۲۴۳۳۴۶
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

به دنبال اکسیر «تعادل»!

موفقیت در زندگی حرفه ای و زندگی خصوصی هر ۲ برای شاه بودن مهم هستند، اما برقراری تعادل میان آنها دشوار است.

به دنبال اکسیر «تعادل»!





هفته نامه زندگی مثبت - ترجمه مهناز جعفری: موفقیت در زندگی حرفه ای و زندگی خصوصی هر 2 برای شاه بودن مهم هستند، اما برقراری تعادل میان آنها دشوار است. راه قطعی و مشخصی برای اینکه بتوانید هم در کارتان به موفقیت برسید و هم از زندگی خصوصی تان کم نگذارید، وجود ندارد. هر فرد با توجه به شرایط زندگی اش شامل اینکه چند فرزند دارد، چقدر درآمد دارد، در چه زمینه هایی هزینه می کند، شغلش چقدر حساس و پرمسئولیت است، چقدر از همکاری همسرش در انجام وظایف بهره مند است و... می توان برای برقراری این تعادل تلاش کند. هرچقدر افراد در این زمینه موفق تر باشند، شادتر خواهندبود.

به دنبال اکسیر «تعادل»!

برنامه ریزی: برای دستیابی به موفقیت، بیش از هرچیز به برنامه ریزی نیاز دارید. ابتدا می توانید از برنامه ریزی های کوتاه مدت هفتگی شروع کنید. فهرستی از وظایف، مسئولیت ها و علاقه مندی هایتان تهیه و مشخص کنید به چه طریق می توانید در طول یک هفته همه کارها را انجام دهید.

کمک گرفتن: بررسی کنید چه کارهایی را حتما خودتان باید انجام دهید و چه کارهایی را می توانید به دیگران واگذار کنید. مثلا در محیط کار، نامه های رسمی را خودتان بنویسید و وظیفه تهیه رونوشت ها را به همکاری دیگری واگذاری کنید. یا در خانه بچه ها را خودتان به پارک ببرید اما رسیدگی به باغچه را به نگهبان ساختمان بسپارید.

افزایش مهارت ها: به یاد داشته باشید هرچقدر توانایی های شما بیشتر باشد، موفق تر هستید. اگر کار با نرم افزارهای جدید را یاد بگیرید. وظایفتان را در محل کار زودتر و بهتر انجام می دهید. اگر آشپزی تان بهتر شود، در خانه با سرعت عمل بیشتری غذا درست می کنید و در نتیجه زمان بیشتری برای رسیدگی به سایر امور خواهید داشت.

تفریح و استراحت: روحیه خوب، شادی و سلامت همه در گرو این است که خستگی را از تنتان در کنید و به جسم و روانتان فرصت بازپروری و تجدید قوا بدهید. پس حتما زمانی را به تفریح و استراحت اختصاص دهید و چه بهتر که این زمان کنار اعضای خانواده سپری شود. با این کار انرژی مضاعفی برای پرداختن به کارها خواهید داشت.

به دنبال اکسیر «تعادل»!

فعالیت های گروهی: از قدیم گفته اند با یک بال نمی شود پرواز کرد. پس خودتان را محدود نکنید. هم در محل کار و هم در خانه سعی کنید شرایطی فراهم کنید که کارها گروهی انجام شود. هر نفر بخشی از مسئولیت را به عهده بگیرد و در نهایت همه از حاصل کار بهره مند شوند. مثلا در محیط کار پروژه کاری را تقسیم کنید. گروهی داده ها را جمع آوری و گروهی تحلیل کنند. گروهی هم گزارش نتایج را ارائه دهند یا در خانه شما خرید خانه را انجام دهید، بچه ها خانه را تمیز کنند و همسرتان غذا را آماده کند. با این روش هم کارها زودتر و بهتر انجام می شوند و هم احساس تعلق به دیگران و داشتن حمایت و پشتیبانی آنها به شادی و نشاط اعضای گروه می افزاید.

زمانی برای تنهایی: کنار همه مسئولیت ها و وظایفتان زمانی را تنها به خودتان اختصاص دهید. استراحت کنید، کتاب بخوانید، قدم بزنید، ورزش کنید، فیلم تماشا کنید یا هر کار دیگری که به شما آرامش و لذت می دهد. این کارها به تخلیه انرژی های منفی کمک و شما را برای ادامه فعالیت ها آماده می کند. برای این کار با همسر یا همکارانتان هماهنگ باشید. یک روز شما بیشتر در محل کار بمانید و کارها را پیش ببرید و روز دیگر کارها را به همکارتان بسپارید و شما زودتر بروید. یک روز شما بچه ها را نگه دارید تا همسرتان به کارهای خودش برسد و یک روز او، این مسئولیت را به عهده بگیرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج