۴۳۷۷۹
۲ نظر
۵۰۰۵
۲ نظر
۵۰۰۵
پ

ثروتمندان برنده و بازنده!

«فوربس» در فهرستي كه به تازگي منتشر كرده است از ثروتمنداني نام مي‌برد كه طي تنها سه هفته گذشته بر ثروت خود افزوده‌اند يا از ميزان دارايي آنها كاسته شده است.

تهران امروز: ثروتمندان هميشه به راه‌هايي مي‌انديشند كه بتوانند بر ميزان ثروت خود اضافه كنند اما گاهي وقت‌ها تلاش آنها چندان به ثمر نمي‌نشيند و نتيجه‌اش مي‌شود از دست دادن بخشي از ثروت. در ميان ثروتمنداني كه به چنين بلايي دچار مي‌شوند هميشه اسم‌هاي آشنايي نيز به چشم مي‌خورند.

دوهفته‌نامه «فوربس» در فهرستي كه به تازگي منتشر كرده است از ثروتمنداني نام مي‌برد كه طي تنها سه هفته گذشته بر ثروت خود افزوده‌اند يا از ميزان دارايي آنها كاسته شده است.

«اسكات دكارلو» نويسنده اين مطلب اين ثروتمندان را در دو دسته «برنده‌ها» و «بازنده‌ها» جاي داده است. اعدادي كه در اين فهرست رديف شده براساس سود وزياني است كه از تاريخ ۱۷ ژانويه تا ۷ فوريه در بورس براي آنها ثبت شده. يكي از آشناترين نام‌هاي برنده، «سرگئي برين» است و يكي از بزرگ‌ترين بازنده‌هاي اين ليست «مارك زاكربرگ».

سرگئي برين

+۱/۵ ميليارد دلار

ثروت خالص: ۵/۲۲ ميليارد دلار

ثروتمندان برنده و بازنده!

«سرگئي برين» و «لري پيج» با سياست‌هاي جديد گوگل توانسته‌اند درآمدشان را به ميزان قابل‌توجهي افزايش دهند. غول جست‌وجوي گوگل براي نخستين بار در سال ۲۰۱۲ ميزان درآمد خود را به رقم افسانه‌اي ۵۰ ميليارد دلار رساند و اينگونه درآمد آن ۳۲ درصد افزايش يافت. «لري پيج» مدير گوگل در كنفرانسي در اين مورد گفته بود: «رسيدن به چنين جايگاهي آن هم در طول فقط يه دهه و نيم چندان بد نيست.» «سرگئي برين» بيستمين مرد قدرتمند جهان است و در فهرست ۴۰۰ نفره ثروتمندان فوربس در رده سيزدهم قرار دارد. او بيست و چهارمين ميلياردر جهان و سيزدهمين ميلياردر ايالات‌متحده نيز هست. «سرگئي برين» با اين يك و نيم ميليارد دلاري كه توانسته كسب كند، نفر اول بخش برنده‌ها شده است.


مالكوم گليزر

+ 430 ميليون دلار

ثروت خالص: 4/4 ميليارد دلار

ثروتمندان برنده و بازنده!

با عرضه تيم فوتبال «منچستر يونايتد» در بورس، ارزش آن ۳۲ درصد افزايش يافت و اكنون ارزش اين تيم به ۳ ميليارد دلار رسيده است. با اين مبلغ، اين تيم فوتبال انگليسي به عنوان گران‌ترين باشگاه ورزشي جهان شناخته شد. بعد از اين تيم فوتبال، گران‌ترين تيم ورزشي جهان، تيم فوتبال آمريكايي «كابوي دالاس» از ليگ ان.‌اف.‌ال است كه ارزشي معادل ۱.۲ ميليارد دلار دارد. «مالكوم گليزر» و شش فرزندش در سال ۲۰۰۵ كنترل باشگاه منچستر يونايتد را دردست گرفتند. «گليزر» همچنين مالك تيم فوتبال آمريكايي «تمپابي بوكانيرز» در ليگ ان.‌اف.‌ال است. ارزش اين تيم ۱.۰۳۳ ميليارد دلار برآورد شده است. «گليزر» ۸۴ ساله، در ليست ثروتمندان فوربس در رده ۴۴۲ قرار دارد و صد و چهل‌و هشتمين ثروتمند ايالات‌متحده است.


رالف لورن

+ 270 ميليون دلار

ثروت خالص: 7 ميليارد دلار

ثروتمندان برنده و بازنده!

«رالف لورن»‌، طراح مد آمريكايي و مدير شركت «پولو رالف لورن»،‌ شركت توليدكننده كالاهاي لوكس است. شركت تحت مديريت «لورن» ۳۹۹ بوتيك در سراسر آمريكا افتتاح كرده است كه از آن جمله مي‌توان «مجموعه بوتيك‌هاي موناكو» و بوتيك‌هاي «پولو راگبي» را نام برد. از مارس سال ۲۰۱۲ فعاليت‌هاي اين شركت به بيشترين ميزان خود از زمان افتتاح رسيده است.

«رالف لورن» همچنين به خاطر كلكسيون اتومبيل‌هاي كلاسيكش شهرت دارد. وي در كلكسيون خود اتومبيل‌هايي از جمله فراري ۲۵۰ GTO، مك لارن F۱، بوگاتي SC ۵۷، بنتلي، آلفا رومئو، پورشه و بوگاتي ويرون دارد. او صد و بيست ودومين ميلياردر جهان و چهل و دومين ثروتمند ايالات متحده است.


جف بزوس

- 900 ميليون دلار

ثروت خالص: 24/2 ميليارد دلار

ثروتمندان برنده و بازنده!

افزايش ۲۲ درصدي فروش كتاب‌هاي الكترونيكي «آمازون» باعث خوشبيني به روند روبه رشد كار اين سايت شد اما با شروع سال ۲۰۱۳ و كاهش خريد كتاب‌هاي الكترونيكي، برآوردهاي كارشناسان مبني بر ضرر و زيان اين سايت در آينده نزديك خيلي زود به وقوع پيوسته است. «بزوس» در يكي از سخنراني‌هايش كتاب‌هاي الكترونيكي را سرمايه‌اي ميلياردي ناميده بود. آمارها نشان مي‌دهد كه در عوض ميزان خريد كتاب‌هاي چاپي افزايش يافته است. «بزوس» ۴۹ ساله، بيست و هفتمين مرد قدرتمند جهان است كه در فهرست ۴۰۰نفره فوربس در رده يازدهم قرار دارد. او همچنين بيست و ششمين ميلياردر دنياست و در آمريكا نيز در رده پانزدهم ايستاده است. او اين روزها طعم زيان را چشيده است.


مارك زوكربرگ

- 710 ميليون دلار

ثروت خالص: 13/1 ميليارد دلار

ثروتمندان برنده و بازنده!

با وجود گزارش «فروش و سود» كه «وال استريت ژورنال» آن را منتشر كرده است، از نظر تحليلگران، سهام فيس‌بوك در بورس در حال افت ارزش است. برآوردها نشان مي‌دهد كه كاربران فعال اين سايت در ماه بالغ بر ۱.۶ ميليارد نفر بوده كه ۲۵ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته بيشتر بوده است. همچنين تعداد كاربران فعال روزانه اين شبكه اجتماعي ۶۱۸ ميليون نفر است كه نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۲۸ درصد رشد نشان مي‌دهد.

با اين حال «زوكربرگ» در سه هفته اخير زياني ۷۱۰ ميليون دلاري را تجربه كرده است. «زوكربرگ» بيست و پنجمين فرد قدرتمند جهان معرفي شده است. او در ليست ۴۰۰ نفره ثروتمندان در رده ۳۶ قرار دارد. او سي و پنجمين ميلياردر دنياست و شانزدهمين فرد ثروتمند ايالات متحده است.


گوردون مور

- 320 ميليون دلار

ثروت خالص: 4/1 ميليارد دلار

ثروتمندان برنده و بازنده!

«گوردون مور» يكي از بنيان‌گذاران شركت اينتل و رئيس بازنشسته اين شركت است. شركت اينتل براي سال ۲۰۱۳ پروژه‌اي را تدارك ديده است كه دو ميليارد دلار خرج روي دست آن مي‌گذارد. اين در حالي است كه شركت «اينتل» در سال ۲۰۱۲ مبلغي بالغ بر ۱۳ ميليارد دلار را براي انجام پروژه‌هايش منظور كرده بود. «گوردون مور» همچنين نخستين كسي است كه مفهوم قانون مور را ارائه داد.

او با انتشار مقاله‌اي به اين نكته پرداخته بود كه طي سال‌هاي قبل از انتشار اين مقاله، ميزان پيچيدگي مدارهاي ميكروالكترونيك، هر دو سال دو برابر شده‌است. معيار اندازه‌گيري اين پيچيدگي نيز تعداد ترانزيستورها در واحد سطح بود. بدين معني كه هر سال تراشه‌هايي به بازار مي‌آمدند كه تعداد ترانزيستورهاي آنها در واحد سطح دو برابر دو سال گذشته بود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      یه گذارش هم از جیب مردم ایران بدید !
      ( البته اگه چیزی تو جیبب مردم پیدا کردید )

    • تورج

      تورج بیل گیتس
      هرروز سهام وی از تعداد حضور وی در صفهای مواد خوراکی اضافه میشود.
      گفتنی است اخیرا آجیل و مرغ هم بر اونها افزوده شده است!!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج