۱۶۳۴۶۶
۱ نظر
۵۰۲۶
۱ نظر
۵۰۲۶
پ

نقش ارغوانی با اصالت ایرانی

ترمه هنوز زنده است

ترمه، پارچه احترام، شادی و پیوند است. ترمه ایرانی هنوز هم مهم‌ترین صنعت ایران است؛ صنعتی كه اصالت آن با هیچ چیز زیرسوال نمی‌رود.

ترمه هنوز زنده است
مجله زندگی ایده آل - ساقی بیاتین: ترمه، پارچه احترام، شادی و پیوند است. ترمه ایرانی هنوز هم مهم‌ترین صنعت ایران است؛ صنعتی كه اصالت آن با هیچ چیز زیرسوال نمی‌رود. هرقدر كشورهای دیگر ترمه تولید و بازار را پر كنند، باز هم ترمه ایرانی همانی است كه همیشه بوده؛ همانی كه استفاده از آن اصالت ایرانی بودن را نشان می‌دهد. به این بهانه سری زدیم به خانه ترمه ایران؛ خانه‌‌ای كه آمده تا ترمه‌های اصیل ایرانی را به زندگی امروز ما پیوند بزند. برندی كه قرار است تارهای دنیای امروز را با پودهای قدمت هزاران ساله هنر دیروز پیوند بزند و طرحی نو باشد در صنعت ایران.

ترمه هنوز زنده است

ترمه مانند فرش دستباف دارای تار و پود است. این پارچه گرانبها بافته‌ شده از الیاف لطیف و از صنایع دستی نساجی نفیس ایران است. نقش‌هایی مانند بوته جقه، گل‌های شاه‌عباسی، هخامنش و... در رنگ‌های مختلف در ترمه به كار می‌رود. ترمه با طرح‌های بسیار متنوعی در نقاط مختلف ایران بافته می‌شود. برای ترمه‌بافی از ابریشم و پشم مرغوب با الیاف بلند استفاده می‌كنند.

خطبه عقد با ترمه

ترمه هنوز زنده است

شاید شما هم بارها در مراسم بله‌برون دفترچه‌‌ای را با جلد ترمه دیده باشید یا سر سفره عقد، قرآن را با ترمه تزیین كرده باشند یا حتی دوست داشته باشید سفره عقد شما به سبك سنتی چیده شود که باید برای تزیین و چیدن سفره عقد سنتی از گندم، برنج، ظروف نقره، سفال، حنا و ترمه برای تزیین استفاده كنید. این نشان‌ می‌دهد ایرانی‌ها درمراسم‌ها‌ اصالت خود را
حفظ می‌كنند.

كیف‌های ترمه

ترمه هنوز زنده است

این كیف‌های ترمه در زیبایی و تنوع چیزی از محصولات ترك و چین کم ندارند. این كیف‌ها، با تنوعی كه در رنگ دارند، می‌توانند مكمل جذابی برای لباس‌های شما باشند. با در دست گرفتن این كیف‌ها، با یك تیر دو نشان می‌زنید؛ همان‌طورکه نقش یك كیف متفاوت را برای شما بازی می‌كنند، انتخاب مناسبی هم برای نشان دادن اصالت ایرانی شما هستند.

صندوقچه مادربزرگ‌ها

ترمه هنوز زنده است

همه خانم‌ها از داشتن وسایل خاص دكوری و تزیینی خوشحال می‌شوند؛ حالا این وسیله برای یك خانم ایرانی می‌تواند رنگ و بوی اصالت بگیرد. یكی از این اجناس صندوقچه‌های ترمه است. شاید همیشه فكر می‌كردیم این صندوقچه‌ها برای خانه مادربزرگ‌هاست اما امروزه همین صندوقچه‌ها می‌تواند خانه شما را زیباتر كند و شما را به سال‌های گذشته ببرد.

ساده‌‌ای كه زیباست

ترمه هنوز زنده است

جانمازهایی كه در خانه ترمه ایران است، هر كدام به نوبه خود فوق‌العاده‌اند. تنوع در طیف‌های رنگی، دست ما را برای انتخاب بهترین‌ها باز گذاشته است. این جانمازها، بی‌شك هدیه خاصی برای تازه عروس‌هاست.

ترمه روی میز

ترمه هنوز زنده است

رومیزی‌های ترمه، طراحی‌ مدرن در قابی سنتی دارند. این رومیزی‌ها تداعی‌كننده خانه‌های قجری هستند. گلدوزی‌های این مدل همه الهام گرفته از نقوش گبه‌های سنتی ایرانی است. رومیزی‌های ترمه در سه مدل در بازار وجود دارد. رومیزی‌های سه تكه برای میز جلوی مبلمان و عسلی‌ها، رومیزی مربعی شكل برای میزهای گرد و مدل رانر آن‌كه برای میز ناهارخوری و روی اپن استفاده می‌شود.

راز طراحی خانه ترمه

ترمه هنوز زنده است

اغلب مدل‌های مانتوی خانه ترمه ایران پوشش‌هایی امروزی هستند در ظاهری شبیه ‌مانتو؛ اما مانتوهایی كاملا رسمی كه مجلسی‌اند و استفاده روزمره چندانی ندارند. این مانتوها طوری طراحی شده‌اند كه برای استفاده خانم‌ها ایده‌آل هستند. تولیدكنندگان این مانتوها سعی کرده‌اند در طراحی و دوخت خود، شرط راحتی مصرف‌كننده را درنظر بگیرند تا ترمه از كالایی تزیینی به محصولی كاربردی تبدیل شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • منیژه محمدی

      نظرم مثبت است درمورد ترمه چون خودم یکی از علاقمندان به ترمه ایران هستم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج