اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۲۰۱۳۱
۱ نظر
۵۱۱۲
۱ نظر
۵۱۱۲
پ

خطرناک ترین جاده های دنیا را بشناسید

معمولا به رانندگان تازه وارد گفته می‌شود که برای رانندگی در جاده، در ابتدا کنار یک راننده‌ای که در جاده تجربه زیادی دارد، بنشیند تا از آن‌ها بیاموزند و در صورت مواجه شدن با خطر، بهترین و البته سریع‌ترین راه حل را انتخاب کند.

خطرناک ترین جاده های دنیا را بشناسید

خطرناک ترین جاده های دنیا را بشناسید

برترین ها: معمولا به رانندگان تازه وارد گفته می‌شود که برای رانندگی در جاده، در ابتدا کنار یک راننده‌ای که در جاده تجربه زیادی دارد، بنشیند تا از آن‌ها بیاموزند و در صورت مواجه شدن با خطر، بهترین و البته سریع‌ترین راه حل را انتخاب کند. وجود کامیون‌ها و کشنده‌های غول آسا، رانندگان کم حواس و خواب‌آلود، تاریکی جاده، پیچ‌های تند و خطرناک، خطر ریزش سنگ، تغییرات آب و هوایی و هزاران موارد دیگر باعث شده‌اند تا جاده‌ها برای رانندگان دلهره‌آور، چالش‌انگیز و تهدید کننده باشند.از آن‌جایی که اکثر رانندگان تنها به منظور سفر یا رفت و آمد به محل کار و... از جاده‌ها استفاده می کنند، تجربه کمی در جاده‌ها دارند و این امر به خطرات جاده دامن می‌زند. در حالی‌که برای برخی دیگر، تردد در جاده‌ها به نوعی به زندگی آن‌ها تبدیل شده است. این رانندگان حاضرند هر چند هم که ناگزیر باشند، در هر شرایطی از جاده‌ها استفاده کنند. بارانی و لغزنده، کوهستانی و سنگ​لاخی و شب یا روز برای‌شان تفاوتی ندارد.در نوشتار زیر به چند مورد از خطرناک‌ترین جاده‌های دنیا اشاره می‌کنیم که در صورت عدم رعایت مسائل ایمنی، به روش‌های گوناگونی می‌تواند باعث مرگ شما شود. حتی خواندن درباره این جاده‌ها، مو بر تن راست می‌کند چه برسد به بودن و تردد در آن‌ها.


خطرناک ترین جاده های دنیا را بشناسید

یونگاس شمالی

North Yungas

احتمالات مرگ: لِه شدن، سقوط، اصابت گلوله از سوی کارتل‌های مواد مخدر بولیویایی

جاده یونگاس که به جاده مرگ و Grove نیز شهرت دارد، بین ۶۰ تا ۷۰ کیلومتر طول دارد و لاپاز را به کورویکو متصل می‌کند. طبق گزارش بی.بی.سی، سالانه ۳۰۰ نفر در این جاده می‌میرند.این جاده در دهه ۳۰ میلادی توسط اسرای جنگی ساخته شده است که از شهر لاپاز که با ۳۶۶۰ متر ارتفاع از سطح دریا به عنوان مرکز اداری کشور بولیوی شناخته می‌شود، شروع شد. البته بخشی از این جاده، از ارتفاع اشاره شده هم مرتفع تر می‌شود. عرض بخش اعظم این جاده، ۳.۲ متر است و با توجه به این‌که هیچ گارد ریلی در کنار این جاده کوهستانی وجود ندارد، حتی تردد اتومبیل‌ها (با حداقل عرض ۱.۷ متر) هم از دو جهت مخالف مشکل بوده چه بسا که این جاده، بیش‌تر کامیون‌رو است. یونگاس از یک سو به کوه و از یک سو به دره‌ای با عمق حداقل ۶۰۰ متر با شیب تقریبا ۹۰ درجه ارتباط دارد. مِه و باران‌های سیل آسا نیز از عناصر جدانشدنی این جاده هستند.

طبق آمار ثبت شده، بدترین حادثه رخ داده در این جاده به تاریخ ۲۴ ژولای ۱۹۸۳ بازمی‌گردد که یک اتوبوس با ۱۰۰ مسافر درون دره افتاد و تمام مسافران را به کشتن داد.


خطرناک ترین جاده های دنیا را بشناسید

خاردونگ لا

Khardung LA

احتمالات مرگ: لِه شدن، اصابت گلوله شلیک‌شده توسط نگهبانان مرزی، خفگی بدلیل کمبود اکسیژن

این جاده که در هند مستقر است، یکی از سه مسیر ماشین رو مرتفع در دنیا بوده که ۵۳۵۹ متر از سطح دریا ارتفاع دارد که Leh شمالی را به شیوک و نوبرا وَلی متصل می‌کند. سطح این جاده، صاف‌تر و یکنواخت‌تر از بسیاری از جاده‌های هند است اما ارتفاع زیاد و طبعا، کمبود اکسیژن برای وسایل نقلیه و انسان، و هم‌چنین آب و هوای غیر قابل پیش‌بینی، تردد را در این جاده به چالشی بزرگ تبدیل کرده است.

سطح این جاده در وسط مملو از خاک و ماسه و در اطراف مملو از سنگ‌های ریز و درشت است، که با در نظر گرفتن عدم بکارگیری گارد ریل، عرض کم و اشراف به دره‌ای عمیق از یک سو، هدایت و کنترل وسایل نقلیه را به امری دشوار مبدل ساخته است. اما طبق گزارشات، این جاده یکی از جاده‌های مورد علاقه دوچرخه‌سواران است که دلیل آن اعلام نشده است.


خطرناک ترین جاده های دنیا را بشناسید

آزاد راه لنا

Lena

احتمالات مرگ: گرسنگی، تشنگی، غرق‌شدن، یخ زدن

اگر از شرایط جاده‌های اطراف محل زندگی‌تان شکایت دارید، با دانستن در مورد این جاده، قطعا دیگر شکایتی نخواهید داشت. لِنا، شهر Yautsk را به جنوب روسیه متصل می‌کند و ۱۲۱۲ کیلومتر طول دارد.

سطح آن کاملا خاکی بوده و هیچ آسفالتی ندارد. نه به خاطر بی مبالاتی مسئولان و عدم اختصاص دادن بودجه، بلکه به دلیل باران‌های مکرر و خاکی بودن سطح جاده، لِنا همیشه غرق در گل بوده و آسفالت کردن آن غیرممکن است.

در زمستان با یخ زدن گل سطح مسیر، جاده لغزنده شده و برای رانندگان چالش بر انگیز است. در تابستان نیز با بارش مکرر باران، لِنا به دریاچه‌ای از گل تبدیل می‌شود و تقریبا دو ماه از سال، کاملا گلی است. طبق گزارشات، بارها پیش آمده که این جاده گل آلود، اتومبیل‌های سبک وزن و کوچک را بلعیده است.


خطرناک ترین جاده های دنیا را بشناسید

جاده زمستانی توکتویاکتوک

Tuktoyaktuk

احتمالات مرگ: یخ زدگی، غرق شدن

شاید پیش خود فکر کنید که کلمه زمستانی در این عبارت چه می‌کند. در پاسخ به این سؤال باید گفت که این جاده فقط در زمستان قابل استفاده است. این جاده که در یکی از شمالی‌ترین نقاط کانادا مستقر است از یخ زدن آب سطح رودخانه مَکِنزی و اقیانوس شمال پدیدار می‌شود. این جاده، اینوویک و توکتویاکتوک را به هم متصل می‌کند و بخشی از آزادراه Dempster را تشکیل می‌دهد.

این جاده در سطح دریا بوده و ۱۳۰ کیلومتر طول دارد که بیش‌تر آن بر روی دریاچه مَکِنزی است. روی سطح آن، مملو از ترک‌ها و شکاف‌های بزرگ و کوچک بوده که کشنده‌ها و کامیون‌های سنگین با عبور از روی آن، سر از اعماق دریا در می‌آورند.

با وجود تمام خطرات ممکن، آمار مرگ و میر در این جاده بسیار کم بوده زیراکه ضخامت سطح یخ‌زدگی روی دریاچه ۲.۵ متر است و به راحتی از بین نمی‌رود.


خطرناک ترین جاده های دنیا را بشناسید

تونل گوالیانگ

Guoliang

احتمالات مرگ: لِه شدن، حمله قلبی از شدت ترس

برای کسی که از ارتفاع و هم‌چنین فضای تنگ و تاریک می‌ترسد، عبور از این جاده معادل مرگ است. زیرا این جاده، هم در ارتفاع زیادی از سطح دریا ساخته شده و هم این‌که از دل کوه عبور می‌کند.

تونل Guoliang، در کوه‌های تای هانگ چین مستقر است و تنها ۳.۶ متر عرض این جاده است اما خوشبختانه، تنها ۱۲۰۰ متر طول دارد. به دلیل این‌که این جاده از دل کوه می‌گذرد، ۴.۵ متر ارتفاع دارد. اگرچه این جاده کم تردد بوده و طول زیادی ندارد، مواجه با آن در صورت عدم آمادگی و مخصوصا برای اولین‌بار، قطعا بسیار دلهره‌آور است.

خطرناک ترین جاده های دنیا را بشناسید
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • VAHID JALILI

      سلام
      قربون دست وبلاگ خوبی درست کردی (سرگرم کننده)

      سید وحید از همدان شهرک الوند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج