۳۸۹۰۱۸
۱۲ نظر
۵۰۵۳
۱۲ نظر
۵۰۵۳
پ

طراحی خانه ای در اصفهان

خرده ظرافت های زن و شوهری!

حتما كه نباید طراح یا دكوراتور باشید تا بتوانید فضایی زیبا و هماهنگ خلق كنید. اولین مرحله برای رسیدن به یك طرح خوب در دكوراسیون داخلی این است كه دقیقا بدانید چه می‌خواهید.

مجله ایده آل - شیرین کرمی: حتما كه نباید طراح یا دكوراتور باشید تا بتوانید فضایی زیبا و هماهنگ خلق كنید. اولین مرحله برای رسیدن به یك طرح خوب در دكوراسیون داخلی این است كه دقیقا بدانید چه می‌خواهید. خانه‌ای كه تصاویرش را در صفحات دكوراسیون این شماره ایده‌آل می‌بینید متعلق به زوج جوانی در شهر اصفهان است. این خانه توسط ساكنانش مینا شفیعی و آرمان مهنام طراحی شده. منبع اصلی آنها برای خلق فضای زندگی‌شان جست‌وجو در سایت‌های مختلف دكوراسیون داخلی است. مبله كردن این خانه كه تلفیقی از سبك مدرن و كلاسیك است حدود ۶ ماه زمان برده است.
خرده ظرافت های زن و شوهری!
حدود یك سال است كه ساكن این خانه هستیم. به دلیل اینكه خانه قدیمی بود و احتیاج به تعمیرات داشت، مدت زمانی صرف تغییراتی مثل تعویض كفپوش، رنگ دیوار‌ها، سر و سامان دادن به نورپردازی خانه و اجرای سقف كاذب شد. با وجودی كه هیچ كدام رشته‌های تحصیلی‌مان مرتبط با هنر نیست اما صفر تا صد طراحی داخلی این فضا بر عهده خودمان است.
خرده ظرافت های زن و شوهری!

دوست داشتیم خانه‌مان به رنگ سفید باشد. دیوارهای خانه تركیبی از رنگ و كاغذ دیواری است. با وجودی كه در بیشتر خانه‌ها رنگی كه برای دیوار انتخاب می‌شود استخوانی است ما برای دیوارها رنگ سفید خالص انتخاب كردیم.

سعی كردیم از سبك‌های مختلف دكوراسیون برای طراحی خانه‌مان استفاده كنیم. برای سالن پذیرایی مبلمان استیل به سبك انگلیسی انتخاب كردیم كه روكشی از جنس مخمل، رنگی سفید و بدون طرح دارد. با استفاده از فرش ایرانی و قابی از ترمه اصفهان، تلفیقی از سبك‌های مختلف را برای طراحی سالن پذیرایی در نظر گرفتیم.
خرده ظرافت های زن و شوهری!
انتخاب رنگ روشن به عنوان رنگ كلی فضا به این دلیل بود كه علاوه بر دلباز شدن فضای داخلی، اكسسوری‌ها و وسایل موجود در فضا بهتر دیده شود.

فضای نشیمن و پذیرایی با یك دیوار از هم جدا شده. تفكیكی كه این امكان را به ما داد تا دو سبك مختلف كلاسیك و مدرن را در كنار هم داشته باشیم.
خرده ظرافت های زن و شوهری!

برای فضای نشیمن با انتخاب سبك مدرن و استفاده از تركیب رنگ‌های سفید، خاكستری، سبز و آبی فضایی آرام و دلنشین خلق كردیم. خاكستری هم جزو رنگ‌هایی است كه هنگام طراحی از آن بسیار استفاده كردیم. چون رنگی خنثی است و رنگ‌های دیگر در كنار آن جلوه‌ای مناسب پیدا می‌كنند. به همین منظور انتخاب ما رنگ سبز بود تا فضای خانه را از یكدست سفید و خاكستری بودن خارج كنیم.
خرده ظرافت های زن و شوهری!

اكثر مبلمان استیل موجود در بازار روكش‌هایی با پارچه شلوغ و منبت زیاد دارد. اما مبلمان انتخابی ما برای سالن پذیرایی ساده‌تر است. ضمن اینكه روكش مبلمان هم بدون طرح انتخاب شده.
خرده ظرافت های زن و شوهری!

قبل از طراحی فضای آشپزخانه، انواع سبك‌های آشپزخانه‌های سفید را بررسی كردیم. با توجه به تصاویر یا فضاهایی كه از نزدیك دیده بودیم تصمیم گرفتیم آشپزخانه را با تركیبی از رنگ سفید و متریال استیل دیزاین كنیم. همچنین برای این فضا، اكسسوری‌هایی به رنگ سبز انتخاب كردیم تا فضا را زنده كند. ساده و خلوت بودن آشپزخانه باعث می‌شود در طولانی‌مدت فضا كسل‌كننده به نظر نرسد.
خرده ظرافت های زن و شوهری!

به دلیل علاقه زیادی كه به گل و گیاه داریم، برای فضای داخلی و تراس از گلدان‌های گل و درختچه‌های زیادی استفاده كردیم. با این كار حتی رنگ سبز را در فضاهای دیگر خانه هم تكرار كردیم.
خرده ظرافت های زن و شوهری!

شمشاد و درختچه‌های كاج، گیاهان اصلی تراس ماست چون مقاومت بیشتری در شرایط جغرافیایی مختلف دارند. برای اینكه فضای سبز بیشتری داشته باشیم كف تراس را با چمن مصنوعی پوشاندیم.

میز دونفره كوچكی هم با روكش‌های سبز برای تراس در نظر گرفتیم تا فضایی دونفره و دنج داشته باشیم.
خرده ظرافت های زن و شوهری!

به دلیل اینكه خانه‌مان پنجره‌های بلند و عریض دارد، به خوبی حضور نور طبیعی را در خانه حس می‌كنیم. ضمن اینكه فضای تراس از سالن پذیرایی قابل مشاهده است. چون می‌خواستیم در این فضا گل و گیاه بكاریم و منظره تراس از داخل سالن پذیرایی مشخص باشد سعی كردیم از پرده‌های ساده استفاده كنیم.
خرده ظرافت های زن و شوهری!

استانداردی در طراحی داخلی وجود دارد كه همیشه تاج تخت باید سمت دیوار باشد. ما این قاعده را شكستیم و تاج تخت را به سمت پرده اتاق گذاشتیم. البته نمونه این چیدمان را در تصویری در یك سایت خارجی دیده بودیم.

اتاق خواب یك پنجره بزرگ دارد و دری كه توسط آن به فضای تراس راه پیدا می‌كنید. برای پرده اتاق حریر ساده سفید انتخاب كردیم.
خرده ظرافت های زن و شوهری!

چون متراژ خانه این اجازه را به ما می‌داد، یکی از فضاهایی كه برای خانه‌مان در نظر گرفتیم اتاق لباس است. برای كیف و كفش‌ها، لباس‌ها و. . . كمدهایی استاندارد به همین منظور طراحی شد.
خرده ظرافت های زن و شوهری!

به غیر از زمانی كه صرف بازسازی خانه شد، برای مبله كردن فضا ۶ ماه زمان داشتیم. خیلی از افرادی كه به خانه‌مان می‌آیند فكر می‌كنند برای خلق چنین فضایی از دیزاینر كمك گرفته‌ایم؛ در صورتی كه تمام بخش‌های خانه را خودمان طراحی كردیم. بزرگ‌ترین منبع الهام ما سایت‌های مختلف بود. برای هر فضا به طور جداگانه سرچ كردیم. ضمن اینكه می‌دانستیم به دنبال طراحی چه فضایی هستیم و چه می‌خواهیم؛ بنابراین نمونه‌های مشابه هر فضا را كه به نظرمان جذاب می‌آمد ابتدا در فضای اینترنت پیدا می‌كردیم و بعد با الهام از تصاویری كه دیده بودیم و ایده‌هایی كه داشتیم آن را اجرا می‌كردیم.

خرده ظرافت های زن و شوهری!
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اقا اگه منم پول داشتم و خونه ای با چنین متراژی خیلی شیک تر از این دیزانش میکردم اینم شد تیتر انتخاب کردین "خرده ظرافت های زن وشوهری " بس کمی تامل

    • زهرا اسدی

      ظرافت رن و شوهر در همفکری و همکاری انها موج میزند مرسی از مرد با فهم

    • بدون نام

      پیانوی سفید آخه؟ فضا بیروحه

    • بدون نام

      همشهریهای عزیز تجمل گرای اصفهانی من

      پاسخ ها

      • گاگول بلا

        این طراحی ها احتمالا از همشریان بالا شهر اصفهان هست ....

    • مریم

      تلویزیون کجاست؟ بعد دوتا میز ناهارخوری نسبتا بزرگ دارن؟
      نکته دیگری که در طراحی ها بهش توجه نمیشه رنگ روشن برای مبلمان هست هر چیدمان با مبل روشن قشنگ میشه معمولا. به نظرم باید به چیدمان بارنگهای تیره زیبا بیشتر پرداخته بشه

    • بدون نام

      تازه به دوران رسیده ها

    • بدون نام

      مرفهین بی درد که میگن این 2 تاااااااااااا از مجموعه ی اونان ....
      2 بچه پوووووووووووولدار مرفه بی درد
      من خوووووودم کارشناس معمارم
      فضا خ بی روحه جوووندار نی .
      باید توی هارمونی رنگ ها درهای فضاهای پذیرایی اتاق های خواب
      دقت بیشتری میکردن رنگ های مولتی کالر و جاندار انتخاب میکردن
      پیانوسفید تو ذوقه!!!!!!!
      خیلی هم فضا رو شلوغ کردن و .... بازم تابلوئه جفتشووووووووون مرفه از اونایی ک باباشون خرپول هستنا!

    • مهدي

      قصد كامنت گذاشتن نداشتم. ولي كامنت دوستان خيلي جالب نيست. خدا ايشالا به همه بده. ثروت اين زوج جوونم بيشتر كنه.

    • بدون نام

      اووووه خونه به این بزرگی,خب معلومه.حالا انگار چیکار کردن.هنر اینه که با خونه 60متری بتونی این کارارو بکنی.

    • اصفهانی

      اصفهانیا که به تجمل گرایی معروفن.یه نفرو میشناسم باباش بخاطر چک های جهیزیه ش سکته کرد مرد.

    • بدون نام

      آخی. یکی باید بیاد رو نظرهای بعضی دوستان نظر کارشناسی بده. راست می گن اکثر مردم حسود و عقده ای ان؟ من سعی می کنم باور نکنم. شما هم یک جوری نظر بدید که دیگه کسی از این فکرها نکنه. راستی یک جایی می خوندم آدم بخیل که نمی تونه ثروت و خوشی دیگران رو ببینه هیچ وقت هیچی نمی شه.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج