۲۰۶۴۴۵
۵۰۱۰
۵۰۱۰
پ

ظرفشویی ها دیگر یک خرید لوکس نیستند

کارشناسان تاکید می کنند دلایل زیادی برای کنار گذاشتن شستن ظرف با دست وجود دارد. آنها سفارش می کنند به سرعت یک ماشین ظرفشویی تهیه کنید.

ظرفشویی ها دیگر یک خرید لوکس نیستند





روزنامه هفت صبح: وقتی یک غذای چرب و سنگین می خورید، فکر کردن به کثیف شدن ظرف های آشپزخانه، خوردن غذا را به کام تان زهر می کند. اینکه با آن وضعیت، تا نیم ساعت بعد از جمع کردن سفره، مشغول شستن ظرف ها باشید، عذاب آورترین کار دنیاست. نسخه این نوع تنبلی، خریدن یک ماشین ظرفشویی است اما دانشمندان انگلیسی معتقدند ماشین ظرفشویی فقط مخصوص آدم های تنبل نیست؛ آنها بر مصرف کم آب ماشین های ظرفشویی اشاره می کنند و می گویند ظرف شستن به شکل سنتی و با دست، آب زیادی را هدر می دهد.

ظرفشویی ها دیگر یک خرید لوکس نیستند

ماشین های ظرفشویی آب کمتری مصرف می کنند

نتایج بررسی های جدید در انگلیس نشان می دهد که سالانه هر خانوار حدود شش هزار گالن آب را به واسطه شستن ظروف کثیف با دست هدر می دهند در حالی که این حجم آب، معادل مصرف یک ماه کامل هر خانوار است. براساس گزارش که از سوی مرکز مطالعاتی «گزارش های مصرف کنندگان» منتشر شده، این میزان آب هدر رفته برای هر خانوار انگلیسی ۹۵ پوند هزینه دارد.

ماشین ظرفشویی ظرف ها را تمیزتر از دست می شوید

از سوی دیگر کارشناسان سلامت در این مطالعه تاکید دارند که ظروف کثیف وقتی با دست شسته می شوند هرگز کاملا تمیز نمی شوند. در واقع دمای مناسب برای تمیز شدن کامل ظروف چیزی حدود ۶۰ درجه سانتیگراد است در حالی که این دما برای پوست دست بیش از حد داغ است و عملا امکانپذیر نیست اما یک ماشین ظرفشویی به راحتی می تواند دمای آب را به این حد برساند و در نتیجه ظروف به خوبی از آلودگی ها و چربی ها پاک می شود.

ظرفشویی ها دیگر یک خرید لوکس نیستند

اسکاچ ظرفشویی، خانه انواع میکروب ها

به گزارش روزنامه دیلی میل، علاوه بر موارد فوق، اسفنج یا همان اسکاچ ظرفشویی که برای شستن ظروف با دست استفاده می شود می تواند بیش از هر وسیله دیگری در خانه حامل انواع میکروب ها باشد.

براساس مطالعه ای که در سال ۲۰۱۲ میلادی انجام گرفت در واقع یک اسفنج ظرفشویی می تواند ۲۰۰ هزار برابر آلوده تر و کثیف تر از صندلی توالت فرنگی باشد و به دلایل فوق، کارشناسان استفاده از ماشین ظرفشویی را روشی مقرون به صرفه و سالم برای شستشوی ظروف می دانند.

ماشین ظرفشویی رومیزی بخریم یا ایستاده؟

ماشین های ظرفشویی به دو نوع رومیزی و ظرفشویی ایستاده تقسیم می شوند. هر کدام از این مدل ها مزایا و معایب خود را دارند؛ پس بهتر است قبل از خرید ماشین ظرفشویی با ویژگی های هر کدام از آنها آشنا شوید تا مدلی را بخرید که متناسب با نیاز و بودجه شما باشد که بعد از مدتی مجبور به تعویض آن نشوید.

ظرفشویی ها دیگر یک خرید لوکس نیستند

تعداد اعضای خانواده و میزان بودجه

اولین چیزی که در خرید ماشین ظرفشویی باید به آن توجه کنید تعداد اعضای خانواده و میزان مصرف شما است. اگر خانواده ای پرجمعیت هستید که میزان ریخت و پاش و استفاده از ظروف شما بالا است به شما پیشنهاد می کنیم ماشین ظرفشویی های ایستاده را بخرید چون ظرفیت این ماشین ها بین ۱۲ تا ۱۵ نفر است در حالی که ظرفیت ماشین ظرفشویی های رومیزی بین چهار تا هشت نفر است.

اگر دارای خانواده ای پر جمعیت هستید به شما توصیه نمی کنیم ماشین های رومیزی بخرید چون در این صورت مجبور می شوید به جای یک بار، چند بار از ماشین ظرفشویی استفاده کنید و این موضوع علاوه بر اینکه وقت شما را می گیرد باعث بالا رفتن میزان مصرف انرژی می شود.

اندازه فضای آشپزخانه

ممکن است فضای آشپزخانه شما کوچک باشد و با کمبود جا مواجه باشید. در این شرایط چنانچه تمایل به خرید ماشین ظرفشویی پیدا کردید به سراغ ماشین ظرفشویی های رومیزی بروید چون می توانید این مدل را روی کابینت ها یا نزدیک سینک ظرفشویی در آشپزخانه قرار بدهید.

ظرفشویی ها دیگر یک خرید لوکس نیستند

همچنین این ماشین ظرفشویی ها به دلیل سبک بودن به راحتی قابل جابجایی هستند. با این ویژگی ها ممکن است برای پیدا کردن جای مناسب برای قرار دادن آن با مشکل مواجه شوید.

ماشین ظرفشویی های ایستاده فضای بیشتری را اشغال می کنند اما معمولا طراحی خانه ها به صورتی شده است که جایگاه ماشین ظرفشویی از قبل تعبیه شده است و مشکلی برای ورود و خروج آب از آن وجود ندارد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج