۴۳۲۶۲۹
۱ نظر
۵۰۲۵
۱ نظر
۵۰۲۵
پ

قبل از خرید یخچال و فریزر بخوانید

قبل از اینکه به طور جدی اقدام به خرید یخچال و فریزر کنید، فضایی که برای این وسیله در نظر گرفته‌ايد را در آشپزخانه‌تان اندازه بگیرید. درواقع فضایی که شما در اختیار دارید، اندازه‌اي كه مي‌توانيد طبق آن يخچال مورد نظرتان را انتخاب كنيد، مشخص مي‌كند.

مجله منزل: قبل از اینکه به طور جدی اقدام به خرید یخچال و فریزر کنید، فضایی که برای این وسیله در نظر گرفته‌ايد را در آشپزخانه‌تان اندازه بگیرید. درواقع فضایی که شما در اختیار دارید، اندازه‌اي كه مي‌توانيد طبق آن يخچال مورد نظرتان را انتخاب كنيد، مشخص مي‌كند. بعد به اين فكر كنيد كه بهترین اندازه یخچال و فریزر براي شما آن است كه با توجه به تعداد افراد خانواده‌تان بتوانید از تمام حجمش استفاده كنید؛ چون در غیر این صورت انرژی گرانقیمتي را هدر مي‌دهيد. سپس ظاهر و ترکیب دلخواه‌تان را انتخاب کنید؛ اينكه كدام‌يك از مدل‌هاي ساید‌بای‌ساید، فریزر بالا، فریزر پایین، توکار و ... را مي‌پسنديد. به اينجا كه رسيد، ادامه مي‌دهد: حالا بياييد با هم چند مدل از اين يخچال و فريزرها را ببينيم. با او همراه شدم براي گشت‌وگذار ميان اين سرماآفرينان آشپزخانه. پيشنهاد مي‌كنم شما هم با ما باشيد‌.

يك نكته: در درجه اول یخچال‌های فریزر پایین، بهینه مصرف انرژی دارند و در مرحله بعد فریزر بالاها. سایدبای‌سایدها کمترین بازده انرژی را دارند؛ گرچه امروزه محبوب‌ترین نوع یخچال و فریزرها محسوب مي‌شوند.
قبل از خرید یخچال و فریزر بخوانید

سايدباي‌سايدها

یخچال‌ و فريزرهای ساید‌بای‌ساید، با ظرفیت بالای فریزر و شکل مناسب‌شان از مورد پسندترین مدل‌های یخچال و فریزر هستند. در این مدل، يخچال و فريزرها به دو بخش سمت راست (یخچال) و سمت چپ (فریزر) تقسیم می‌شوند كه در بعضی مدل‌ها فضای یخچال و فریزر به طور کاملا مساوی قسمت شده اما به طور معمول فضای یخچال از فضای فریزر بیشتر است. جالب است بدانيد ساید‌بای‌ساید بودن به معنای باریک بودن فضای داخلي است؛ براي همين اين يخچال‌ها برای قرار دادن ظروف بزرگي مانند قابلمه يا جعبه بزرگ كيك و... جا ندارند. خوبي سايدها در اين است كه از تمام فضای موجود مخصوصا فضای درها استفاده بیشتری مي‌شود. همچنين اين مدل يخچال‌ها به دلیل باریک‌تر بودن درها به فضای کمتری برای باز شدن کامل نیاز دارند كه از این رو براي آشپزخانه‌های کوچک با فضای کم بسيار مناسب هستند.


در فرانسوی‌ها

این مدل یخچال‌ها از یک یخچال دو در و مجزا و فریزر کشویی در قسمت پایین تشکیل شده‌اند. فریزر اين مدل يخچال‌ها به صورت یک یا دو کشو در بازار موجود است. طراحی این یخچال‌ها سهولت دسترسی به فضای فریزر برای کودکان و همچنین جلوگیری از خم شدن برای دسترسی به مواد منجمد در بزرگسالان را به همراه آورده است و مناسب افرادی است که به فضای بیشتری برای یخچال نیاز دارند. مزيت اين گروه یخچال‌ها این است که اگر به چیزی نیاز داشتيد، تنها با باز کردن در بخش مربوطه‌ نيازتان برطرف می‌شود و سرمای بخش کناری هدر نمی‌رود. اين مدل گران‌ترین نوع يخچال و فريزر در بازار است.
قبل از خرید یخچال و فریزر بخوانید

فريزر بالاها

يخچال و فريزرهاي دوران بچگي‌مان را يادتان مي‌آيد؛ همان‌هايي كه براي برداشتن بستني از داخل‌شان كلي تقلا مي‌كرديم. اين مدل هنوز هم به دليل شکل ساده ظاهری و ارزان‌قیمت بودنش طرفدار دارد و کارخانه‌های زیادی به تولید آن مي‌پردازند. دوسوم پايين اين مدل، یخچال و مابقی آن فریزر است. اين مدل يخچال و فريزرها قيمت بسيار كمتري نسبت به سايد‌بای‌سایدها دارند. از امتيازهاي فريزر بالاها اين است كه چون سطح افقی بزرگی دارند، ديگر شما مثل سايدها براي جا دادن جعبه پیتزا و کیک تولد يا قابلمه‌تان داخل يخچال اذيت نمي‌شويد. اين مدل مناسب خریدارانی است که به دنبال یخچال و فریزري اقتصادی هستند و زرق و برق اهمیت زیادی برای‌شان ندارد.
قبل از خرید یخچال و فریزر بخوانید

فريزر پايين‌ها

اما اگر خواهان یخچالی مدرن‌تر هستید که دسترسی به مواد غذایی‌ هم برای خودتان و هم کودک‌تان آسان‌تر باشد، باید سراغ يخچال‌هاي فريزر پايين برويد. در اين فرم یخچال‌ها، فریزر تقریبا نزدیک پاهای شما قرار دارد و در اکثر مدل‌ها به جای در از کشو برای آن استفاده شده است. خوبي اين مدل در اين است كه براي دسترسي به مواد غذايي پرمصرف شما نيازي به خم شدن نداريد و ديگر اينكه مي‌توانيد به‌راحتي داخل آن ظروف بزرگ را جاي دهيد. معمولا يخچال‌هاي با فریزر پایینی از نظر اندازه از فریزرهای بالایی بزرگ‌ترند اما خب، تنوع زیادی از این نظر در بازار وجود ندارد.

این یخچال و فریزرها مدل‌های کم‌مصرف‌تری هستند و فضای پرمصرف یخچال در بهترین جایگاه قرار دارد. به طور کلی در این مدل، در فریزر هم‌جهت با در یخچال باز می‌شود؛ مگر اینکه در بزرگ کشویی داشته باشد.
قبل از خرید یخچال و فریزر بخوانید

هتلي‌ها (كامپكت‌ها)

یخچال‌های کامپکت مدل‌های کوچک و جمع و جوری هستند که برای قرار دادن در اتاق خواب، مناطق دور از آشپزخانه، هتل‌ها يا خوابگاه‌هاي دانشجويي و ... طراحي شده‌اند. شما مي‌توانيد در این یخچال‌ها به اندازه چند روز مواد غذایی نگهداری کنید. قبلا این مدل‌ها شکل مکعب کوچکی داشتند، ولی امروزه در شکل‌های متفاوتي توليد مي‌شوند. ممکن است شما آنها را با ظاهری استیل، طراحی پیچیده‌ و آپشن‌های مختلفی ببينيد.

قبل از خرید یخچال و فریزر بخوانید

درون‌کابینتی‌ها (توكارها)

شاید هنگام خرید به واژه «عمق کابینتی» بربخورید. این اصطلاح در مورد یخچال‌ها بدین معناست که عمق یخچال به‌گونه‌ای طراحی شده که با عمق استاندارد کابینت آشپزخانه شما یکی باشد. اين یخچال‌ها درست در فضای کابینت شما قرار می‌گیرند و چون دقیقا برای فضای آشپزخانه شما ساخته می‌شوند، مسلما گران‌تر هستند. بسیاری از تولید‌کنندگان مدل‌های توکار را با باریک‌تر کردن سایر مدل‌های تولیدی‌شان برای جای گرفتن درون کابینت‌ها ارائه می‌کنند ولی در عوض براي جبران عمق از دست رفته، اين يخچال‌ها را پهن‌تر مي‌سازند. خوب است بدانيد اکثر یخچال و فریزرهای توکار از آن جایی که در آشپزخانه در معرض دید نیستند در قسمت در و بالا روکش ندارند.
قبل از خرید یخچال و فریزر بخوانید

دوقلوها

قبل از عرضه سايد‌باي‌سايدها مدل‌های دوقلو طرفدار بيشتري داشت، ولي اكنون كمتر خانواده‌اي از يخچال و فريزرهاي جدا استفاده مي‌كند. قیمت این مدل‌ها کمی بیشتر از مدل‌های سایدبای‌ساید است و فضای زیادی را اشغال می‌کند در نتیجه تنها برای آشپزخانه‌های بزرگ مناسب است. اما از مزاياي اين مدل اين است كه فریزر فضای بسیار زیادی دارد و حجم بالایی از مواد غذایی را در خود جای می‌دهد.
قبل از خرید یخچال و فریزر بخوانید
برای تهیه مجله منزل می توانید به صورت حضوری از کیوسک های روزنامه فروشی سراسر کشور و برای خرید نسخه الکترونیک از وب سایت taaghche.ir اقدام نمائید.

ضمنا برای اشتراک نسخه چاپی مجله منزل روی تصویر زیر کلیک کنید:

قبل از خرید یخچال و فریزر بخوانید
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ممنون

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج