adexo3
۱۴۶۹
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

تاثیر بحران خاورمیانه و ژاپن بر بودجه های تبلیغاتی جهان

آشفتگی در تعدادی از کشورهای خاورمیانه و زلزله در ژاپن موجب کند شدن روند رو به افزایش بودجه های تبلیغاتی در این کشور ها شده است. با توجه به برآورد های اخیر شبکه آژانس رسانه ای ZenithOptimedia، این شرکت بر روی پیش بینی خود مبنی بر رشد چهار و شش دهم درصدی بودجه تبلیغاتی جهان در سال ۲۰۱۱ تجدید نظر کرده و آن را به چهار و دو دهم درصد کاهش داده است.

آشفتگی در تعدادی از کشورهای خاورمیانه و زلزله در ژاپن موجب کند شدن روند رو به افزایش بودجه های تبلیغاتی در این کشور ها شده است. با توجه به برآورد های اخیر شبکه آژانس رسانه ای ZenithOptimedia، این شرکت بر روی پیش بینی خود مبنی بر رشد چهار و شش دهم درصدی بودجه تبلیغاتی جهان در سال ۲۰۱۱ تجدید نظر کرده و آن را به چهار و دو دهم درصد کاهش داده است. در کنار آن تخمین زده می شود که تغیییرات غیر منتظره دو و چهار دهم میلیارد دلار از بودجه تبلیغاتی در جهان کم خواهد کرد.

تاثیر بحران خاورمیانه و ژاپن بر بودجه های تبلیغاتی جهان

برآورد اخیر شبکه رقیب آن Carat، قبل از اتفاقات خاورمیانه و ژاپن، رشد بودجه های تبلیغاتی را در سال ۲۰۱۱ از چهار و هفت دهم به پنج و هفت دهم درصد افزایش داده بود.
ZenithOptiMedia خاطر نشان می کند که مصر و ژاپن هر دو صرف بودجه برای آگهی های تجاری برای یک مدت طولانی را رها کرده و در ژاپن روند استفاده از رسانه احتمالا در ماه های آینده بسیار کند خواهد بود.
به هر حال، ZenithOptiMedia حدس می زند که با وجود این اغتشاش روند بهبود شرایط اقتصادی در جهان در طولانی مدت از مسیر اصلی خود خارج نشود. اما علی رغم رشد قابل توجه در وضعیت کاری بازارهای آشفته در سال ۲۰۱۲ در مقایسه با شرایط نا مطلوب آن در سه ماهه اول سال ۲۰۱۱، پیش بینی می شود که ضعف در تبلیغات سال بعد نیز به چشم آید.
بر اساس پیش بینی های انجام شده ،رشد پنج و هشت دهم درصدی بودجه تبلیغات جهانی در سال 2012، بیشتر از برآورد های اعلام شده مبنی بر افزایش پنج و دو دهم درصدی آن در دسامبر سال 2010 خواهد بود. این موضوع تا حدی بستگی به رشد این رقم در اروپای غربی، مرکزی و شرقی دارد که در آن جا شاخص اطمینان تبلیغ کننده به دلیل چشم انداز های اقتصادی دراز مدت در حال افزایش است.
ZenithOptiMedia تخمین می زند که فاصله بین رشد در بازارهای در حال توسعه و توسعه یافته با اروپای غربی در سال های بین ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۳ هر سال به طور متوسط سه و نیم درصد رشد یابد.اما این رقم در مورد ژاپن صدق نمی کند.
پیش بینی می شود که سهم بازاریابان فعال در کشور های درحال توسعه از بازار تبلیغات جهانی از سه و نه دهم درصد به سی و پنچ و یک دهم درصد تا سال 2013 افزایش یابد. رشد متوسط سالیانه چین در این حوزه تا سال 2013 سیزده و شش دهم درصد خواهد بود.
این شرکت انتظار دارد که تا سال ۲۰۱۳ اینترنت بر روزنامه ها به عنوان دومین رسانه بزرگ تبلیغاتی غلبه کند. بودجه تبلیغات در روزنامه ها در سال ۲۰۱۰ هنوز ۵۱ درصد بیشتر از اینترنت گزارش شد اما این رقم تا یک و چهار دهم درصد به طور سالیانه کاهش پیدا خواهد کرد. حدس زده می شود که تبلیغات اینترنتی با نرخ متوسط سالیانه چهارده و چهار دهم درصد در فاصله بین سال های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۳ رشد یابد.
تلویزیون به روند رو به رشد افزایش سهم خود از این بازار ادامه داده و تخمین زده می شود که تا سال 2013 سهم چهل و یک و هفت دهم درصدی خود را از این حوزه حفظ کند.

منبع: MBAnews.ir
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج