جاباما
۱۴۰۴۲۹
۵۰۶۶
۵۰۶۶
پ

بهترین طراحی داخلی آپارتمان های مینیاتوری

آپارتمان‌های مینیاتوری، اتاق‌های خوابگاه یا خانه‌های كوچكی كه اتاق نشیمن و خواب آن یكی است و به آنها اصطلاحا سوئیت گفته می‌شود، امروزه به تعداد زیاد در شهرهای پرجمعیت ساخته می‌شوند.

معماری دیزاین:

نکات ساده در طراحی سوئیت :

آپارتمان‌های مینیاتوری، اتاق‌های خوابگاه یا خانه‌های كوچكی كه اتاق نشیمن و خواب آن یكی است و به آنها اصطلاحا سوئیت گفته می‌شود، امروزه به تعداد زیاد در شهرهای پرجمعیت ساخته می‌شوند.اگر شما هم ساكن یكی از این آپارتمان‌های مینیاتوری هستید با ما همراه شوید تا ایده‌های جدیدی به منزل كوچك خود بیافزایید:

برای طراحی سوئیت، به دو روش می توان اقدام کرد:

1 - می‌توانید سوئیت را به صورت یك اتاق یک پارچه نگه داشت.

2-می‌توانید باتوجه به کاربردهای مختلفی كه از فضای مورد نظر دارید، آن را به 2 قسمت خواب و کار تقسیم كنید.این كار را می توان به وسیله پرده، پارتیشن یا اسباب و اثاثیه مناسب (مثلا یك کتابخانه ظریف و زیبا)انجام دهید.

بهترین طراحی داخلی آپارتمان های مینیاتوری

حال باید تصمیم بگیرید چگونه محیطی زیبا و دلپذیر به‎وجود آورید، و اینکه چه دكوراسیون و چه سبكی را انتخاب و اجرا كنید. بهتر است رنگ مبلمان و دیوار را محدود كنید و از رنگ‌آمیزی شلوغ بپرهیزید، زیرا محیط شما كوچك است و اگر از رنگ‌های مختلف استفاده كنید، بسیار كوچكتر و شلوغ جلوه می‌كند.

باید از حداقل مبلمان استفاده كنید ولی درضمن همه امكانات را فراهم آورید؛ بهترین ایده استفاده از مبلمان چند منظوره است.مثلا بهتر است از یک مبل تخت‌خواب‌شو استفاده كنید تا بعد از تماشای تلوزیون، به هنگام خواب و استراحت با یک چشم بهم زدن تبدیل به تخت شود.

حتما آینه زیبایی به دیوار نصب كنید تا وسعت و عمق اتاق شما بیشتر شود. آباژور و گلدان گل را نیز به گوشه‌ای از اتاق اضافه كنید. برای اتاق‌های بسیار كوچك، بهتر است از خانواده رنگ‌های سرد مثل آبی و سبز روشن بهره گیرید.

تا حد امكان از فضاهای دیواری به جای زمینی استفاده کنید؛ مثلا به جای اینكه یک كتابخانه قدی بگذارید، قفسه كتابی كه به دیوار نصب می‌شود و پایه ندارد را انتخاب كنید. با این کار می‏توانید از فضای زیر كتابخانه به عنوان محلی برای گذاشتن تلویزیون، مبل و... استفاده كنید.

بهترین طراحی داخلی آپارتمان های مینیاتوری

حتما از طرح‌های ساده برای مبل، پرده و روتختی استفاده كنید و از انتخاب الگوهای متعدد و رنگ‌آمیزی تند بپرهیزید.اتاق‌های ساده با دیوارهای منظم، معروف به اتاق‌های جعبه‌ای هستند.‌ دراین‌گونه اتاق‌ها باید یك مركز توجه به وجود آورید؛ بهتر است یك دیوار را به رنگی متفاوت نسبت به سه دیوار دیگر رنگ‌آمیزی كنید و تابلو یا وسیله تزیینی یا آینه‌ای با قاب زیبا به این دیوار بیاویزید، یك مبل یا صندلی قدیمی كه دارای طرحی خاص و زیباست درگوشه‌ای از اتاق بگذارید و به این ترتیب نقطه توجه را فراهم كنید.

برای سوئیت‌هایی كه دارای سقف كوتاه هستند، حتی‌الامكان از نصب لوستر و چراغ‌های آویز خودداری كنید، زیرا اینگونه چراغ‌ها سقف را كوتاهتر نشان می‌دهند. اگر دیوار عریض و سقف کوتاه باشد، می توانید برای بلند به نظر رسیدن سقف، از طرحهای عمودی یا تابلوهای بلند و باریک در کنار هم بهره کیرید تا فضای اتاق متعادل گردد.

بهترین طراحی داخلی آپارتمان های مینیاتوری

حتما سقف را به رنگ روشن مانند سفید یا شیری رنگ‌آمیزی كنید؛ دیوارها باید یك یا دو پرده از سقف تیره‌تر شوند.

بهتر است سوئیت خود را طوری طراحی كنید كه توجه بیننده به سمت كف اتاق كشیده شود، مثلا با گذاشتن كوسن‌های تزئینی روی زمین یا مخده و یك قالی زیبا، نقطه توجه بیشتر متمایل به كف اتاق می‌شود تا به سمت سقف. اتاق تاریك به اتاق‌هایی اطلاق می‌شود كه شما درطول روز اگر بیرون نروید متوجه نمی‌شوید چه زمانی از روز است، این اتاق‌ها به اصطلاح نورگیر نیستند.بهترین راه حل انتخاب رنگ‌های روشن برای دیوارهای این نوع اتاق‌ها است.پرده ساده و روشنی انتخاب كنید و توجه داشته باشید كه به جای كركره یا شید كه اتاق را تاریك می‌كند حتما از پرده‌های پارچه‌ای نازک بهره گیرید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج