۴۱۸۸۶
۵۰۱۲
۵۰۱۲
پ

دروغ های رایج درباره بازنشستگی

گاهی رفتارهای خودمان رسیدن به بازنشستگی ایمن از لحاظ مالی را برایمان دشوار می کند. در اینجا به چند دروغی اشاره می کنیم که شما به خودتان می گویید و مانع رسیدن به بازنشستگی راحت می شوند.

دروغ های رایج درباره بازنشستگی




برترین ها: شاید نخواهیم اعتراف کنیم، ولی باورهای خودمان است که اغلب بزرگترین مانع بر سر راه آزادی مالی ماست. گاهی رفتارهای خودمان رسیدن به بازنشستگی ایمن از لحاظ مالی را برایمان دشوار می کند. در اینجا به چند دروغی اشاره می کنیم که شما به خودتان می گویید و مانع رسیدن به بازنشستگی راحت می شوند:

دروغ های رایج درباره بازنشستگی

همه مردم تا رسیدن به سن بازنشستگی کامل کار می کنند.

در سال های اخیر افراد انتظار دارند تا پس از ۶۵ سالگی کار کنند، ولی واقعیت این است که تعداد زیادی از مردم قبل از رسیدن به سن سنتی بازنشستگی دیگر کار نمی کنند. چه بخاطر انتخاب خودشان و چه بخاطر عدم توانایی افراد باشد، آنها دیگر نمی توانند خستگی کار روزانه را تحمل کنند و افراد کمی هستند که درست قبل از سن ۶۵ سالگی کار خود را متوقف می کنند. همه کس نمی تواند انتخاب کند که چه زمانی بازنشسته شود.

دوستان و همتایان همه چیز دارند.

به نظر می رسد که همه می توانند بیرون بروند و هرچه می خواهند بخرند، در حالیکه شما با آب باریکه خودتان به سختی زندگی را می گذرانید، ولی موضوع این نیست. شاید فقط بر روی چیزی تمرکز می کنید که آنها آن را در مقابل کل بودجه شان خریده اند. شاید حسن یک خودرو صفر کیلومتر خریده باشد، ولی احتمالاً غذا نمی خورد که توانسته است خودروی نو بخرد. شاید حسین چند صد هزار تومان خرج یک وسیله جدید برای خودش کرده باشد، ولی ممکن است پولی خرج لباس و پوشاک نکند. اگر می خواهید بازنشستگی راحتی داشته باشید، باید پس انداز کردن برای آن را اولویت خود قرار دهید.

سرمایه گذاری راز و رمزی دارد که من هنوز نمی دانم.

شاید فکر می کنید که فرمولی مخفی برای سرمایه گذاری وجود دارد، و احتمال پیدا کردن این گنج پنهان آنقدر پایین است که از لحاظ اقتصادی ارزش ندارد که در جستجوی آن باشید. می توانید به این استراتژی کسل کننده ولی مؤثر پایبند باشید که اغلب پس انداز کنید و ارقام سرمایه گذاری را هر بار مشاهده کنید و یک طرح تخصیص دارایی انتخاب کنید که بتوانید به هنگام سقوط اجتناب ناپذیر بازار، به طرح خود ادامه دهید. این باعث می شود که شانس بهتری برای داشتن بازنشستگی راحت تر داشته باشد.

بعداً می توانم پس انداز کنم، الان لازم نیست.

شاید این جمله درست باشد، ولی هیچ چیز آرامش بخش تر از این نیست که از لحاظ مالی احساس آزادی کنید. در اسرع وقت شروع به پس انداز کردن کنید و خیلی زود از لحاظ مالی مستقل می شوید. وقتی این کار را بکنید، متوجه می شوید که سطح استرس شما کاهش می یابد. این نه تنها به رابطه شما با دیگران کمک می کند، بلکه عملکرد کاری شما هم افزایش می یابد و احتمالاً درآمد شما هم بالا می رود.

برای پس انداز کردن خیلی دیر است، بهتر است اصلاً شروعش نکنیم.

مهم نیست که چند سال دارید، زیرا پول کنار گذاشتن برای بازنشستگی همیشه یک قدم در مسیر درست است. کمی برای پس انداز کردن تلاش کنید، بعداً به این نتیجه می رسید که کم کردن هزینه ها خیلی آسانتر از آن بود که فکرش را می کردید. هر چه بیشتر پس انداز کنید، پول بیشتری برای خرج کردن در سال های طلایی عمرتان خواهید داشت.

پول در حساب بانکی جایش امن است.

افراد بسیار زیادی هستند که تصور می کنند تا وقتیکه مانده حسابشان سیر نزولی نداشته باشد، جای پولشان امن است. ولی واقعیت این است که تورم قدرت خرید شما را کمتر و کمتر می کند، مگر آنکه یاد بگیرید چطور بر ثروت خود مدیریت و سرمایه گذاری کنید. کسانی که همه پولشان را در حساب سپرده می گذارند، شاید با ریسک سرمایه گذاری های مختلف مواجه نشوند، ولی مطمئناً با گذشت سال ها قدرت خریدشان کمتر و کمتر می شود.

باورهای غلط ما درباره پول اغلب مانع رشد سرمایه گذاری مان می شوند. ولی اگر بر این موانع رایج غلبه کنید، در مسیر بهتری به سمت آزادی مالی قرار می گیرید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج