۲۵۵۵
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

فعالیت زیرزمینی ۱۰۰ دفتر مهاجرتی غیرمجاز

رؤیای پوشالی در کوچه سرنوشت

قرار نیست از دلایل مهاجرت که همه مان می دانیم چیست و چرا این اتفاق می افتد برای شما توضیح بدهیم و در آخر هم پند و نتیجه های اخلاقی بگیریم. قرار است برای شما از شغل هایی جانبی که به واسطه تقاضاهای زیاد برای مهاجرت به وجود آمده اند بگوییم و اینکه شما بدانید در خیلی از مواقع این افراد از بی اطلاعی شما سوءاستفاده می کنند

درست است که سوژه این گزارش ما مهاجرت است، اما با آنهایی که تا به حال خوانده اید تفاوت های زیادی دارد. در این گزارش قرار نیست از دلایل مهاجرت که همه مان می دانیم چیست و چرا این اتفاق می افتد برای شما توضیح بدهیم و در آخر هم پند و نتیجه های اخلاقی بگیریم. در اینجا قرار است برای شما از شغل هایی جانبی که به واسطه تقاضاهای زیاد برای مهاجرت به وجود آمده اند بگوییم و اینکه شما بدانید در خیلی از مواقع این افراد از بی اطلاعی شما سوءاستفاده می کنند و کارهایی را که خودتان به راحتی می توانید آن را انجام بدهید با دریافت رقم های کلان برای شما انجام می دهند.

اصل خبر
مهرداد ایوبی رئیس هیأت مدیره کانون کاریابی های بین المللی کشور از آغاز حذف دفاتر و شبکه های مهاجرتی غیرمجاز کشور خبر داد. مهرداد ایوبی گفت: برخی از دفاتر غیرمجاز در کشور وجود دارند که در قالب اعزام نیروی کار و همچنین اعزام دانشجو به خارج از کشور، فعالیتهای غیرمجازی را انجام می دهند. رئیس هیأت مدیره کانون کاریابی های بین المللی کشور تأکید کرده اخیراً وزارت کار و امور اجتماعی اعلام کرده که جلوی فعالیت برخی از این دفاتر گرفته شده است و آنها دیگر امکان ادامه فعالیت غیرمجاز را در کشور نخواهند داشت. پیش از این نیز حسن کرباسی دبیر کانون کاریابی های بین المللی کشور از فعالیت زیرزمینی 80 تا 100 دفتر مهاجرتی غیرمجاز در کشور خبر داده بود که عمدتاً در شهرهای بزرگی مانند تهران، شیراز، تبریز، مشهد و... فعالیت دارند.

کوچه سرنوشت
اینجا یکی از کوچه های فرعی خیابان مطهری است، کوچه ای که به دلیل قرار گرفتن سفارت یکی از کشورها، از خیابان های دیگر منطقه معروف تر است. این خیابان شاید برای خیلی ها آخرین خیابانی بوده که در آن حضور داشته اند و بعد از گرفتن ویزایشان در این خیابان دیگر رنگ شهر و کشورشان را ندیده اند. در عوض خیلی ها هم تازه اول راهند، تازه آمده اند و می خواهند ببینند چه خبر است. در همان خیابان و جلوی سفارت، کسانی هستند که میان شما می آیند و به شما می گویند با صرف مقداری پول برایتان کارهای بزرگی انجام می دهند.

کارهای ناممکن؟
این افرادی که شرح آن را برای شما بازگو کردیم و جلوی سفارت های مختلف قرار گرفته اند انجام کارهای جانبی برای گرفتن ویزا و مهاجرت را برای شما انجام می دهند اشتباه نکنید این افراد نه وکیل هستند و نه اینکه تا به حال خودشان پایشان به آنور آب باز شده است. این افراد در یک کلمه دلال هستند، همانطور که همه جور دلال ماشین، خانه، جنسهای چینی و... را داریم. این نوع دلالی هم در تهران رونق خوبی پیدا کرده است و جزو شغل های پردرآمد قرار گرفته است. این افراد که هر کدامشان تخصصشان برای یک سفارت خاص است و در واقع تنها نماینده افراد اصل کاری هستند که بعضی از آنها شرکت دارند و کلی دم و دستگاه به هم زده اند. جلوی این سفارتها معمولاً چند نفر نماینده اینگونه شرکت ها هستند و به نوعی رقیب یکدیگر محسوب می شوند و مشتریان یکدیگر را قاپ می زنند.

رؤیای پوشالی در کوچه سرنوشت

به رنگ افتتاح به رنگ تکمیل و به رنگ ترجمه!
خط اول: این شرکت ها به شما می گویند پرونده های دیداری، تحصیلی و... را برای شما افتتاح می کنند. توجه کنید کارمندانی که در سفارت ها کار می کنند و مسئول دادن این فرم ها هستند، خودشان ایرانی هستند. بنابراین، اگر توانایی راه رفتن دارید و به زبان شیرین فارسی هم مسلط هستید، می توانید خودتان به این سفارت ها بروید و در مدت زمانی کمتر از پنج دقیقه آنها را تهیه کنید و نیازی به این شرکت ها نیست.

خط دوم: تکمیل کلیه فرم های اخذ ویزا اعم از دیداری، تجاری و... تکمیل این فرم ها برای خیلی ها همیشه با ترس و وحشت فراوان همراه بوده است. قبل از اینکه فرم ها را بخوانید هول برتان ندارد که سریع آنها را ببرید پیش این افراد باحوصله و دقت به این فرم ها نگاه کنید.

اولاً که اکثر سفارتها روی فرم ها دو صفحه توضیحات فارسی می گذارند که روی آنها نوشته شده چه مدارکی باید داشته باشید و فرم ها را چگونه پر کنید. دوماً به سؤالات نگاهی بیندازید، بیشتر آنها با زبان انگلیسی ساده ای نوشته شده و با اطلاعات مختصر انگلیسی هم می توانید آنها را پاسخ دهید. اگر می بینید از عهده آن برنمی آیید بهتر است بگردید و در دوست و فامیل کسی را پیدا کنید تا برای شما این فرم ها را پر کند. اگر بخواهید فرم ها را بدهید دست این افراد هم باید بعضی مدارکتان مثل گذرنامه در آن مدت زمان پیش آنها بماند و هم اینکه بعضی اطلاعات بسیار شخصی تان که برای پر کردن فرم لازم است را به آنها بگویید. به حرف این برادر کوچکتان گوش کنید و پای غریبه ها را به این جریان باز نکنید.

خط سوم: ترجمه اسناد و مدارک مورد نیاز شما برای دریافت هر نوع ویزایی از بعضی کشورها نیاز دارید که مدارکی مثل سند خانه، پرینت صورت حساب و... را ترجمه کنید و همراه با فرم هایی که آنها را پر کرده اید تحویل دهید. برای این کار هم بهترین راه این است که این اسناد را خودتان شخصاً به دارالترجمه های رسمی ببرید تا آنها ترجمه کنند. اگر این اسناد را برای ترجمه به این شرکت های خدماتی بسپارید، چون خودشان مجوز دارالترجمه ندارند آنها هم مدارکتان را از شما می گیرند و به دارالترجمه ها می دهند! انسان عاقل وقتی خودش می تواند برود دارالترجمه چرا باید لقمه را دور سرش بچرخاند و با واسطه این کار را انجام دهد؟!

وقت مصاحبه
یکی از خدماتی که این شرکت ها در حال حاضر به شما می دهند، این است که برایتان وقت مصاحبه می گیرند، اما مدتی است که این کارایی هم از دست رفته است، می پرسید چرا؟ چون سیستم وقت دهی این سفارتخانه ها تفاوت های زیادی با گذشته کرده است. پس از اعتراض های زیاد مراجعین به نوع سیستم نوبت دهی سنتی، بعضی از سفارتخانه ها فقط و فقط از طریق ایمیل به شما وقت مصاحبه می دهند تا عامل نیروی انسانی کمتر دخالت داشته باشد و پارتی بازی صورت نگیرد.

با شکل گیری این روش حالا این شرکت ها از شما پول می گیرند و برای شما ایمیل می زنند تا وقت بگیرند. پس اگر با یک ایمیل زدن ساده آشنایی دارید یا در اطرافیانتان کسی هست که این کار را انجام می دهد، دیگر برای چه باید به آن افراد مراجعه کنید؟ در زمان تهیه این گزارش به خانم مسنی برخوردیم که وقتی به سفارت یکی از این کشورها رفته و فهمیده بود که باید برای گرفتن وقت ایمیل بزند هول شده بود و سریعاً به یکی از همین افرادی که جلو سفارت ایستاده اند مراجعه کرده. آن افراد هم وقتی دیده اند که آن خانم از همه جا بی خبر است و از دنیای اینترنت و ایمیل چیزی سر درنمی آورد برای او از مشکلات ایمیل زدن و اینکه چه کار سختی است کلی داستان سرایی کرده اند و برای یک ایمیل زدن ساده از او مبلغ ۹۰ هزار تومان درخواست کرده اند. خانم از همه جا بی خبر هم قبول کرده و نصف آن مبلغ را به عنوان بیعانه به آنها داده بود! در آخر اطرافیان خانم پیش آن آقای محترم رفته اند و با کلی دعوا و ترفند با ۲۵ هزار تومان ناقابل معامله را جوش دادند!

کاریابی در شهر رؤیاها
دادن وعده های فراوان برای پیدا کردن کار برای شما از دیگر خدماتی است که این شرکت ها به شما می دهند. مردم از همه جا بی خبر در مواقعی 10، 20 میلیون تومان به این شرکت ها می دهند تا این شرکت ها برای آنها ویزای کار بعضی کشورهای مهم را بگیرند. این شرکت ها وعده های زیادی می دهند که شما خواهید توانست کاری با حقوق های میلیونی در آن کشورها پیدا کنید و به این ترتیب با دو، سه ماه کار کردن در آن کشورها کل این مبلغ حق الزحمه ناقابل را می توانید دربیاورید. نتیجه هم خیلی ساده است. این مشتاقان ساده بعد از چندماه انتظار و خیالبافی، با دربسته این شرکت ها مواجه می شوند و تازه آن موقع است که متوجه می شوند تمام زندگیشان را با یک تصمیم اشتباه به باد داده اند.

منبع: روزنامه هفت صبح
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج