۱۴۱۸۹
۱ نظر
۵۱۳۲
۱ نظر
۵۱۳۲
پ

۱۰ ایده ای که روزهای بارانی را برای خانواده متفاوت تر می کند

در روزهای بارانی و برفی خودتان را آراسته کنید!

خیلی ها هستند که از هوای بارانی یا برفی خوش شان نمی آید. پس تکلیف شان چیست؟ در روزهای بارانی که احساس غم و افسردگی همه جان شان را پر می کند چه باید کنند؟

خیلی ها هستند که از هوای بارانی یا برفی خوش شان نمی آید. پس تکلیف شان چیست؟ در روزهای بارانی که احساس غم و افسردگی همه جان شان را پر می کند چه باید کنند؟ در فهرستی که در زیر می خوانید با ۱۰ ایده آشنا می شوید که می توانید در روزهای بارانی از آنها برای تغییر روحیه خود استفاده کنید. این ۱۰ کار که هم مقرون به صرفه هستند و هم عملی، باعث می شوند در روزهای سرد احساس رخوت و کسالت را فراموش کنید. نیازی نیست برای شادبودن و سرگرم کردن خودتان هزینه زیادی بپردازید.

در روزهای بارانی و برفی خودتان را آراسته کنید!

۱ - فیلم ببینید

خیلی از شما در خانه مجموعه ای از فیلم های قدیمی دارید، اگر هم ندارید می توانید از یک ویدئوکلوپ نزدیک خانه تان فیلمی تهیه کنید. امروزه فیلم ها بسیار ارزان قیمت هستند و نیاز نیست پول زیادی بابت تماشای یک فیلم بپردازید. با چند نفر از دوستان نزدیک تان تماس بگیرید و از آنها بخواهید باری تماشای فیلمی که گرفته اید دور هم جمع شوید. یک بسته چیپس و پفک یا ذرت بوداده برای دیدن یک فیلم خوب در کنار دوستان تان می تواند بسیار لذت بخش باشد. اگر هم حوصله کسی را ندارید می توانید به تنهایی فیلم را ببینید.

۲ - خودتان را لوس کنید

اگر می توانید به یک استخر در نزدیک محل زندگی تان بروید، در غیر این صورت می توانید دوش آب گرم بگیرید و خودتان را برای مدتی به دور از هرگونه فکر و خیال رها کنید. حمام کردن در روزهای بارانی و سرد بسیار آرامش بخش است.

۳ - زمانی را با دوستان نزدیک بگذرانید

قوتی باران می بارد هیچ چیز بهتر از این نیست که در کنار آنها که دوست شان داریم در سکوت به تماشای باران بنشینیم. نیازی نیست کار به خصوصی انجام دهید فقط در سکوت مدتی را با همسر، مادر، پدر یا دوست نزدیک تان به تماشای ریختن دانه های باران بگذرانید. مطمئن باشید حس خوبی در شما ایجاد می شود و از اینکه با کسی که دوستش دارید ریزش باران را نگاه می کنید، مالامال از محبت می شوید.

۴ - آتش روشن کنید

اگر در خانه شومینه دارید می توانید روشنش کنید و از نشستن در کنارش لذت ببرید. بنشینید و به شعله های آتش نگاه کنید. اگر شومینه ندارید، از خودتان با یک شیرکاکائوی داغ در کنار شوفاژ یا بخاری پذیرایی کنید و از نشستن جلوی تلویزیون لذت ببرید.

۵ - کار مورد علاقه تان را انجام دهید

این روزها کمتر کسی پیدا می شود که برای سرگرم کردن خود زحمت خارج شدن از خانه را بکشد، پس بهتر است در خانه کاری را که همیشه دوست داشتید، انجام دهید. مثلا کتاب موردعلاقه تان را بخوانید یا چیزهایی را که همیشه دوست داشتید روی کاغذ بنویسید یا به آلبوم های دوران کودکی تان نگاه کنید و خاطرات تان را مرور کنید. بعضی ها تمبر جمع می کنند یا پازل درست می کنند. بعضی ها بافتنی می بافند. خلاصه لیستی طولانی از فعالیت های مورد علاقه همیشه پیدا می شود. کافی است کمی فکر کنید و دست به کار شوید.

۶ - برنامه ریزی کنید یا همه جا را مرتب کنید

فرض کنید میهمانی در پیش دارید و هنوز برای آن برنامه ریزی نکرده اید. یکی از بهترین کارهایی که می توانید برای فرار از حس رخوت در روزهای بارانی انجام دهید، برنامه ریزی برای کارهایی است که پیش رو دارید. با این کار مجبور نیستید عجله کنید یا برای انجام کاری که برایش برنامه ریزی نکرده اید، احساس اضطراب کنید. حتی می توانید خودتان را با منظم کردن قفسه کتاب ها یا کمد لباس ها سرگرم کنید. می توانید دکوراسیون منزل را تغییر دهید.

۷ - خودتان را آراسته کنید

لازم نیست حتما مناسبتی در کار باشد تا دستی به سر و روی خود بکشید. روزهای بارانی که احساس افسردگی به شما دست می دهد، بهترین فرصت برای رسیدگی به ظاهرتان است. لباس خوب بپوشید. حتی می توانید برای تغییر روحیه به آرایشگاه بروید و در مدل موهایتان تغییری ایجاد کنید.

۸ - آشپزی کنید

در یک روز بارانی پختن سوپی خوشمزه می تواند کاملا روحیه شما را عوض کند. اگر سوپ دوست ندارید، می توانید غذاها یا دسرهای دیگر را امتحان کنید. خلاصه آشپزی همیشه سرگرم کننده و مفرح است به خصوص اگر بخواهید کیک یا شیرینی بپزید و عصر بارانی تان را شیرین کنید.

۹ - کمی بی خیال شوید

چون هوا بارانی است دلیل نمی شود شما هم بارانی و غم زده باشید و در خانه نمانید. بیرون بروید و زیر باران کمی قدم بزنید. به هیچ چیز فکر نکنید و خودتان را در همان لحظه دریابید. از همانل حظه لذت ببرید. بگذارید باران همه چیز را بشوید و با خود ببرد. حتی می توانید کمی هم در خیابان های خلوت که این روزها کم گیر می آید رانندگی کنید.

۱۰ - به خاطر باران شکرگزار باشید

بیشتر کارهایی را که در بالا عنوان شد در خانه انجام می شوند اما اگر امکانش برای شما هست بیرون بروید و کمی در بیرون در هوای سرد قدم بزنید. وقتی به خانه برمی گردید از داشتن خانه ای گرم احساس لذت می کنید. شکرگزار باشید که خانه گرمی دارید که به آن پناه می برید. باران نعمتی است که برکت را به زمین ارزانی می کند و شادی به ارمغان می آورد، پس به جای زانوی غم بغل گرفتن و احساس کسالت کردن، بهتر است از باران لذت ببریم.

منبع: روزنامه هفت صبح

باز نشر: مجله اینترنتی Bartarinha.ir

در روزهای بارانی و برفی خودتان را آراسته کنید!

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۸ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نظر کاربران

    • گندم

      مگه از بارون هم زیباتر هست؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج