adexo3
۳۶۲۳
۵۰۱۰
۵۰۱۰
پ

۱۰ مقصد برتر رفتينگ جهان علاوه‌ بر ايران!

اگر مشتاق غلبه بر دماي بالاي تابستان و مواجهه با يك حادثه‌ي ماجراجويانه هستيد، مي‌توانيد خنك شدن خوشايندي را با يك سفر رفتينگ تجربه كنيد.

رويترز براي داشتن تجربه‌ي هيجان و خنكي در تابستان، ۱۰ مقصد برتر رفتينگ را در سراسر جهان به اين ترتيب معرفي كرده است:

۱ـ پارك ملي گراند كانيون، آمريكا
در اينجا گردش يك‌ يا چند روزه‌يي را در رودخانه‌اي كه در اعجاب‌انگيزترين شگفتي طبيعي آمريكا (گراند كانيون) جريان دارد، مي‌توانيد داشته باشيد و روزها يا حتا هفته‌ها را در تورهاي آبي حرفه‌يي كه از مكاني بسيار آرام به مكاني مطلقا وحشي عبور مي‌كنند، بگذرانيد.

10 مقصد برتر رفتينگ جهان علاوه‌ بر ايران!

۲ـ رودخانه‌ي اوتاوا، كانادا
رودخانه‌ي اوتاوا چيزي فراتر از يك خط مرزي مشخص‌كننده بين كبك و اونتاريو است. آب‌هاي گرم «لوك» خانواده‌ها و قايق‌ران‌هاي دوآتشه را در تابستان براي راندن در دره‌هاي 175ميليون‌ ساله به اينجا مي‌كشاند.

3ـ پارك ملي گلاسير، آمريكا
گردشگراني كه قصد دارند رفتينگ را همراه گردش در هواي آزاد تجربه كنند، نيازي به جست‌وجوي جايي دورتر از رودخانه‌ي «فلاتودر» در پارك ملي گلاسير، مونتانا ندارند. بيش از يك‌ميليون جريب از زمين‌هاي حفاظت‌شده و ۷۰۰ مايل مسير پياده‌رو، اين بهشت عاشقان طبيعت را به يك محل ايده‌آل براي پياده‌روي و البته رفتينگ تبديل كرده است.

۴ـ رودخانه‌ي مگپي، كانادا
سطح 5 اين رودخانه يكي از سخت‌ترين سطح‌هاي پيشنهادشده براي رفتينگ است كه پايان سفر شما را به آبشارهاي مگپي مي‌رساند.

5ـ رودخانه‌ي پاكوار، كاستاريكا
اين رودخانه كه به‌عنوان «ريو پاكور» نيز شناخته مي‌شود، يك رهايي لذت‌بخش با شيب‌ و سطح‌هاي متفاوت است و حدود ۶۷ مايل طول دارد. اين رودخانه به بخش‌هاي مختلف پايين، بالا و بالاترين تقسيم مي‌شود كه ميزان شيب آن‌ها از سطح ۲ تا ۵ و ايده‌آل براي قايق‌ران‌هاي مبتدي و كارآزموده درجه‌بندي مي‌شود. احاطه شدن كامل با جنگل‌هاي انبوه شما را به حيات وحش كاستاريكا مانند ميمون‌ها، پرندگان عجيب و رنگارنگ و پلنگ‌هاي خال‌دار معرفي مي‌كند.

۶ـ رودخانه‌ي فوتالفو، شيلي
رودخانه‌ي فوتالفو در شيلي شايد به‌عنوان بهترين رود جهان براي قايق‌ران‌هاي باتجربه باشد كه مناظري بي‌نظير و شيب‌هاي شديد را در خود دارد. نهري كه در درياچه‌ي پارك ملي «لاس آلرس» و كوه‌هاي «آند» سرازير مي‌شود، شهرت زيادي براي آب‌هاي آبي تند خود دارد.

7ـ رودخانه‌ي آپوريماك، پرو
رود آپوريماك كه از آمازون سرچشمه مي‌گيرد، براي قايق‌ران‌هاي رفتينگ و كاياك، فرصتي را براي ديدن سرزمين اعجاب‌انگيز آمريكاي جنوبي از نزديك ايجاد مي‌كند. شيب سطح ۴ در اين محل، قايقران‌هاي حرفه‌يي را براي برپايي كمپ و گردش در هواي آزاد جذب مي‌كند.

۸ـ رودخانه‌ي زامبزي، زيمبابوه و زامبيا
رودخانه‌ي «زامبزي» به‌دليل قسمت شدن به دو بخش بالايي و مياني توسط آبشار ويكتوريا كه يكي از عجايب هفت‌گانه‌ي دنياست، شيب بسيار زيادي دارد. بنابراين بهتر است فقط قايق‌ران‌هاي حرفه‌يي براي روبه‌رو شدن با موج‌هاي شديد و شيب‌هاي زياد آن تلاش كنند. همچنين در امتداد بخش‌هاي آرام‌تر رودخانه مي‌توانيد اسب آبي و كروكوديل را جست‌وجو كنيد.

10 مقصد برتر رفتينگ جهان علاوه‌ بر ايران!

۹ـ نيل سفيد، اوگاندا
مانور يك قايق پر از قايق‌ران در طول آبشارهاي «جوجاگالي» نزديك درياچه‌ي ويكتوريا ماجراجويي‌اي است كه هرگز فراموش نمي‌شود. نيل سفيد به‌عنوان يك انشعاب از رود نيل اصلي در سودان، روآندا، تانزانيا و اوگاندا در جريان است. شركت‌هاي رفتينگ ارزان‌قيمت در نزديكي هيجان‌انگيزترين بخش اين رودخانه در اوگاندا نسبت به معرفي و ارائه‌ي رفتينگ با سطح جهاني و مناظر بي‌نظير آفريقا اقدام مي‌كنند. شيب سطح 5 با جريان متعادلي كه دارد، براي قايق‌ران‌ها آسايش و هيجان را همزمان در اين محل فراهم مي‌كند.

10ـ رود جانستون شمالي، استراليا
سفر در طول رود جانستون شمالي در جنگل‌هاي ثبت جهاني‌شده‌ي كوينزلند شمالي اين منطقه را به‌عنوان يكي از بهترين مكان‌هاي ماجراجويانه‌ي دنيا با شيب سطح ۵ مطرح كرده است.

براي اين ماجراجويي‌هاي خيس حتما لازم نيست تا كانادا، آمريكا يا استراليا برويد، چون چند سالي است كه تعدادي از رودخانه‌هاي ايران مانند «سفيدرود»، «هراز» و «ارمند» براي رفتينگ شناسايي شده‌اند و رودخانه‌هاي «سيروان» كردستان، «خرسان» چهارمحال و بختياري، «سزار» لرستان و «زاب» آذربايجان غربي نيز در نوبت شناسايي هستند. البته در اين سال‌ها، راهنماهايي در ايران تربيت شده‌اند كه همراهي آن‌ها، قايق‌راني در اين رودهاي خروشان را آسان و لذت‌بخش كرده است.

در اين ميان، «سفيدرود» رودخانه‌اي امن است كه براي گردشگران و قايق‌ران‌هاي مبتدي مناسب‌تر است، ضمن آن‌كه از طبيعت سبز اطراف رودخانه نيز مي‌توان لذت برد؛ اما رودخانه‌ي «هراز» برخلاف «سفيدرود» جريان تندي دارد كه بيشتر قسمت‌هاي آن، سطح ۵ و ۶ تعيين شده‌اند و براي فعاليت گردشگري مناسب نيست؛ ولي بخش‌هايي از آن سطح ۱ و ۲ هستند و براي افرادي كه چندان اهل هيجان نيستند، مناسب است.

ارمندرود نيز سطح ۲ و ۳ دارد و منطقه‌اي امن و هيجان‌انگيز با طبيعتي بكر به‌شمار مي‌آيد و براي افراد بين ۱۲ تا ۵۰ سال مناسب است.

قطعا در بسياري از كشورها، رودخانه‌هايي وجود دارند كه براي اين ماجراجويي مناسب هستند. فقط كافي است يك مربي يا استاد رفتينگ اين رودخانه‌ها را بررسي، سطح‌بندي و شما را هنگام قايق‌راني همراهي كند.

منبع: ایسنا

باز نشر: مجله اینترنتی Bartarinha.ir

10 مقصد برتر رفتينگ جهان علاوه‌ بر ايران!

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج