جاباما
۲۵۹۷۱۰
۵۰۵۴
۵۰۵۴
پ

کاترین کوک، بانوی کارآفرین جوان

کاترین کوک، بانوی کارآفرین جوان و صاحب وب‌سایت MyYearbook.com است. استارتاپ او حالا ۵‌میلیون عضو دارد و در نوع خود بسیار موفق بوده است. او در نوجوانی از آن بچه‌هایی بود که هم مهارت اجتماعی نداشت و هم از نظر دیگران آدم خسته‌کننده‌ای بود.

روزنامه فرصت امروز - سارا گلچین: کاترین کوک، بانوی کارآفرین جوان و صاحب وب‌سایت MyYearbook.com است. استارتاپ او حالا ۵‌میلیون عضو دارد و در نوع خود بسیار موفق بوده است. او در نوجوانی از آن بچه‌هایی بود که هم مهارت اجتماعی نداشت و هم از نظر دیگران آدم خسته‌کننده‌ای بود.

البته خانم کوک الان نه تنها از این موضوع ناراحت نیست که به آن افتخار هم می‌کند. او ژیمناستیک کار کرده و به شرکت در رویدادهایی مانند انجمن رهبری جوانان در دفاع، هوش و دیپلماسی علاقه‌مند است.

کاترین کوک، بانوی کارآفرین جوان

ایده اولیه MyYearbook.com در ۱۵ سالگی به ذهن او و دیگر بنیانگذار این شبکه اجتماعی یعنی دیوید کوک که آن زمان ۱۶ سال داشت، رسید. این جرقه در واقع تلنگری بود که با دیدن یک روزنگار معمولی از یک دبیرستان در ماه مارس سال ۲۰۰۵ برای آنها زده شد.

آنها تازه به آن دبیرستان رفته بودند و فقط دنبال راهی برای نزدیک شدن به همکلاسی‌های‌شان می‌گشتند. این ایده در ابتدا خیلی کلی و بهم‌ریخته بود، اما هدف مشخصی داشت: تعیین برترین‌ها، پروفایل‌ها، کلاس‌ها و گروه‌ها.

این شبکه اجتماعی Myyearbook نام گرفت و از همان ابتدا دو حرف O در کلمه Book به شکل شکلک لبخند نشان داده شدند. همین طراحی بعدها به لوگوی این شبکه اجتماعی تبدیل شد.

توصیه کاترین به کسانی که می‌خواهند وبسایت‌هایی با این محتوا راه‌اندازی کنند این است که در یک حوزه خاص ثابت بمانند. بهترین کار برای باقی ماندن در این عرصه این است که چیزی بیشتر از «دوست‌یابی» در شبکه‌ اجتماعی خود به کاربر ارائه کنید.

برای مثال، myyearbook برای نوجوانان است. در این وب‌سایت امکانات ویژه‌ای برای نوجوانان ارائه شده که از آن جمله می‌توان به نبردها و سرگرمی‌ها اشاره کرد.

سایر وب‌سایت‌های موفق هم هر کدام یک ویژگی دارند. مثال بارزش لینکدین است که در اصل برای کاریابی درست شده و اختصاص به دنیای مشاغل دارد.

Myyearbook اکنون بیش از ۵‌میلیون عضو دارد و روزانه ۲۰‌هزار نفر دیگر عضو آن می‌شوند. روش ما برای دستیابی به این رشد، مهندسی گردش اطلاعات، عکس‌ها و ویدئوها است.

کاترین کوک، بانوی کارآفرین جوان

در این شبکه اجتماعی همه محتواها به خوبی کنترل و به خواسته‌های کاربران کاملا توجه می‌شود.

هر نوع امکانات تازه‌ای که در این شبکه اجتماعی اضافه می‌شود، می‌تواند در سایر شبکه‌های اجتماعی از جمله فیس‌بوک، مای‌اسپیس، زانگا و... پست شود. در نتیجه درباره این سایت و کیفیت خدماتش در جاهای مختلف زیاد شنیده می‌شود.

ایده امکانات تازه هم خیلی وقت‌ها از کاربران می‌آید. مسئولان این شبکه اجتماعی خواسته‌های اعضا را کنار هم می‌گذارند و آنها را به سایت اضافه می‌کنند. یکی از محبوب‌ترین امکانات این سایت بخش «نبردها» است که برآمده از ایده کاربران است. مشخص است که یکی از دلایل محبوبیت این شبکه اجتماعی گوش جان سپردن به خواسته‌های کاربران است.

او پول‌هایش را با ولخرجی مصرف نمی‌کند. بیشتر پولی که کاترین به‌دست می‌آورد هزینه رفت‌و‌آمدش می‌شود و برای رسیدگی به سایت یا خریدن کتاب درسی می‌رود. از وقتی به جای خوابگاه در خانه زندگی می‌کند دیگر نیاز به خرج‌های آنچنانی ندارد.

به نظر کاترین کارآفرینی چیزی نیست که صرفا ذاتی باشد و می‌توان آن را فراگرفت البته تنها به این شرط که یک معلم و راهنمای خوب در کنارتان باشد و بتواند با راهنمایی‌های درستش شما را به سمت مسیر اصلی هدایت کند.

او از وجود برادر بزرگ‌ترش بهره می‌برد و اطمینان دارد که اگر راهنمایی‌های جف نباشد به سادگی نمی‌تواند از پس سروکله زدن با سرمایه‌گذارها و بالابردن سرمایه و مسائلی از این قبیل بر بیاید.

او جف، برادرش را الگوی خود می‌داند: جف نخستین بار وقتی یک دانشجوی سال دوم کالج بود، شرکتش را تاسیس کرد. من او را می‌دیدم که کم‌کم داشت به یک کسب‌و‌کاردار موفق تبدیل می‌شد. همین انگیزه من بود برای اینکه همواره به کارآفرین موفق شدن فکر کنم.

بهترین توصیه‌ای که کاترین تا به حال شنیده شاید این باشد که هرگز کار را رها نکنید. گاهی اوقات پیش می‌آید که پیشبرد کار سایت و درس برای کاترین بسیار مشکل می‌شود، اما از دیگران کمک می‌گیرد و کار را رها نمی‌کند.

کاترین کوک، بانوی کارآفرین جوان

از طرف دیگر، بهترین توصیه‌ای که کاترین به علاقه‌مندان کارآفرینی دارد این است که از توصیه شنیدن نترسند و از تمام منابع در دسترس‌شان برای یافتن راه‌شان استفاده کنند.

این روزها امکان یافتن همه چیز در گوگل هست. به نظر کاترین بسیار مهم است که دنبال پاسخ سوال‌ها بگردیم و اگر خودمان توان پاسخ به پرسش‌ها را نداریم حتما از دیگران بپرسیم.

برنامه کاترین برای آینده گسترش دادن هرچه بیشتر Myyearbook است. او البته بعد از پایان تحصیلاتش قصد دارد یک کار دیگر هم راه بیندازد و قصدی برای خداحافظی از دنیای کارآفرینی ندارد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج