۴۲۱۰۰
۴ نظر
۵۳۳۳
۴ نظر
۵۳۳۳
پ

تکلیف خود را با زندگی معلوم کنید

نداشتن هدف به این معنی نیست که شما آدم مسوولیت پذیری نیستید یا نظم و تمرکز لازم را ندارید. مساله بسیار ساده تر از این حرف ها و البته کمی ترسناک است. حقیقت این است که نمی دانید چه از زندگی می خواهید و تکلیفتان با زندگی مشخص نیست.

تکلیف خود را با زندگی معلوم کنید

برترین ها: برو دنبال آرزوهای خود، خواسته های خود را دنبال کن و ... جملاتی هستند که در زندگی می شنویم و به آنها تا حدی هم اعتقاد داریم. مسلما با کمی تلاش همه می توانند در مسیر موفقیت حرکت کنند. اما گاهی یک مشکل وجود دارد. یک مشکل بزرگ: شما گاهی نمی دانید که آرزوها و اهدافتان چیست!

اگر بدانیم هدفمان در زندگی چیست، با کمی یکدندگی و سماجت می توانیم به آن برسیم. اما از امان از روزی که ندانیم چه از زندگی می خواهیم و ندانیم واقعا آرزو و خواسته ما از زندگی چه هستند!

اگر شما هم جزو این افراد هستید، می توانید راهکارهای زیر را برای بهبود سریع این شرایط به کار بگیرید.

سعی کنید تا جایی که می توانید بلاگ های آموزنده، کتاب و مجله بخوانید یا از افرادی که اطلاعات خوبی دارند و موفق هستند، کمک بگیرید.

تکلیف خود را با زندگی معلوم کنید

نداشتن هدف به این معنی نیست که شما آدم مسوولیت پذیری نیستید یا نظم و تمرکز لازم را ندارید. مساله بسیار ساده تر از این حرف ها و البته کمی ترسناک است. حقیقت این است که نمی دانید چه از زندگی می خواهید و تکلیفتان با زندگی مشخص نیست.

راه حل این مساله چیست؟ ساده است: برای خود هدف یا آرزو تعریف کنید. برای این کار ۱۰ راهی را ذکر کرده ایم که می توانند شما را در یافتن آرزو، هدف و خواسته در زندگی کمک کنند.

۱. برنامه ۵ ساله برای خود تعیین کنید

یک صفحه ورد باز کنید یا یک کاغذ بردارید و یک زمان سنج هم کنار خود بگذارید و آن را روی ۸ دقیقه تنظیم کنید. تصور کنید همه آرزوهای شما در ۵ سال آینده رنگ واقعیت به خود گرفته اند، همه خواسته های شما در طول زندگی بر آورده شده است.

در این مرحله، باید جزئیات کامل زندگی خود را بنویسید: چه زمانی از خواب بیدار می شوید؟ چه کارهای انجام می دهید؟ با چه کسی بیرون می روید؟ چقدر پول در می آورید؟ چگونه پول در می آورید؟ چه می خورید؟ چه احساسی دارید؟ ... همه آن چیزی که به ذهن شما می رسد را بنویسید.


2. کتاب های خودشناسی بخوانید و تمرینات آن را انجام دهید

مطالعه کتاب های خودشناسی بسیار مفید است. البته زمانی این کتاب ها مفید هستند که بتوانید با محتویات کتاب ارتباط بگیرید و تمریناتی که از شما خواسته شده است را به درستی و کامل انجام دهید.

همه کتاب را بخوانید نه فقط فصل اول آن را! و سعی کنید ایده های خوب را از آن استخراج کنید. لازم نیست 2، 5 یا 10 نکته از کتاب پیدا کنید، روی یک نکته جالب آن تمرکز و آن را در زندگی واقعی خود پیاده کنید.
اگر در طول سال ۱۲ کتاب مطالعه کنید و از هر کدام فقط یک نکته آموزنده دریافت کنید، یک سال بعد خودتان را نخواهید شناخت. این کتاب ها بسیار کمک کننده و موثر هستند.


3. داوطلب شوید

افراد چاق، تنبل و کسل کننده هیچ گاه دوست ندارند در هیچ کاری داوطلب و پیش قدم باشند. در عوض، این افراد بسیار مشتاق و با استعداد هستند که در اجتماعات پیش قدم کارهای خوب و مسایل جدید می شوند. هر چه اطراف خود را با آدم های موفق و مثبت پر کنید، بیشتر باور خواهید کرد که توانایی ها و استعدادهایی برای انجام امور دارید. حتی متعجب خواهید شد که چقدر فعالیت کردن را دوست دارید.

تکلیف خود را با زندگی معلوم کنید


4. کاری که همیشه دوست داشته اید انجام دهید را شروع کنید

همه ما در زندگی خود کارهایی داریم که سال هاست می خواهیم آنها را انجام دهیم و به دلایل مختلفی از انجام آن سرباز می زنیم. امروز را به عنوان نخستین روز آغاز کار یا سرگرمی خود تعیین کنید. حتما دلیلی وجود دارد که شما به انجام آن کار این همه اشتیاق دارید.


۵. بلاگ های الهام بخش بخوانید و در زندگی از آنها استفاده کنید

بلاگ یا سایتی که واقعا دوست دارید را انتخاب کنید. ۵ پستی را که شما را جذب می کند، مطالعه کنید. سپس درسی که از آن مطلب آموزنده گرفته اید را در زندگی واقعی خود انجام دهید. اگر از خواندن آن پست لذت برده اید، حتما چیز جالبی برای شما داشته است. با به کار گیری احساسات درونی خود که از دیگران الهام گرفته است می توانید بهتر خود را بشناسید.


6. ایمیل پرسشنامه برای افراد موردعلاقه

برای همه افرادی که دوستشان دارید ایمیلی ارسال کنید و در آن بنویسید: «سلام (نام طرف)، من می خواهم کشف کنم دقیقا از زندگی خود چه می خواهم و چه اهدافی دارم، اما نمی دانم از کجا باید شروع کنم. خوشحال می شوم در این راه به من کمک کنی.»

این کار نتایج بسیار جالبی در بر دارد. شما از دریافت پاسخ های جالب شگفت زده خواهید شد. اصولا دوستانتان روی توانایی ها و مهارت های شما تاکید و آنها را برای شما یادآوری می کنند. البته توجه داشته باشید، این نامه را برای دوستان خوب و افرادی که شما را حمایت می کنند و دوستتان دارند ارسال کنید.

تکلیف خود را با زندگی معلوم کنید


7. به سوال «من چه کاری می خواهم انجام دهم؟» بدون هیچ محدودیتی پاسخ دهید

بنشینید و خیلی آرام از خود بپرسید: «من واقعا از زندگی چه می خواهم؟» سپس هیچ کاری انجام ندهید. هیچ عذر و بهانه ای را از خود قبول نکنید. به احتمال زیاد پاسخ شما این خواهد بود: «من دوست دارم ........ اما هرگز نمی توانم زیرا ........» اینها فقط بهانه تراشی است. از آن پرهیز کنید.


۸. کارهایی که از آن وحشت دارید را انجام دهید

کارهایی را انتخاب کنید که انجامشان برایتان ترسناک است. هرگاه بتوانیم با ترس های خود روبه رو شویم، چیزهای زیادی در مورد شخصیت خود خواهیم آموخت. روبه رو شدن با مسایلی که از آنها می ترسیم بهترین راه برای رشد اعتماد به نفس است. گاهی ما از چیزهایی می ترسیم که برایمان بسیار مهم و ارزشمند هستند و بیشتر از هر چیز دیگری در دنیا آنها را می خواهیم.


9. به دنبال موقعیت های دشوار باشید

آیا تاکنون در جمعی حاضر شده اید که هیچ کس را در آنجا نمی شناسید؟ قرار گرفتن در چنین محیط هایی بهترین موقعیت برای کشف شخصیت درونی خودمان است. از آنجایی که در این شرایط احساس ناراحتی می کنیم، شدیدا به خود و رفتارهای خود توجه می کنیم. این مساله منجر به بازتاب های ناخواسته می شود که بسیار مفید هستند.


۱۰. همیشه دنبال یادگیری باشید

تکلیف خود را با زندگی معلوم کنید

در هر موقعیتی، مهم نیست چه است، سعی کنید از رویدادها درس بگیرید. از خود بپرسید: «من از این موقعیت چه چیزی می توانم یاد بگیرم؟» یا «این چه چیزی در مورد خودم به من یاد می دهد؟»
اگر سعی کنید همیشه در حال آموختن مسایل جدید در زندگی خود باشید، متوجه می شوید که چقدر دید بهتری به خود، اهداف و زندگیتان پیدا کرده اید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ALIREZA XED

      مــــــرسی ...
      مقاله ی مفیدی بــود ...

    • mehrdad

      سلام .
      مطلب مفيد و آموزنده اي بود
      اميدوارم هميشه موفق و سربلند باشيد.

    • بدون نام

      خوب بود

    • احسان

      مرسی . اکنون روز انست که خویشتن را دریابی وعشق رابه خود هدیه دهی وبردباری را که سخت نیازمند آنی . امروز هم ان است که آهنگ رفتن کنی آهنگ فردای روشن خویش

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج