جاباما
۴۲۰۸۸
۳ نظر
۵۱۰۶
۳ نظر
۵۱۰۶
پ

معجزه های زبان به دهان گرفتن

در این مطلب موقعیت هایی را نام برده ایم که بهتر است سکوت کنید و زبان به دهان بگیرید.

معجزه های زبان به دهان گرفتن

برترین ها: آیا شده که احساس کنید خیلی حرف می زنید؟ یا هنگام شنیدن یک لطیفه مزه پرانی کرده باشید؟ یا لحظه های خوب را به موقعیت های دوست نداشتنی تبدیل کرده باشید؟

خوب! بهترین کار این است گوش کنید و حرف نزنید. شاید بسیاری از مردم قبول نداشته باشند اما سکوت در موقعیت های مختلف، واقعا یک برگ برنده در دستان شماست. سکوت باعث می شود عاقل تر دیده شوید و از درگیری با یگران نیز جلوگیری می کند. به طور کلی باید گفت، سکوت باعث می شود تا زندگی راحت تر و شادتری داشته باشید.

در این مطلب موقعیت هایی را نام برده ایم که بهتر است سکوت کنید و زبان به دهان بگیرید.

معجزه های زبان به دهان گرفتن

۱. وقتی دیگران خبرچینی می کنند

مردم، سخن پراکنی و غیبت را خیلی دوست دارند. از اولِ ازل این مساله بوده و هیچ راهی هم برای حذف آن از زندگی بشر وجود ندارد. این کار گویا به مردم انرژی و شادی می بخشد و زندگی را برایشان جالب تر می کند. اما از دفعه بعد، وقتی در جمعی حاضر هستید که در مورد دیگران - مخصوصا دوست شما - خبرچینی می کنند، سعی کنید زبان خود را نگه دارید. فقط به غیبت های آنها گوش کنید با این کار مواردی از دو طرف دستگیرتان می شود. به جای اینکه شما هم با غیبت کننده ها همراهی کنید و بگویید: «آره، فلانی را دیدی چه کار کرد ...» سعی کنید بگویید: «او همه تلاش خود را انجام داد» و ببینید نتیجه آن چیست. سعی کنید لذت غیبت و سرکوب دیگران را از دل خود بیرون کنید. تاثیر آن را در آینده می بینید و از آن لذت خواهید برد.


2. وقتی در مورد زندگی عاطفی از شما سوال می شود

دیروز با هم کجا رفتید؟ خوش گذشت؟ چه هدیه ای برایت خریده بود؟ اینها سوالاتی هستند که اصولا دوستان و هم خانه ای ها از یکدیگر می پرسند و ما هم برای نشان دادن فتح الفتوحات خود به آنها، همه چیز را از سیر تا پیاز برایشان تعریف می کنیم. اما بهتر است همیشه مرموز باقی بمانید. حرف نزدن در مورد ارتباطات خود باعث می شود تا دیگران ارزش و احترام بیشتری برای شما قایل شوند و بیشتر دنبالتان باشند. فقط در مواردی که به همفکری یا کمک کسی نیاز دارید، با او در مورد زندگی عاشقانه خود صحبت کنید.


۳. پس از یک اظهار نظر کاملا اشتباه

شاید برای بسیاری از ماپیش آمده باشد که در اداره یا جمع های دوستانه، مورد بی احترامی کسی قرار گرفته باشیم یا سر ما داد زده باشند. مسلما در این موارد دوست دارید از خود دفاع کنید. اما تصور کنید اگر آن فرد در مقابل دفاع شما رفتار ناشایست تری از خود نشان دهد و بیشتر شما را بیازارد، چه می شود! پس بهتر است سکوت کنید و فقط یک لبخند خشک و خالی تحویل او بدهید. به این ترتیب، دیگران شما را فردی قوی می دانند. بگذارید طرف مقابل نیز در حماقت خود بسوزد.


4. هنگام تعریف کردن لطیفه

هیچ فردی دوست ندارد وقتی در حال تعریف جوک است، کسی آن را خراب کند. به جای اینکه بپرسید که «صبر کن، اینجاش چی بود؟»، سعی کنید نشان دهید که از شنیدن آن جوک لذت می برید حتی اگر آن را درک نمی کنید. با حرف زدن در میان جوک آن را خراب نکنید. اگر اجازه دهید یک لطیفه به انتها برسد بسیار اجتماعی تر و دوست داشتنی تر به نظر خواهید رسید.


۵. هنگامی که در کاری مهارت دارید

متخصصان اصولا در رشته خود سرآمد هستند. آنها از اطلاعات خود در زمان مناسب به بهترین روش استفاده می کنند. بنابراین، اگر یکی از دوستان یا همکاران شما هنگام شام به دیگران گفت: «او پر از اطلاعات است و حسابی سرش می شود» مغرور نشوید. او در آن لحظه از شما نمی خواهد همه اطلاعات خود را بیرون بریزید. لازم نیست خودتان را اثبات کنید. به جای آن، بسیار تودار و منطقی باشید و در پاسخ دوست خود فقط خیلی کوتاه از او تشکر کنید و بگویید کار شما این قدر هم جای تعریف ندارد. طوری رفتار کنید که گویا همیشه از شما تعریف می شود.


6. تحت انتقاد بودن

مشکل داشتن بخشی از زندگی همه آدم هاست و فردی که در این شرایط گرفتار می شود بهتر است به بهترین نحود از این موقعیت ناراحت کننده خود را بیرون بیاورد. رئیس داد می زند، داور داد می زند و حتی شریک زندگی ما هم داد می زند. در اینجور مواقع لازم نیست جواب داد آنها را بدهید. ساکت باشید و همه این انتقادها را بشنوید. سپس در یک موقعیت مناسب، خیلی کوتاه و بی حاشیه از آنها برای خطایی که مرتکب شده اید، عذرخواهی کنید. حتی اگر تقصیر شما هم نبوده، بهتر است سکوت اختیار کنید. این کار باعث می شود تا جو بد حاکم سریع تر از بین برود و زندگیتان آرام تر شود.


۷. هنگام صحبت در مورد پول

اگر همیشه آرزو دارید که روزی بسیار پولدار شوید، سعی کنید شخصیت بی پول درونی خود را ساکت نگه دارید. بهتر است وقتی دیگران در حال فخرفروشی در مورد حقوق و دارائی هایشان هستند، در مورد حقوق و بدهی های خود صحبت نکنید. حتی سعی کنید به دیگران پول هم قرض دهید. آنها پول شما را بازخواهند گرداند. بودن در شرایط اعتماد به نفس مالی به شما کمک می کند تا سرانجام روزی به ثروت برسید.


8. در صف ورودی یک جشن یا کنسرت

این مورد کاملا خاص است اما تجربه ثابت کرده است افرادی که در صف کنسرت یا ورودی مکانی صبورانه ایستانده اند بسیار سریع تر از افرادی وارد سالن می شوند که به طور مدام، التماس می کنند تا به داخل راهشان دهند. خواهش کردن و بحث کردن با نگهبان های ورودی شما را هیچ کجا نمی برد. سعی کنید ساکت و آرام در صف بایستید تا سریع تر وارد مکانی شوید که می خواهید.


۹. هنگام شنیدن تبریک

نیل استرائوس - نویسنده کتاب بازی - می گوید، اغلب اوقات گفتن کلمه «سپاسگذارم» بهترین پاسخ به تبریکاتی است که به ما گفته می شود. این واقعیت دارد. «ممنونم» کافیست. گفتن عبارت هایی همچون «نمی دانم چگونه این کار را انجام دادم»، «او بود که در این مسیر به من کمک کرد» یا ... چندان جالب نیستند. کافیست فقط بگویید متشکرم و خود را برای موفقیت های آینده آماده کنید.


10. هنگامی که کسی رازی را افشا می کند

اگر در موقعیتی قرار ارید که فردی اطلاعات مهمی دارد و می خواهد آن را برای شما آشکار کند، فقط گوش دهید و کلمه ای حرف نزنید. از این اتفاق چیزهای زیادی خواهید آموخت. با این کار به ارزش این راز پی می برید و می توانید بعدها از آن استفاده کنید. تنها کاری که در این مواقع باید بکنید، تحویل یک لبخند خالی است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • حمیدرضا

      سپاس...

    • amir

      خییییلی خوب بود از این جور مطالب بیشتر بزارین

    • بدون نام

      لطفا منبع را هم ذکر کنید.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج