۳۱۹۶۶۸
۵۰۲۶
۵۰۲۶
پ

هیچ گاه برای تغییر شغل دیر نیست...

شاید شما نیز از خود این سوال را پرسیده اید که آیا شغلی که در آن مشغول به کار هستید همان مسیریست که می بایست در آن قدم بر می داشتید یا خیر.

وب‌سایت تک شات: شاید شما نیز از خود این سوال را پرسیده اید که آیا شغلی که در آن مشغول به کار هستید همان مسیریست که می بایست در آن قدم بر می داشتید یا خیر. این سوال می تواند ترس و دلهره را بر دل هر فردی بیاندازد و وی را نسبت به آینده و موفقیت هایی که ممکن است به آن دست یابد، مردد کند.

اما همانطور که بسیاری چهره های موفق جهان ثابت کرده اند، لازم نیست که تا آخر عمر کاری را ادامه دهید که اولین تجربه شغلیتان را با آن شروع کرده اید. اگر نگاهی به دور و بر خود بیاندازید، حتما افرادی را مشاهده خواهید کرد که مدام در حال تغییر شغل هستند و شاید بسیاری از آن ها به موفقیت های مدنظر خود نیز دست یافته اند.

هیچ گاه برای تغییر شغل دیر نیست...

در دنیا نیز چهره های سرشناسی وجود دارند که علی رغم داشتن شغلی مناسب، باز هم نیاز به پیشرفت و موفقیت، آن ها را به تغییر شغل و رسیدن به جایگاهی بالاتر از وضع کنونی ترغیب کرده است که در ادامه به برخی از آن ها اشاره خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

۱. جولیا چایلد - Julia Child

هیچ گاه برای تغییر شغل دیر نیست...

وی قبل از آن که به حرفه نویسندگی روی آورد و اولین کتاب آشپزی خود را در سن ۵۰ سالگی بنویسد، به عنوان یک متخصص رسانه و بازاریابی مشغول به کار بود.


2. جان گلن - John Glenn

هیچ گاه برای تغییر شغل دیر نیست...

آقای گلن به عنوان اولین فضانورد آمریکایی در سال ۱۹۶۲ به مدار زمین سفر کرد اما ۱۲ سال بعد و در سن ۵۳ سالگی، یکی از سناتورهای آمریکایی در ایالت اوهایو شد و به مدت ۲۴ سال با این شغل زندگی کرد. پس از آن یعنی در سال ۱۹۹۸، باری دیگر و در یک ماموریتی ۹ روزه عازم فضا شد.


3. تری کروز - Terry Crews

هیچ گاه برای تغییر شغل دیر نیست...

وی جوایز بیشماری را برای بازی در فیلم های کمدی "Everybody Hates Chris" و "Brooklyn Nine-Nien" دریافت کرد. اما این جوایز مانع از رویاپردازی های کروز نشد و وی در اواسط دهه ۱۹۹۰ به عنوان بازیکن دفاعی در بسیاری از تیم های NFL بازی کرد و بیش از پیش بر محبوبیت خود افزود.


4. مارتا استوارت - Martha Stewart

هیچ گاه برای تغییر شغل دیر نیست...

وی در سنین جوانی کار خود را در شغل های مرتبط با مد و فشن آغاز کرد اما طولی نکشید که وی تحقق آرزوهای خود را در آشپزی و آموزش آن به سایر افراد دید و توانست شرکت Martha Stewart Living Omnimedia را تاسیس کند که هم اکنون ارزش آن به بیش از ۴۰۰ میلیون دلار می رسد.


5. مایکل بلومبرگ - Michael Bloomberg

هیچ گاه برای تغییر شغل دیر نیست...

وی پس از استعفا از سمت مدیرعاملی از شرکت بلومبرگ در سن ۵۹ سالگی، کار خود را از سال ۲۰۰۲ به عنوان شهردار شهر نیویورک آغاز کرد و به مدت ۱۲ سال بر این صندلی تکیه زد. پس از آن نیز دوباره به بلومبرگ بازگشت و مدیرعامل این کمپانی بزرگ فعال در زمینه مالی، اطلاعات و رسانه ای شد.


6. ورا وانگ - Vera Wang

هیچ گاه برای تغییر شغل دیر نیست...

وی قبل از آن که در سن ۴۰ سالگی به صنعت مد و فشن روی آورد، به عنوان رزونامه نگار مشغول به فعالیت بود و هم اکنون به عنوان یکی از بزرگ ترین طراح های خانم جهان به شمار می رود.


7.دوآین جانسون - Dwayne Johnson

هیچ گاه برای تغییر شغل دیر نیست...

جانسون در زمان دانشجویی در تیم فوتبال دانشگاه میامی بازی می کرد و عملکرد موفق او، مسئولین تیم فوتبال Calgary Stampeders کانادا را مجبور به جذب وی کرد. طولی نکشید که دوآین در سن ۲۴ سالگی یعنی در سال ۱۹۹۶ فوتبال را کنار گذاشت و به فدراسیون جهانی کشتی پیوست. اما جاه طلبی های وی تمامی نداشت و در سال ۲۰۰۰ به سینما روی آورد و شاهد بازی های وی در فیلم های متعدد امروزی هستیم.


8. رونالد ریگان - Ronal Reagan

هیچ گاه برای تغییر شغل دیر نیست...

وی قبل از آن که در سن ۶۹ سالگی به عنوان چهلمین رییس جمهور آمریکا شناخته شود، کار خود را در حرفه بازیگری در سینما و تلویزیون آغاز کرده بود.


9. جف بزوس - Jeff Bezos

هیچ گاه برای تغییر شغل دیر نیست...

وی سابقه مدیریتی در بسیاری از کمپانی های بزرگ دنیا را در کارنامه دارد و در سن ۳۱ سالگی به عنوان مدیرعامل آمازون، در این کمپانی بزرگ جهان ایفای نقش می کند.


10. آرنولد شوارتزنگر- Arnold Schwarzenegger

هیچ گاه برای تغییر شغل دیر نیست...

آرنواد شوارتزنگر دو بار شغل خود را تغییر داد. اول بار، جایگاه خود را به عنوان قهرمان پرورش اندام جهان به یکی از مشهورترین بازیگران سینما تغییر داد و پس از آن، یعنی در سن ۵۶ سالگی، سمت فرمانداری کالیفرنیا را برای خود انتخاب کرد.


11. هارلند ساندرز- Harland Sanders

هیچ گاه برای تغییر شغل دیر نیست...

وی که به کلنل ساندرز نیز شناخته می شود در سن ۶۲ سالگی، رستوران مرغ سوخاری کنتاکی را تاسیس کرد و ۱۲ سال بعد آن را به قیمت ۲ میلیون دلار فروخت. وی قبل از این کار، تجربیات متفاوتی را در شغل های گوناگونی همچون وکالت، مسئول پمپ بنزین و کارگر راه آهن به دست آورده بود.


12. جونا پرتی - Jonah Peretti

هیچ گاه برای تغییر شغل دیر نیست...

پرتی قبل از آن که شرکت های بازفید را تاسیس کند، به عنوان معلم در مدارس راهنمایی، آموزش استفاده از آفیس مایکروسافت را به دانش آموزان می آموخت.


13. جوی بهار - Joy Behar

هیچ گاه برای تغییر شغل دیر نیست...

خانم Behar، به عنوان بازیگر کمدی و مجری برنامه The View مشغول به فعالیت است. وی کار خود در کمدی را زمانی آغاز کرد که در اواخیر دهه ۳۰ سالگی خود نتوانست فرزند خود را سالم به دنیا بیاورد و در آن جا بود که شغل معلمی خود را رها کرد و به دنبال آرزوهایش رفت.


14. ری کراک - Roy Kroc

هیچ گاه برای تغییر شغل دیر نیست...

وی در سال ۱۹۵۴ و در سن ۵۲ سالگی کمپانی مک دونالد را خرید و قبل از این کار، به عنوان فروشنده دستگاه های مخلوط کن شیر و بستنی فعالیت می کرد. در حال حاضر، صاحب یکی از بزرگ ترین کمپانی های فست فود جهان است.


15. آنا ماری - Anna Mary

هیچ گاه برای تغییر شغل دیر نیست...

وی شغل خود به عنوان یک نقاش را در سن ۷۸ سالگی آغاز کرد. در سال ۲۰۰۶، یکی از نقاشی های وی به مبلغ ۱.۲ میلیون دلار به فروش رفت. وی قبل از این، خانه داری و کشاورزی انجام می داد.


16. تایکیچیرو موری- Taikichiro Mori

هیچ گاه برای تغییر شغل دیر نیست...

موری در سن ۵۱ سالگی کمپانی Mori Building را تاسیس کرد. سرمایه این کمپانی در سال ۱۹۹۲ به ارزش خالص ۱۳ میلیارد دلار می رسید و در سال ۱۹۹۲، وی به عنوان ثروتمندترین مرد جهان شناخته شد.


17. تیم و نینا زاگات - Tim and Nina Zagat

هیچ گاه برای تغییر شغل دیر نیست...

این دو در سن ۵۱ سالگی و در حالی که به شغل وکالت مشغول بودند، مجموعه رستوران های خود را با نام Zagat در سال ۱۹۷۹ تاسیس کردند و هم اکنون یکی از ثروتمندترین های جهان به شمار می روند.


18. دونالد فیشر - Donald Fisher

هیچ گاه برای تغییر شغل دیر نیست...

فیشر در سن ۴۰ سالگی و در حالی که هیچ تجربه ای در زمینه فروشگاه های خرده فروشی نداشت، به همراه همسرش اولین فروشگاه Gap را در سال ۱۹۶۹ در شهر سان فرانسیسکو تاسیس کردند. این فروشگاه که لباس های جدید و مد روز می فروشد توانست در اندک زمانی به شهرت جهانی برسد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج