جاباما
۱۴۵۶۴
۱ نظر
۵۰۰۳
۱ نظر
۵۰۰۳
پ

دانستن اين نكات براي هر مادري واجب است

دکوراسیون زرد کودکان را سرحال می آورد

اگر به تازگي صاحب فرزند شده‌ايد و تصميم داريد اتاقي را در خانه‌تان به او اختصاص دهيد،توصيه مي‌كنيم پيش از تزئين اتاق نوزادتان به توصيه‌هاي ما توجه كنيد. لحاظ كردن اين نكات در اتاق نوزادتان موجب مي‌شود علاوه بر حفظ سلامت جسمي و روحي نوزادتان امكان رشد و نمو او در محيطي ايمن فراهم آيد.

دکوراسیون زرد کودکان را سرحال می آورد
دکوراسیون زرد کودکان را سرحال می آورد

اگر به تازگي صاحب فرزند شده‌ايد و تصميم داريد اتاقي را در خانه‌تان به او اختصاص دهيد،توصيه مي‌كنيم پيش از تزئين اتاق نوزادتان به توصيه‌هاي ما توجه كنيد. لحاظ كردن اين نكات در اتاق نوزادتان موجب مي‌شود علاوه بر حفظ سلامت جسمي و روحي نوزادتان امكان رشد و نمو او در محيطي ايمن فراهم آيد.

زرد را فراموش نكنيد

بهترين رنگ براي ديوار اتاق نوزاد، رنگ زرد ليمويي است. اين رنگ از آن جهت كه به رنگ آفتاب نزديك است موجب مي‌شود تا ميزان روشنايي نور در اتاق كودك افزايش يابد. ضمن آن‌كه اين رنگ به جهت خواص ويژه‌اي كه دارد علاوه بر ايجاد حس گرما در اتاق موجب افزايش نشاط و شادي در نوزاد نيز مي‌شود به همين دليل بسياري از كارشناسان استفاده از رنگ زردليمويي را در اتاق خواب نوزاد يا استفاده از اين رنگ را به‌عنوان لباس كودك به والدين آن‌ها توصيه مي‌كنند.


كودك شما به آفتاب نياز دارد

يكي از مهم‌ترين نكات براي انتخاب اتاق نوزاد در خانه، نورپردازي مناسب آن است. به اين معنا كه اتاق نوزاد بايد نوري متناسب با شرايط جسمي نوزاد داشته باشد؛ نوري كه متناسب با توانايي ديد او باشد و موجب آزار چشمانش نوزاد نشود. از طرفي نوزاد نيازمند دريافت انرژي و ويتامين از طريق تابش نور خورشيد است. بنابراين علاوه بر نوري كه توسط لامپ يا آباژور در اتاق ايجاد مي‌شود، وجود يك پنجره آفتاب‌گير در اتاق نوزاد ضروري است. وجود اين پنجره علاوه بر تامين نور مورد نياز اتاق مي‌تواند در وقت لزوم راهي مناسب براي تجديد ميزان اكسيژن و هواي سالم در اتاق نوزاد باشد. مراقب باشيد كه هرگز تخت نوزادتان را نزديك به پنجره قرار ندهيد زيرا نزديك بودن او به پنجره ممكن است موجب آفتاب‌سوختگي او در فصل‌هاي گرم يا نفوذ سرما از پنجره و سرماخوردگي نوزاد شود.


اهميت جايگاه مادر در اتاق نوزاد

ايجاد فضايي مناسب براي مادر در اتاق نوزاد از مهم‌ترين ويژگي‌هاي يك اتاق كودك محسوب مي‌شود. بهتر است در هر اتاق نوزادي يك كاناپه راحت و نرم براي استراحت و استقرار مادر درنظر گرفته شود كه امكان مراقبت از نوزاد را در فضايي مناسب براي مادر فراهم كند. اين فضا مي‌تواند مناسب‌ترين مكان براي شير دادن مادر به نوزاد، در آغوش كشيدن و نوازش نوزاد باشد. كارشناسان توصيه مي‌كنند به جاي استفاده از صندلي براي مادر حتما از يك كاناپه مناسب با رنگ روشن استفاده شود.


چگونه امنيت اتاق كودك‌مان را بالا ببريم

اتاق نوزاد معمولا همان اتاقي است كه شكل و ظاهر آن تا 3 تا 4 سالگي كودك حفظ مي‌شود و والدين تغييرات اساسي و چنداني در آن ايجاد نمي‌كنند. به همين دليل پدرومادرها بايد مراقب باشند كه از همان لحظه نخست به فكر فراهم كردن فضايي ايمن و بي‌خطر براي فرزندشان باشند. برخي از مهم‌ترين نكات براي ايجاد فضاي مطمئن و امن براي نوزاد و كودك‌ را با هم مرور مي‌كنيم؛
  • پنجره اتاق كودك را با نرده يا حصار مناسب محكم كنيد تا امكان سقوط كودك وجود نداشته باشد.
  • تمامي پريزهاي برق در اتاق كودك را با درپوش بپوشانيد يا برق آن را قطع كنيد.
  • درصورتي كه در اتاق كودك از وسايل گرمايشي مثل بخاري و رادياتور استفاده مي‌كنيد، حفاظي متناسب با وسيله گرمايشي براي آن درنظر بگيريد تا امكان آسيب ديدن كودك توسط آن به صفر برسد.
  • از قرار دادن اشياي سنگين يا اسباب‌بازي‌هاي سنگين روي ميز يا قفسه اسباب‌بازي‌هاي كودك خودداري كنيد تا افتادن آن‌ها موجب آسيب رسيدن به فرزندتان نشود.
  • پايين پرده اتاق كودك‌تان را بالا‌تر از قد او درنظر بگيريد تا از آن آويزان نشود و احتمال سقوط چوب‌پرده و آسيب جدي از بين برود.

براي تعويض پوشك چه ميزي مناسب است؟

حتما براي تعويض پوشك نوزادتان از ميز مخصوص استفاده كنيد. بهترين ميز براي تعويض پوشك نوزاد ميزي است كه كاملا ثابت و بدون تحرك باشد. اين ميز بايد متناسب با قد والدين تنظيم شده باشد تا امكان تعويض پوشك را در شرايط مناسب براي پدر يا مادر فراهم كند. بهتر است اين ميز حفاظ‌هاي متناسب براي محافظت از كودك و پيشگيري از سقوط او داشته باشد. علاوه بر اين داشتن پد نرم و نخي براي محافظت از بدن نوزاد و ‌تماس نداشتن با سطح ميز و داشتن يك بالش نازك براي زير سرنوزاد لازم است. اين ميز كه تنها براي تعويض پوشك نوزاد تعيين شده امتيازهاي متعددي دارد و يكي از مهم‌ترين آن‌ها پيشگيري از غلت زدن كودك روي فرش، ابتلاي كودك به حساسيت‌هاي پوستي، افتادن كودك ديگر روي نوزاد و سقوط جسم از دست والدين روي كودك است.

اختصاصی مجله اینترنتی برترین ها Bartarinha.ir

دکوراسیون زرد کودکان را سرحال می آورد

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • محبوبه

      شما از خودت داری کلی گویی میکنی
      توی اسلام گفته شده رنگ زرد رو برای قنداق نوزاد فقط به کار نبرید نه کلا و اینکه میگن رنگ زرد بده چون یکی خوشش اومده گفته رنگ زرد رنگ مرگه.اینم نظر رنگشناساس.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج