۳۸۷۳۸
۲ نظر
۵۰۱۱
۲ نظر
۵۰۱۱
پ

بدون نیاز به وسایل گرمایشی در خانه گرم بمانید

دانستن اینکه چگونه می‌توان بدون وسایل گرمایشی، روز و شب‌های پاییزی و زمستانی گرمی را در خانه سپری کرد رازی مهم در راستای یک صرفه‌جویی بزرگ در هزینه‌ها است.

بدون نیاز به وسایل گرمایشی در خانه گرم بمانید

مجله منزل : دانستن اینکه چگونه می‌توان بدون وسایل گرمایشی، روز و شب‌های پاییزی و زمستانی گرمی را در خانه سپری کرد رازی مهم در راستای یک صرفه‌جویی بزرگ در هزینه‌ها است. با رعایت یک‌سری نکات ساده می‌توان نیاز به بخاری و هر وسیله گرمایشی دیگری را به حداقل رساند و و در فصول سرد در خانه احساس گرما کرد.


بدون نیاز به وسایل گرمایشی در خانه گرم بمانید

1. بستن و عایق‌بندی پنجره‌ها یکی از ساده‌ترین روش‌ها برای جلوگیری از نفوذ سرما به خانه هستند. این‌کار زمانی بیشترین تاثیر را دارد که به درستی دور تا دور پنجره‌ها را با نوارهای درزگیر مخصوص، درزگیری کنید. هم‌چنین اگر در منطقه‌ای خیلی سرد مانند مناطق کوهستانی زندگی می‌کنید، می‌توانید پس از درزگیری، سرتاسر سطح پنجره‌ها را از داخل یا خارج با ورقه‌ای نایلونی ضخیم بپوشانید و دور تا دور آن را به دور تا دور پنجره بچسبانید. پس از اینکه درزگیری و عایق‌کشی پنجره‌ها به پایان رسید، برای تکمیل کار زیر پرده‌ها را با آستر بپوشانید و پرده‌ای ضخیم‌تر را برای پوشش دکوراتیو پنجره خود در نظر بگیرید. در این صورت هوای سرد به هیچ عنوان از طریق پنجره‌ها به خانه نفوذ نمی‌کند.

2. درها نیز مانند پنجره‌ها می‌توانند شاهراه ورود هوای سرد به داخل خانه و هم‌چنین راهی برای خارج شدن هوای گرم از داخل خانه باشند. برای جلوگیری از این اتفاق دور تا دور قاب درها را هم نوار درزگیر بچسبانید. قسمت پایین نیز معمولا به مقدار قابل توجهی باز است و باید در جریان درزگیری آن را با درزگیرهای ضخیم‌تر بپوشانید. در مورد درزگیری قسمت پایین در و پنجره‌ها در کمترین و ساده‌ترین حالت می‌توانید از حوله یا دستمالی لوله‌شده استفاده کنید و آن را به داخل شیار پایین در و پنجره فرو کنید تا درز موجود بسته شود.

3. یکی از اتاق‌های کوچک‌تر خانه را به اتاق‌نشیمن تبدیل کنید و سعی کنید به همراه اعضای خانواده بیشتر ساعات روز را در آن اتاق سپری کنید. فضاهای کوچک خیلی سریع‌تر گرم می‌شوند و بیشتر گرم می‌مانند، بنابراین می‌توانید اتاق نشیمن بزرگ خانه خود را برای مدتی تعطیل کنید و بیشتر زمان خود را در یکی از اتاق‌خواب‌های خانه بگذرانید.

4. اگر از اتاقی استفاده نمی‌کنید،‌ در آن را بسته نگه دارید. این کار سبب کاهش گردش هوا در خانه شده و باعث می‌شود هوای گرم یک فضا که بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد با فضاهای خالی و بی‌استفاده تقسیم نشود.

5. در روزهای آفتابی پرده‌ها را کنار بزنید تا نور خورشید به داخل راه یابد و در مواقع ابری پرده‌ها را ببندید.

6. کف خانه را با موکت‌های دیوار به دیوار یا قالیچه‌های بزرگ بپوشانید.

7. تعدادی تمرین‌های ورزشی که امکان انجام آن در آپارتمان وجود دارد را بیاموزید و انجام دهید. روزانه حدود 20 دقیقه نرمش و ورزش کنید. این کار علاوه بر حفظ تناسب اندام سبب گرم‌شدن و افزایش مقاومت بدن در برابر سرما می‌شود. هم‌چنین با این کار می‌توانید بیاموزید که چگونه با ورزش و افزایش سرعت جریان خون می‌توانید بدن خود را گرم کنید.

بدون نیاز به وسایل گرمایشی در خانه گرم بمانید

۸. در خانه لباس گرم به تن کنید. از آنجایی که درصد بالایی از گرمای بدن افراد از ناحیه سر خارج می‌شود، استفاده از کلاه و پوشانده نگه داشتن سر می‌تواند به مقدار زیادی گرما را در بدن شما نگه دارد. بلوزهای یقه سه سانت و ژاکت‌های کاموایی می‌توانند به طرز معجزه‌آسایی شما را گرم کنند. هم‌چنین توصیه می‌کنیم همیشه در خانه جوراب یا کفش‌های روفرشی به پا داشته باشید، زیرا هیچ‌چیز آزاردهنده‌تر از احساس سرما در قسمت پاها نیست. هم‌چنین همواره تعدادی پتوی مسافرتی ظریف روی مبل‌ها و قسمت‌های مختلف خانه در دسترس بگذارید و زمانی که نشسته‌اید و مشغول گفت‌وگو یا تماشای تلویزیون هستید پتو را دور خود بپیچید.


9. زیر لباس‌های اصلی خود لباس‌های ظریف و جذب به تن داشته باشید. این لباس‌ها که به همین منظور و با عنوان زیرپوش تولید و در فروشگاه‌ها عرضه می‌شوند، به طرز بسیار تاثیرگذاری به گرم شدن و گرم ماندن بدن شما کمک می‌کنند.

10. به جای استفاده از غذاهای فوری در فصول سرد آشپزی کنید. همچنین می‌توانید با توجه کافی به اصول ایمنی یک کتری آب جوش روی بخاری بگذارید. حرارت گاز و بخاری حین طبخ غذا یا بخار آب کتری هنگامی که روی بخاری قرار داده شده، سبب می‌شود فضای خانه مدام مرطوب و گرم باشد. هرچه رطوبت هوای خانه بیشتر باشد گرمای بیشتری جذب فضا جذب می‌شود. بنابراین سعی کنید به طریقی میزان رطوبت را در خانه بالا ببرید.

11. نوشیدنی‌های گرم بنوشید. نوشیدن چای، قهوه، شیر داغ و ... سبب می‌شود از درون گرم شوید و احساس سرما نکنید. یکی از زمان‌هایی که نوشیدنی گرم بسیار توصیه می‌شود قبل از رفتن به تخت‌خواب است. در این زمان نه تنها یک نوشیدنی گرم و دلچسب کمک می‌کند گرم شوید بلکه به آرامش و بهتر خوابیدن شما نیز کمک کند.

بدون نیاز به وسایل گرمایشی در خانه گرم بمانید

12. تعدادی شمع روشن کنید. این کار علاوه بر جنبه گرمایشی، جلوه دکوراتیو نیز دارد. البته همیشه قبل از خارج شدن از خانه باید شمع‌ها را خاموش کنید تا خطر آفرین نشوند.

13.فعال باشید. مدام تحرک و جست‌وخیز داشته باشید. به جای استفاده از وسایل نقلیه از انرژی خود کمک بگیرید به عنوان مثال اگر می‌خواهید به خرید بروید مسیر راه تا فروشگاه را پیاده طی کنید. فعالیت بدنی سبب می‌شود سرعت گردش خون بالا رود و خون گرم در سراسر بدن و انگشتان دست و پا جریان یابد و بدن گرم شود.

بدون نیاز به وسایل گرمایشی در خانه گرم بمانید

14. پتوها و روتختی‌ها را با انواعی ضخیم‌تر و گرم‌تر تعویض کنید. شب‌ها نیز با لباس گرم بخوابید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مهدی

      گمونم سرمای 25درجه زیر صفر رو حتی نشنیدی!

    • نكته سنج

      البته بستن تمام درزها در صورت استفاده از بخاري گازي خطرآفرين هست

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج