adexo3
۲۹۲۰۹
۱۰ نظر
۵۰۶۵
۱۰ نظر
۵۰۶۵
پ

چرا قانون جذب برای عده‌ای عمل نمی​كند؟

كمتر كسی را می‌توان پیدا كرد كه از ثروتمند شدن خوشش نیاید. زمانی كه قانون جذب برای اولین بار مطرح شد و میلیونرهای موفق پرده از این راز بزرگ برداشتند، هركس وسوسه شد تا برای یك بار هم شده این قانون را در زندگی شخصی اش به كار گیرد.



چرا قانون جذب برای عده‌ای عمل نمی​كند؟

برترین ها: تا به حال شده از خوانــــدن كتاب‌های روانشناسی و تكرار عبارات تاكیدی خسته و دلزده شوی و با غرولند به خودت بگویی:«دیگر جواب نمی‌دهد» یا گاهی اوقات وقتی همه تلاشت را برای رسیدن به كاری انجام می دهی و نتیجه‌ای نمی‌گیری، زیر لبت زمزمه كنی:«قانون جذب یك دروغ بزرگ بیش نیست»! اما بگذار همین الان خیالت را راحت كنم كه این تنها مشكل شما نیست و میلیون‌ها مردم دیگر مانند خودت نمی‌توانند به درستی از قانون جذب استفاده كنند. اما ما به شما با دلیل و مدرك ثابت می‌كنیم مشكل فقط خود شما هستید نه قانون جذب!

چرا قانون جذب برای عده‌ای عمل نمی​كند؟

هیچ كس بدشانس نیست

كمتر كسی را می‌توان پیدا كرد كه از ثروتمند شدن خوشش نیاید. زمانی كه قانون جذب برای اولین بار مطرح شد و میلیونرهای موفق پرده از این راز بزرگ برداشتند، هركس وسوسه شد تا برای یك بار هم شده این قانون را در زندگی شخصی اش به كار گیرد. حتی آنهایی كه در ظاهر مخالف این موضوع بودند در خلوت خودشان عبارات تاكیدی را مثل یك اكسیر جادویی به زبان می‌آوردند تا با چشم‌های خودشان از صحت این موضوع باخبر شوند. بر اساس قانون جذب، شما می‌توانستید هرچیزی را در زندگی‌تان جذب كرده و برای این كار تنها كافی بود چشم‌هایتان را ببندید و جذب كنید. جذب كردن با تكرار عبارات تاكیدی مثبت و تجسم كردن راهی میانبر برای رسیدن به رؤیاهایی بود كه همیشه سركوبش می‌كردید. حتما شما هم برای یك‌بار هم شده این كار را انجام داده‌اید اما جز موارد جزئی نتوانستید نتیجه شگفت‌انگیزی كه قانون جذب از آن صحبت می‌كرد را به دست بیاورید و نتیجه این شد كه دیگر خودتان را از گروه دوستداران قانون جذب كنار كشیدید و باز هم با كسالت و از سر ناامیدی گفتید:« آدم باید كمی شانس داشته باشد» این جمله شما و خیلی از افرادی است كه دیگر اعتقادی به قانون جذب ندارند. اما نتیجه مطالعات دكتر «بروس لیپتون» روانشناس، نشان داده هیچ اشتباهی در قانون جذب اتفاق نیفتاده است بلكه گره اصلی این معمای پیچیده ذهن ناخودآگاه شماست.


رازی كه میخكوب‌تان می‌كند

من عاشق میلیونر شدن هستم و شب و روز به این موضوع فكر می‌كنم. قانون جذب به من یاد داده كه خودم را در خانه زیبا و اتومبیل‌های مجلل تصور كنم و با تكرار عبارات تاكیدی مثبت رؤیای میلیونر شدن را سوی خودم جذب كنم. كمی بعد، ناگهان در محیط كاری من اتفاقی جدید می‌افتد. رئیس بخشی كه در آن كار می‌كنم، سمت من را به سمتی بالاتر تغییر می‌دهد و حقوق من به همین اندازه افزایش پیدا می‌كند. اما بعد از اینكه در سمت جدیدم مشغول به كار شدم آنچنان از این وضعیت متعجب و شگفت‌زده هستم كه بیشتر از اینكه به تثبیت كارم فكر كنم، ترس از دست دادن سمت جدیدم جایگزین همه افكار مثبت من می‌شود تا جایی كه حتی خودم را لایق درآمد بیشتر نمی‌دانم و به همین دلیل بعد از مدتی سمت جدیدم را به راحتی از دست می‌دهم. این مثالی است كه دكتر لیپتون می‌زند. در واقع 99درصد (به این رقم دقت كنید) زندگی شما در دست ذهن ناخودآگاه شماست و حققیت تلخ این است كه بخش عمده ای از ذهن ناهوشیار شما توسط افكار منفی پر شده است كه تنها با تصویرسازی رؤیاها و تكرار عبارات تاكیدی نمی‌توانید آنها را از ذهنتان پاك كنید. مثل این می‌ماند كه هوا كاملا تاریك است و شما مدام تكرار می‌كنید «هوا روشن است.» در این شرایط تكرار عبارات تاكیدی در مورد روشن بودن هوا نمی​تواند اصل موضوع را تغییر دهد پس كمی به آن فكر كنید.


فرمول جادویی رؤیاها

دكتر «بروس لیپتون» می‌گوید:«ذهن ناهشیار میلیون‌ها برابر قوی‌تر از ذهن هوشیار است. اگر ذهن ناهوشیار با خواسته‌های ذهن هوشیار ناهماهنگی نداشته باشد هیچ مسئله‌ای نیست، چون در این شرایط قانون جذب به صورت خودكار عمل می‌كند و هیچ نیازی نیست كاری كنید كه قانون جذب را در زندگیتان خلق كنید اما اگر این ۲ ضمیر ناخودآگاه و خودآگاه شما با یكدیگر هماهنگ نباشد، قانون جذب هیچ تاثیری ندارد. برای مثال شما آگاهانه می‌خواهید كه حسابتان پر از پول باشد و با تكرار عبارات تاكیدی سعی می‌كنید این حس را به وجود بیاورید اما اگر در ذهن ناخودآگاه شما این عقیده وجود داشته باشد كه شما لایق آن همه پول نیستید، هرگز ثروتمند نمی‌شوید. ذهن ناخودآگاه شما شبیه یك ضبط صوت عمل می‌كند و همیشه تمایل دارد كه موزیك‌های قدیمی‌تان را پخش كند؛ به خصوص همان ترانه‌هایی كه از دوران كودكی والدین بارها و بارها برایتان تكرار كرده‌اند. شما ترانه‌های ضبظ صوت ذهنی‌تان را در ۶ سال اول زندگی با جملات منفی پر كرده‌اید. جملاتی مانند: «تو به اندازه كافی خوب نیستی» «تو لیاقتش را نداری» یا «آدم‌های دیگر بهتر از تو هستند و تو مجبوری بهتر از دیگران باشی» و... چه این پیام‌ها مستقیم به شما رسیده باشد چه غیرمستقیم، بعد از سال‌ها كه در چنین موقعیت‌های مشابهی قرار می‌گیرید آن نوارها دوباره تكرار می‌شود و مشكل اینجاست؛ شما روی نواری كه در حال پخش است عباراتی دقیقا مخالف را به زبان می‌آورید و در این حالت هیچ نتیجه‌ای دریافت نخواهید كرد. شما خودتان را فریب داده‌اید كه فرد مثبتی هستید، چون در تمام لحظاتی كه در حال تكرار جملات مثبت و تصویرسازی برای رؤیاهایتان هستید، نوار منفی ضبط صوت ذهن ناهوشیارتـــان درحال پخش ترانه‌های ناامیدكننده و دلسردكننده است.


فوت آخر

به عقیده دكتر لیپتون تنها راه‌حل استفاده از قانون جذب آن هم به صورتی مفید و نتیجه بخش، قبل از هرچیز خاموش كردن افكار منفی است و این كار تا زمانی كه افكار منفی‌تان همچنان در ذهن ناهوشیارتان در حال تكرار است، نتیجه بخش نیست، زیرا عبارات تاكیدی كه آگاهانه از سمت شما تكرار می‌شود جزو ذهن هوشیارتان است و ذهن خودآگاه شما تنها یك درصد روی زندگی شما تاثیر می‌گذارد. اما این موضوع انكار تاثیر تكرار عبارات تاكیدی نیست بلكه مشكل اصلی بیشتر افراد این است كه هیچ شناختی از افكار خود ندارند. برای این كار بهتر است قبل از هرچیز جای آرامی را در نظر بگیرید و بدون اینكه در مورد خودتان و افكارتان فكر و قضاوتی كنید، اجازه بدهید افكار منفی تان خودش را آشكار كند. بعد از اینكه به ذهن ناخودآگاه‌تان و جملات منفی این ضبظ صوت مجازی دست پیدا كردید سعی كنید دكمه خاموش آن را برای همیشه بزنید و اگر باز هم با جملات منفی مواجه شدید تنها به عنوان یك تماشاچی به آن نگاه كنید نه یك تحلیل‌گر! بعد از این كار حالا نوبت جایگزین كردن عبارات تاكیدی مثبت و تصویرسازی است.





پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ali

      خیلی عالی بود.
      متشکرم

    • sahar

      ببسیار عالی بود . لطفا در مورد این مسائل متافیزیک بیشتر صحبت کنید من افکار ذهن ناهوشیارم هیچ وقت منفی نبوده هیچ یک از مواردبالا رانداشتم و مطئن بودم و ایمان داشتم که به عبارت تاکیدی که تکرار میکنم میرسم اما نمی دانم چرا جواب نمیده روی مسائل کوچک جواب میده اما مسائل مهم نه . با تشکر

    • ساره

      با سلام عالی و فوق العاده و بی نظیر بود . با انکه دیدم جواب سوال فرد قبلی داده نشده باز هم من سوالم را می پرسم .
      من به افکار منفی ذهنم اشنایی دارم و افکار منفی بسیار هم دارم همه انها را در جای ساکتی نشستم و طبق فوت اخر انجام دادم اما متاسفانه باز هم وقتی عبارات تاکیدی مثبت تکرار میکنم این افکار منفی به صورت صدای ریزی همیشه تکرار میشن نمی دانم چطور خاموششان کنم اگر کتابی در این مورد سراغ دارین که کمکم میکنه لطفا راهنمایی کنید . لطفا مثل سوال بالا بی پاسخ نگذارید . با ارزوی موفقیت برای مجله وزین برترین ها

    • hasanpur

      man ghanune jazbo ghabol daram va in ke chera vase baziha asar nemikone bayad begam chon ghanon maraheli dare ke bayad tey shavad vali motaassefane afrad az in marahel bi khabar bode va dar vaghe khod baese laghve ghanon mishavand kasani ke mikhahand ba in ghavanin ashena shavand kekabe 4asare felorans eskavelshin ra motale konand.

    • یلدا

      به نظرمن بایدکسی اول به خودش باورداشته باشه بعدبه قانون جذب عمل کنداگرواقعاقصدعمل داردبایدازته قلبش حس کند

    • شهرام

      با سلام .اره من امتحان کردم برای موارد کوچک جواب میده اما بعضی سایتا میگن جادوی بیش نیس.انشاالله که برا افکار بلندمون هم مخصوصا تو ازدواج جواب بده

    • بدون نام

      من چهره بسیار زشت دارم.صورت سیاه،ابروان پیوندی پر،ابروانی پر وبهم پیوسته،دماغی بزرگ وگشاد،لبانی کلفت و چانه بسیارکوتاه،آیا صورتم زیبا میشود؟

      پاسخ ها

      • ناشناس

        یه لحظه به حرفایی که زدی فک کن همش منفی
        میدونی اگه مثبت فکر کنی ممکنه دماغت کوچیک نشه خیلی ولی یه تغییرات کوچکی می کنه به خودت بگو همه ارزوی ابرو های پر و لبای قلوه ای دارن منم تو سن بلوغ همینجوری بودم بعد با راز اشنا شدم وقتی بش عمل کردم پوستم خیلی بهتر شد و قدمم کمی بلند تر شد همه بم میگفتن خیلی خوب شدی مطمین باش اگه به راز اظمینان داشته باشی عالی میشی

    • REZA

      باسلام
      از وقتی که با قانون جذب آشنا شده ام زندگیم حکایت راه رفتن کلاغ شده درگذشته بدون آگاهی از راز احساس خوبی ازخودم داشتم و بهتر از الان موارد مثبت رو جذب می کردم ،ولی باوجود اینکه کلیه تکنیکهای تکنولوژی فکر رو در زندگی اجرا می کنم نمی دونم چرا نمی تونم مثل گذشته در مورد مادیات موفق عمل کنم و احساس سردرگمی میکنم لطفا راهنماییم کنید

    • بدون نام

      همش علکیه فقط شانسه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج