۳۰۰۶
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

همه آنچه بايد در مورد ضدآفتاب‌هاي جديد بدانيد

تكنولوژي در خدمت پوست شما

بايد اطلاعات‌تان را به روز كنيد. قبل از آنكه مثل هميشه يك ضد آفتاب جديد از همان مارك قبلي بخريد اين مطلب را بخوانيد

تكنولوژي در خدمت پوست شما
تكنولوژي در خدمت پوست شما

هر سال با فرارسيدن فصل تابستان، بحث در مورد آفتاب و مراقبت از پوست‌ در مقابل آن داغ مي‌شود. با وجود مطالب تلويزيوني و روزنامه‌ها و مجلاتي كه بر اهميت محافظت از پوست در مقابل آفتاب تاكيد مي‌كنند، برخي منابع با دادن اطلاعات نادرست در مورد استفاده از كرم‌هاي ضد‌آفتاب باعث نگراني مي‌شوند. دكتر لزلي بومان مي‌گويد: «من به‌عنوان متخصص پوست متوجه شده‌ام كه هيچ كرم ضدآفتابي ۱۰۰درصد كامل و بي‌نقص نيست با اين حال هنوز هم استفاده از اين ضدآفتاب‌ها، بهترين روش محافظت از پوست در برابر نور آفتاب محسوب مي‌شود. عقايد مختلفي درباره آفتاب و كرم‌هاي ضدآفتاب وجود دارد اما در اينجا به برخي از واقعيت‌هاي علمي در اين مورد اشاره مي‌شود.


از كمبود ويتامين D نترسيد

حقيقت اين است كه كمبود ويتامين D در همه جاي دنيا، معضلي اساسي محسوب مي‌شود. بعضي از پژوهشگران دليل اين امر را خودداري‌كردن اشخاص از قرارگرفتن در معرض آفتاب به‌دليل ترس از ابتلا به سرطان پوست مي‌دانند. در ضمن عوامل ديگري مانند؛ تغذيه نامناسب هم در اين مورد بي‌تاثير نيستند. اما ترس از كمبود ويتامين D نمي‌تواند دليل براي محافظت نكردن از پوست در مقابل اشعه آفتاب باشد زيرا اين ويتامين را از راه‌هاي ديگري نيز مي‌توان تامين كرد.
استفاده از مكمل‌هاي خوراكي ويتامين D يكي از اين راه‌هاست. ولي اگر مي‌خواهيد به‌طور طبيعي آن را تامين كنيد، مي‌توانيد چندبار در هفته و هر دفعه به‌مدت ۱۰ دقيقه، كل دست‌ها و پاهاي‌تان را در معرض نور آفتاب قرار دهيد. وقتي تقريبا حدود ۲۵ درصد بدن در معرض آفتاب قرار بگيرد، همين مدت كوتاه براي اينكه ويتامين D لازم براي بدن‌تان را به دست بياوريد، كافي است. فراموش نكنيد كه در اين صورت حتما به‌صورت‌تان كرم ضدآفتاب بزنيد. همين‌طور مي‌توانيد براي جلوگيري از آسيب‌رسيدن به پوست، از كلاه استفاده كنيد. اگر مايليد با خيال راحت از اين روش طبيعي استفاده كنيد، مي‌توانيد محصولات ويژه‌اي را كه به اين منظور ساخته شده‌اند، به كار ببريد. به اين ترتيب كه وقتي مي‌خواهيد در مقابل نور آفتاب قرار بگيرد، اين محصول را به پوست‌تان بماليد. زماني‌كه بدن شما به اندازه كافي در معرض نور خورشيد براي ساخته‌شدن ويتامين D قرار گرفته، اين كرم تغيير رنگ مي‌دهد. بنابراين به سادگي متوجه مي‌شويد كه زمان آفتاب‌گرفتن به پايان رسيده است.


روي ضدآفتاب را بخوانيد

به‌تازگي گزارش‌هايي از خطرات احتمالي رتينيل پامتيات موجود در بعضي كرم‌هاي ضدآفتاب ارائه شده است. با وجود اينكه در مورد صحت اين مسئله هنوز اطمينان حاصل نشده، استفاده نكردن از كرم‌هاي ضدآفتابي كه داراي اين ماده است منطقي به‌نظر مي‌رسد. اما استفاده از كرم‌هاي ضدآفتابي كه حاوي رتينول، ‌بتاكاروتن، يا ديگر اشكال ويتامين A هستند، بلامانع است. اما اگر مي‌خواهيد آفتاب بگيريد و تنها ضدآفتاب در دسترس شما رتينيل پاميات دارد باز هم استفاده كردن از آن بهتر از بدون ضدآفتاب مقابل‌ نور خورشيد نشستن است.چيزي كه در مورد آن اتفاق نظر وجود دارد، اين است كه قرار گرفتن طولاني‌مدت پوست در معرض نور آفتاب بدون محافظت، قطعا خطر ابتلا به سرطان پوست را افزايش مي‌دهد و دليل اصلي ايجاد چنين و چروك، لك و خشكي پوست است.
پس به خاطر سلامت و زيبايي‌تان هم كه شده، امسال تابستان استفاده روزانه از كرم‌هاي ضدآفتاب را در برنامه مراقبت از پوست خود بگنجانيد!


ضد آفتاب‌هاي نسل جديد را بشناسيد

دي‌اكسيد تيتانيوم يكي از مؤثرترين مواد تشكيل‌دهنده ضدآفتاب‌هاست. در ساخت بعضي از اين كرم‌ها از نانو تكنولوژي براي كوچك‌كردن ذرات استفاده مي‌شود تا از ايجاد لايه سفيد گچ مانند روي پوست جلوگيري شود. البته هنوز استفاده از نانو تكنولوژي در اين محصولات مورد بحث است. بعضي دانشمندان معتقدند كه ممكن است اين ذرات فوق‌العاده ريز به پوست نفوذ كرده، وارد جريان خون شوند و در نتيجه در طولاني‌مدت، اثرات جانبي ناگواري مانند سرطان پوست به‌وجود بياورند. اما واقعيت اين است كه پژوهش‌هاي انجام شده در مورد نفوذ ذرات نانو به جريان خون، براساس تنفس كردن آنها صورت گرفته، نه استفاده موضعي آنها روي پوست. در ضمن نتيجه اين تحقيقات در مورد انسان هنوز ثابت نشده است. در واقع پژوهش‌هاي انجام گرفته توسط سازمان نظارت بر مواد‌غذايي و دارويي آمريكا نشان مي‌دهد؛ چنانچه از دي‌اكسيد تيتانيوم روي پوست سالم استفاده شود، خطري در بر نخواهد داشت. همچنين دكتر بومان مي‌گويد: «كه شخصا يكي از طرفداران كرم‌ها ضدآفتاب حاوي دي‌اكسيد تيتانيوم و زنيك اكسايد است.» زيرا اين كرم‌ها به‌دليل نداشتن مواد شيميايي براي كساني كه به اين مواد حساسيت دارند، مثل كودكان زير 5 سال يا كساني كه نمي‌خواهند از مواد شيميايي استفاده كنند، بسيار مناسب است. امروزه انواع مختلف اينگونه كرم‌هاي ضدآفتاب در بازار موجود است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج