش میشه پول اینکه چجوری فقط و فقط پول دربیاره اینجوریه که تو جامعه اخلاق کنار گذاشته میشه دین و ایمان رنگ میبازه فرهنگ غنی جامعه از بین میره و مردم مثل گرگ به جون هم میفتن که چجوری واسه سیر کردن شکمشون از هم دیگه سبقت بگیرن
      واقعا که حضرت علی درست می‌فرمایند که از دری که فقر وارد شود ایمان خارج میشود

    • ناشناس

      درست میگی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج