جاباما
۲۰۹۳۰۱
۵۰۳۹
۵۰۳۹
پ

ایرانی ها و هندی ها، موفق‌ترین مهاجران آمریکا

پس از هندی ها، موفق ترین گروه مهاجران از نظر سطح تحصیلات و میزان درآمد کسانی هستند که از ایران به آمریکا مهاجرت کرده اند. نکته جالب توجه این است که ایرانی ها جزو گروه های کم جمعیت مهاجران به آمریکا محسوب می شوند اما با اینحال توانسته اند گلیم خود را به خوبی از آب بیرون بکشند!

ایرانی ها و هندی ها، موفق‌ترین مهاجران آمریکا





روزنامه هفت صبح - ابوالفضل الله دادی: بخشی از راز موفقیت چینی ها در چهار سال اخیر و حتی پیش از آن به استفاده هوشمندانه از کشورهای خارجی مربوط می شود. تولیدکنندگان چینی از هنگ کنگ که مدت زمان زیادی به عنوان یکی از شرکای تجاری آمریکا مطرح بوده است، به سوی قاره آمریکا و بنای کارخانه ها در ینگه دنیا رفته است.

اتباع چینی که در خارج از کشور موفق بوده اند در داخل کشور نیز توانسته اند اعتماد مصرف کنندگان و شبکه های مصرف را به دست آورده و از تجربیات خود در کشورشان استفاده کنند. با این حال هند می تواند حتی بیش از چینی ها در این زمینه موفق باشد. آمارها نشان می دهد که بیش از 27 میلیون نفر که اصالتی هندی دارند در خارج از کشور زندگی می کنند که از این میان برخی از آنها به عنوان مهاجران موقتی شناخته می شوند.

فقط کافی است بدانید مهاجران هندی بیش از هر گروه دیگری از مهاجران، سالانه بالغ بر 70 میلیارد دلار درآمد به کشورشان سرازیر می کنند که این عدد هنگفت به 3.5 درصد تولید ناخالص داخلی هند افزوده می شود.در واقع باید گفت بزرگترین پتانسیل اقتصادی هندی ها در غرب نهفته است.

ظاهرا «نارندرا مودی» نخست وزیر هند نیز به خوبی از این مسئله آگاه است که در بازدید از آمریکا، استرالیا، آلمان و کانادا کوشید گردهمایی های بزرگی از هندی های مهاجر شکل دهد. هندی های خارج از کشور در انتخابات سال گذشته به شدت از او حمایت کردند و میلیون ها دلار کمک مالی برای کمپین مودی ارسال کردند. از همین منظر است که «اکونومیست» در مطلبی به بررسی هندی های آمریکا پرداخته است.

ایرانی ها و هندی ها، موفق‌ترین مهاجران آمریکا

یک هندی در آمریکا

زندگی مهاجران همیشه محدود به خبرهای ناگوار نیست که این روزها در صدر رسانه های خبری قرار دارد؛ خبرهایی که از غرق شدن هر روزه هزاران مهاجر در دریای مدیترانه و کشته شدن دیگر مهاجران در نقاط مختلف دنیا خبر می دهند. برخی مهاجران زندگی کاملا متفاوت از آنهایی دارند که اسیر بلاهای گوناگون دریای مدیترانه می شوند.

برای آشنا شدن با این دسته از مهاجران باید به ینگه دنیا برویم. آمریکا یکی از کشورهایی است که هر ساله مهاجران زیادی را در خود می پذیرد. همین مسئله باعث شده است که «اکونومیست» در مطلبی که به تازگی منتشر کرده به وضعیت جامعه مهاجران به آمریکا بپردازد.

اکونومیست در این مطلب حضور مهاجران مهاجران و موفق ترین آنها در ایالات متحده آمریکا را بررسی کرده است. در این مطلب موفق ترین رگوه های مهاجر به آمریک از منظر سطح تحصیلات و میزان درآمد معرفی شده اند. براساس آمار، هندی ها در صدر موفق ترین گروه های مهاجر به آمریکا قرار دارند. اهمیت حضور آنها در کمپانی های بلندمرتبه ای که در زمینه تکنولوژی فعالیت می کنند روز به روز بیشتر شده است.

ایرانی ها و هندی ها، موفق‌ترین مهاجران آمریکا

علاوه بر این هندی ها حضوری چشمگیر در وال استریت و در بطن دولت دارند. آمارها نشان می‌دهد که حدود یک درصد از جمعیت آمریکا یعنی بیش از ۳.۳ میلیو نفر، هندی هستند. هر سال نیز ۱۵۰ هزار هندی وارد آمریکا می شوند که ۹۰ درصد آنها برای همیشه در این کشور می مانند. «دوش کاپور» که ورود مهاجران هندی به آمریکا را بررسی کرده است از این مسئله با عنوان «سیل مهاجران هندی» یاد می کند.

او می گوید بیش از نیمی از هندی های کنونی آمریکا از سال ۲۰۰۰ راهی کشور عموسام شده اند. اگر روزگاری هندی ها به عنوان نگهبان سوپرمارکت ها و در متل ها مشغول به کار می شدند، این روزها را باید دوران تسلط و نفوذ آنها در جایگاه های رفیع و برتر در آمریکا دانست. برای این مورد کافی است فردی را در نظر بگیریم که در زمینه انفورماتیک حرفه ای است و از منطقه محروم «آندرا پرادش» به آمریکا آمده است. او به راحتی می تواند اجازه تحصیل و نیز ویزای اشتغال در آمریکا را به دست آورد.

آقای کاپور و همکارانش که در حال نوشتن کتابی در مورد حضور هندی ها در آمریکا هستند، تاکید می کند که بین سال های ۱۹۹۷ و ۲۰۱۳، بیش از نیمی از ویزاهای اشتغال نصیب هندی ها شده است. از سال ۲۰۰۹ سهم هندی ها از ویزای اشتغال بیش از دو سوم بوده است. تنها در یک سال، حدود ۳۰ هزار هندی برای تحصیل وارد آمریکا شده اند که بیشتر آنها نیز برای کار در این کشور باقی مانده اند.

با اینحال اعزام این حجم از استعداد به بیرون از مرزهای هند برای این کشور که از فقدان نیروی کار ورزیده رنج می برد، زیانبار است. آقای کاپور توضیح می دهد که حدود ۹۱ هزار نفر که اصالت هندی دارند و مدرک دکترا کسب کرده اند هم اکنون در آمریکا زندگی می کنند. این مسئله نشان می دهد که هند نمی تواند شرایط مناسب را برای استفاده از این پتانسیل فوق العاده فراهم کند اما این شرایط باعث می شود که هند روابط خود را با غرب تعمیق بخشیده و به صورت مستقیم و غیرمستقیم از هندی های مهاجر نهایت بهره را ببرد.

ایرانی ها و هندی ها، موفق‌ترین مهاجران آمریکا

و اما ایرانی ها!

مطلبی که «اکونومیست» منتشر کرده است اگرچه کاملا به بررسی وضعیت هندی های مهاجر اختصاص دارد اما اینفوگرافی که به همراه این مطلب منتشر شده نشان می دهد گروهی که در رده دوم موفق ترین مهاجران به آمریکا قرار گرفته اند، ایرانی ها هستند.

در واقع پس از هندی ها، موفق ترین گروه مهاجران از نظر سطح تحصیلات و میزان درآمد کسانی هستند که از ایران به آمریکا مهاجرت کرده اند. نکته جالب توجه این است که ایرانی ها جزو گروه های کم جمعیت مهاجران به آمریکا محسوب می شوند اما با اینحال توانسته اند گلیم خود را به خوبی از آب بیرون بکشند!

آمار این ناینفوگرافی که بر حسب درآمد و سطح تحصیلات افراد خارجی که در آمریکا متولد شده اند تنظیم شده نشان می دهد بالغ بر ۲۶ درصد از ۵۰۰ هزار ایرانی متولد آمریکا، تحصیلات عالیه دارند و میانگین درآمد آنها نیز ۱۲۰ هزار دلار است.

ایرانی ها و هندی ها، موفق‌ترین مهاجران آمریکا

با اینحال ایرانی ها بالاتر از مهاجران کشورهایی همچون چین، پاکستان، کره شمالی، آلمان، انگلیس، ایتالیا، فیلیپین و مکزیک قرار گرفته اند.

چینی ها - که مدت هاست عزم خود را جزم کرده اند تا دنیا را فتح کنند - پس از ایرانی ها سوم شده اند. نکته قابل توجه این است که جمعیت چشم بادامی های متولد آمریکا دو میلیون نفر برآورد شده که از این میان حدود ۲۰ درصد آنها تحصیلات عالیه دارند و میانگین درآمد آنها نیز نزدیک ۷۰ هزار دلار اعلام شده است.

مکزیکی ها اما بیشترین گروه مهاجران متولد آمریکا را تشکیل می دهند. جمعیت آنها بین چهار تا پنج میلیون نفر است اما تنها دو تا سه درصد آنها تحصیلات عالیه دارند و میانگین درآمدشان نیز کمی بیش از ۶۰ هزار دلار است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج