adexo3
۲۴۱۴۴
۵۰۱۴
۵۰۱۴
پ

اگر كم‌مو شده‌اید این اشتباهات را نكنید

مشكل كم‌مویی مشكل خیلی از آقایان و خانم‌ها و حتی جوانان است. برخی آمارها می‌گویند، سن ریزش موها در هر دو‌جنس در جهان كاهش یافته اما برای حل این مشكل راه‌های زیادی در دسترس است.

اگر كم‌مو شده‌اید این اشتباهات را نكنید

اگر كم‌مو شده‌اید این اشتباهات را نكنید

برترین ها: مشكل كم‌مویی مشكل خیلی از آقایان و خانم‌ها و حتی جوانان است. برخی آمارها می‌گویند، سن ریزش موها در هر دو‌جنس در جهان كاهش یافته اما برای حل این مشكل راه‌های زیادی در دسترس است. شما علاوه بر استفاده از موی اضافه (اكستنشن) یا كلاه گیس‌های ارزان‌قیمت، با موارد دیگری هم می‌توانید مشكل خودتان را حل كنید. در این مطلب می‌توانید چند نمونه از اشتباهاتی كه افراد كم مو مرتكب می‌شوند و اقداماتی برای بهتر شدن این حالت را بیاموزید.


اهمیت یك سلمانی خوب

حتی اگر كم‌مو هستید، می‌توانید روش‌هایی برای حفظ زیبایی ظاهری و نشان دادن سلیقه‌تان بیابید. با اینكه آرایش موهای كم ممكن است كمی چالش‌برانگیز باشد ولی بهترین گزینه برای شما آن است كه بدانید چه میزان مو از دست داده‌اید و مكان كم‌پشت موی سر شما كجاست. آنچه در این زمان به شما كمك شایانی خواهد كرد این است كه با یك آرایشگر ماهر برای رنگ كردن، كوتاه كردن و فرم دادن به موهای باقیمانده و برجسته نشان دادن دیگر ویژگی‌های ظاهری مشاوره كنید. در صورتی كه آرایشگر خوبی را نمی‌شناسید، در این مورد با متخصصان پوست و مو گفت‌وگو كنید. آنها بیشتر می‌توانند یك آرایشگاه مطمئن را به شما معرفی كنند.


اسپری‌هایی كه جاهای خالی را پر می کنند

«دكتر آرمی مك میكاییل»، متخصص پوست و استاد امراض پوستی در دانشگاه «ویك فارست» مركز پزشكی «بپتیست» در وینستون سلم نیویورك، در این‌باره می‌گوید: «اسپری‌های حاوی ذرات كراتین و پودرهای رنگی می‌توانند پوششی بسیار عالی برای موهای نازك فرق سر و ناحیه بالای سر كه تراكم موها در آن ناحیه كم هستند و كف سر نمایان شده است، باشند. با این حال، برای برخی افراد، این راهبرد می‌تواند مصنوعی بودن آن موها را نمایان كند و باعث شود، موهای ریخته توجه بیشتری را به‌خود جلب كند.» اگر می‌خواهید رنگ موهای خود را تغییر دهید، پیشنهاد می‌كنیم رنگی را انتخاب كنید كه با پوست سرتان هماهنگی داشته باشد. از رنگ موهای براق و غیرطبیعی اجتناب كنید، زیرا به كار بردن آنها سبب بیشتر نمایان شدن كم‌مویی شما خواهد شد.


كلاه گیس‌های انسانی

«دكتركلارنس استفانی» از مركز درمانی «نورث هیل» می‌گوید: «تعداد بسیار كمی از كلاه‌گیس‌هایی كه برای خانم‌ها و آقایان وجود دارند دارای ظاهری طبیعی هستند، مگر اینكه آنها از موهای طبیعی انسان درست شده باشند و به‌طور منظم توسط یك آرایشگر ماهر مرتب شوند. درست است كه ممكن است اینگونه كلاه‌گیس‌ها كمی گران تمام شوند اما ارزش صرف هزینه را دارند. كلاه‌گیس‌های فرم داده شده یا آنهایی كه تنها برای بخشی از سر طراحی شده‌اند و از موی طبیعی هستند، می‌توانند بهترین گزینه برای به حداقل رساندن نمایش موهای ریخته در خانم‌ها و آقایان و به دست آوردن اعتمادبه‌نفس باشند.»


تبلیغات را باور نكنید

اگرچه در این مورد خیلی تبلیغ می‌شود اما واقعیت این است كه بعید به‌نظر می‌رسد كه در كل اكستنشن مو، چه نوع مرغوب و چه نامرغوب آن، به مشكل كم‌مویی یا خالی بودن سرتان كمكی كند. «دكتر مك میكائیل» در این مورد شرح می‌دهد: «اكستنشن موها را بلند می كند اما بیشتر افرادی كه موهایشان ریخته به‌دنبال پوشش بیشتر ناحیه‌های خالی شده سر خود هستند نه بلندی آن. ما توصیه می‌كنیم برای این نوع از آرایش مو هزینه‌های زیاد صرف نكنید. در عوض از آرایشگر خود بخواهید موهایتان را به بهترین شكل ممكن رنگ، كوتاه و فرم دهد.»


چرا باید موهایتان را روشن كنید؟

بلند كردن موهای كم پشت و سپس آرایش آنها برای مخفی كردن محل بدون موی سر مانند یك تابلوی نورانی است كه به كم مو یا بی‌مو بودن شما اشاره دارد. دكتر مك میكائیل در این مورد نظر جالبی دارد. او اشاره می‌كند كه شانه كردن مو و جمع كردن آن در بالای سر به‌طوری كه قسمت كم مو را بپوشاند بسیار دشوار است. راه حل بهتر این است كه كل موهای خود را روشن كنید. البته «دكتر ویلیام ووستر»، جراح ترمیمی پیوند مو و رئیس كلینیك پزشكی ووستر در نیواورلئان، خاطرنشان می‌كند: «تكنیك‌های جدید پیوند مو به جاهایی از سركه موهای آن ریخته، می‌تواند راه‌حلی بسیار مؤثر با ظاهری بسیار طبیعی باشد. اگر تصمیم به انجام پیوند مو گرفتید، متخصص ترمیم مویی را بیابید كه پیشینه‌ای خوب در یك كلینیك معتبر داشته باشد. همچنین قبل از انجام هر اقدامی ابتدا از عكس‌های قبل و بعد بیماران دیدن كنید و این هم یادتان باشد كه اگر نخواستید مو بكارید با روشن كردن موهایتان كم پشتی آنها را كمتر آشكار خواهید كرد.»


كلاه سر خودتان نگذارید

ممكن است گاهی برای مخفی‌كردن موهای بدحالت‌تان از كلاه استفاده كنید اما این روش برای استفاده روزانه به‌نظر كاربردی و جالب نیست. اگر به‌دنبال پوشش مناسبی هستید، یك كلاه گیس گزینه‌ای مناسب برای شماست كه از كلاه مناسب‌تر است. این روزها كلاه‌گیس‌ها در تنوع فراوانی در دسترس هستند. انواعی از آنها كه از موی طبیعی انسان تهیه شده‌اند به شما زیبایی طبیعی خواهند داد و نیز آرایشگری ماهر می‌تواند آن را به خوبی آرایش كند، بنابراین می‌توانید برای اینكه روی مد باشید، به جای مخفی كردن موها از كلاه‌گیس هم استفاده كنید. كلاه هم می‌تواند یكی از آخرین گزینه‌ها باشد.


موهایتان را بی‌دلیل بلند نكنید

بلند كردن موهای باقیمانده روی سر می‌تواند احساس بهتری به شما بدهد اما متاسفانه این شیوه می‌تواند مناطقی كه خالی از مو هستند را بیشتر جلوه‌گر كند. دكتر مك میكائیل توصیه می‌كند، اگر دوست دارید موهایتان را بلند كنید حالتی به آن ندهید كه نقاط خالی را بیشتر آشكار كند، در ضمن یكی از راه‌حل‌های قابل اطمینان برای مقابله با ریزش موی مردان و زنان، مصرف محلول و ژل ماینوكسیدیل است كه قیمت مناسبی هم دارد. اگرچه این راهبرد ممكن است پس از 9 ماه مصرف تاثیر خود را نشان دهد اما می‌توانید در این مدت زمان، موهای خود را طوری بیارایید كه به جای بلند بودن، پرتر به‌نظر برسند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج