جاباما
۱۷۹۹۸۶
۲ نظر
۵۰۱۶
۲ نظر
۵۰۱۶
پ

تب داغ سلفی خودکشی!

حرفه‌‌ای‌ترین سلفی بگیرهای دنیا

نوك قله اورست یا بالای بلندترین برج‌های دنیا می‌ایستند و ریلكس و پرانرژی عكس سلفی می‌گیرند. سلفی‌هایی خطرناك در موقعیت‌هایی كه تصورش هم باور نكردنی است!

حرفه‌‌ای‌ترین سلفی بگیرهای دنیا
مجله زندگی ایده آل: نوك قله اورست یا بالای بلندترین برج‌های دنیا می‌ایستند و ریلكس و پرانرژی عكس سلفی می‌گیرند. سلفی‌هایی خطرناك در موقعیت‌هایی كه تصورش هم باور نكردنی است! امروز كه تب سلفی گرفتن داغ و بازارش پررونق است، هر روز تصاویری از گوشه و كنار دنیا می‌بینیم كه در خطرناك‌ترین نقطه به ثبت رسیده‌اند، سلفی‌هایی باور نكردنی از گروهی خلاق و دل گنده!

اما گرفتن سلفی در موقعیت‌های خطرناكی كه دیدنش هم دهان‌مان را باز نگه می‌دارد فقط از افراد خاصی بر می‌آید كه دكتر نیما قربانی، روانشناس، درباره ابعاد پنهانی شخصیتی این افراد توضیح می‌دهد.

حرفه‌‌ای‌ترین سلفی بگیرهای دنیا

بهترین سلفی ثبت شده در سال 2013 بر بلندای قله اورست

از خودباوری خودشان عكس می‌گیرند

برای افرادی كه عاشق خطر كردن هستند، ریسك كردن و قرار گرفتن در خطرناك‌ترین شرایط نوعی موفقیت محسوب می‌شود؛ درست همان‌طور كه خیلی از ما موفقیت را در تحصیلات و پول حسابی می‌دانیم.

برای این افراد زندگی معنایی جز رویارویی با مخاطرات ندارد تا جایی كه ریسك یا خطرپذیری به یكی از اساسی‌ترین ویژگی‌های شخصیتی آنها تبدیل شده است. نمونه آن تمام عكس‌های هیجان‌انگیز سلفی در باور نكردنی‌ترین شرایط ممكن است! آدم‌هایی كه این عكس‌ها را ثبت كرده‌اند كنار ما زندگی می‌كنند و علاوه بر جو گیر شدن كه شاید كمی در رقم زدن عكس‌ها دخیل باشد، ویژگی‌های دیگری هم دارند.

این ویژگی دل و جراتی است كه ریشه در خودباوری آنها دارد؛ ویژگی فوق‌العاده‌ای كه مثل دیگر ابعاد شخصیتی هر فردی از دوران كودكی شروع به رشد و شكل‌گیری می‌كند. این موضوع در خانواده اتفاق می‌افتد، جایی كه مهم‌ترین و نخستین محیط برای پرورش این ویژگی در هر فرد مستعد و منحصربه‌فرد است. افرادی كه در دل بزرگ‌ترین خطرهای دنیا می‌روند از والدینی خودباور به ریسك‌پذیری بالا رسیده‌اند؛ چراكه این افراد در عمل از خودباوری خودشان عكس می‌گیرند.

والدینی كه فرزندشان را با همه ویژگی‌هایی كه دارد، به هر شكل و شخصیتی كه هست، می‌پذیرند و به رفتارهای او شكل می‌دهند، فرد خودباوری را در آینده به جامعه، محیط كار، گروه دوستان و... هدیه می‌دهند كه بعدها این خودباوری در محیط‌های دیگر تحت‌تاثیر شرایط مانند محیط مدرسه قرار گرفته، در گروه همسالان و دوستان و بعدها در محیط شغلی پرورش پیدا می‌كند. پس خودباوری جرقه اولیه و اصلی تصمیم آدم‌ها به انجام كارهای خطرناك است.

حرفه‌‌ای‌ترین سلفی بگیرهای دنیا

این سفلی یکی از خطرناک ترین سلفی های ثبت شده روی ترن هوایی است

من عاشق خطر هستم، نه دیوانه

شاید نخستین واكنش ما نسبت به دیدن خطرناك‌ترین سلفی‌های دنیا این باشد: «وای مگه عقلتو از دست دادی؟!» اما از دیدگاه روانشناسی یكی از نشانه‌های سلامت روانی همین خطر كردن است. افرادی كه دوست دارند به آمال و آرزوهای بلندپروازانه خود برسند، از هیچ بدشانسی و شكستی نمی‌هراسند و از زندگی پرماجرا و هیجان‌انگیز استقبال می‌كنند. آنها خودشان را در چارچوب‌های ساده و روزمره زندگی محدود نمی‌كنند و با شكستن این قواعد دست و پا گیر بالاترین ركوردها و موفقیت‌ها را به‌نام خود به‌ثبت می‌رسانند.

اما باید بدانید این رفتار بی‌گدار به آب زدن نیست، افرادی كه در عكس‌های اعجاب‌انگیز، شما را انگشت به دهان كارهای‌شان می‌كنند، برای ریسك كردن در این شرایط متفاوت شناخت درستی از خود دارند، بنابراین در پرورش مهارت و توانایی‌های خود و رشد استعدادهای خارق‌العاده هم موفقند و آنها را به شیوه‌ای درست هدایت می‌كنند.

حرفه‌‌ای‌ترین سلفی بگیرهای دنیا

سلفی معروف و پربازدید بر شانه های مجسمه مسیح در شهر ریودو ژانیرو

آنها از مدت‌ها پیش از كارهایی كه در آن استعدادی ندارند دست كشیده‌اند و انرژی خود را صرف رقم زدن اتفاقات هیجان‌انگیز دیگری مثل ثبت عكس‌هایی اینچنینی یا شركت در رقابت‌های سخت فكری و ورزشی می‌كنند؛ كارهایی كه از دید افراد عادی بی‌معنی است و از دید خودباورها موفقیتی بزرگ و انگیزه‌ای مضاعف است.

مثال این مورد واكنش جالب یكی از افرادی است كه در سلفی خود بر فراز برج العرب از خود نشان داد. او گفت: «من عاشق خطر كردن هستم و به‌نظرم نه تنها كارم خطرناك نبوده بلكه به دیگران این پیام را می‌دهد كه چطور در زندگی از مواجهه با سختی‌ها نترسند. زمانی كه من برای ثبت این عكس آماده می‌شدم انگیزه‌ام به من می‌گفت بالاتر برو و از هیچ چیز نترس.»

تجربه‌های تكرار نشدنی یك سلفی خطرناك

نبود خودباوری و ترس از قرار دادن خودمان در موقعیت‌های خطرناك مانند عكس گرفتن از روی بالن، ترن هوایی، نوك قله اورست یا بلندترین برج‌های دنیا با حسی عجیب و مثال زدنی تنها فاكتورهایی هستند كه ما را از نعمت داشتن عكس‌هایی اینچنینی محروم می‌كند. اما چه بخواهیم چه نه، به‌جان خریدن خطر با هیجان و لذتی باورنكردنی همراه است، چراکه‌ زندگی را از حالت یكنواخت و تكراری خود درمی‌آورد و انرژی و انگیزه فعالیت را در شخص، زنده و گاهی دوچندان می‌كند.

این شخصیت‌ها كه تعدادشان هم كم نیست و چندین و چند تصویر سلفی در شرایط پرمخاطره دارند، از خطرات و ریسك‌های اینچنینی استقبال می‌كنند و فقط به لذت بردن از این اقدام خطرناك فكر می‌كنند و به عواقب آن اهمیتی نمی‌دهند.

حرفه‌‌ای‌ترین سلفی بگیرهای دنیا

سلفی برتر روزنامه نیویورک تایمز بر فراز برجی در هنگ کنگ

شخصیت‌هایی شورطلب كه خطر كردن و دست به كارهای عجیب‌زدن بخشی از هویت آنهاست و هدف‌شان از این نوع عکاسی فقط خطر كردن یا جلب‌توجه نیست، بلكه در پی كسب تجربه‌های متفاوت و نوعی تازگی، تنوع و عجیب بودن است كه برای رسیدن به این تجربیات دست به این قبیل خطرات می‌زنند، چون ریسك‌پذیری و هیجان ناشی از آن بخش اصلی هویت‌شان را تشكیل داده است. برخی از این افراد به‌دنبال ماجراجویی هستند و دست به كارهای هیجان‌انگیز و خطرناك می‌زنند.

آنها بر این باورند برای اینكه رؤیاهای‌شان به حقیقت تبدیل شود، باید دست به ریسك بزنند و حتی خطر از دست دادن یا آسیب‌های جدی را به جان بخرند، بنابراین این موضوع كه فرد تا چه حد خود را می‌شناسد و اعتماد به نفس دارد به وضوح در شكل رفتار و عمل آنها منعكس می‌شود.

به عبارتی دیگر رفتارهایی اینچنینی از افراد مختلف دنیا شاید تقلید، جو گیر شدن، جلب‌توجه یا هر عنوان دیگری را شامل شود كه این روزها زیاد می‌شنویم اما بخش اعظم نیرو و انرژی از خودباوری، اعتماد به نفس و قدرت ریسك‌پذیری این افراد نشات می‌گیرد. تجربه ثابت كرده افراد موفق و تاثیرگذار هم معمولا جزو دسته‌ای بوده‌اند كه جرات خطرپذیری و شهامت بالایی داشته‌اند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • نسترن

      خیلی جالب بودن عکسا

    • Misagh

      خوشبحالشون من که تا حالا سلفی نگرفتم :)))))))
      آخه با 1200 کی میتونه سلفی بگیره :))))))

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج