adexo3
۲۳۸۸
۱ نظر
۵۰۰۶
۱ نظر
۵۰۰۶
پ

بخوانید و هرگز تکرار نکنید

۵ اشتباه بزرگ در کسب و کار

هزینه سفر هر مسافر در هواپیمای بیزینس کلاس در وبسایت این شرکت فقط ۳۹ دلار اعلام شده بود، در حالی که به نظر می رسید باید ۳۹۰۰ دلار باشد. دیدن این نرخ در وبسایت همانا و هجوم مسافران همان!

هزینه سفر هر مسافر در هواپیمای بیزینس کلاس در وبسایت این شرکت فقط ۳۹ دلار اعلام شده بود، در حالی که به نظر می رسید باید ۳۹۰۰ دلار باشد. دیدن این نرخ در وبسایت همانا و هجوم مسافران همان!

گاهی پیش می آید که نتیجه تصمیات و سرمایه گذاری ها به جای بهره وری و سود، ضرر و زیان است. شما را با تصمیمات و سرمایه گذاری هایی آشنا می کنیم که برای همیشه در تاریخ ثبت شدند.

۱- آلیتالیا و بلیت های ۳۹ دلاری قبرس

5 اشتباه بزرگ در کسب و کار
شرکت هواپیمایی آلیتالیا در سال 2006 میلادی مرتکب اشتباهی کوچک در وبسایت خود درباره هزینه سفر از تورنتو به قبرس شد. هزینه سفر هر مسافر در هواپیمای بیزینس کلاس در وبسایت این شرکت فقط 39 دلار اعلام شده بود، در حالی که به نظر می رسید باید 3900 دلار باشد.

دیدن این نرخ در وبسایت همانا و هجوم مسافران همان! 2000 بلیت با همین قیمت فروخته شد. در حالی که آلیتالیا در ابتدا سعی داشت همه بلیت هایی را با این قیمت به مردم فروخته لغو کند، اما آنها در نهایت تصیمی گرفتند اشتباه خود را بپذیرند و از خیر پول هایی که نگرفته اند بگذرند. اگر تمامی 2000 مسافر واقعا از بلیت خود استفاده کرده باشند، ضرری که از این اشتباه عاید آلیتالیا شد رقمی معادل 7 میلیون 72 هزار دلار بود.

2- کوکاکولا و شکست مفتضحانه کک جدید

5 اشتباه بزرگ در کسب و کار
کک جدید نام غیررسمی فرمولی شیرین بود که شرکت کوکاکولا در سال 1985 به عنوان جایگزین گل سرسبد نوشابه هایش یعنی کوکاکولا معرفی کرد. در واقع، این نام با نام شرکت چندان متفاوت نبود، اما آنچه مسلم بود اینکه نامش با کوکاکولا فرق می کرد،
تا سال ۱۹۹۲ که این محصول به کوکاکولا ۲ تغییر نام داد. واکنش مردم به این تغییر نام ویران کننده بود و کک جدید به سرعت به بزرگترین ناکامی برای عمده فروش ها تبدیل شد. دفتر مرکزی شرکت در آتلانتا نامه های فراوانی را دریافت کرد که محتوای آنها جز نا امیدی و عصبانیت نبود. بیش از ۴۰۰ هزار تماس و نامه دریافتی حاصل کار جدید کوکاکولا بود. کک جدید یک فاجعه بود، چون خیل عظیم مصرف کنندگان کوکاکولا به این برند و محصولاتی دلبستگی داشتند که از سال ۱۹۰۳ تغییر نکرده بود.

۳- سقوط شبکه AT&T و از دست رفتن ۷۵ میلیون تماس تلفنی

5 اشتباه بزرگ در کسب و کار
در سال 1990، مشکل کوچک مکانیکی که برای یکی از مراکز شرکت AT&T بوجود آمد، منجر به بی پاسخ ماندن 75 میلیون تماس در آمریکا شد. شبکه تلفن راه دور AT&T الگوی اطمینان و قدرت محسوب می شد. خدمات تلفن راه دور این شرکت که در آن زمان 70% ترافیک راه دور را از آن خود کرده بود، مسیر بیش از 115 میلیون تلفن در آن روز بود.

4- فورد و ضرر 350 میلیون دلاری ادسل

5 اشتباه بزرگ در کسب و کار
در اواسط دهه 1950، شرکت فورد برای رقابت با شرکت اولدزموبیل جنرال موتورز راه حل تازه ای ارائه کرد: ادسل، نامی که برگرفته از نام پسر هنری فورد، بنیانگذار این شرکت بود. علی رغم همه تبلیغات، از جمله یک برنامه تلویزیونی ویژه به نام " نمایش ادسل"، این محصول به بزرگترین ناشیگری در تاریخ صنعت خودروسازی تبدیل شد.

سه اشتباه فورد در سبک و اندازه و قیمت باعث شکست تاریخی ادسل شد. سبک این خودرو بسیار به خودرو های دیگر شباهت داشت، اندازه آن بسیار بزرگ بود و قیمتش که قرار بود در ابتدا چیزی بین لینکولن و مرکوری باشد، اما به قیمت مرکوری رسید و همین باعث سردرگمی مشتریان شد. ضرر حاصل از ادسل برای فورد 350 میلون دلار در دهه 1950 بود.

5- شبکه تلویزیونی ای بی سی و امتناع از نشان دادن نمایش کازبی

5 اشتباه بزرگ در کسب و کار

در سال ۱۹۸۴، بیل کازبی، برای اولین بار به شبکه تلویزیونی ای بی سی پیشنهاد کرد تا کمدی ساخت او را که درباره یک خانواده با کلاس سیاه پوست است بخرد. اما این شبکه دست رد به سینه کازبی زد، چون معتقد بود این طنز گیرایی لازم را ندارد و بینندگان نمی توانند با ایده غیرواقع گرایانه خانواده سیاه پوست ثروتمند، تحصیل کرده، و سلطنتی ارتباط برقرار کنند.

کازبی پس از آن کار خود را به شبکه ان بی سی فروخت. فکر می کنید چه اتفاقی افتاد؟ نمایش کازبی به مدت ۴ سال در این تلویزیون حرف اول را می زد و ان بی سی را از رده آخر تلویزیون ها به صدر جدول رساند و به پرسود ترین مجموعه تلویزیونی این شبکه تبدیل شد.

منبع : Banki.ir
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • عبد

      معرکه بود

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج