adexo3
۳۰۸۴۲
۱۱ نظر
۵۰۴۱
۱۱ نظر
۵۰۴۱
پ

پاسخ به سوالات زیبایی شما!

اگر در ذهنتان سؤال‌های فراوانی در باره راه‌های زیباتر شدن وجود دارد، سؤال‌هایی که شاید سال‌هاست به دنبال جوابی برای آنها هستید، ما تصمیم گرفتیم برای شما موقعیتی را فراهم کنیم که بتوانید به راحتی جواب سؤال‌های خود را پیدا كنید .

پاسخ به سوالات زیبایی شما!


برترین ها: اگر پوست و موی شما دچار مشکل خاصی شده‌است و به دنبال راه‌حلی برای زیباتر شدن خود هستید، اگر در ذهنتان سؤال‌های فراوانی در باره راه‌های زیباتر شدن وجود دارد، سؤال‌هایی که شاید سال‌هاست به دنبال جوابی برای آنها هستید، ما تصمیم گرفتیم برای شما موقعیتی را فراهم کنیم که بتوانید به راحتی جواب سؤال‌های خود را پیدا كنید و با جواب‌های درست و اصولی آنها آشنا شوید.

پاسخ به سوالات زیبایی شما!

عواقب وخیم لیزر درمانی

آیا می‌توان موهای زائد را در آرایشگاه‌ها لیزر کرد؟

لیزر مانند تیغ جراحی است كه اگر به دست پزشك سپرده شود، نتایج حیرت‌آوری در درمان بیماری‌های پوستی دارد و در غیراین صورت، عوارض جدی‌ای‌ دارد، لیزر درمانی توسط افراد ناآگاه، عواقب وخیم و حتی كشنده‌ای دارد؛ به​طور مثال ممكن است ضایعه پوستی در فردی مربوط به سرطان پوست باشد كه لیزردرمانی آن توسط غیرمتخصصان، بزرگ‌ترین اشتباه است و از این عوارض می‌توان به فعال شدن و عفونت تبخال و ایجاد جوشگاه که در برخی بیماران بروز می‌كند، اشاره کرد. همچنین افرادی كه پوست سبزه دارند یا افرادی كه به‌تازگی به وسیله نور آفتاب یا در سالن‌های مخصوص اقدام به برنزه‌كردن پوست خود كرده‌اند، درصورت لیزر درمانی از سوی افراد غیرمتخصص به لك‌های پوستی دچار می‌شوند.


آیا تنها داروهای موضعی، جوش‌ها را درمان می‌کند؟

آیا برای درمان آکنه می‌توان فقط از درمان موضعی استفاده کرد؟ والدینم مرا از مصرف داروهای خوراکی منع می‌کنند.

این مسئله بستگی به این دارد که شدت آکنه شما چگونه باشد. در بیشتر موارد اگر آکنه فقط محدود به صورت باشد، می توان آن را با داروهای موضعی شامل آنتی بیوتیک ها و داروهای لایه بردار درمان کرد. حتی گاه افرادی که فقط آکنه پشت تنه دارند را می‌توان با داروهای موضعی درمان کرد، به شرطی که او بتواند دارو را روی ضایعات روزی دو بار استفاده كند.


راه پاک کردن تاتو یا خالکوبی

آیا با لیزر می توان خالکوبی یا تاتو (Tattoo) را از بین برد؟

این مسئله بستگی به رنگ به کار رفته دارد. اینکه رنگ به کار رفته در تاتو Professional یا Amateur باشد و اینکه محل قرارگیری رنگ سطحی است یا عمقی. تمامی این عوامل تعیین‌کننده هستند اما به طور کلی برای رنگ‌های مشکی، قهوه‌ای، سبز یا آبی به خوبی می‌توانیم از لیزر استفاده کنیم و طی چند جلسه آن را بدون عارضه پاک کنیم. نکته مهم این است که اگر فردی تاتو کرده اما از انجام آن پشیمان شده، به هیچ عنوان زیر بار پاک کردن تاتو توسط آرایشگر نباید برود، زیرا آنها از رنگ‌های همرنگ پوست برای استتار رنگ تاتوی قبلی استفاده می‌کنند و این رنگ‌ها با انجام لیزر درمانی مخصوص برداشتن تاتو که QS-Nd Yag نامیده می‌شود تیره می‌شوند و درمان این تیرگی بسیار دشوار خواهد بود. متخصصان پوست می‌توانند با استفاده از لیزرهای لایه‌بردار از جمله لیزرهای فراکشنال مثل Fractional CO۲ به تدریج این رنگ‌های همرنگ پوست را خارج کنند و بنابراین اگر به اشتباه این نوع پاک کردن تاتو انجام شده باشد به متخصص پوست خود مراجعه کنید و آنها روش‌های مناسب درمانی را به شما ارائه خواهند داد. اما هنگام لیزردرمانی برای پاک کردن تاتو توجه داشته باشید که با یک جلسه درمان نمی‌توان تاتو را پاک کرد و حتما به چند جلسه لیزردرمانی برای پاک کردن تاتو نیاز است.


روش FUT از همه بهتر است

در میان روش‌های مختلف کاشت مو چه روشی بهتر است؟

روش‌های مختلفی برای کاشت مو ارائه شده اما هنوز یکی از بهترین تکنیک‌های کاشت مو، روش FUT است، در این روش یک نوار از پشت سر فرد برداشته و این نوار را در زیر میکروسکوپ به قطعات ریز واحدهای فولیکولی تقسیم می‌کنند. این واحدها بیشتر جدا شده و در قسمت‌های مورد نیاز کاشته می‌شوند و معمولا ۹۰درصد موهای کاشته شده رشد می‌کنند.


درمان پوسته شدن سر

علت پوسته شدن پوست سر چیست؟

پوسته شدن سر با ۲ علامت مجزا قابل تشخیص است. نوعی پوسته شدن بدون علامت خارش و التهاب وجود دارد و نوع دیگر به دلیل بیماری التهابی و اگزمای سبورئیك كه همراه با التهاب و خارش و قرمزی است به وجود می‌آید كه عامل آن قارچ است. برای درمان این نوع بیماری كه علت آن قارچ و با خارش و التهاب همراه است باید از داروهای ضدقارچ استفاده كرد اما اگر حالت عادی دارد و بدون خارش و التهاب، شامپوی ضدقارچ موثر است.


اکستنشن و طاسی سر

آیا واقعا اکستنشن به موها آسیب می‌رساند؟

اکستنشن باعث ریزش شدید موها می‌شود و درنهایت ممکن است به طاسی منجر شود. در واقع یکی از علل مهم ریزش موها بستن زیاد آنهاست. این نوع ریزش را ترکشن آلوپسیا (ریزش موی کششی) می‌گویند که در آن، موهای بخش‌هایی از سر که بیشتر تحت فشار و کشیده شدن بوده‌اند، می‌ریزد و به تدریج سر طاس می‌شود. این نوع ریزش موها در زن‌هایی که همیشه موهایشان را دم اسبی می‌کنند یا محکم می‌بافند بسیار شایع است. یکی از عوارض اکستنشن هم ریزش موی کششی است، چون در اکستنشن نیز موها به شدت کشیده می‌شود و به همین دلیل پس از مدتی شروع به ریزش می‌کند شاید در دفعات اول و دوم، موها چندان کم نشود، اما در دفعات بعدی کاهش آنها کاملا مشهود است.


پاسخ به سوالات زیبایی شما!

استرس و ریزش مو

۹۱۴۲۰۰۰۸۳۷: دختر ۲۰ ساله‌ام ریزش مو دارد. او به لحاظ روحی خیلی حساس و مضطرب است. احساس می‌كند علت ریزش موهایش اضطراب و حساسیت است. آزمایش‌ها، هورمون مردانگی‌اش را زیاد نشان داده و پزشك محلولی برای ریزش موهای ضعیف شده او تجویز كرده تا موها دوباره رشد كند اما ریزش موهایش بیشتر شده است. چه اقدامی در این مورد موثر است؟

نوعی ریزش مو معروف به ریزش موی تیپ مردانه در زنان وجود دارد. این نوع ریزش به علت وجود هورمون‌های مردانه است. برای درمان یا جلوگیری از این نوع ریزش، نیاز به داروهای هورمونی خاص توسط پزشك متخصص و همكاری پزشك غدد است تا این مورد بررسی شود. اضطراب می‌تواند ریزش مو را تشدید كند اما نخست باید مسائل داخلی بدن مورد بررسی قرار گیرد و درمان شود و تا زمانی‌كه مسائل هورمونی اصلاح نشود، نمی‌توان عامل را تنها به استرس و اضطراب مرتبط كرد.


پاسخ به سوالات زیبایی شما!

بهترین روش برای ریمل زدن

شما چه روشی را برای ریمل زدن توصیه می‌کنید؟

ریمل باید تمام سطح مژه یعنی از ریشه تا نوك را پوشش دهد. برای ریمل زدن به مژه‌های پلک بالا قبل از كشیدن برس ریمل روی مژه‌ها، میله ریمل را روی ریشه و پایه مژه‌هایتان بمالید تا به اندازه كافی رنگ روی مژه‌ها بنشیند. سپس این رنگ را با استفاده از برس ریمل از پایین تا بالای مژه به خوبی بكشید. هنگام ریمل زدن به مژه‌های پایین میله ریمل را به صورت عمودی نگه دارید و آن را به چپ و راست حركت دهید فقط مراقب باشید كه زیر چشمان‌تان را لك نكنید.


وکس را به جای بند امتحان کنید

برای از بین بردن دانه‌های سرسیاه پوستی چه کنیم؟

Wax نوعی برداشتن مو از صورت است كه درد كمتری نسبت به اصلاح با بند دارد و علاوه بر اینها دانه‌های سرسیاه روی بینی را هم از بین می‌برد و با این روش موها دیرتر از بند شروع به رویش می‌كند و تا حدی هم نرم‌تر و کرکی مانند می‌شوند. بهتر است در خانه صورت‌تان را وکس نکنید چون ممکن پوست را بسوزانید و روی آن تاول ایجاد کنید. همچنین اگر وکس را بد از روی پوست بلند كنید، کبودی ایجاد می‌شود. بعد از وکس نیز بهتر است از لوسیون ضدالتهاب و ضدجوش استفاده كرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      شنیدم اپیلاسیون و وکس باعث کشیده شدن پوست و درنتیجه چروک پوست میشن

    • saina

      صورت جوش های سرسیاه دارد اکثر دوستان می گویند به خاطر اینکه از بند برای برداشتن صورتم استفاده میکنم اینطوری میشه و بهتر است که صورتم رو دکولوره کنم هم دیگه جوش سرسیاه نمی زنم هم اینکه دکولوره جوش های سرسیاه رو می سوزونه و از بین می بره. آیا این کار درسته؟

      پاسخ ها

      • زهراخانوم

        فکر اینم بکن که اگر موهای صورتت زیاده ودکلره کنی,دیگه جرات نمیکنی موقعی که آفتاب هست بیای بیرون!چون دورازجون موهای صورت آدم مثل گربه میشه وبرق میزنه!امتحان کردم که میگم!!!

    • زهرا خانوم

      منم شنیدم که دکتر تو تلویزیون میگفت وکس سالی یه بار برای صورت کافیه!چون اگر بیشتر انجام شه صورت دچار افتادگی پوست میشه!!اما جدا از اینا خیلی عالیه وحتی پرزهای روی صورت هم پاک میشه...

    • سحر

      سلام من هجده سالمه اگه موهامو رنگ کنم ضرر داره؟اخه همسرم یعنی نامزدم دوست داره

      پاسخ ها

      • رویا

        سلام سحر جان به نظر من که هیچ ضرری نداره همه میذارن ف . شم

    • shayna

      با سلام پسر4 ساله ای دارم که در سفر به جنوب رنگش تیره شده و با وجود 3 ماه که از سفر مان گذشته رنگ پوستش به حالت اول برنگشته. لطفا بگین راه حلی هست که رنگ پوستش مثل قبل روشن بشه؟ ممکنه همینطور سبزه بمونه؟

    • رویا

      سلام پوست من سبزه هست یه کرمی میخوام معرفی کنین که به رنگ پوستم بخوره خیلی ممنون از سایت عالیتون

    • Elin

      سلام،میخواستم بدونم برای دختر ۱۵،۱۶ ساله با پوست سبزه چه کرم پودری مناسبه ،در ضمن میخواستم بگم اطرافیان کرم پودر گولدن رز رو پیشنهاد کردن ،نظر شما چیه ؟! مرسی

    • بهناز

      با سلام من در سن بلوغ بینی ام بزرگ شد و بعد از اون هم تغییر نکرد و همونطوری موند الان25سالمه و بینی ام گوشتی هستش و صبح ها که بیدارمیشم و موقع پریودی بینی ام پف داره و بزرگ دیده میشه میخواستم بدونم ایا بدون عمل جراحی میشه گوشت بینی رو کم کرد تا جمع و جور بشه و پفش رو کم کنم و گوشتش سفت بشه .؟ایا دارو یا راه دیگه ای داره مثلا گیره یا کرم ممنون

    • سهیل

      سلام ببخشید به بالای لب فوقانی یعنی جایی که سبیل میروید چه میگن ؟
      وآیا راهی برای کوچک کردن یا جمع کرد نش هس اگه میشه جواب بدید باتشکر

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج