۳۰۵۳۸
۵۲ نظر
۵۳۵۸
۵۲ نظر
۵۳۵۸
پ

پنج پیشنهاد خوردنی برای مسافران تبریز

تبریز یکی از مهمترین شهرهای ایران است که هویت خود را در پذیرایی غذایی از ساکنان و مهمانانش دارد. اگر در این ایام سری به تبریز زدید، جای ما را هم خالی کنید.


پنج پیشنهاد خوردنی برای مسافران تبریز

برترین ها: تبریز یکی از مهمترین شهرهای ایران است که هویت خود را در پذیرایی غذایی از ساکنان و مهمانانش دارد. اگر در این ایام سری به تبریز زدید، جای ما را هم خالی کنید.


پنج پیشنهاد خوردنی برای مسافران تبریز

دقیق

قنادی

تبریز، خیابان خیام

یكی از قدیمی‌ترین قنادی‌های تبریز كه در تمام این سال‌ها كیفیت خود را حفظ كرده است. در این قنادی به مراجعانی كه ترك زبان نیستند، شیرینی تعارف می‌شود تا بتوانند راحت‌تر برای خرید تصمیم بگیرند. معروف‌ترین شیرینی دقیق «قرابیه» است كه به دلیل استفاده از مغزهای آسیاب‌شده مختلف و نوع پخت مخصوص، طرفدار بسیاری دارد. استفاده از مواد تازه و مرغوب در این شیرینی آن را به خاص‌ترین شیرینی این شهر تبدیل كرده است.

اصل قرابیه از بادام آسیاب شده است كه با تخم‌مرغ مخلوط می‌شود و در نهایت هم رویش خلال بادام و پسته ریخته می‌شود. تجربه ثابت كرده بعد از خوردن این شیرینی به خوردن آن معتاد می‌شوید.همانطور كه گفته شد با توجه به اینكه دقیق در مركز شهر تبریز واقع شده جای پارك مناسبی نمی‌توان پیدا كرد.

قیمت:

كیلویی ۱۳۰۰۰تا۱۵۰۰۰ تومان. قرابیه در تبریز حكم طلا را دارد که گران‌ترین شیرینی این شهر است.

ساعت کار:

از ساعت ۹ صبح تا ۹ شب


پنج پیشنهاد خوردنی برای مسافران تبریز

وحید

کافه رستوران

ورودی تبریز، سه راهی اهر

تبریزی ها ۱۰ سالی است که با نام وحید آشنا هستند، اما این کافی‌شاپ از ۵ سال پیش تغییراتی در کار خود داده و با استفاده از آشپزهای اهل ترکیه، خط دونرکباب را در فضای بزرگ خود راه اندازی کرد.وحید یکی از رستوران‌های مدرن تبریز است و شاید اولین غذاخوری‌ای است که با استفاده از صندلی‌های پشت بلند، فضای خاصی را برای راحتی مشتری‌ها ایجاد کرده است.

کباب های دونر در این رستوران کیفیت راضی کننده‌ای دارند. در حدی که به مذاق اهالی سخت‌گیر و کباب خور تبریز خوش آمده است. سالاد اسپیشیال وحید هم در تبریز معروف است.وحید مدت یک سال است که برنج و غذاهای ایرانی را هم به منوی خود اضافه کرده است. از آنجا که این رستوران کنار جاده اصلی تهران، تبریز واقع شده است، از نظر پارک ماشین هیچ مشکلی ندارد.

قیمت:

یک خانواده سه نفره که بخواهند غذایی کامل مثلا ۳ عدد دونر یا پیتزا با سالاد و دوغ مخصوص میل کنند، باید حدود ۳۵ هزار تومان پیاده بشوند.

ساعت کار:

رستوران وحید در حالت عادی از حوالی ظهر سرویس‌دهی خود را آغاز می کند، اما در ماه رمضان از افطار تا هر زمانی که مشتری باشد.مدیر این رستوران کار خود را از کافه داری آغاز کرده و بنابراین بستنی جای خاص خود را در این رستوران دارد. بستنی ای که مخصوص اینجاست.


پنج پیشنهاد خوردنی برای مسافران تبریز

رامسر

کله پزی

تبریز، خیابان آزادی، بالاتر از پمپ بنزین

تبریزی ها اهل کله پاچه خوری هستند، شاید به این دلیل که سرمای صبح تبریز یک وعده غذای گرم و مقوی را می‌طلبد. صبح‌ها از ساعت ۵ در روزهای عادی جماعتی را می‌بینید که به قصد کله زدن روانه طباخی‌ها می‌شوند.در تبریز برخلاف تهران که گوسفند را جلوی دید مشتری قرار می‌دهند، سینی کله و آبگوشت دوراز چشم مشتری است.در سرویس معمولی بعد از آب مغز، یک پاچه گوسفند، یک تکه زبان، یک تکه بناگوش و یک مغز در بشقاب های چینی به همراه لیمو سرو می‌شود. اگر چیز بیشتری می‌خواهید باید سفارش بدهید.

به دلیل قدمت طولانی و بهداشت و نظافتی که طباخی های تبریز از دیرباز رعایت کرده اند، آنها مشتری ثابت خود را دارند. خیلی از قرارهای کاری در تبریز صبح ها در این طباخی گذاشته می‌شود.

قیمت:

سرویس کامل یک نفره شامل یک عدد پاچه، یک مغز کامل، زبان و بناگوش کامل به همراه آب مغز حدود ۱۸ هزار تومان برایتان آب می خورد. البته همیشه کمتر می‌خورید و کمتر پول می‌دهید.

ساعت کار:

کله پزی ها در ماه رمضان از افطار تا سحر یکسره مشغول سرویس‌دهی هستند. اگر گذرتان به این کله‌پزی افتاد جای ما را هم خالی کنید.اگر به تبریز سفر کردید، حتما سری به کله‌پزی‌های پرتعداد این شهر بزنید و خیلی هم نگران کلسترول خونتان نباشید. با یک روز روزه عوض این پرخوری درمی‌آید.


پنج پیشنهاد خوردنی برای مسافران تبریز

حاج علی

جلوکبابی

بازار تبریز

قدمت این چلوکبابی به یک قرن پیش برمی گردد. این رستوران در داخل بازار اصلی تبریز قرار دارد که به گزبست بازار معروف است. عکس های قدیمی و آنتیک این چلوکبابی که به دیوارش زنده است قدمت آن را نشان می دهد.در قسمت پخت کباب، تابلویی به دیوار نصب شده که روی آن نوشته شده: «کبابی که شما میل می‌کنید در مقابل وجه مصالحه می‌شود» که همین مسئله نشان می‌دهد حاج‌علی به کار خودش ایمان دارد.

غذای چلوکبابی حاج‌علی تنوع چندانی ندارد و علت آن سنت این غذاخوری قدیمی و معروف تبریز است. چون رستوران داخل بازار قرار گرفته، فقط ظهرها غذا سرو می‌کند.داستان جالبی درباره این چلوکبابی وجود دارد. اینکه مرحوم تختی، همراه با ملی پوشان کشتی در سفر به روسیه سری به این رستوران زده و ناهار مفصلی خورده بود. این کباب آنقدر به دل تختی نشسته که گفته: «یعنی می شود باز هم لذت غذاخوردن را در این کبابی بچشیم؟»

قیمت:

یک عدد چلوکباب مخصوص حاج علی ۱۵ هزار تومان قیمت دارد که در مقابل کیفیتش رقم چندانی نیست، اما شما می‌توانید برگ(۱۲ هزار تومان) یا کوبیده (۹ هزار تومان) سفارش بدهید و رقم کمتری پرداخت کنید.

ساعت کار:

اهالی بازار بسته به عادت از ظهر ساعت ۱۲، نیمکت‌های کبابی را پر می کنند. حاج علی فقط تا ساعت ۱۴:۳۰ غذا دست مردم می‌دهد.در ماه مبارک رمضان، حاج علی طبیعتا در ساعت عادی غذایی سرو نمی کند، اما قبل از افطار شروع به آماده کردن کباب برای روزه داران خواهد کرد.


پنج پیشنهاد خوردنی برای مسافران تبریز

افتخاری

قنادی

تبریز، خیابان منصور، ‌نرسیده به پل منصور

افتخاری، جایی است كه هر مسافری بعد از سفر به تبریز برای خریدن سوغاتی باید به آنجا سری بزند. تازه بودن این شیرینی‌ها مهم است چون اگر كهنه باشد زود خشك می‌شود. افتخاری را به ریس، نوقا و راحت‌الحلقوم‌هایش می‌شناسند. این شیرینی‌های بسته‌بندی شده سوغات خوبی است. این شیرینی‌ها یا شهد یا خاك شكر دارند و به همین علت توصیه می‌شود خوردن چای را در كنارشان فراموش نكنید.

شكم باز‌ها باید بدانند، نوقا یكی از بهترین شیرینی‌های افتخاری است. نوقا را حتما دیده‌اید شیرینی‌های ریز مكعب مستطیل شكلی كه درونش مغز پسته دارد و دو طرفش نوعی نان نازك مثل نان بستنی دارد. قبل از پل منصور با آن همه ترافیك هیچ جای پاركی وجود ندارد. شیرینی‌سراهای تبریز چون معمولا در مركز شهر واقع هستند، جای پارك ندارند.

قیمت:

می‌توانید ریس را جعبه‌ای۴۵۰۰ تا ۵۰۰۰ تومان و نوقا را ۶۰۰۰ تا۷۰۰۰ تومان تهیه كنید.

ساعت کار :

از ساعت ۹ صبح تا ۹ شب . نوقا و ریس دو شیرینی معروف تبریز هستند که طرفداران بسیار زیادی دارند. این شیرینی ها بعد از پخت احتیاجی به نگهداری در یخچال ندارند.


پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • آیسل

      ایول تبریز رو

      پاسخ ها

      • محمد

        بجز قنادی دقیق بقیه پیشنهادها کیفیت خیلی پایین اومده

    • مهسا

      واقعا شیرینی های تبریز یدونست از خوشمزگی جدا پیشنهاد های خیلی خوبی بود

      پاسخ ها

      • در اینجا ناشناس

        شیرینی های یزدی در ایران بی رقیبند

      • علی

        تمام ایران رو گشتم. اما خداییش شیرینی های تبریز از همشون خوشمزه ترن.

      • ایرانی

        هر گل یه بویی داره ... تو تبریز به اهالی شکم بد نمی گذره ، چون بهترین کیفیت رو به قیمت واقعیش می خری ... اما در کل همه جای ایران سرای من است .

    • الي

      من خيلي دوست دارم تبريز برم ان شاالله بتونم به زودي برم و همه جاهايي كه گفتين رو برم ...

    • Arvin

      تبریزه دیگه! چیکارش می شه کرد.

    • farshad

      البته اینها چند نمونه از معروفترینهاشن.به جرات میتونم بگم همه غذاخوریها و قنادیهای تبریز لذیذترین غذاها و خوشمزه ترین شیرینیهای کشور عزیزمون رو تهیه می کنن.شما کافیست سفری به تبریز داشته باشید حرف منو تصدیق خواهید فرمود.

      پاسخ ها

      • eli

        Daghighan bahat movafegham...tabriz shahre fogholadeie,albate be sharte inke kamtar barat harf darbiaran

      • مهسا

        الی جان با نظرت کاملاااااااااااا موافقم

    • بدون نام

      دمتون گرم جالب بود

    • الای

      اذربایجانی ها خیلی با سلیقه وتمیز اند و بهترین غذا ها وشیرینی ها رو دارند.

    • مریم سراوانی

      خیلی خوب بود من خیلی دوس دارم بخورم کجا هست

    • مینو

      قرابیه واقعا عالیه.

    • يک تبريزی

      آدرس چلوکبابی حاج علی قيز بستی بازار صحيح است(نه گز بست بازار)

    • رها

      گفته میشه قدیمها درتبریزتواضع بزرگ(پدربزرگ)هرمشتری که تخمه افتابگردان خرید میکرد یک مشت پسته بعنوان اشانتیون میریخت داخل تخمه ها وهمین کارسنگ بنای مشهورشدنش بوده است دقیق95%مشتریانش آذری زبانهاست من خودم هم شاهد ماجرابودم اگه قراربه مشتری مداری است باید همه یکسان باشند واگرنه ...

    • محسن

      تبريز، افتخار ايرانيها تو دنياست.

    • احمد

      خیلی دوست دارم بیام تبریز رواز نزدیک ببینم امیدوارم بتونم بیام . از زاهدان

    • sheida

      نوروز 92ما به تبریز رفتیم بازار که نیمه تعطیل بود هواخیلی سرد بود مادر هتل پارس بودیم غذای رستوران گردانش افتضاح بود برنج نیم پز کبابها سفت اردورها هم مال روز قبل بود فقط کبابی حاج علی عالی بود.من فکر می کردم شهر پر از درخت باشه که نبود هیچ جا عین تهران نیست البته تو ایران همه ی شیرینیهای شهرهای دیگر هم بهترینش در تهران هست من از سفر به شهرهای ایران متنفرم پول هتل 5ستاره می دهی ولی امکانات 2ستاره رو نداره شهرها هم غمزده هستند مردم هم همه می خوان بدون لهجه شهرشون حرف بزنند که به نمای شهر لطمه میزند.

      پاسخ ها

      • الی

        مسافر گرامی که نوروز 92 به تبریز تشریف آوردین بهتر بود قبل از سفر یه تحقیقی میکردین معلومه که تو اون فصل هوای تبریز سرد میشه اینو از هر بچه دبستانی هم بپرسین میدونه
        شما تابستون تشریف بیارین و از هوای شهر تبریز لذت ببرین

    • حمید

      این رو هم اضافه کنم. بهتون پیشنهاد میکنم دوستانی که به زبان آذری آشنایی ندارن به هیچ عنوان سمت تبریز نرن.
      و یا اگر مجبورید برید تبریز حتما با یک شخصی که زبان آذری بلده همراه شوید
      چون آدرس اشتباه بهتون میدن

      پاسخ ها

      • محمد

        این حرف شما یا از روی غرض هست یا اینجور کسانی که نتونستند شما را راهنمایی کنند اتفاقا بهت برخورده

    • محمودی

      بهترین غذا تله رستوران پاشا.............غذاهاش فوق العاده ست.........امتحان کنید شمارشو دارم 5406942 تلفنی هست...........غذای گرونش 7تومنه

    • صدرا اذری زبان

      عزیزان گرامی اونا ادرس درست نمی دن دهاتی هستن و تبریز خوب
      نمی شناسنومجبور میشن ادرس غلظ بدن تا خراب نشن و اگه به تبریز اومدین حتما به لاله پارک واقع در ولی عصر میدان شهید فهمیده برین و شیرینی هاتون از قنادی پاک واقع در ولی عصر بخرین و حتما به سنگ. فرش واقع در ولی عصر دیدن کنید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        فقط یه دهاتی میتونه با این دقت هم نوعش رو بشناسه !

      • turk

        واقعا. اصلا بچه شهریای بالای دو نسل دستشون بالا!

    • ناشناس

      سلام دوستان همه مردم تبريز واقعا مهماننوازن همشون باسليقه و مهربونن اكه امكانشو دارين حتما ازخود تبريزي ها دختر بگيرين از اطراف نه هااااااا از خود تبريز. غذاها شون هم عاليه.

      پاسخ ها

      • امیرعلی

        دوسته گرامی دخترانه ما رو دستمون نمونده که به هرکی که از شهر دیگه اومد بدیم بره خواهشا تو استفاده از کلماتتون دقت کنید

    • sina

      به نظر من علتی که بعضی از تبری زیا ادرس نمیتونن بدن نداشتن تسلط کافی به فارسی است

    • sevda

      تبریز تابستونش عالیه بهترین آب وهوا رو داره نه عید تازه اونایی که می گن ترک ها آدرس اشتباه می دن اصلا اینجوریا نیست شما حرف ما ترکارو متوجه نمیشین اون مشکل شماست و واسه مهمونای عزیز توصیه می کنم اطراف تبریز جلفا و کندوان و... ببینین وداخل شهر تبریز لاله پارک و ولیعصر سنگفرش و فروغی وآبرسان واسه خرید عالیه ویه پارک آبی عالی داره

    • خاتون

      من یه تبریزی هستم
      اینکه اسم تبریز به بد آدرس دادن بد در رفته چندتا علت میتونه داشته باشه،مهم ترین علت: خیابون های یک طرفه در تبریز خیلی زیاده و برعکس دوربرگردون خیلی کم و از طرف دیگه اگه بخوای به یه سواره آدرس بدی با آدرس دادن به یه پیاده خیلی متفاوته( بخاطر همین خیابون های یک طرفه که عرض کردم )
      برای همین بهتره آدرس که میدی تیکه تیکه آدرس بدی و مسافرهارو تا جایی راهنمای شون کنی و بهشون بگی از اونجا به بعد رو باز سوال کنین
      ضمنا همیشه از کسبه و افراد معتبر آدرس بپرسین،نه رهگذر!

    • نسترن

      من اهل تهرانم و عید امسال تصمیم گرفتم به تبریز سفر کنم من هم شنیده بودم که اگر به فارسی صحبت کنی و ادرس بپرسی اصلا جوابت را نمی دهند . واقعا ادم تا چیزی را ندیده و تجربه نکرده نباید باور کند . به جرات می توانم بگویم سفر امسال من یکی از بهترین و خاطره انگیز ترین سفر هایم بود .مردم بسیار خونگرم و مهمان نواز و مهربان دارد .طبیعت فوق العاده زیبا و تمیزی دارد . به همه پیشنهاد می کنم به تبریز حتما سفر کنید یکی از زیباترین جاده ها جاده مرند به جلفا و اسکو به کندوان هی باشد از دست ندهید در اخر یک خاطره بگویم ما با ماشین خودمان سفر کردیم و یکروز بعد از برگشت از مرکز زیبای لاله پارک مسیر هتل که ایل گلی بود را گم کردیم بعد از کلی دور خود چرخیدن شوهرم ماشین را پارک کرد تا ادرس بپرسد اقایی که می خواست ادرس بدهد متوجه شد ما ادرس را متوجه نمی شویم با ماشین خودش جلو افتاد و ما را به مقصد رساند و در اخر یاشاسین اذربایجان

    • مهدی

      سلام دوستان من ساکن مشهد هستم . به سفر خیلی علاقمندم .تا کنون سفرهای خارجی زیادی رفتم وپارسال تابستان با خانواده به تبریز رفتیم انقدر خوش گذشت که امسال هم برای دیدنیهای اذربایجان وتبریز برنامه ریزی کردیم دلیل ان هم مردم خوب -هوای عالی ان می باشد و توصیه من به هم دوستان این است سفر خود را با ماشین شخصی وطبیعت گردی تبریز و اذربایجان تنظیم نمایید . و وقت خود را در هتل ها و ترافیک شهری انجا هدر ندهید. وتجربه من اینست که در همه جا انسانهای خوب وبد وجود دارد اما درصد ان فرق میکند و اگر کسی خودش رفتار خوبی داشته باشد وسفر را باتحقیق واگاهی انجام دهد در هر شهر و کشوری میتواند خاطرات واثر خوب به جا بگذارد .

    • امير

      راستش اونهايي كه ميگن به هر نحوي ميخوان تبريزيها رو بد جلوه بدن كار بس اشتباه و غلطي ميكنن با فرمايش دوستامون كه ميگن آدرس رو درست نميدن سخت مخالفم چون اونها آدرس رو ميگن ولي شما درست متوجه نميشين
      شهر تبريز از قديم الايام شهر زيباييها و بهترينها بوده نه بخوام تعريف كنم چون تبريزي نيستم اهل سيس هستم ولي هر سال به تبريز ميرم و از بچگي تبريز بودم هر ايامش يك حالي داره بهترين رستورانها و تميزترين خيابونها و نميدونم هر چي كه شما بگين بهترينش توي تبريز بوده بعدش بقيه ايران
      بهتون خوش بگذره هر كي رفته ناراضي برنگشته دوستم اهل اصفهان بود وقتي بعد از يك ماه با گريه از تبريز برگشت گفت مادرمو از دست ميدادم اينقدر گريه نميكردم
      ياشاسين ياشاسين آذربايجان فقط آذربايجان كه مثل آذربايجان - فقط و فقط تبريز و تبريزيهاي اصيلش

    • محمدحسین

      سلام من چهارسال تبریز درسخوندم وجز خوبی ازاین مردم چیزی ندیدم واهل تهران بودم ومردمان بسیاربافرهنگ ومهمان نوازی هستم...وبه قول استادشهریارعزیز شهرتبریزاست وجان قربان جانان می کند
      سرمه چشم ازغبار کفش مهمان می کند

    • ترک قیزی

      سلام من بچه تبریزم .هرکی میگه تبریز جای بدیه از حسودیش میگه.هم شهرما عالیه جاهای دیدنیس کلا همه جاش هم ادماش باحالن خونگرم و مهربونن.

    • بدون نام

      به نظر من بهترین چلو کبابی ها در سطح شهر. تبریز،چلوکبابی محمدی در بوه چی بازار(بازار کلاهدوزان)و چلوکبابی مزرعه محمدی در خیابان مقصودیه هست

    • pinar

      واقعا به اینکه بچه ی تبریزم افتخار میکنم. چند روز تعطیلات عید فطر انگار کل ایران اومده بودم تبریز،همه جا شلوغ بود در عین حال همه راضی بودن و از امکانات و آب و هوای خوبش تعریف میکردن. تابستون به همه تو صیه میکنم بیان تبریز به خصوص ایل گلی بهترین جا برای گشتن و یه دل سیر نفس کشیدنه.
      من عاشق ایران و آذربایجانم....

    • محمود

      سلام ؛ من تبریزی هستم وهمیشه به هم وطنان مسافر و غریب در حد توان کمک می کنم البته اینو وظیفه خود می دانم ولی باور کنید همه جا انسانهای خوب و بدهستش که نمیشه خصوصیات یک ملت رو باآدمهای بدش سنجید . یاشاسین تبریز یاشاسین ایران.

    • حسین

      قنادی دقیق بده واقعا

    • سامان

      بهترین قنادی : قنادی رکس چهاراه شهناز به طرف میدان ساعت
      بهترین کبابی :کبابی ریحان هتل مرمر
      ورستوران اوبا در سردرود

    • ساسان

      با سلام به همه هموطنان ایران زمین، مسافرت در تبریز خیلی خوبه و خوش می گذره ولی یادتون باشه شمشیر تیزی دارن به نام زبان که با این اسلحه پدر آدم و در می آرن و بزرگترین برخورد بد اجتماعی را با زبانشان با تو برخورد می کنند، کلا با فارس زبان ها مشکل دارن انگار ارث اجداشان را بالا کشیدی...

      پاسخ ها

      • امیرعلی

        دوسته گلم درست همون چیزیه که شما میگین اگه به تاریخ نگا کنی میبینی چه ظلمایی شده در حق ترک ها حق میدی
        تاریخ هم لازم نیست تو زمان حالم همه چی معلومه

    • پاسارگاد

      با درود به دوستان.من تبریز رو خیلی دوست دارم.شهری زیبا با مردم خوش برخورد.غذاهای لذیذ با قیمت های مناسب.ترافیکی روان نسبت به بزرگی شهر.من زیاد تبریز میرم اتفاقن بر خلاف نظر دوستمون که گفت آدرس غلط میدن من تا حالا ندیدم البته من خودم آذری زبان هستم.یکبار از یک موتوری آدرس پرسیدم توضیح داد بعد دید متوجه نشدم خودش افتاد جلو ماشین من تا مقصد راهنمایی کرد .یکبار هم راننده یه تاکسی همین کار رو کرد.تا حالا قسمت نشده شیرینی و قنادی بخرم ولی خیلی تعریف اونو شنیدم میترسم یه بار بخرم بعدش مرض قند بگیرم.مشتری چند تا رستورانش هستم همشون غذاشون خوبه.

    • سرابی

      سلام من بچه آذربایجان و شهرستان سراب هستم به نظر من تبریز جز زیباترین شهرهای کشورمان هست من هر وقت میرم تبریز کلی بهم خوش میگذره موقع برگشتن حتما به کافی شاپ وحید میریم .شما هم حتما برید غذاها و فست فود هاش عالیه .در ضمن رفتین تبریز مقبره اشعرا ارامگاه شهریار و چهارصد و ده فیلسوف یادتون نره .

    • طاها رضی

      سلام.فرق نوقا با گز چیه؟یعنی فرق میکنن؟

    • ایدا

      با سلام من دو سال و نیمه که تبریز زندگی میکنم و به قول معروف ادم شکمویی هستم همه جاهای خوب تبریز رو رفتماز بین رستوران های خوب تبریز (جلالی سردرود ،وحید ،حاج علی رضا ،حاج علی ،پاکدل ،چهارباغ ،باغچه سبز ،بالیق ،هتل پارس ، باختر و دکتر نیک و ماهی خوب )رستوران جلالی سردرود شعبه برج شهر واقعا عالی ترین بوده بعد حاج علی بازار و غذای دریایی هم ماهی خوب کله پاچه هم رامسر شیرینی هم کریمی اجیل هم تواضع چهار راه شهناز خلاصه هرکی بیاد تبریز کلی چاق میشه مثل ما .......ولی واقعا تو تبریز بدترین رستورانش هم باز کیفیت خوبه اصلاتبریز همه چیش خوبه

    • دانیال

      سلام چطور میشه نوقا وریسه را سفارش داد.ممنون

    • هومن

      بنده ده سال دراین شهر زندگی کردم.واقعا لیاقت داره که پایتخت بشه.بسیارمردم راستگو وخوب وبامحبتی داره این شهر.اصلا انگارمردم این شهر رحم علی ع تو دلشون دارن.ما که تواین ده سال بهترین خاطرات از این شهرداریم.

    • آرش

      سلام دوستان چهارسال پیش رفته بودیم تبریز خیلی خوش گذشت من که شکمو هستم تا تونستم خوردم سوغاتی گرفتم آدمهایه مهربون غذاهایه خوب شیرینیهایه خوشمزه میخوام بازم برم ازهمه مهمتر به مهمون هم احترام زیادی قائلند .

    • امیر علی

      تبریزین قیزی،دوزی ،بوزی.دختراش کدبانو ،اهالی مهربان،واب و هوای خنک دلچسب.من که راضیم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج