۱۷۰۲۴۱
۲ نظر
۵۰۱۲
۲ نظر
۵۰۱۲
پ

راه و رسم فيس‌بوك بازي براي متاهل‌ها

شما بايد بدانيد كه تا كجا مي‌توانيد همسرتان را به زندگي مجازي‌تان نزديك كنيد و از چه جايي بايد مقابل صفحه فيس‌بوك‌تان و او ديوار بكشيد.

راه و رسم فيس‌بوك بازي براي متاهل‌ها
مجله سیب سبز - آسا ابراهيمي: شما از كدام دسته از خانم‌ها هستيد؛ از آن دسته كه از همان روزهاي اول نامزدي از فرد مقابل‌شان رمز عبور فضاهاي مجازي‌اش را طلب مي‌كنند و در هر فرصتي به تلفن همراهش سرك مي‌كشند يا از آن دسته كه خودشان با فعاليت‌هاي مجازي همسرشان كاري ندارند اما مدام بايد به‌خاطر هر قدمي كه در اين دنيا برمي‌دارند، به او پاسخ دهند؟ اگر مي‌توانيد رفتارهاي خود یا همسرتان را در يكي از اين دو گروه جا دهيد، خواندن اين صفحه را به شما پيشنهاد مي‌كنيم. شما بايد بدانيد كه تا كجا مي‌توانيد همسرتان را به زندگي مجازي‌تان نزديك كنيد و از چه جايي بايد مقابل صفحه فيس‌بوك‌تان و او ديوار بكشيد.

عشق‌تان را فرياد بزنيد

زندگي مشترك بالا و پايين‌هاي خودش را دارد. بعضي روزها هيچ كس در دنيا نمي‌تواند عاشق‌تر از شما باشد و بعضي روزها هم احساس مي‌كنيد همه مسير را اشتباه آمده‌ايد. اما مراقب باشيد! شما نمي‌توانيد اين پستي و بلندي‌ها را در صفحه فيس‌بوك‌تان فاش كنيد. آدم‌هايي كه شما را از طريق اين محيط مي‌شناسند يا اينكه بيشتر شما را در اين فضا مي‌بينند، همان‌طور در مورد ارتباط شما با همسرتان قضاوت مي‌كنند كه شما در اين فضا آن را منعكس مي‌كنيد.

راه و رسم فيس‌بوك بازي براي متاهل‌ها

توصيه مي‌كنيم كه در فضاي مجازي افتخاري كه به انتخاب و زندگي مشترك‌تان مي‌كنيد را منعكس كنيد. عكس سالگرد ازدواج‌تان يا لحظات خوبي كه با هم داريد را به روايت تصوير در مقابل چشم ديگران فاش كنيد.

يادآوري: مراقب استاتوس‌هاي‌تان باشيد. اگر حال خوبي نداريد و دليل دلخوري‌تان چيزي جز رابطه با همسرتان هست، باز هم ممكن است با انتشار استاتوس‌هاي غمناك مخاطبان‌تان را درگير سوءتفاهم كنيد. آنها با ديدن استاتوس‌هاي افسرده مآبانه شما قبل از هر تحليلي، حكم ناراضي بودن‌تان از ازدواج را صادر مي‌كنند.

محققان مي‌گويند. . .

شايد شبكه‌هاي اجتماعي مجازي به گسترش روابط اجتماعي يا مستحكم‌تر شدن‌شان خدمت كنند اما از نظر محققان لطف زيادي به روابط زناشويي و عاشقانه نمي‌كنند. محققان بر اين باورند كه استفاده از فيس‌بوك احتمال خيانت و جدايي را بالا مي‌برد. ديلي‌ميل نوشته است كه براساس بررسي‌هاي پژوهشگران اغلب آدم‌هاي با حسادت فعاليت‌هاي شريك زندگي‌شان در اين صفحه را دنبال مي‌كنند و همين موضوع ميزان درگيري ميان زن و شوهرها و بحث و جدل‌هاي ميان‌شان را بيشتر مي‌كند.

با توجه به بررسي‌هايي كه آنها ميان فيس‌بوك‌بازان ۱۸تا ۸۲ ساله انجام دادند، مشخص شد هر چه يكي از طرفين رابطه بيشتر از فيس‌بوك استفاده كند، ميلش به كنترل كردن فعاليت‌هاي شريك زندگي‌اش در اين فضا بيشتر مي‌شود. از طرف ديگر، آمارهايي كه پژوهشگران به دست آورده‌اند، نشان مي‌دهد پيدا شدن رد پاي نامزد قبلي هم زندگي مشترك بسياري از زوج‌هاي فيس‌بوك‌باز را تهديد مي‌كند. محققان بر اين باورند كه هرچه عمر يك رابطه كمتر باشد، احتمال اينكه فيس‌بوك قدرت بيشتري براي ويران كردنش داشته باشد بالاتر است. پژوهشگران مي‌گويند نتايج بررسي‌هاي آنها براي زوج‌هايي كه سه سال يا كمتر از رابطه‌شان مي‌گذرد، مي‌تواند معتبر باشد.

رمز عبور مانند مسواك شخصي است

مشترك بودن زندگي شما، به معناي نداشتن حريم خصوصي نيست. شما و همسرتان مي‌توانيد يك دنياي مشترك داشته باشيد اما خارج از اين دنيا، مي‌توانيد محدوده‌هايي را هم ايجاد كنيد كه تنها و تنها متعلق به خود شماست. قرار نيست رازي را از همسرتان پنهان كنيد كه فاش شدنش براي زندگي مشترك‌تان گران تمام مي‌شود، اما مي‌توانيد مرزهايي را ايجاد كنيد و از همسرتان بخواهيد به تابلوهاي ورود ممنوعي كه ايجاد كرده‌ايد، احترام بگذارد. اين مرزها شامل حساب‌هاي كاربري اينترنتي شما هم مي‌شود.

ساده‌تر بگوييم؛ رمز حساب‌هاي كاربري شما، مثل مسواك‌تان شخصي است و دليلي ندارد كه آنها را به بهانه اثبات عشق و يا ايجاد اطمينان در اختيار همسرتان بگذاريد. قرار نيست در اين حساب‌ها اتفاق‌هايي بيفتد كه زندگي مشترك شما را تهديد مي‌كند، اما قرار است كه شما محدوده مجازي شخصي‌ داشته باشيد كه كليد ورودش تنها در دست خودتان است و ديگران تنها از بيرون مي‌توانند شاهد آنچه كه در اين فضا مي‌گذرد، باشند.

راه و رسم فيس‌بوك بازي براي متاهل‌ها

چون. . .

يادآوري: روبه‌رو شدن با اتفاق‌هايی ساده‌ كه در فضاي مجازي مي‌افتد، بدون دانستن پس‌زمينه و پيش‌زمينه آنها مي‌تواند براي همسرتان سوءتفاهم ايجاد كند و به زيان ارتباط شما تبديل شود. پس از او بخواهيد به اين محدوده شخصي‌تان احترام بگذارد و به شما در اين فضا اعتماد كند و خودتان هم در مقابل به حريم شخصي مجازي‌ او احترام بگذاريد و سرزده به آن ورود نكنيد.

نامزد قبلي‌تان را «اَد» نكنيد

نمي‌خواهيم حكم كلي بدهيم و شما را به ارتباطي خارج از چارچوب متهم كنيم اما حتي اگر هيچ رابطه‌اي جز چند لايك فيس‌بوكي ميان شما و نامزد قبلي‌تان نباشد، باز هم نمي‌توانيد اين دوستي بافاصله و مجازي را بعد از ازدواج حفظ كنيد. اين حق همسرتان است كه نخواهد حتي رد پاي مجازي اين فرد را در زندگي شما ببيند. حضور نامزد سابق در دوستان شما، او را در معرض يك نگراني هميشگي قرار خواهد داد و زحمت تحليل بيهوده لايك‌ها و كامنت‌ها را به دوشش خواهد انداخت. پس پيش از آنكه به‌خاطر فشـارهاي مسـتقيم يا غيرمستقيم او مجبور به حذف اين دوست قديمي شويد، خودتان فكري به حال حذفش كنيد.

يادآوري: انتخاب اينكه همسرتان هم چنين كسي را از فهرست دوستانش حذف كند، با شماست. اگر اين موضوع براي‌تان اهميتي ندارد و با ديدن اسمش پاي عكس‌ها و پست‌هاي همسرتان آشفته نمي‌شويد، مي‌توانيد اين موضوع را به حال خود رها كنيد اما در صورتي كه اين ارتباط با فاصله اعصاب‌تان را به هم مي‌ريزد، اين موضوع را با همسرتان در ميان بگذاريد.

پروفايل‌تان را كامل كنيد

اگر مي‌خواهيد پايه‌هاي اعتمــاد همسـرتان را محكم‌تر كنيد و در عين حال راه ايجاد دردسرهاي مجازي را ببنديد، پروفايل فيس‌بوك‌تان را كامل كنيد. البته سوال‌هايي كه در بخش پروفايل قرار است به آنها جواب دهيد، گاهي بي‌اندازه شخصي مي‌شوند و به گذشته شما سرك مي‌کشند و اگر دوست نداريد همه اطلاعات زندگي‌تان را در اختيار ديگران قرار دهيد، مي‌توانيد فقط به سوال‌هاي ضـروري پاسـخ دهيد. مي‌پرسيد كه سوال‌هاي ضروري كدام هستند؟ قطعا وضعيت تاهل يا تجرد شما در گروه اين سوال‌ها جا مي‌گيرد! با پاسخ دادن به اين گزينه مي‌توانيد تكليف‌تان را با كساني كه به صفحه‌تان سر مي‌زنند، روشن كنيد و البته دل همسرتان را هم به‌خاطر علني كردن اين موضوع به دست بياوريد.

يادآوري: هنگام پاسخ دادن به سوال‌هاي پروفايل، يا از نسخه فارسي فيس‌بوك استفاده كنيد يا اينكه از درست ترجمه كردن سوال انگليسي مطمئن شويد. اشتباه در معنا كردن برخي سوال‌ها گاهي پاسخ‌هاي خنده‌داري را روي صفحه پروفايل شما مي‌نشاند.

راه و رسم فيس‌بوك بازي براي متاهل‌ها

از اين صفحه آلبوم خانوادگي نسازيد

انتشار عكس‌هاي دونفره و خانوادگي روي صفحه شخصي، يكي از راه‌هايي است كه فيس‌بوك براي با خبر كردن عزيزان‌تان از وضعيت شما در اختيارتان قرار مي‌دهد اما مراقب باشيد در استفاده از اين قابليت افراط نكنيد. تنها چيزي كه مخاطبان شما انتظار آگاه شدن از آن را دارند، وضعيت زندگي خصوصي شما نيست. اگر مدام روي صفحه فيس‌بوك‌تان سلفي مي‌گذاريد يا اينكه اين صفحه را به آلبوم خانوادگي‌تان تبديل كرده ايد، انتظار داشته باشيد كه هر روز تعداد لايك‌ها و كامنت‌هاي‌تان كمتر شود و كساني كه صفحه شما را مي‌بينند از محتواي تكراري‌ كه با آنها به اشتراك مي‌گذاريد خسته شوند.

يادآوري: وقتي عكس‌هاي خانوادگي يا دوستانه را روي اين صفحه به اشتراك مي‌گذاريد، مي‌توانيد با تگ كردن نام حاضران آنها را به ديدن اين عكس دعوت كنيد و البته باعث آمدن عكس‌تان روي صفحه شخصي آنها شويد اما توصيه مي‌كنيم هنگام تگ كردن، كمي در مورد شرايط فرد مورد نظر فكر كنيد و اگر تصور مي‌كنيد تمايلي به رفتن عكس شخصي به صفحه‌اش نداريد يا اينكه مي‌دانيد محدوديتي در اين مورد دارد، او را تنها به‌خاطر ميل خودتان تگ نكنيد.

مراقب شرلوك هولمزها باشيد

اگر خيال كمي پنهان‌كاري به سرتان زده و مي‌خواهيد دور از چشم همسرتان چند كامنت و لايك رد و بدل كنيد، مراقب باشيد! همسرتان مي‌تواند در كنار صفحه خودش، از فعاليت‌هايي كه دوستانش دارند، باخبر شود و در گزارشي كه فيس‌بوك در كنار صفحه هر كسي منتشر مي‌كند، افرادي كه در فهرست دوستي شما هستند، مي‌توانند فعاليت‌هاي شما و دوستان ديگرشان را تا اندازه‌اي رسد كنند. بله! مي‌خواهيم بگوييم كه حريم شما در اين فضا چندان هم خصوصي نمي‌ماند.

يادآوري: دليلي ندارد سير تا پياز هويت همه كساني كه در فهرست‌تان قرار دارند را براي همسرتان فاش كنيد اما مي‌توانيد تا اندازه‌اي آنها را برايش معرفي كنيد تا در صورت ديدن پيام‌هاي مختلف، بتواند آن پيام‌ها را با سطح ارتباط شما و گذشته ارتباطي‌تان تطبيق دهد و دچار سوءتفاهم نشود.

بهتر است خودتان باشيد

شايد تصور كنيد كه قرار دادن يك عكس دو نفره به عنوان تصوير پروفايل مي‌تواند بيشتر از پاسخ دادن به پرسش متاهل هستيد يا مجرد وضعيت شما را روشن كند. بله! درست حدس زده‌ايد! اما در عين حال چنين تصويري به جاي عكس شخصي شما به مخاطبان‌تان پيغام ديگري هم مي‌دهد. شما با اين كار به آنها مي‌گوييد كه چندان هم مستقل نيستيد و بيشتر از آنكه انتظار داشته باشيد ديگران شما را به عنوان همان كسي كه هستيد بپذيرند، انتظار داريد به شما به عنوان عضوي از يك رابطه دونفره نگاه كنند. به عبارت ديگر مي‌گوييد «من، من نيستم! نيمي از ما هستم!»

يادآوري: با وجود آنچه كه گفتيم، اگر همسري داريد كه با حضور شما در اين فضا ميانه‌اي ندارد و در صورتي كه مي‌خواهيد احساسات اين شريك حساس را قلقلك دهيد و به او بگوييد كه در اين رابطه حل شده‌ايد و خارج از آن هويتي را براي خودتان تصور نمي‌كنيد، يك عكس دو نفره را به جاي تصوير شخصي‌تان جايگزين كنيد.

همه را بازي ندهيد

مخاطبان فيس‌بوك‌تان را گروه‌بندي كنيد تا همه آنچه كه منتشر مي‌كنيد در اختيار همه افراد قرار نگيرد. براي مثال دليلي ندارد كه همكاري كه در فهرست دوستان‌تان است، عكس عروسي شما را ببيند و براي خاله پيرتان كه ترجيح مي‌دهد عكس فرزندتان را روي اين صفحه ببيند هم خواندن تحليل شما از اتفاق‌هاي روز جامعه ممكن است جذابيتي نداشته باشد. پس با گروه‌بندي كردن دوستان‌تان، هنگام انتظار محتوا بينندگان پيام‌تان را مشخص كنيد و راه را براي ايجاد سوءتفاهم ببنديد.

از طرف ديگر، قطعا در فهرست شما هم كساني وجود دارند كه تنها به‌خاطر رودربايستي در خواست دوستي‌شان را پذيرفته‌ايد. مي‌توانيد آنها را هم در يك گروه قرار دهيد و اغلب پيام‌هاي‌تان را از ديد آنها پنهان كنيد. يادآوري: اين گروه‌بندي‌ها باعث مي‌شود در پذيرفتن درخواست‌هاي دوستي با آزادي بيشتري عمل كنيد اما باز هم بايد تاكيد كنيم كه دور كساني كه فكر مي‌كنيد آرامش شما در اين فضاها را مختل مي‌كنند، خط بكشيد. حتي اگر همكاري باشد كه قبول نشدن در خواست دوستي‌اش باعث شكرآب شدن رابطه ميان شما مي‌شود.

راه و رسم فيس‌بوك بازي براي متاهل‌ها

حسادت‌تان را مهار کنید

دوست‌تان عكس‌هاي عروسي‌اش را منتشر كرده اما احساس خوبي نسبت به اين عكس‌ها نداريد؟ نگرانيد كه به فردي حسود تبديل شده باشيد كه توان ديدن شادي ديگران را ندارد؟ نگران نباشيد! شما تنها نيستيد! محققان مي‌گويند وقتي افراد عكس‌هاي تعطيلات‌شان را در فيس‌بوك به انتشار مي‌گذارند يا اينكه از موفقيت‌هاي شغلي‌شان مي‌گويند، احساس بدي در ميان مخاطبان‌شان ايجاد مي‌شود.

رويترز نوشته است كه فيس‌بوك به احساس حسادت آدم‌ها دامن مي‌زند و باعث مي‌شود كه هنگام روبه‌رو شدن با شادي‌ها و موفقيت‌هاي ديگران، حسادت، احساس تنهايي يا عصبانيت و بي‌انگيزگي سراغ‌شان بيايد. به عقيده محققان هيچ چيز به اندازه ديدن عكس‌هاي مسافرت ديگران در اين فضا حسادت كاربران را تحريك نمي‌كند و بعد از آن، مسائل مربوط به ظاهر و اندام در زنان و موضوعات مربوط به موفقيت و كار و خانه در مردان ايجاد حساسيت مي‌كند و اين حسادت تاجايي پيش مي‌رود كه حتي مشاهده يك عكس پروفايل مي‌تواند در كاربران احساسي ناخوشايند را ايجاد كند.

مراقب كودك‌تان باشيد

فيس‌بوك يك ابزار ارتباطي است كه استفاده از آن سن و سال نمي‌شناسد. حتي مادربزرگ شما هم اگر با فضاي مجازي ميانه‌اي داشته باشد، مي‌تواند به اين ميدان پا بگذارد و فيسبوك‌باز شود. يا اينكه فرزند ۱۰ ساله‌تان هم مي‌تواند در اين فضا دوستاني داشته باشد و دايره روابطش را گسترده‌تر كند. اما اين موضوع گاهي به جاي آنكه براي اين شبكه اجتماعي حسن به حساب بيايد، به يكي از عيب‌هايش تبديل مي‌شود. فعاليت آزادانه كودكان در اين فضا، مي‌تواند بحران‌هايي را هم براي آنها و خانواده‌هاي‌شان ايجاد كند.

بچه‌ها شايد راه و رسم وارد شدن به اين شبكه اجتماعي را ياد بگيرند، اما بعيد است كه بتوانند خطرات احتمالي كه در كمين‌شان نشسته را هم درك و تحليل و از خود در برابر آنها محافظت كنند. اگر ذوق ساختن حساب كاربري براي فرزندتان داريد، بهتر است تا قبل از وارد شدنش به دبيرستان، خودتان هم هنگام فيس‌بوك‌بازي در كنارش بنشينيد و بر فعاليت‌هايش نظارت كنيد. از طرف ديگر بايد به او هم در مورد خطراتي كه ممكن است در كمينش باشند، آگاهي دهيد. در همه جاي دنيا سوءاستفاده مجازي و زورگويي مجازي يكي از تهديدهاي بزرگي است كه در كمين بچه‌هاي اينترنت‌باز مي‌نشيند.

قانون‌ها را خودتان بسازيد

تا جايي كه توانستيم، شما را در مورد بايدها و نبايدهاي حضور در شبكه اجتماعي فيس‌بوك راهنمايي كرديم اما در نهايت بايد بگوييم اين شما و همسرتان هستيد كه بايد چنين بايدها و نبايدهايي را براساس شرايط زندگي مشترك‌تان بسازيد. به حرف‌هاي ما فكر كنيد، اما دست آخر بر اساس رابطه‌اي كه با هم داريد و شرايط آن با يكديگر گفت‌وگو كنيد و قانون‌هايي را بسازيد كه هر دوي شما به آنها وفادار مي‌مانيد. يادآوري: وقتي پاي زندگي مشترك به ميان مي‌آيد، نمي‌توانيم از هيچ قانون خاصي حرف بزنيم. هر كسي با توجه به شرايط، نيازها و سبك زندگي‌اش بايد چنين بايدها و نبايدهايي را تنظيم كند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      فیسبوک و امثال آن بنظرم بجز اتلاف وقت چیزی ندارن و اگه واقعا دلتنگ کسی هستیم میتونیم بهش زنگ بزنیم و یا پیشش بریم.من خودم پسر هستم ولی وقتی با خوانواده میریم مهمونی واقا هیچی متوجه نمیشیم چون اکثر نفرات میزبان مشغول موبایل بازی هستند.

    • بدون نام

      سلام حرفتون كاملاً درسته. اه چيه اين برنامه ها من دخترم و اصلاً از اين چيزا خوشم نمياد و متنفرم همه سرشون فقط تو گوشي تازه كلاس هم ميدونن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج