۲۹۳۳۴۰
۵۰۱۲
۵۰۱۲
پ

خانه گرم چوبی، به سبک هتل‌های کویری

خانه حورا در يك جاي خلوت و كم تردد است؛ خانه‌اي كم نور و شاعرانه در طبقه اول ساختماني نه‌چندان نوساز. از در خانه كه وارد مي‌شوي حس مي‌كني به يكي از اين هتل‌هاي شهرهاي كويري رفته‌اي.

مجله منزل - ليلا شكيب‌مهر: خانه حورا در يك جاي خلوت و كم تردد است؛ خانه‌اي كم نور و شاعرانه در طبقه اول ساختماني نه‌چندان نوساز. از در خانه كه وارد مي‌شوي حس مي‌كني به يكي از اين هتل‌هاي شهرهاي كويري رفته‌اي. هتل‌هايي كه با بازسازي خانه‌هاي قديمي شهر بنا شده‌اند و براي آدم خاطره‌انگيزند. در هر طرف از خانه مثل هتل مشير يزد يا هتل گلشن ميبد تكه‌اي اساس چوبي قديمي به چشم مي‌خورد كه حورا دستي به سرورويش كشيده و از آن استفاده كرده است.

او آدمي است كه در طول چهار سال زندگي مشترك‌ چهار خانه در كشورهاي مختلف عوض كرده و زماني كه به ايران برگشته كاملا مي‌دانسته كه دوست دارد در چه خانه‌اي زندگي كند و چه مدل وسيله‌اي براي دكور خانه‌اش مي‌خواهد. او با صرف كمترين هزينه، دكوري كاملا ايراني براي خانه‌اش ساخته كه ديدن آن آدم را ياد خانه‌هاي تاريخي مي‌اندازد. اما نكته‌اي وجود دارد كه اين حس و حال را نسبت به خانه حورا كمي عوض مي‌كند؛ آن هم اينكه نقشه خانه به خانه‌هاي ايراني شباهتي ندارد.

حورا مي‌گويد كسي كه اين خانه را ساخته سال‌ها آمريكا زندگي كرده و نقشه را طبق اصول معماري آمريكايي ساخته است. طول خانه بسيار زياد و عرض آن كم است. آن‌طور كه پيداست سازنده اعتقادي به داشتن اتاق‌هاي متعدد نداشته و فقط يك اتاق خواب در خانه ساخته است. علاوه بر تعداد كم اتاق خواب، این خانه تفاوت چشم‌گيري هم با خانه‌هاي ايراني دارد و آن هم يكي بودن آشپزخانه و نشيمن است و قرار گرفتن اين دو به‌عنوان كانون خانه. جزئيات زير از دكوراسيون خانه حورا هاشمي كاملا نشانگر گرمي سليقه و شخصيت‌اش است.

خانه گرم چوبی، به سبک هتل‌های کویری

نماي كلي خانه

هروقت صحبت از خانه‌هايي مي‌شود كه دكوري گرم دارند و شبيه خانه‌هاي قديمي هستند؛ خانه‌اي شلوغ را تصور مي‌كنيم كه پر است از اجناس كهنه فروشي و عتيقه‌جاتي كه بي هيچ نظم و ترتيبي در گوشه و كنار قرار گرفته‌اند. اما اين خانه با همين اسباب و اثاثيه مختصر و مفيد در يك نماي كلي يك دكور گرم دارد كه نه شلوغي‌اش دل آدم را مي‌زند و نه كم‌نوري‌اش افسرده‌ات مي‌كند.

دواي بي‌حالي

حورا براي خريد اين فرش وقت زيادي صرف كرده است. او تعريف مي‌كند كه همه بازار فرش را گشته تا فرشي پيدا كند كه به پذيرايي خانه‌اش رنگ و لعاب بدهد. قرار گرفتن اين قالي خوش‌نقش در كنار پرده ساده قرمز و كوسن‌هاي هماهنگ با آن تركيب زيبايي را در عين سادگي درست كرده است. بودن كمد بزرگ در قسمت پذيرايي خانه هم راه و رسم خودش را دارد. اين كمد كه جاي زيادي را هم اشغال كرده از آنجايي‌كه با ميز وسط مبل هماهنگي دارد توي ذوق نمي‌زند و اتفاقا در فضاي خانه هماهنگي ايجاد كرده است. اين بامبوهاي زيبا را هم حورا ترجيح داده در خمره‌اي قرمز بگذارد تا هم كمي در خانه تفاوت ايجاد كند و هم ساقه بامبو در شرايط گلخانه‌اي رشد بهتري داشته باشد.


فرهنگ و هنر

خانه گرم چوبی، به سبک هتل‌های کویری

بد نيست گاهي نگاهي به خانه‌هاي مادر و مادربزرگ‌مان بيندازيم و از اجناسي كه كهنه‌اند و دل‌شان را زده‌اند استفاده كنيم. اين ميز را حورا از جهيزيه مادربزرگ گرفته و يك رنگ ساده به آن زده است. بعد هم با يك ست فيروزه‌كوب اصفهان يك بخش خانه را نمايي از فرهنگ و هنر ايراني كرده است.


زنده باد آشپزي

خانه گرم چوبی، به سبک هتل‌های کویری

آشپزخانه قسمتي از خانه است كه بايد قبل از هرچيز آدم را به كاربري اصلي يعني آشپزي ترغيب كند! چيدمان اين آشپزخانه دقيقا همينطور است؛ نه دكور عجيب و غريبي دارد و نه آنقدر وسايلش روشن است كه آدم اصلا دلش نيايد از آنها استفاده كند. ظروف گلداري كه حورا خريده هم در تركيب با پرده، فضا را دلچسب‌تر كرده است.


ذهن زيبا

خانه گرم چوبی، به سبک هتل‌های کویری

اگر كسي به آدم بگويد چمدان‌هايت را يك طرف خانه روي هم قرار بده و رويش ميوه بچين، قطعا حرفش را شوخي مي‌گيریم. از دور كه اين سمت خانه را نگاه مي‌كني به ظاهر يك ميز چوبي برش خورده می‌آید اما قديمي و شبيه چمدان است. اما حورا واقعا چمدان‌هاي قديمي مادربزرگ را روي هم چيده و با گذاشتن چند انار روي آنها دكوري جذاب و كم‌خرج در گوشه خانه‌اش درست كرده است. صندلي لهستاني هم كه كلا يك‌تنه به خانه تركيبي قديمي و نوستالژيك مي‌دهد، بهترين انتخاب براي كنار اين دكور خلاقانه است.


نقطه كانوني

خانه گرم چوبی، به سبک هتل‌های کویری

اين قسمت از خانه دقيقا روبه‌روي آشپزخانه و كنار درب ورودي است. ساختن اين نقطه كانوني كه تركيبي است از ميز تحرير و كتابخانه، نشان مي‌دهد صاحبخانه اهل مطالعه و علم است.


اتاق آرامش

خانه گرم چوبی، به سبک هتل‌های کویری

خيلي از ما ترجيح مي‌دهيم اتاق خواب‌مان فضايي آرام و دكوري خلوت داشته باشد. حورا هم دقيقا جزو همين دسته است. محتويات اتاق خوابش يك تخت دونفره است و يك ميز آرايش که با انداختن يك روتختي گلدار فضاي آن را از بي‌روحي درآورده است. ميز آرايشش هم باز از همان جهيزيه قديمي مادربزرگ است كه اين يكي حتي نياز به رنگ زدن هم نداشته است. براي پرده چنين اتاقي همين حرير ساده روشن كفايت مي‌كند و نيازي به شلوغ كردن اتاق نيست. همين ويژگي در كنار چيدمان مناسبش خانه را گرم و پر از آرامش كرده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج