۴۴۱۲
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

تب آنتاليا باید بریده شود!

ممنوعیت تبليغ و جذب مسافر براي آنتاليا

فصل تابستان فرصت مناسب خانواده‌ها براي سير و سفر و گردشگري است. هرچند بسياري از ايرانيان ترجيح مي‌دهند از جاذبه‌هاي تاريخي، طبيعي و مذهبي ايران بهره‌ بگيرند، اما گاهي مسافرت به يكي از نقاط خارجي و آشنايي با فرهنگ و آداب و رسوم ديگر كشورهاي دنيا، خالي از لطف نيست.

بررسي تبليغات مطبوعاتي يك‌ماه گذشته‌ي آژانس‌هاي مسافرتي در شيراز نشان مي‌دهد كه كشورهاي مالزي، هند، تركيه، امارات، تايلند و ارمنستان توسط آژانس‌هاي مسافرتي بيشتر تبليغ شده‌اند؛ اما در اين ميان، نام آنتاليا برجسته‌تر از ديگر نقاط است.

آژانس‌هاي مسافرتي در شيراز در يك‌ماه گذشته، در حالي تبليغات گسترده‌اي را براي سفر به آنتاليا با پرواز مستقيم از فرودگاه شيراز آغاز كرده‌اند كه در دو سه سال گذشته، تبليغ و مسافرت ايراني‌ها به آنتاليا و برخي سواحل مديترانه از سوي سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري ممنوع اعلام شده است.

مدير فروش تورهاي خارجي يكي از دفاتر گردشگري گفت: اين پرواز فعلا تا پايان تيرماه به‌شكل هفتگي در روزهاي جمعه برگزار مي‌شود.

او هزينه‌ي اين تور را از يك‌ميليون و ۱۰۰هزار تومان تا دوميليون و ۲۰۰هزار تومان براي هر نفر براساس نوع هتل و خدمات مورد درخواست مشتري دانست و بيان كرد: پرواز آنتاليا توسط يكي از شركت‌هاي هواپيمايي تركيه انجام مي‌شود. فعلا دومين پرواز تيرماه تكميل شده است و براي رزرو جا در پرواز سوم بايد نام‌نويسي كنيد. البته احتمال تمديد پرواز مستقيم به آنتاليا از شيراز در ماه‌هاي مرداد و شهريور وجود دارد.

وي در پاسخ به پرسشي درباره‌ي ممنوعيت مسافرت به آنتاليا، گفت: مسافرت به اين نقطه از كشور تركيه با پروارهاي چهارتر انجام مي‌شود و فعلا هيچ ممنوعيتي در اين‌باره اعلام نشده است.

برخلاف تبليغات مطبوعاتي آژانس‌ها و دفاتر گردشگري شيراز مبني بر پرواز مستقيم از شيراز به آنتاليا، واقعيت اين‌گونه است كه به‌دليل ممنوعيت پرواز به اين منطقه، برخي از اين آژانس‌ها با همكاري يكي از شركت‌هاي هواپيمايي تركيه، مسافران را به فردوگاه «قاضي انتب» منتقل مي‌كنند و پس از دقايقي توقف در فرودگاه، دوباره به سمت آنتاليا پرواز خواهند كرد.

فريدون فعالي ـ مديركل ميراث فرهنگي و گردشگري استان فارس ـ با تأكيد بر اين‌كه هيچ پروازي از ايران به آنتاليا نداريم، گفت: تبليغات آژانس‌ها و دفاتر گردشگري درباره‌ي منطقه‌ي آنتاليا خلاف است.

او با بيان اين‌كه فعالان گردشگري حق تبليغ و جذب مسافر براي آنتاليا را ندارند، بيان كرد: با آژانس‌ها و دفاتر گردشگري كه در اين زمينه فعاليت يا تبليغ كنند، به‌شدت برخورد مي‌شود.

به گفته‌ي فعالي، معاونت گردشگري اين اداره كل مأمور بررسي و برخورد با دفاتر مسافرتي و گردشگري در اين زمينه شده است.

حميدرضا سيدي ـ مديركل فرودگاه‌هاي استان فارس ـ اظهار كرد: فرودگاه شيراز هيچ پرواز مستقيمي به منطقه‌ي آنتاليا در تركيه ندارد.

وي ادامه داد: اكنون شركت تركيش ايرلاينز چهار پرواز هفتگي و مستقيم از شيراز به استانبول در حال انجام دارد و يكي از شركت هواپيمايي تركيه نيز مجوز پرواز مستقيم از شيراز به فروگاه «قاضي انتب» را گرفته است و نخستين پرواز آن هفته‌ي آينده انجام مي‌شود.

او تبليغات آژانس‌هاي مسافرتي در مطبوعات را درباره‌ي پرواز مستقيم به آنتاليا غيرقانوني دانست و گفت: احتمال مي‌دهم اين آژانس‌ها مسافران را به «قاضي انتب» انتقاد مي‌دهند و پس از آن، با پرواز ديگري به آنتاليا اعزام كنند، البته در اين جريان، هزينه‌ي اضافي به مسافران تحميل مي‌شود.

مديركل فرودگاه‌هاي استان فارس بيان كرد: اين فرودگاه فقط خدمات عملياتي ارائه مي‌كند و صدور مجوز پروازي برعهده‌ي سازمان هواپيمايي كشور است و نظارت بر آژانس‌ها و دفاتر مسافرتي برعهده‌ي سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري است.

او افزود: ممنوعيت خطوط پروازي شامل پروازهاي چارتر مي‌شود و نمي‌توان خارج از مقررات عمل کرد.

سيداحمدرضا دستغيب ـ نماينده‌ي مردم شيراز در مجلس و عضو كميسيون فرهنگي مجلس ـ با انتقاد از نحوه‌ي عملكرد دفاتر مسافرتي و خدمات گردشگري، اظهار كرد: سال‌هاست كه ايران به كشورهاي همسايه گردشگر اعزام مي‌كند، اما هيچ‌كدام از آن كشورها به ايران گردشگر اعزام نمي‌كنند.

او گفت: به اين موضوع اعتراض داريم كه كشورهاي همسايه درآمدهاي گردشگري را يك‌طرفه مي‌كنند و تمايلي به اعزام گردشگر به ايران از خود نشان نمي‌دهند.

دستغيب با بيان اين‌كه در چنين شرايطي، فرصت‌هاي گردشگري در ايران و بخصوص در استان فارس مي‌سوزد، ادامه داد: برخي كشورهاي همسايه به‌شكل مستقيم از شهرهايي مانند شيراز پرواز دارند، اما حاضر نيستند پروازهاي ايراني را بپذيرند.

عضو كميسيون فرهنگي مجلس بيان كرد: مجبوريم از ظرفيت‌هاي مختلف كشور، بخصوص در حوزه‌ي گردشگري دفاع كنيم و اجازه ندهيم، ديگران هر كاري خواستند انجام دهند.

او اضافه كرد: كشورهاي همسايه كه سال‌ها از ايران گردشگر جذب مي‌كردند، بايد متعهد شوند كه به ايران گردشگر اعزام و با تورهاي ايراني براي جذب گردشگر همكاري كنند.

منبع: ایسنا

باز نشر: مجله اینترنتی Bartarinha.ir

ممنوعیت تبليغ و جذب مسافر براي آنتاليا

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج